📁

رواية عدم المواجهة (أمل ومحمود) كاملة جميع الفصول بقلم أمل بكر

رواية عدم المواجهة (أمل ومحمود) عبر روايات الخلاصة بقلم أمل بكر

رواية عدم المواجهة (أمل ومحمود) كاملة جميع الفصول بقلم أمل بكر

-انا زهقت وقرفت طلقني بالله عليك

صوت برعب لما شدني من دراعي بعد كلامي الي قولته بتلاقئيه

اتكلم بصوت حاد ،

-اياكي اسمعك بتقولي طلقني دي تاني طلاق مفيش طلاق فهمتي

زقيته بعنف واتكلمت بعلو صوتي ،

-انت اي يااخي انا مبحبكش سيبني في حالي

بشر وهو بيقرب وانا ببعد مع كل خطوه

-يعني انا الي ميت فيكي وبصي بقي علشان انتي جبتي اخري انتي هتفضلي عايشه معايا ومش بمزاجك وبعدين انا مأجبرتكيش توافقي علي جوازنا

بدموع قهره وندم اتكلمت برعشه في نبرتي،

-علشان انت مكنتش كده وانا فكرتك انسان كويس انت مثلت عليا وانا صدقت وانا بعترف اني ندمانه بالله عليك سيبني بقي وطلقني

قولت اخر كلامي بتوسل وعيني بتترجا يوافق

وقف خطواته ومسح علي وشه بضيق وطلع بره الاوضه الي المفروض تكون اوضتنا و الي فكرتها هتبقي مأمني الحلو معا هو .. قعد علي الارض ومسكت دماغي وانا مش قادره استوعب اي الي حصلنا ده

ده جوزي لسه متجوزين من اسبوعين ولكن بعد فرحنا واول لما دخلنا بيتنا الي اخترنا مع بعض اتحول من حبيبي لواحد معرفهوش طريقه كلامه بقت جافه

اسلوبه مش هو اتحول تماماً مقدرتش استحمل وسألته في اي وكل الاسأله الي تخطر في بالكم ولكن الرد كان عصبيه وطريقه كلامه مش طايقني بالمره مكنتش قادره اعيش كده معا طلبت منه يطلقني ودي مكنتش سهله عليا مكنتش  اتمني اني اطلب انه يسبني

ولما قولتله اني مبحبهوش ده مكنش حقيقي كنت بس بحاول اشوفه هو بيحبني ولا لاء ولا هينكر كلامي لانه عارف اني بحبه

قومت طلعت بره الاوضه ودخلت الحمام اتوضي وانا راجعه تاني الاوضه بصيت عليه لقيته قاعد في الصاله وحاطط راسه بين ايديه وسرحان في اللاشئ

عيوني دمعت عليه بحزن رغم اسلوبه الجاف الا اني مقدرش اشوفه كده ده حبيبي محمود قربت خطوه منه وانا خايفه ليكون رده زي كل مره رجعت خطوه وانا شايفا بيقوم وبيدخل البلاكونه وكأنه حاسس اني كنت ورا وجايه عنده

معقول يكون حتي مش طايق اني اقربله!!

رجعت الاوضه وانا قلبي متغدغ مليون حته فرشت السجاده ولبست اسدالي وبدأت اقرء الفاتحه وانا دموعي بتنزل وصوتي بيطلع بشحتفه

سجد وانا بدعي ،

-يارب اهدي محمود وارشده للطريق الصح

محمود طيب وحنين انا مش عارفه اي الي حصل 

مسحت دموعي وكملت 

-يارب ريح قلبي واسعدني مع محمود حبيبي 

-الي كنت بدعي بيه يكون زوج صالح ليا 

-واكون زوجه صالحه ليه

-يارب حنن قلبه عليا ومتخليش قلبه قاسي اوي كده 

خلصت كلامي بشحتفه 

-السلام عليكم ورحمه الله ، السلام عليكم وروحمه الله

قعد علي السجاده مكاني وفضلت ادعي كتير ليه

كنت واقف وسامع صوت عياطها وهي بتدعيلي 

انا دلوقتي عايز اروح احضنها واقولها اوعك تعيطي تاني 

بس هي الي عملت كده هي الي خلتني قاسي كده

طلعت بره البيت كله لاني جوايا احساس مش قادر يشوفها منهاره بالطريقه دي مكنتش اصدق في يوم اني اكون السبب في عياط امل الي عملت كل حاجه علشانها وعلشان نبقي مع بعض

**فلاش باك

قبل الفرح بيوم في شركه محمود وبابا واخوه

يتبع...

فصول رواية عدم المواجهة (أمل ومحمود) بقلم أمل بكر

اضغط على الفصل الذي تريد قراءته:

  1. رواية عدم المواجهة (أمل ومحمود) الفصل الأول
  2. رواية عدم المواجهة (أمل ومحمود) الفصل الثاني
  3. رواية عدم المواجهة (أمل ومحمود) الفصل الثالث
  4. رواية عدم المواجهة (أمل ومحمود) الفصل الرابع
  5. رواية عدم المواجهة (أمل ومحمود) الفصل الخامس
  6. رواية عدم المواجهة (أمل ومحمود) الفصل السادس والأخير
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات