📁 أحدث الفصول

رواية غرام العيسى الفصل الحادي عشر 11 بقلم أسماء السيد

رواية غرام العيسى الفصل الحادي عشر 11 بقلم أسماء السيد

رواية غرام العيسى الفصل الحادي عشر 11 بقلم أسماء السيد

رواية غرام العيسى الفصل الحادي عشر 11

فجأه غرام ضربت رصاصه بس جت في دراع شهاب وهوا اتصدم وغرام اترعبت وكانت بتترعش وشهاب كان بينزف جامد 


شهاب بغضب:يا سععد 


دخل سعد بسرعه وهوا حاطط وشه في الارض 


سعد:ايوا ياباشا.هه ايه دا مين الي عمل فيك كدا


شهاب بضيق:اوعا تفكر تبص عليها هنهيك لو فكرت


سعد بخوف:تحت امرك ياباشا 


شهاب:اطلع جهز العربيات بسرعه هنطلع علي المطار 


سعد:اوامر... وطلع من غير مايبص عليها 


شهاب بص علي غرام لاقها قاعده في زاويه الغرفه ولبست نقابهاومنكمشه علي نفسها وبتترعش ومنهاره خالص 


قرب منها بهدوء 


شهاب بحنيه:غرام ياحبيبتي انتي بتعيطي لييه


غرام بنهيار:انا.ان.انا . عاوز. عاوزه عيسي. عيسي


شهاب بغضب:قولتلك مفيش عيسي في شهاب انا وبس فاهمه


غرام بدموع ورعب:لاء انا متأكده انه هيجي وهياخدني من هنا عشان هوا اماني وانا عمري ماهخاف منك وانا معايا عيسي هوا قالي لو احتجتيني اندهي عليا 


شهاب بعصبيه:غرررام متختبريش صبري 


غرام بنهيار:يااعيسي ياعيسي ياعيسيي... وفجأه اغمي عليها وشهاب اتخض وجري عليها 


شهاب برعب:غرام غرام ..


 مستجابتش معاه خالص 


شهاب بصراخ:بسرعه دكتوره حالا


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند عيسي


كان سايق لحد المكان الي فيه غرام بسرعه جنونيه بس فجأه وقف لما حس  بنغزه في قلبه مش طبيعيه


عيسي :ياارب متأذيهاش انا بعشقها انا بحبها اوي ياارب متعاقبنيش بيها ساعدني واقف جمبي ياارب 


ودور تاني ومشي 


............ بعد مده 


وصل عيسي قدام فيلا كبيره ولاقا حرس قدام الباب


نزل من العربيه ومعاه رجالته 


عيسي بحده:ورب العزه لو مراتي اتخدشت لأكون قاتلكم يلا.. 


واتجه هوا ورجالته وبدأ ضرب الناار 


دخل عيسي الفيلا زي المجنون وقعد يدور فكل الغرف والرجاله تحت شغاله في رجاله شهاب 


عيسي بصراخ:غراام يا غراام 


لحد موصل الغرفه الي كان فيها غرام واتصدم 


لقا كرسي وعليه احبال وكمان الاوضه كلها متكسره وفي دم علي الارض حس انه روحه راحت  واتسمر مكانه مكنش قادر يتحرك 


وبعدين استوعب لما موبايله رن وكان دياب


دياب:عملت ايه


عيسي:عرفت مكانها 


دياب :ااه هيا حاليا ماشيه في عربيه علي الطريق الصحراوي 


عيسي بخضه:يبقا راحا المطار دياب مفيش طياره تطلع فاهم 


دياب:فاهم فاهم انا في المطار اصلا مع عمار


عيسي بغضب:وانا هكون عندك في دقايق.. وقفل


وكان خارج بس لاحظ الساعه والسلسله بتوع غرام علي الارض قرب منهم واخدهم 


عيسي بحزن وهوا باصص لصورتها في الساعه: وحشتيني يا نور عيني صدقيني هجيبك يااعمري 


دخل عليه احد الرجاله 


الحارس:عيسي بيه لقينا التليفون دا تحت علي السلم ومفيش حد في الفيلا غيرنا


عيسي بحده:وريني التليفون


قرب الحارس وعطاه التليفون 


عيسي:دا تليفون غرام يلا نتحرك بسرعه لم الرجاله 


وطلع عيسي واخد الموبايل والسلسله والساعه ونزل جري


و اتحرك هوا والرجاله 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند غرام 


صحيت لقت نفسها في عربيه وجمبها شهاب 


غرام :انا فين 


شهاب بهدوء:احنا في طريقنا للمطار ياروحى


غرام برعب:شهاب ارجوك سيبني امشي انا مش عاوزاك ولا بحبك افهم انتا كنت مجرد صديق مش اكتر


شهاب بغضب:بس بقا انتي هتحبيني برضاكي غصب عند هتحبيني وهتجوزك وهتم*تع بيكي فاهمه


غرام بعصبيه:لا مش فاهمه وانتا مش هتلمس مني شعره انا بحب عيسي جوزي ومش هسيبه وانا متأكده وواثقه فيه انه هينقذني منك فاهم انتا


شهاب فجأه ضربها بالقلم وهيا اتصدمت ودموعها نزلت 


غرام بصراخ:يا عيسي ياا عيسي يارب انا عاوزه عيسي يارب


شهاب زعل من نفسه وفجأه باس ايدها


شهاب بجنون وقلت كرامه:ابوس ايدك متزعليش مني انا بعشقك عشان خاطري ونبيي اعطيني فرصه واحده بس وانا هثبتلك اني بعشقك 


(لاء الواد دا سايكوو وش 😂) 


غرام شدت ايدها بسرعه بصعوبه وكانت مرعوبه 


فجأه قاطعم موبايل شهاب وكان سعد


شهاب بحده:ها جهزت الطياره 


سعد بتوتر:اه اه جنزتها تعالي بسرعه يلا يا باشا 


شهاب: تمام كلها خمس دقايق وهكون عندك 


سعد :ماشي.. وقفل  


شهاب:خلاص كلها ساعات وهتكوني ملكي ياروما 


غرام بصتله بقرف وكانت بتدعي من قلبها ربها 


غرام في نفسها :ياارب انا خايفه يارب طول عمري بتكلم معاك في سري  يارب ساعدني واقف جمبي يارب وفق عيسي فإنه يلاقيني يارب انا بحبه وعاوزه اروحله انا مرعوبه وهوا مش معايا يارب رجعني لعيسي ياارب


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في المطار


وصل عربيه شهاب 


ونزل وشد غرام ووراه رجال وكان المطار فاضي حرفيا مش موجود غير كام واحد غير الموظفين


غرام بدموع:سيبني امشي ارجوك 


شهاب:اسكتي خالص 


فجأه غرام لمحت دياب وفرحت 


غرام :دياب يادياب الحقني 


دياب لمحها 


دياب بسرعه:غرااام


غرام بدموع:الحقني يا ديااب 


شهاب بغضب:اخرسيي


جري عليها دياب وعمار بس رجاله شهاب وقفو قصادهم ونزلو فيهم ضرب وهما انشغلو في ضرب الرجاله وشهاب استغل الفرصه وامر واحد من الرجاله يشيل غرام فشالها علي كتفه وجري علي الطياره وهيا بتصرخ 


وصل عيسي ولاقا الاشتباك شغال


فضرب معاهم لحد ما انهي عليهم 


عيسي بسرعه:فين غراام


دياب:اخدها الكلب وهرب


عمار:تب يلا ياباشا فاتهم مااتحركوش 


جري عيسي عند الطياره 


ووصل فعلا ولحق الطياره  وشاف شهاب وهوا بيجري واحد الرجال الضخمين شايل غرام علي كتفه وهيا بتنده بأسم عيسي

 ‏

عيسي بغضب جحيمي:غراام 


غرام فرحه:عيسي ياعيسي 


جري عيسي اسرع وشهاب دخلو الطياره وهيا كانت هتقلع 


وعيسي لحقها واتشعلق فيها من تحت وكانت ارتفعت مسافه قريبه


غرام بنهيار:عيسي يا عيسي 


عيسي بحب:مش هسيبك يا عمري انا معاكي 


شهاب شد غرام ورا ضهره وقال بخبث


شهاب بخبث:دا بعدك دي ملكي انا وبس فاههم.. وفجأه ضرب عيسي طلقه في بطنه وعيسي بصله بغضب وكان بيقاوم


غرام بصراخ وانهيار:عيسي ياعيسي 


عيسي بألم:انا امانك ياغرام اوعك تخافي يا عمري بحبك


فجأه شهاب اتعصب وخبطه كمان طلقه في كتفه 


وعيسي مكنش قادر وغرام منهاره عليه 


وفجأه عيسي استسلم ووقع علي الارض فاقد للوعي ولحسن الحظ المسافه كانت تبعد ب3متر بس 


غرام بصدمه وصراخ :عيسي عيسي يا حبيبي عيسي 


شهاب شدها لجوا 


شهاب بعصبيه:خلاص معتش عيسي انا وبس الي موجود عيسي مات فاهمه ماات


غرام انهارت خالص :عيسي يا عمري انا عاوزه عيسي ياارب خدني عندك انا عاوزه اجي معاه عيسيي 


وفجأه اغمي عليها وشهاب بصلها برعب وجري عليها 


شهاب بخضه:غرام يا غرام 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القصر 


كان الكل متجمع علي العشاء 


عامر:هوا غرام وعيسي مش راجعين النهارده ولا ايه 


حسن بقلق:مش عارف والله يا ابوي برن علي عيسي مش بيرد وبرن علي غرام مقفول انا قلقان اوي 


روحيه:خير انشاء الله ياولدي خير 


فجأه رحمه حست بغصه في قلبها شديده


رحمه بألم:ااه 


كامل بخضه:مالك يا رحمه فيكي ايه 


رحمه:قلبي بيوجعني وانا مبيجليش الغصه دي غير لما يكون عيسي فيه حاجه 


مصطفى:انتي هتقلقينا ليه يا مرت اخوي


تفيده بقلق:واد.يايوسف رن علي عيسي كدا وشوف حصل ايه 


يوسف:حالا ياما... وفتح تليفونه ورن علي عيسي مكنش بيرد 


يوسف بقلق:مش بيرد 


مريم بتوتر:تب رن علي دياب هوا راح القاهره لعيسي 


يوسف:بجد تمام... وفتح ورن علي دياب 


رد دياب وهوا منهار


يوسف بقلق:دياب متعرفش عيسي فيين 


دياب بنهيار:عيسي مات يا يوسف مات 


يوسف وقف بصدمه والتليفون وقع من ايده 


حسن. برعب:في ايه يا يوسف يوسف 


يوسف من الصدمه متكلمش 


جري حسن واخد الموبايل 


حسن بقلق:الوو دياب فين عيسي وغرام


دياب بنهيار:غرام اتخطفت وعيسي ماات 


حسن بصدمه:اايه غرام بنتي فيين 


دياب بدموع:مش عارف هيا اتخطفت وعيسي اتقتل . والخط قطع


رحمه بصراخ:في ايه انطق ياحسسن


حسن بحزن:البقاء لله عيسي مات 


رحمه بصدمه وانهيار:ياولددددي كنت حاسه ياقلب امك 


كامل بعصبيه:انتا اتجننت ايه الكلام الفاضي دا انا ابني كويس 


ساره بصدمه:يعني عيسي مات... وعيطت 


يوسف بدموع:يعني عيسي رااح 


نور ومريم انهارو خالص


عامر بعدم تصديق:عيسي مين الي مات عيسي متسبنيش لوحدي ابدا لالا دا سندي هوا عيسي دا روحي 


روحيه اغمي عليها من الصدمه وجري عليها تفيده ومصطفى 


حسن بقلق:انا بنتي اتخطفت بنتي راحت هيا كمان اجيبها ازاي


الجميع اتصدم ورحمه اغمي عليها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في روسيا عند غرام 


كانت غرام نايمه علي السرير في قصر شهاب والدكتوره بتكشف عليها 


 ........ بعد مده طلعت الدكتوره


شهاب بقلق:مالها هيا كويسه طمنيني


الدكتوره:ان حالتها صعبه جدا عندها انهيار عصبي حاد وكمان دا غلط علي الجنين 


شهاب بصدمه:جنين 


الدكتوره:ااه جنين المدام حامل في الشهر الاول 


شهاب بغضب:تمام روحي انتي.. والدكتوره مشيت 


دخل شهاب لغرام لاقها نايمه زي الملاك بس دموعها بتنزل ووشها شاحب 


شهاب بعصبيه:ليه متحبنيش اانا ها ليه هوا انا الي بحبك وانا خلصت عليه وانتي بقيتي ملكي والي في بطنك هينزل بس تفوقي بس


وسابها وخرج 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند سليمان


سليمان كان قاعد في مكتبه فجأه دخل عليه منصور 


منصور بتوتر:الحق يابوص


سليمان بقلق:ايه في ايه


منصور :عيسي اتقتل وقابل وجه كريم


سليمان بصدمه:ماات عيسي ماات


منصور:ااه مات ومراته اتخطفت 


سليمان بإبتسامه:واخير خلصت منك يا عيسي ههههه


منصور بقلق:بس دا الصعيد مقلوبه والجثه علي وصول 


سليمان بخبث:لاء ازاي لازم نروح نعمل الواجب هه


وفجأه تليفونه رن وكان سامي 


سامي:انتا الي عملتها مش كدا


سليمان بسعادة:انا معملتش حاجه واالله هوا في ايه


سامي:عيسي اتقتل واكيد انتا الي قتلته 


سليمان بقرف:قولتلك انا معملتش كدا فاهم 


سامي بصدمه:تب انتا الي خطفت غرام


سليمان بفرحه:لاء برضو هيا مراته اتخطفت 


سامي بغضب:صدقني لو عرفت انك الي عملتها هقتلك


سليمان بضيق:الله الله وايه الحب دا كله من امتا يا سي سامي


سامي بحزن:اناطلعت بحب عيسي بس انتا الي كنت شيطان وضحكت عليا وعموما انا هاخد حقه وهشرب من دم الي عمل كدا.. وقفل الخط وسليمان اتصدم


سليمان بصدمه:االله


منصور بخبث:نخلص 


سليمان بضحك خبيثه :لاء اصبر شويه كدا الجو خلي لينا والسوق بقا بتاعي مكفأه ليك علي الخبر دا يامنص ههه


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الصباح عند غرام 


بتصحي وبتفتكر فبتقعد علي السرير وبتضم رجليه ليها وبتترعش ودموعها بتنزل بشكل هستيري


غرام بنهيار:يعني ايه عيسي مات لاء عيسي مش هيسبني لوحدي انا متأكده عيسي حبيب قلبي وروحي مش هيسبني دا انا اموت فيها لاء عيسي لاء مش هيسبني لاء


دخل عليها شهاب وجري عليها بخضه 


شهاب بخوف:مالك في ايه يا غرام انتي كويسه 


غرام بتبعده بقرف:ابعد عني انتا ازاي تتجراء وتلمسني ياحيوان انتا


شهاب بيبعد بغضب:حيواان ماشي يا غرام كلها ساعات وهتكوني ملكي وهعرفك انا حيواان ولا انسان 


غرام بتقوم تقف وبتبصله بكره وقرف 


غرام بحده :اسمع بقا الي بقولك عليه انا مش هحبك ولا بحبك ولا عاوزاك فااهم انا مبحبش ولا هحب عيسيي فاهم يا واد انتا ويلا اتفضل براا 


شهاب بخبث:تؤتؤ تؤ يعيني صعبتي عليا انتي بتحبي واحد ماات خلاص وطلع فوق عند الي خلقه


غرام بعصبيه ودموع مخنوقه:عيسي مامتش فاهم عيسي هيجي وهياخدني معاه فاهم ولا لاء عيسي وعدني انه مش هيسبني وانا متأكده من داا


شهاب بغضب:انتي ازاي واثقه فيه كدا حتي بعد مامات ازاي هوا فيه ايه احسن مني انا قاتله بإيدي قدام عينك 


فجأه دخلت مونيكا وغرام اتصدمت


مونيكا ببجاحه:غرام اخيرا جيتي هيا اعطيني النقوود هياا


غرام بصدمه:انتي عايشه ومش في المستشفى


مونيكا:اه عايشه لاء دي كانت خطتتي عشان اجيبك لشهاب واقبض تمنك مش اكتر


شهاب بحده :مونيكا اتكلمي مع غرام كويس فاهمه


مونيكا بملل:اوكي هيا اعطيني 5ملايين دولار لأرحل من هنا مش اخدت الي عاوزه اشبع بيها


غرام بدهشه:انتو ازاي كدا ازاي لاء انتو مش بشر انتو شيطايين 


مونيكا:اووف هل انتهيتي من الكلام الفارغ بتاعك يا غرام 


غرام بكره:انا بكرهك انتي مستحيل تكوني امي انتي شيطانه عابده للفلوس وبس 


مونيكا بشماته:اووه صحيح نسيت اقولك البقاء لله في عيسي الهواري يلا انه كلب وراح 


فجأه غرام مسكت المزهريه ولقتها فيها بس مونيكا لحقت نفسها 


مونيكا:انتي مجنونه ستضربين امك


غرام بصراخ:انتي مش امي فاهمه انا عيلتي كلها كانت عيسي وانتي الي كلبه يالا امشي برااا 


شهاب بحده:مونيكا مشوفش رجلك هنا تاني ومفيش فلوس فاهمه غير كدا هقتلك 


مونيكا بعصبيه:يعني ايه ماشي انتا الي جنيت علي نفسك


شهاب ببرود:خدوها.... وغمز لسعد وهوا فهم واخدوها وطلعو


غرام:اطلع برا انتا كمان يلا برااا 


شهاب بحده:اعملي حسابك انتي جبتي اخرك معايا شويه كمان ومعرفش هعمل ايه 


غرام بحزن وتوهان:ياريت تقتلني عشان اروح عند حبيبي الي راح عيسي نور عيني وحشني اوي يا عيسي


شهاب بغضب:مش قولتلك معتش تنطقي اسمه تاني 


غرام بنهيار:اطلع براا ولو عاوزني ما اموتش نفسي متخشش عندي تاني براا


شهاب بخوف:خلاص خلاص طالع... وخرج بسرعه


و غرام وقعت على الارض وانهارت وكانت حالاتها لاحول ولا قوه 


غرام بنهيار: يااعيسي ياعيسي ارجعلي يا حبيبي عيسي


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الصعيد وتحديدا في العزا في القصر


كان عيسي وصل واتغسل واتكف"ن واتد*فن والعزا اتعمل وكان فخم وكبير جدا وكل الصعيد حاضره 


في القصر في الصالون كان قاعد نسوان كتير لابسه اسود وبيبكو 


رحمه بحزن وهيا ماسكه صورته:وحشني ياضنايا رحت وسبتني لمين ياعيسي دا انتا كنت ضهري وسندي وروحي ارجعلي ياولدي اتوحشتك اوي


تفيده بحزن:معلش يارحمه ادعيله عيسي في مكان احسن دلوقتي 


رحمه بدموع:مش قادره قلبي محروق علي ولدي ياولدددي رحت وسبتني ياعيسي ارجعلي ياولدي اتوحشتك ياعيسي


نور بعياط :راح الحنين والطيب راح نور عين البلد كلها راح عيسي اخويي 


مريم بدموع:اسكتو بقا عيسي مامتش عيسي عايش انامش مصدقه انه راح ازاي دا كان ضهرنا وسندنا يعني انا مش هشوفه تاني خلااص


بسمه بحزن مصطنع:معلش يا رحمه ربنا يعوض عليكي يا حبيبتي 


روحيه بحزن:ربنا يرحمك ياعيسي يا حبيبي ونتجمع علي خير ياولدي اتوحشتك ياعيسي 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

برا في عزاء الرجال 


دخل سليمان وسلم علي عامر الي كان تايه وسلم علي كامل الي كان نفس الوضع وسلم علي دياب الي بصله بقرف والدموع في عينه ولحد ماوصل عند سامي وفضل باصص له شويه وسامي بصله بكره وسحب ايده 


وسليمان راح قعد ببرود


.......... بعد ساعات بيخلص العزاء 


عامر بحزن:انا مش مصدق ان عيسي مات وسابني دا كان ضهري وسندي وروحي


كامل بدموع :انا الي قلبي هيتقطع اني ولدي ميت زعلان مني ولدي راح وسابني وهوا زعلان منيي


مصطفى بحزن:معلش ياكامل ادعيله برحمه هوا مش محتاج غير الدعوه دلوقتى 


يوسف بدموع:عيسي اخويا مات وسابني ياريت كانت جت فيا ياعيسي يا حبيب قلبي 


دياب بنهيار:عيسي كان اخويا وصاحب عمري وايامي وكان عيلتي وكان اعز الناس على قلبي عيسي سابني وراح انا ضعيف عشان مقدرتش احمي صاحب عمري زي ماكان بيحميني علطول ياعيسي..

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

استووووب

رواية غرام العيسى الفصل الثاني عشر 12 من هنا

رواية غرام العيسى كاملة من هنا

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات