رواية صفقة زواج الفصل السادس 6 بقلم ميساء عنتر
رواية صفقة زواج الفصل السادس 6
ف بيت حور وسليم
حور: مالك ي حبيبي
نور:حكتلها كل حاجه من بدايه طلبها من عمر الجواز لحد معرفه أنها مريضه قلب وحامل
حور لسي هتتكلم شافت حد متعرفوش
حور بخوف:انت مين
......امشي معايا بهدوء انتي والاموره دي والا اقتلكم انتو الاتنين
نور بخوف علي طفلها: هو هو في أي
.....قدامي ورش عليهم مخدر
ووقعوا علي الارض
.....اتفضل ي ابراهيم بيه
ابراهيم:عفارم عليك ي اسماعيل
اسماعيل:خدامك ي بااشا
ابراهيم شال حور ونزل من باب خلفي للعماره
وإسماعيل شال نور ونزل وراه
وراحو ع******
ف فيلا الصياد
رشدي:اهلا اهلا اتفضلوا
قصي:اهلا ي باشا
رشدي : اتفضلو اقعدو
قصي:احم احنا طالبين ايد الانسه مليكه لرسلان اخويااا
رشدي: طبعا يبني انتو معروفين بأخلاقكو فا هنشوف رأي العروسه
قصي:ربنا يخليك ي فندم
رشدي قام ينادي مليكه
بعد شويه"
مليكه جت وقدمت العصير
رشدي:طب نسييكو مع بعض شويه
واخد قصي وقعدوا بعيد عنهم بشويه
رسلان:احم ازيك ي انسه مليكه
مليكه بهدوء:الحمدلله تمام
رسلان: عندك اي اسئله
مليكه:بتصلي و خاتم القرأن!؟؟
رسلان:الحمدلله بصلي ولسي مختمتش القرأن نختمه سوا
مليكه بابتسامه لاحظنا من عيونها:إنشاءالله ولسي هترفع النقاب
رسلان بسرعه:لا لا
مليكه:لييي
رسلان بحب:هشوفك لما تبقي حلالي
مليكه بحب: إنشاءالله
رشدي وقصي جم عليهم
رشدي:اي يولاد
رسلان:تمام ي عمي بس استأذنك عاوز كتب كتاب علطول عشان اكون براحتي ف الكلام معاها
رشدي : اي رايك ي مليكه
مليكه بكسوف:ال تشوفه ي بابا
رشدي:ع بركه الله كتب الكتاب الاسبوع الجاي
رسلان:إنشاءالله
قصي:عن اذنكو
ومشيوا🚶♀️
ف الشركه
سليم:عمر اي اخبار صفقه****
عمر:كسباها يعم وانت ف العسل
سليم بضحك:احلي عسل يعم
وفونه رن
سليم:الو ايوا ي عم صبري
صبري:استاذ سليم شقه حضرتك كانت مفتوحه ومفيش حد جوا
سليم:اييي حور كانت جوااا
صبري:مدام نور طلعتلها وبعد كدا مشوفناش حد فيهم
سليم:اييي نور
عمر بخضه:مالها نور ي سليم
سليم:انا جاي حالا
عمر:ف اي ي سلييييم
سليم حكي ليه ال صبري قاله عليه
عمر بقلق:نور حامل ي سليم
سليم : إنشاءالله يبقوا بخير
ونزلو رااحو ع الشقه
دخلو واتفاجئوااا******
ف شقه سليم وحور
سليم دخل الشقه هو وعمر واتفاجئو بنور مرميه ع الأرض مغمي عليها
عمر جري عليها وحاول يفوقها مش بتفوق
عمر:س سليم مش بتفوق لي مش بتفوق
سليم:عمر شيلها ويلااا ع المستشفى
عمر شالها ونزل ع المستشفى
عمر بصوت عالي: دكتووووور بسرعه
جت الدكتوره ال متابعه حاله نور
نور مالها
عمر:شوفيها ي دكتوره ونبي
اخدوا نور ع الطوارئ
وعمر رايح جاي قلقان ومتوتر
وسليم قاعد من عارف حور فين
بعد ساعتين"
الدكتوره طلعت
عمر بلهفه:خير ي دكتوره هيا كويسه
الدكتوره:للاسف حاله القلب اتدهورت جدا عندها
عمر بصدمه:قلب
الدكتوره:ايوا والجنين خطر ع حياتها
عمر:نزليه ي دكتوره
الدكتوره:للاسف هيبقي خطر عليها بردو لو نزلته
عمر:طب وبعدين
الدكتوره:ادعيلها عن اذنك
عمر قعد حط رأسه بين أيده ودخل لنور****
ف مخزن ف الصعيد
حور بدأت تفوق:ااه أنا فين
حمدالله ع السلامه ي بنت البندر
حور:امممم انت مين
وه وه متعرفيش الرشيدي بيه جدك
حور بصدمه:جدي
الرشيدي : ايوا جدك
حور:مش فاهمه حاجه
الرشيدي:مش لازم تعرفي
وبصوت عالي:بدوووي
بدوي:نعم ي بيه
الرشيدي:نفذ عاد
بدوي:أوامرك
وقرب من حور و*****
ف فيلا الصياد
سليم بصوت عالي:رشديييي بيه
رشدي:نعم ادا سليم وكمل بخوف:حور حور كويسه
سليم:حور اتخطفت ي رشدي بيه
رشدي:اكيد اكيد ف الصعيد
سليم:طب يلا بينا
رشدي:يلاااا وراح مع سليم والحرس
واخيرا وصلو الصعيد"
رشدي:تعالي ف مخزن ف اخر البلد اكيد فيه
وراحو المخزن
سليم دخل ملقاش حد جوااا
مسك الحارس ونزل ضرب فيه وبصوت عالي مكسور:فييين حور
الحارس بخوف:مع معرفش
سليم قعد يضرب فيه بكل قوته
سليم:انطق
الحارس:اخدوها ع****
ف فيلا السيوفي
روز:بابا عمر ونور اتاخروا اوي
الاب لسي هيتكلم قاطعه***
يتبع...