رواية صفقة زواج الفصل الخامس 5 بقلم ميساء عنتر
رواية صفقة زواج الفصل الخامس 5
ف الموقع
قصي بصراااخ:روووز. وجري مسك أيدها
قصي بخوف:روز روز حاولي تفوقي وامسكي ايدي جامد ع اعرف اشدك لفوق
لا رد
قصي شدها بكل قوته وطلعها وحضنها
قصي وهو حاضنها:لو كنتي وقعتي كنت هموت وراكي ي روز
وحاول يفوقها مفاقتش شالها وراح ع المستشفى
قصي : دكتووور بسرعه
وبص ليها لقاها زي الجثه الهامده
واخدوها الطوارئ وعملوا الازم
بعد شويه"
قصي:ها ي دكتور
الدكتور:هي عندها فوبيا من المرتفعات بدوخ ونفسها بيقل الحمدلله جت سليمه
قصي:ممكن ادخلها
الدكتور:تمم اتفضل
قصي دخل ل روز و****
ف الصعيد
الرشيدي:ابراهيم تعالي ي ولدي
ابراهيم:خير ي بوي
الرشيدي: عاوزك تشوف طريجه تجيب بنت اخوك اهنه
ابراهيم:كيف ي بوي
الرشيدي:مخاابرش عاد تجيبها اهنه من غير ما حد يعرف
ابراهيم:اعتبره حوووصل ي بوي
الرشيدي:عفارم عليك ي ولدي يلا جوم
ف شقه سليم وحور
حور:سليم سليم قوم بقي
سليم بحب:اي ي حوري بتصحيني لي
حور:أنا قاعده لوحدي قوم اقعد معايا
سليم:طيب قايم اهو
ودخل اخد شاور وغير وطلع قعد معاها
سليم:ها يستي
حور : هناكل المسليات دي ونتفرج علي فيلم ماشي
سليم:أوامرك ي برينسيه قلبي
حور بصدمه:هااا
سليم:لا لا مفيش يلا نتفرج
وقعدو يتفرجو ع فيلم
ف المستشفي عند قصي وروز
قصي دخل لقاها بدأت تفوق
قصي:ينفع كدا
روز:امممم أنا اسفه
قصي قرب وحضنها:كنت هموت لو حصلك حاجه
روز حضنته هيا كمان:الحمدلله محصلش حاجه
قصي:لي مقولتيش أنك عندك فوبيا ي روز لييي
روز:دا شغل ي قصي
قصي:شغل اي وخرا اي انتي متخيله انك كنتي هتقعي من فوق البنايه
روز:دووخت فجاه ومقدرتش اقف ع رجلي ولا قدرت اقاوم حتي
قصي بدون وعي قرب وداق الكريز بتاعها (انت ف اي ولا اي ي وسخ)
روز بخجل:قصي عيب
قصي بضحك:بحبك يقلب قصي
روز بحب:وانا كمان بحبك اوي ي قصي
قصي باس جبينها:طب يلا يقلب قصي ع نمشي
روز:يلااا
وقامت مشيت معاه ووصلها البيت وبعدين روح
ف بيت قصي
رسلان:قصييييييي
قصي بخضه: اي ف اي
رسلان:عاوز اتجوز
قصي:مين سعيده الحظ
رسلان بهيام:ميلكه الصياد
قصي بابتسامه:مبروك ي حبيبي
رسلان:هحدد معاد ونروح
قصي:ماشي تصبح على خير
رسلان:ونت بخير ي حبيبي
ف فيلا السيوفي
تحديدا ف اوضه عمر
عمر:نور نور اصحي بقي بقاالك كتير نايمه
لا رد
عمر مسك أيدها وحاول يصحيها أيدها وقعت منه
(تخيلوا المشهد بقي انتو)
عمر برعب:نور نور
وشاف وشها اصفر
عمر حضنها وقعد يعيط:متموتيش ي نوري أنا بحبك والله مش هتجوز بس انتي قومي
لا رد وبشرتها بقت متلجه
عمر رن ع الدكتوره وقالها تيجي فورااا
(ملوش لززوم دكتوره البقاء لله)🙂
ف فيلا السيوفي
الدكتوره جت كشفت علي نور
عمر بلهفه: مالها ي دكتوره
الدكتوره:مبروك ي عمر بيه المدام حامل
عمر بصدمه وفرحه:ح حامل بتهزري
الدكتوره:مبروك عن اذنك
عمر قرب من نور وحضنها
عمر:مبروك يروح الف مبروك
نور بدموع فرحه:أنا مبسوطه اي ي عمر
عمر : الحمدلله الحمدلله
نور بعياط:هتتجوز بردو
عمر بضحك:أنا مقدرش اتجوز عليكي واصلا نجمه مخطوبه
نور:ايييي
عمر:أنا قولت لنجمه انك انتي ال عاوزه ونمثل أننا مخطوبين وكدا بس الحمدلله ربنا أراد أننا نخلف اهو
نور حضنته وعيطت لحد مانامت
ف شقه سليم وحور
حور:سليم
سليم:نعم
حور:أنا زهقانه اوي ي سليم
سليم:عاوزانا نعمل اي ي حور
حور:مش عارفه بقي عاوزه أخرج
سليم : حاضر ي حور هخرجك اطلعي البسي
حور : هيييه ثواني
ف فيلا الصياد
تحديدا ف اوضه روز
روز بتكلم قصي شاات
قصي:بقيتي احسن ي حبيبتي
روز:ايوا الحمدلله احسن بكتير
قصي:الحمدلله يعمري حدديلي معاد ع اجي اقابل بابا وعمر وسليم
روز:انت عارف انهم اخواتي
قصي:ايوا عارف واحترمت فيكي انك مش عاوزه حد من الشركه يعرف
روز:ربنا يخليك ليا ي قصي
قصي:ويخليكي ليا يقلب قصي يلا بقي روحي نامي ع متتعبيش اكتر
روز:تصبح ع خير وقفلت
ف فيلا الصياد
رشدي : مليكه
مليكه:نعم ي بابا
رشدي:في عريس متقدملك ي بنتي
مليكه:بس ي بابا أنا مش بفكر في الجواز دلوقت
رشدي:ي حبيبي شوفيه بس مش هغصبك علي حاجه
مليكه:حاضر ي بابا عن اذنك
ودخلت أوضتها وفصلت تفكر لحد مانامت
ف الشارع
حور:الجو حلو اوي اوي ي سليم
سليم:فعلا ي حوري الجو حلو اوي
حور قعدت علي العربيه وسليم قعد جنبها
حور:سليم انت عمرك حبيت
سليم:ايوا ي حوري انا بحب
حور بحزن:ربنا يخليهالك وجت تنزل سليم مسك أيدها
سليم بحب:حبيتك انتي
حور بصدمه:اييييي
سليم برقه:أنا بحبك بحبك اوي ي حوري
حور بحب:ونا بعشقك ي سليم
وقربت حضنته
وسليم حضنها ونزل من ع العربيه ولف بيها
سليم بصوت عالي: بحباااااااااك
حور بصوت مماثل:بعشقققكككك
اخدها واتمشوا واخيرا رجعوا البيت وناموا ف حضن بعض
ف صباح يوم جديد ع ابطالنا
تحديدا في الصعيد
ابراهيم:التنفيذ امتي ي بوي
الرشيدي:كمان اسبوع ي ولدي
ابراهيم بشر:ماشي ي بوي
الرشيدي:هنيه ي هنيه
هنيه:ايوا ي ابا الحااج
الرشيدي:حضري الفطور
هنيه:امرك يابا الحاج
ف فيلا السيوفي
عمر:احم بقولكو اي
الاب:قول ي حبيبي
عمر:نور حامل
الاب بفرحه:بجد الف مبروك ي ولاد الف مبروك
روز بسعاده:هيييه هبقي عمتو
نور ابتسمت بتعب
عمر:أنا هروح الشركه بقي عاوزين حاجه
الكل:ربنا معاك
بعد ماعمر مشي بشويه
نور طلعت لبست ونزلت
راحت علي المستشفي
نور:دكتوره أنا حامل عاوزه اطمن علي صحه البيبي
الدكتوره:تمام اتفضلي هنا
وكشفت عليها وقالت
مينفعش ي مدام نور الحمل خطر عليكي انتي ناسيه انك مريضه قلب
قلبك مش هيستحمل الطلق بتاع الولاده ابدا
نور برجاء:عشان خاطري ي دكتوره ممكن محدش يعرف بالموضوع دا
الدكتوره:بس
نور بمقاطعه:بقالي سنين متجوزه ومخلفتش انا حتي لو هموت هسيب الطفل ذكري لعمر مني
الدكتوره:خلي بالك من نفسك ي بنتي
نور:حاضر عن اذنك
وطلعت مشيت وهو دموعها علي خدها
ف شقه سليم
حور صحيت لقت سليم صاحي وبيصلها
حور برقه:صباح الخير
سليم:صباح النور ي حوري
حور:هقوم احضر الفطار
وقامت بسرعه وسليم قام لبس وطلع فطر
سليم:عاوزه حاجه ي حبيبيتي
حور:تسلملي يارب
سليم:سلااام ي حوري
ونزل ع الشركه
ف بيت قصي
رسلان:قصي هنروح نتقدم لمليكه النهارده اوعي تتأخر
قصي:ماشي ي حبيبي
ونزل ع شغله
ف سليم وحور
الجرس بيرن"
حور فتحت ولقتها نور
حور حضنتها:عامله اي ي نور
نور بتعب:هموت ي حور
حور:مالك ي حبيبي
نور حكتلها كل حاجه
حور لسي هتتكلم فجاه........
يتبع...