✨ بَيْنَ سُطُورٍ قَلِيلَةٍ .. عَالَمٌ كَامِلٌ مِنَ المُغَامَرَاتِ وَالخَيَالِ يَنْتَظِرُك 🪶♥️

📁 أحدث الفصول

رواية تزوجني ولكن الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندوشة

رواية تزوجني ولكن الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندوشة

رواية تزوجني ولكن الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندوشة

رواية تزوجني ولكن الفصل الثاني عشر 12

الفصل الثاني عشر

محمد : خطوبة ايه ايه الهبل ده دي لسه على ذمتي انتوا بتستعبطوا 


دخل محمد واول ما شاف اسماء سحبها من ايدها دخل بيها الاوضه 


محمد : ايه اللي بيحصل بره ده وايه الكلام اللي بيتقال ده 


اسماء : خطوبتي انا زي ما انت اتجوزت وشوفت حياتك انا كمان هشوف حياتي 


محمد : بس انتي لسه على ذمتي وانا مش هطلقك 


اسماء : براحتك انا رفعت عليك قضيه خلع وهكسبها 


محمد : اه قولي كده يعني مش علشان اتجوزت عليكي انت واخده الحكايه دي ستر علشان تعملي اللي انتي عاوزاه وتمشي على حل شعرك 


(سيبوني عليه الغبي دا 😠 )


ضربته اسماء بالقلم وهي بتعيط وزعلانه وهو اتعصب اللي عملته ده 


اسماء : اخرس قطع لسانك انا اشرف منك ومن 10 زيك وانت ملكش حق انك تحاسبني واتفضل بره اطلع بره 


محمد : مش هطلقك يا اسماء واعملي اللي تعمليه عايزك تجيبي اخرك وهنشوف 


اسماء : اطلع بره 


طلع محمد وسابها وراح على شغله وهي انهارت من العياط وهنادي وجميله دخلوا لها وحضنوها 


هنادي : خلاص يا اسماء يا حبيبتي 


جميله : انا قلتلك من الاول ان الخطه دي هتجيب لنا مشاكل 


اسماء : انا مبقتش قادره خلاص انا كنت عاوزاه يدوق اللي عمله فيا 


هنادي : طب يلا نطلع الناس مستنيه بره 


عند خالد كان قاعد مع ابوه وكان متعصب جدا 


خالد : اتخطبت تاني يعني الخطه اللي عملناها راحت على الفاضي 


الاب : لا مفيش حاجه راحت على الفاضي متقلقش واهدى 


خالد : اهدى ازاي بس انا مش هسمح ان حد ياخد ورثنا انا متاكد ان انت عندك خطه 


الاب : عندي خطه تحل لنا مشكله الورث ويبقى لنا لوحدنا وفي نفس الوقت نخلص من اللي اسمه محمد ده خالص 


خالد : ايه هي........


كان الكل فرحان او بيحاول يبينوا كده لكن قاطعهم ولد صغير بيجري بسرعه 


الولد : الحقي يا ست هنادي الاستاذ علي خطيب الابله اسماء 


هنادي : ماله يا احمد 


احمد : لقيناه مضروب بالنار وسايح في دمه تحت 


هنادي : حصل امتى ده 


احمد : لقيناه دلوقتي في الشارع اللي جنبنا وجبناه على هنا الكل اتصدم من الكلام ونزلوا تحت بسرعه واتصدموا اكثر لما تاكدوا ولقوا علي مضروب بالنار وهدومه كل مليانه دم قربت منه مامته بسرعه 


الام : علي قوم حبيبي قوم رد عليا متسيبنيش ده انا مليش غيرك في الدنيا دي 


هنادي : اهدي يا ام علي مينفعش كده 


بصت الام بكره لاسماء وقالت وهي متعصبه : انتي السبب في اللي حصل ليه انتي اللي عملتي فيه كده 


جميله : اللي بتقولي ده وهي بنتي هي ضربته بالنار يعني 


الام : هي السبب انا قلتله ميخطوهاش بس هو اللي صمم حاولت ان اقنعه اني مستحيل اقبلها واهو مات علشان تكوني مبسوطه انتي نحس 


هنادي : بقول لك ايه انا استحملت كلامك عشان انتي ام وحاسه بيكي لكن الكلام اللي بتقوليه ده انا مش هسكت عليه اسماء ملهاش دعوه باللي حصل ده واي حد هيقول عليها كلمه انا اللي هقفله 


الام : وعد مني ان هبكيكم عليها دم زي ما انتوا كسرتوني على ابني انا هكسركم وهقتلها لكم 


هنادي : تعالي يا اسماء نطلع الناس اللي زي دول مينفعش معاهم الخير ابدا 


شدن هنادي اسماء وطلعت فوق وهي وجميله معاهم واسماء مكنتش لسه خرجت من صدمتها من كلام ام علي لها ومش مصدقه هل هي فعلا السبب في اللي حصل لعلي 

#تزوجني_و_لكن 

#بقلمي_ندوشة

رواية تزوجني ولكن الفصل الثالث عشر 13 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية تزوجني ولكن)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات