📁

رواية كسر القلب الفصل الخامس 5 بقلم داليا منصور

رواية كسر القلب (كاملة جميع الفصول) عبر روايات الخلاصة بقلم داليا منصور

رواية كسر القلب الفصل الخامس 5 بقلم داليا منصور

رواية كسر القلب الفصل الخامس 5

نجمة بخبث:

- ايه رأيك تعمل..... 

وحكتله هلى الخطة كلها عابد ابتسم بخبث وقال: 

- وه مخك كيف السم يا نجمة صدق اللي قال عنك حية يا بت عمي... 

نجمة بخبث: 

- انا حية بلدغ اللي يجي عليا اما اللي عيسيبني في حالي مبجيش يامه واصل يا عابد وفرح خدتك مني واجبي اشيلها من طريقك... 

عابد في بالت: 

- فرح مخدتنيش منك فرح فلوسها اللي ختدتني منك وبالنسبة لقربي منك يا نجمة علشان ورثك اللي معاكي ميخرجش برة واصل... 

نجمة وهي بتهزة: 

- عابد روحت فين عاد.. 

عابد: 

- انا هنيه يا قلب القلب اه رايده مني حاجة امال انا هطلع اناملي هبابة علشان ننزل ندور على فرح مرتي في البلد كلياتها... 

..... بعد مرور ثلاث شهور من الأحداث كانت فرح واقفة في المحل بتاع الهدوم ست من اللي واقفين: 

- اه صحيح يا فرح انتي بتشتغلي هنا من شهرين ومحدش من اهلك والا قرايبك سأل عليكي الا يكون عندك مشاكل معاهم... 

فرح بقلق: 

- لاع يا خاله معنديش مشاكل واصل لكن جوزي طلقني وعمتي مش حمل تصرف عليا علشان كده جيت اهنيه علشان اشتغل واحوش وارجع نأجر بيت واقعد فيه انا وخيتي الصغيرة لحالنا... 

الست: 

- يا عيني يعني انتي مطلقة صح... 

فرح بنية صافية: 

-نعم يا خالة انا مطلقة... 

الست في سرها: 

- دي بتشتغل من شهرين وجوزي في الشهرين دول كل يوم بيخرج بطقم جديد اتاريه حاطت عينه على المحروسة ام عيون ملونة بس انا مش هسيبك يا خطافة الرجالة... 

الست بخبث: 

- فرح عوزاكي تروحي تجبيلي الفستان الأزرق من جوة المخزن لأن الفستان ده عليه عرض كتير وكنت شيلاه للعوزة.. 

فرح هزت راسها ودخلت المخزن والست طلعت 5000 جنيه وحطتهم في شنطت فرح وراحت وراها... 

- فرح انتي فين.. 

فرح: 

- انا هنا يا مدام الفستان مش لقياه خالص مش عارفه راح فين عاد ... 

الست بخبث: 

- اه يقطعني يابنتي انا نسيت اني بعته امبارح تعالي نخرج المحل لوحده... 

هزت فرح راسها وخرجت بعد كام ساعة جه معاد خروج فرح خدت شنطتها وكانت خارجة لقت اللي بتصرخ وتقول: 

- الحقوني يا خلق انا اتسرقت يا عالم... 

فرح رمت الشنطة وجريت عليها وهي بتقول: 

- كيف اتسرقتي يا خالة انا طول اليوم معاكي وايه اللي ضاع منك عاد... 

الست مسكت فرح ونزلت ضرب فيها وهي بتقول: 

- اه يا حرمية تقتلي القتيل وتمشي في جنازته يا وش الفقر تعالي هنا... 

فرح بصريخ: 

- الحقوني يا خلق انا معملتش حاجة واصل ليه عتضربيني كده... 

الناس اتلمت وراجل باين عليه في عمر 50 سنة وكرشه قدامه ومسرح الشعرتين اللي حيلته لقدام: 

- بتعملي ايه يا مجنونة سيبي البت هتموت في ايدك... 

الست بكره: 

- اما هعرفها خطافت الرجالة والحرامية دي... 

الراجل بخوف: 

- طب سيبي البت هتخلص في ايدك يا مجنونة... 

الست سابتها وكانت فرح وشها كله متخربش والطرحة اتفكت وشعرها الأصفر ظهر وبان جمالها اكتر كانت بتقول وهي بتشهق: 

- انا اعملت ايه عاد بتضربيني كده ليه رايده تخرجيني من اهنيه قولي انما تضربيني اكده ده مش من حقك.. 

الست بخبث: 

- طلعي فلوسي الأ  يا حرامية وبعدين ابقي قولي اللي ينفع ومينفعش... 

فرح بصدمة: 

- وانا مالي ومال فلوسك عاد... 

الست جريت علي شنتطها وهي بتقول: 

- هعرفك دلوقتي انتي مالك.. 

وفعلا خرجت الفلوس واحده من الحريم اللي كانوا بيتفرجوا قالت: 

- بتعض الأيد اللي شغلتها ده اخرت اللي يوثق في حد جاي من الشارع ومنعرفوش اصله والا فصله.. 

الكلمة نزلت على فرح كأنها جمر  قلبها وجعها ودموعها نزلت وهي بتقول: 

- انا عمر يدي متصرق فلوس حد مبالك الشخص اللي مدلي يده كيف ما عتقولي يا خالة انا يدي شبعانة قوي مهمدش يدي لفلوسك اللي ملهاش عازة انا لو رايده فلوس بدك الألف هلاقي المليون واللي عمل فيا كده طيبة قلبي وهبلي الذايد... 

واحده من الستات: 

- انا لو مكانك يا رحمة هاخدها واسلمها للشرطة علشان تعرف غلطها ومعتش تعملها تاني.. 

الست بخبث: 

- عندك حق والله يا ريم انا هعمل كدا وخدت فرح وراحت على اقرب قسم تقدم في فرح بلاغ... 

... في قسم الشرطة كان قاعد نور مع صديقه وهو بيقول: 

- لاء بس العصابه كانوا عارفين خطتنا الأولى اكيد في جاسوس هنا يا نور والشخص ده هدفه يدمر حياتنا... 

نور بخبث: 

- بس انا عرفت في الوقت المناسب عيب عليك انت معاك نور بجلالة قدره مش هيعرف يتعامل مع شوية  بلطجية... 

الشويش دخل وهو بيقول: 

-استاذ نور في ست بره بتقول ان في ست تانية سرقتها وجاية تقدم فيها بلاغ.. 

نور بجدية: 

- دخلها يا ابرهيم... 

دخلوا الستات وهما مسكين فرح وكانت متبهدلة وشعرها العريان وهدومها المتبهدلة اول مسافها اتخض وقال في سره: 

- فرح بتعمل ايه هنا انا اسكت واشوف الست دي عاملة فيها كدا ليه... 

نور: 

- في ايه وعاملة فيها كدا ليه يا ست انتي. 

رحمة بتمثيل: 

- البت دي سرقتني يا باشا وكانت بتغري جوزي علشات تلهف اللي وراه وقدامه... 

كامل بص على فرح وهو بيقول بأعجاب ونور سمعه: 

- بقى بذمتك دي مجرمة وحرامية دانا اللي حرامي البت جامدة ومفهاش والا غلكة وباين على ملامحها انها بريئة جدا... 

نور حس بنار جواه بس مش عارف ليه وقال بعصبية: 

- معاكي دليل يا ست انتي علشان تتهميها.. 

رحمة بخوف: 

- انا طلعت الفلوس من شنطتها قدام كل دول.. 

وشاورت على الستات نور بص عليهم وقال بعصبية: 

- اقسم بالله العظيم لو واحدة فيكم كذبت مهتطلع من هنا لأخر عمرها وهعرفها تكذب ازاي... 

كامل كان قاعد مستغرب صاحبه وليه ببدافع عن فرح كدا من غير متتكلم حتى فرح بصت لنور بعيونها الحمرة وهي بتقول: 

- صدقني يا نور باشا انا معملتش حاجة واصل والا سرقت فلوس من الست دي هي قالتلي اروح اجيب فستان من المخزن ولم رجعت اتلهيت في البيع وكنت خارجه لقيتها بتضرب فيا وتقول اني حرامية صدقني انا مش حرامية... 

رحمة بخبث: 

- شوفي البت بتقلب الطربيزة عليا ازاي ياما تحت السواهي دواهي دا حق جوزك يطلقك ويرميكي بره بيته من عمايلك السودة دي... 

فرح بصتلها وهي بتقول بحرقت قلب: 

- انا قلتلك قبل سابق حياتي متدخليش فيها واصل وحديتك الماسخ ده معيزاهوش يطلع من بقك الوسخ ده انا اشرف من مليون مرة ذيك بس انا محترمة المكان هنيه لكنت جبتك من شعرك يا ست ياللي مبتخافيش من ربنا... 

رحمة بخبث: 

- طب انا عندي دليل جوزي كان في المحل لم طلعت الفلوس هو هيشهد بنفسه مع الجيران كدا اثبتت التهمة عليها صح... 

نور بغموض: 

- تمام دخلي جوزك... 

دخل جوز رحمة وهو بيبص على فرح بخبث لكن بص تاني لمراته ونزل راسه نور سأله وبيقول: 

- مراتك بتقول ان فرح كانت بتغريك وانت بتديها فلوس صح الكلام ده والا مراتك بتفتري عليها... 

الراجل: 

- كلام مراتي كله صح وهي حلولت معايا كذا مرة لكن انا صديتها وهي علشان اتقفش نواياها حاولت تطلعلها بمصلحة وتسرقلها كام الف يعيشوها يومين عبال متلاقي صيده تانية... 

فرح بصدمة: 

# استوب

  استنوني في الفصل السادس وياترى فرح هتتسجن والا ايه هيحصل معاها؟...

رواية كسر القلب الفصل السادس 6 من هنا

رواية كسر القلب كاملة من هنا

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات