📁 أحدث الفصول

رواية شريكتي في المكتب الفصل الحادي عشر 11 بقلم آية محمد

رواية شريكتي في المكتب الفصل الحادي عشر 11 بقلم آية محمد

رواية شريكتي في المكتب الفصل الحادي عشر 11 بقلم آية محمد

رواية شريكتي في المكتب الفصل الحادي عشر 11

خدت فيروز نفس و ردت بدموع : أنا هسمع كلامك و هلبس دبلتك لو ده يرضيك .. بس متمسش يوسف و لا أمه بأذ'ى 

كلامها زى السمفونيه فى ودن سيف ، إبتسم و رمى مكعبين تلج فى الكاس بتاعة .. = أخيرا شغلتى مخك .. لو رفضتى كنت هبعتله صيانه !

فيروز مسحت دموعها و قفلت فى وشه ..  كروعت نفسها على السرير كإنها عايزة تختفى ، .. و لسانها مش مبطل دعا ، أن معجزة تحصل و الجنان ده يخلص على خير ! 


عند سيف .. كان قاعد فى بار فِيلته نص سكر'ان .. جت واحدة من وراه لابسة قميصه 

و قالت وهى بتحرك إيدها على ظهره و كتفه بدلع .. = خلصت مكالمتك يا بيبى ؟ 

سيف : امم .. بس مش مبسوط 

- ليه .. ؟ 

سكت شوية و قال " أنا راجل من اول م اتولدت و كل حاجة عينى تتحط عليها ، مفيش ليله و تبقى عندى... 

بـ إشارة منى .. كنت اخلى أى بنت تعجبنى تحت رجلى ، عمرى م اتنافست على حاجة لأن مكنش فيه لا غريم ولا عدو يقدر يحط راسه براسى .. * قبض على الكاس بشدة * بس يوسف .. يوسف ، حته موظف عندى اتجرأ أنه يتحدانى ! 

و احساس المنافسة .. أنى اكسب بنفسى .. أن بنت زيها تعجب بشخص زيي و تجيلى بإرادتها  الحرة .. عجبنى

"ضحك بسخرية" لكن حساباتى طلعت غلط و فى الآخر اضطريت اغش و العب بورقة من جيبى ، و بصراحة .. هى عيونها تستاهل التعب ده كله .

 * تابع بهيام*

فيروز .. زى اسمها هى حجر كريم نادر .. مصدفنيش بنت من عجينتها قبل كده 

البنت حضنته و قالت بالقرب من شفاهه  = هى حلوة اوى كده .. ؟ 

سيف شدها من وسطها ليه و قال هو بيقبلها بخفه : حلوة .. و ذكية و شاطرة.. و رقيقة .. و الأهم من كل ده .. أنها محترمة لا فلوسى و لا سلطتى .. خلوها تبيع نفسها .. زيك بلاقى التلاتة منكوا بعشرة .. ! 

ضحكت البنت ضحكة مايعة ، اخرستها قبلة قوية منه .. ثم.. 

"الصبح " 

عاليا بقلق : بقالهم ساعتين جوه .. الدكتور مقالش أن العمليه هتبقى طويلة ! 

يوسف بنبرة هاديه .. : ادعيلها بس يا عاليا .. ده إلى هى محتاجاه دلوقتى

عاليا بصلته بطرف عينها ، و خدت بالها من هزة رجله و عينه إلى منزلتش من على اللمبه الحمرا .. و ادركت أنه قلقان يمكن اكتر منها بمراحل !

نزلت راسها على كتفه و قالت .. : حاضر يا أبيه .. 

فجأة اللمبه اتطفت .. يوسف قام وقف و هو حاسس بالنبض فى كل منطقة فى جسمه = خـ خير يا دكتور ؟ 

الدكتور  = كل خير .. العمليه نجحت و المريضة كويسة 

يوسف أخيرا قدر يتنفس = الحمدلله .. متشكر ، متشكر اوى يا دكتور .. ربنا يخليك .

مقدرش يقاوم دموعه .. و راح فى ركن و سجد وهو بيحمد ربنا من كل قلبه .

عاليا = يعنى نقدر ندخلها دلوقتى ؟..

الدكتور : كمان ساعتين على م تنتقل لغرفة تانيه ... الممرضة هتيجى تبلغكم بس ياريت الزيارة تبقى قصيرة.

عاليا بفرحة : حاضر .. أوامر..

الدكتور : الف سلامة .

و سابهم و مشى 

من بعيد كانت فيروز واقفه على بعد خطوات ، عينيها بتلمع  من الدموع لكنها بتكابر تروح أو لا .. ،  مش قادرة تحدد هى دموع فرحة لحنان و لا حزن على موقفها مع سيف.. بس ابتسامتها اكيد كانت لأجل فرحة يوسف .

عاليا اخدت بالها منها .. = أبيه.. فيه حد مستنيك .

يوسف قام و مسح عيونه .. و لما شاف فيروز ، مسحهم تانى علشان يتأكد أنها بجد ! 

جت ناحيتهم و هى بتقول = حمدلله على سلامة طنط 

يوسف : الله يسلمك 

فيروز : تمام هستأذن أنا .. هبقى اتصل اطمن 

يوسف مسك إيدها .. فى حركة فجأتها و فجأته هو شخصيا 

ساب إيدها و حك راسة من ورا .. : كلمتك كتير امبارح .. ليه مكنتيش بتردى ؟ 

فيروز قالت بنبرة مقلقة .. : كنت تعبانه 

يوسف بصلها بشك .. و هو هيمو'ت و يسألها ليه روحت مع سيف امبارح ، و أية إلى حصل ! 


عاليا كانت واقفة حاسة أن فيه كلام كتير يقولوه لبعض .. ، من حبها فـ يوسف .. اختارت تقف ع الجنب المرادى ، كفاية عذا'ب فى قلبه ..

تحمحت و شدت كمه = أبيه أنا هروح .. هستحمى و هجيب كام غيار لخالتى .

يوسف : استنى هنروح سوا ..

عاليا : تؤ خليك انت هنا علشان لو طرأ حاجة تعرف تتصرف .. أنا مش هغيب ، متقلقش عليا. 

يوسف هز راسه .. و عاليا مشيت 


فى كافيتريا المستشفى 

كان يوسف و فيروز قاعدين ..

فيروز .. فتحت كلام و هى بتقلب السكر فى قهوتها = طيبة اوى عاليا ..

يوسف استغرب تعليقها :  آه هى طيبه و جدعة .. مكلمتكيش عنها قبل كده .. امها تبقى خالتى و ما'تت لما كانت عاليا لسه حته ، امى خدتها و اتربت على إيدى .. بنتى الكبيرة و اختى الصغيرة ..

كان بيتكلم بحنيه و هو مبتسم من غير م ياخد باله 

فيروز لاحظت و اخذت رشفة من القهوه .. ثم قررت أن تباشر فى خطتها... 

 فـ سألت بجدية : و هى شايفاك اخ فعلا .. ؟

يوسف : تقصدى إيه .. ؟

فيروز  ..... 

#يتبع

#بقلمى 

 #صراع_الحب

رأيكم .. و توقعاتكم للى جاى ؟

رواية شريكتي في المكتب الفصل الثاني عشر 12 من هنا

رواية شريكتي في المكتب كاملة من هنا

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات