رواية غرام العيسى الفصل عبر روايات الخلاصة بقلم أسماء السيد
رواية غرام العيسى الفصل الحادي والعشرون 21
بيدخل عيسي وبيتصدم لما بيلاقي الغرفه كلها متكسره ومقلوبه وغرام مش موجوده
عيسي بلهفه :غرام غرام
بيسمع صوت انين وجع من الحمام بيدخل وبيتصدم لما بيلاقي غرام واقعه في الارض وفي ج*رح في بطنها
بيقف عيسي بصدمه ومكنش قادر يتحرك حتي
غرام بوجع:عي.. سي.
عيسي فاق علي صوتها وقرب منها بلهفه وخوف :غرام انتي كويسه ياحبيبتي غرام
غرام حطت ايدها علي خده:عاوزه .حقي .ياعيسي
عيسي نزلت دمعه من عنيه وبجمود:مين الي عمل فيكي كدا
غرام بتعب:الي عمل كدا ............. وفجأه اغمي عليها
عيسي اترعب وقام شاله وشد الملايه حطها فيها ولفها ونزل جري لتحت وحطها في العربيه.واتجه للمستشفي بسرعه البرق
........... في المستشفى
بيوصل عيسي وبينزل جري وهما بيلحقوه بترولي وبيحطها فيه وبتدخل العمليات وكان هيدخل وراها بس وقفته الممرضه
المرضه:عيسي بيه ارجوك مينفعش تدخل
وقف عيسي بخوف عليها وإحساس جواه عاوزه يمشي وقلبه محروق عليها وعاوز يكسر الدنيا عشانها عيسي كان بين صراع فظيع في جسمه ودماغه ورأسه وجعته جامد ومسكها بوجع وحس ان في حد بيسيطر علي افعاله وان في حد بيحركه لان الي عمله مع غرام كان غصب عنه كان بيحاول يبعد بس مكنش عارف وفضل عيسي ماسك راسه بوجع شديد لحد ما اغمي عليه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
كان متجمع رجال كتير ومن ضمنهم جابر الشناوي
احد الرجال:تب وهنعمل ايه في المصيبه دي
جابر:مش عارف والله بس عيسي مش سهل عموماً ومش هيسيب حقه من الي عملناه معاه
الرجل الاخر :والله الي اعرفه ان محدش هيقدر يوردلنا كميه السلا*ح دي غير عيسي الهواري دا الرئيس
جابر:الرئيس مش راضي وبعدين انتو عارفين ان عيسي مبطل من اربع سنين ودي اول عمليه ليه من اربع سنين
أحد الرجال:بس انا متأكد ان عيسي معملش العمليه دي كدا عيسي بيخطط لحاجه اكبر وصدقوني انه عاوز يعمل حاجه ازاي وهوا اصلا ماكنش ليه في السلاح بس لولا انس مكنش وافق بس ومتأكد انه هياخد حقه وحق انس
جابر بتوتر:واحنا الي عملناه مكنش قليل وكان لازم نعرف ان عيسي الهواري مش اي حد وهينهينا انتو تعرفو ان إمبراطورية عيسي الهواري مكمله لسا في جميع الدول دا لو عرف الي عملناه زمان ممكن يقتلنا
احد الرجال:لاء ياروح امك الفكره كانت فكرتك احنا ميخصناش انتا التاجر وانتا البايع احنا كل الي عملناه اتفرجنا من بعيد ولا ايه يارجاله
الرجال:كلامك صح
جابر بعصبيه:هيا كدا ماشي اما وريتكم بس اصبرو عليا
رجل اخر:اومال لو عرف انك ماشي مع خالته بنتها ههههه
جابر:مش هتتوقعو ايه الي حصل
الرجال:اممم
جابر:............
الرجال اتصدمو وخافو وجابر اتوتر اكتر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح في المستشفى
بيفتح عيسي عيونه وبيلاقي نفسه محطوط علي اجهزه ومتركبله كلجوز
عيسي:انا بعمل ايه هنا غرااام........ وفجأه افتكر غرام
وقام بسرعه وهوا حاسس بتعب في جميع جسده بسرعه شال كل الاجهزه الي عليه وشد الابرا*ه من ايده فجأبت د"م واتحرك لبراا بسرعه
الممرضه بخوف:ايه الي طلعك انتي لازم ترتاح
عيسي بتعب:غرام فين
الممرضه بتوتر:غرام هانم
يعيسي بغضب :انجزي
الممرضه بخوف:هيا حالتها مستقره بس دخلت في غيبوبه وياعالم هتصحي امتي
عيسي بدهشه:اايه غيبوبه لاء غرام هتصحي انا هصحيها ابعدي....... وزق الممرضه واتجه للغرفه الي موجود فيها غرام ولاقا العيله كلها قدام الباب
كامل بلهفه:عيسي انت فوقت
عيسي:غرام فين
حسن بدموع:دخلت في غيبوبه
عيسي بعدم تصديق:لاء غرام مش هتبعد عني.....
ودخل الغرفه مع محاولات منعه كتير بس دا عيسي الهواري يدخل في اي مكان يحبه
دخل عيسي وقفل الباب ولاقا غرام نايمه ومحطوط ليها جهاز تنفس واجهزه كتير قرب عليها عيسي وقعد علي الكرسي الي جمبها مباشرةً ومسك ايده وسند راسه عليها
عيسي بحزن:غرام يا حبيبتي اصحي ياغرام انا اسف غرام انا مش عارف مالي حاسس اني مش مظبوط من امبارح وانا قسيت عليكي اتمني تسامحيني غرام صدقيني انا بعشقك انا معرفتش طعم الحب والحنان والطيبه والموده غير معاكي اصحي ياغرام واضربيني واشتميني وكسري الدنيا علي دماغي والله موافق بس اصحي عشان خاطري
واكمل بغضب جحيمي وتوعد
عيسي بغضب:ورب العزه لما اعرف مين الي عمل كدا ماهرحمه ولو طلع الي في بالي ماهسيبه وصدقيني ياغرام حقك هيرجع ياغرام عيسي وقلب وروح عيسي انا عارف اني غلطت بس صدقيني كان غصب عني كنت حاسس ان جسمي بيتحرك لا ارداياً
وباس ايدها بحب وقام وباس راسها وحضنها بخفه
عيسي بصدق:انا رايح اعرف مين الي عمل كدا واجبلك حقك ياعمري استنيني بس بحبك يا قلب عيسي
وخرج واترسم علي وشه ملامح الجمود
عيسي بجمود:دياب ورايا
وخرج عيسي ووراه دياب وطلعو وركبو عربيه عيسي
عيسي :سوق انتا
لف دياب وركب وعيسي جمبه
دياب بتوتر:عيسي عاوز احكيلك علي حاجه
عيسي:اممم
دياب:انا عرفت................. ،،،
عيسي بدهشه:ايه
دياب:والله زي مابحكيلك كدا
عيسي عيونه احمرت وغضب جدا :والله العظيم ماهسيبهم
دياب:هتعمل ايه ياصاحبي
عيسي:اطلع علي جابر الشناوي
دياب بتوتر:ليه بس
عيسي بحده:اطلع علي جابر الشناوي
اتنهد دياب واتحرك لهناك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند جابر الشناوي
بيكون في مكتبه في الشركه فبيدخل عليه مساعده
المساعد بخوف:ياباشا ياباشا الحق ياباشا
جابر:في ايه انطق
المساعد بتوتر ورعشه:عيسي.عيسي الهواري براا
جابر قام وقف بصدمه وخوف:عيسي الهواري
المساعد:ااه واقف برا وعاوزك
جابر :لاء خليه برا شويه ولا اقولك دخله بسرعه دا ممكن يدغدغ الشركه علي دماغنا
المساعد:حاضر.حاضر ..... وخرج
دخل عيسي وهوا حاطط ايده في جيبه ووراه دياب
جابر قرب منه ومدله ايده بس عيسي بصلها بقرف ودخل قعد علي الكنبه وجابر خاف أكتر
عيسي اتجه لللجنبه ورجع بضهره فرد ايديه علي الكنبه وحط رجل علي رجل ببرود
دخل دياب وقعد علي الكنبه الي قصاده
عيسي ببرود:ماتترزع ياجابر
جابر بتوتر :حاضر حاضر... وقعد جمب دياب
عيسي:قولي بقا ايه علاقتك بخالتيي
جابر بخوف:انا معرفهاش خالتك ميين دي
عيسي بحده:جاابر انت عارف اني مبحبش الف والدوران
جابر بعصبيه وتوتر:الله وانا مالي بخالتك ولا اعرفها
عيسي بحده:جابر لاخر مره هقولك وبلاش تعصبني عشان انتا عارف لو اتعصبت مبشوفش قدامي
جابر بخوف:قولتلك معرفش
حط عيسي ايده علي رجليه ووطي راسه وطلع علبه السجا*ير وطلع وحده وبدأ يدخن بغضب
عيسي بصوت رجولي خشن ومرعب :جاببر انا قولتلك اخر مره هسألك انتا تعرف خالتي منين انطقق عشان مش اوريك الوحش القديم الي مخبيه جوايا من زمان
جابر اترعب وبدأ يترعش لانه عارف الوحش الي جوا عيسي لو طلع مش هيسمي عليه
جابر بخوف ورعشه :هقولك يا كبير هقولك كل حاجه
عيسي ببرود:ااه انا عاوز اعرف كلل حاجه
جابر بص علي دياب الي كان بيتابع بهدوء
عيسي بحده:دياب اخويا احكي مش ناقصاك
جابر بتوتر:هحكيلك بس تديني الامان
عيسي:ارغي ياجابر
بدأ جابر يحكي كل حاجه فاتت يعرفها وبسمه عملتها
دياب بدهشه:عمل
جابر هز راسه ب ااه
عيسي بغضب جحيمي :وانس يا جابر
جابر برعب :هيا هيا الي كانت عاوزه تخلص منه عشان تخلي طريقها
عيسي بحده: وديني وما اعبد ياجابر ياشناوي لو نطفت بكلمه لبسمه او بنتها لهنهيك وهوريك الوش التاني
جابر برعب:والله مش هنطق ولاهتكلم
عيسي قام وقف وطلع ودياب وراه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء وتحديدا في المستشفي
بيوصل عيسي ودياب وبيلاقي حسن وعامر ومصطفى هناك
عامر:كنت فين كل دا ياعيسي
عيسي ببرود:كنت بخلص كام حاجه كدا
مصطفي:تب هنعمل ايه في الي احنا فيه دا
عيسي:ولا حاجه غرام في غيبوبه بسبب جر*ح اخدته وانا وربي ماهسيب الي عملها
حسن بغل:قسماً بالله اعرف بس مين الي عملها وانا هنهيه
عيسي بحده:عمي اهدي كدا وكل حاجه هتنكشف قريب
عامر:عيسي احنا راجعنا الكاميرات وعرفنا ان مفيش حد دخل القصر
عيسي بنظره غريبه :بعدين ياجدي بعدين اتفضلو انتو دلوقتي روحو
حسن:ازاي يعني انا مش هسيب بنتي و...
قاطعه الدكتور الي قرب من عيسي
الدكتور:عيسي بيه احنا عملنا كل الي حضرتك امرتنا بيه
عيسي بحده:تمام روح انت ....... الدكتور جري من قدامه
حسن:انت امرت ب أيه
عيسي ببرود:عمي لو سمحت اتفضلو ارجعو القصر انتو ملكوش لازمه هنا
عامر:بس يابني غرام
عيسي :انتو عمركو ما هتخافو علي مراتي قدي اتفضلو دياب روح انتا كمان
دياب:لاء ياعيسي انا هفضل معاك
عيسي ببرود:لاء انا هفضل لوحدي انا امرت بنقل سرير ليا في غرفه غرام اتفضلو
دياب:يلا يا جدي يالا ياعمي اتفضلو معايا
اتنهد حسن :خلي بالك منها.....
واتحركو الجميع وعيسي بص علي الغرفه واتنهد ودخل جوا قرب علي السرير الي جمب غرام بظبط وقلع الجاكيت ورماه علي الكنبه وفك ازرار قميصه وقعد علي السرير ومسك ايد غرام
عيسي بحزن:اصحي بقا وحشتيني سامحيني ياغرام يارب تسامحيني انا اسف غرام انا محتاجاك معايا اوي ياحياتي كلها انا عرفت حاجات النهارده صدمتني حرفيا انا عاوزك جمبي يا غرام ارجوكي اصحي انا معتش قادر
ونام علي السرير وقعد يفكر لحد ما راح في النوم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووب