رواية البلطجي (كاملة جميع الفصول) عبر روايات الخلاصة بقلم ولاء حامد
رواية البلطجي الفصل الثاني والثلاثون 32
تم التعاقد مع شركه The white rose وبدائت أعمال التشطيب والديكور
هارون وهو قاعد في مكتبه حاسس بخنقه قرر يروح يشوف الشغل في مبني العاصمه ماشي ازاي ويتمم على كل حاجه خصوصا وان بقاله فتره معتزل وواخد جمب من مالك ومصطفي وصل الموقع وسمع صوت عالي اتحرك نحيه ووقف من بعيد
صدفه وهي بتتابع العمال اتكلمت بحده وعصبيه وصوت عالي :اعدل ايدك في الميزان يا ريس داه كده شغل طلسأ ملسأ مينفعش اللي مش قد الشغل بناقص منه
العامل بمعاكسه: بالراحه علينا يا حلوه داحنا لسه بنقول يا هادي
صدفه بشرشحه وصوت سمع كل اللي حواليها الحلوه دي تبقى امك يا روح امك اعدل كده في وقفتك وفي كلامك بدل ما اعدلك انا وبقول لك ايه
تعدل اسلوبك وتعدل شغلك يا بالسلامه طريق وسكه تمشي ونجيب الف بدالك وبدل الصنايعي يجي مليون ما انتاش شايف الشغل منوعر دول ماشيين بيتنشقوا بس على اللي يقولهم يا شغل وقاعدين مترميين على الارصفه مش لاقيين اللي يعبرهم اكتر من الهم على القلب
وانتم ما انتوش شغالين بالحته انتم ماسكين مشروع كبير ومحطوط عليه اسم شركات تخض ما كنتوش تحلموا حتى تخطوا من قدام بابها وانا ما بحبش الغلط ولا هسمح ان يطلع من تحت ايدي ولا على اسم الشركه اللي بناكل من وراها عيش غلطه واحده تتحسب علينا وتضيع تعب وشقى مجهود ناس شقيانه فيه لما طلع عين اللي خلفوها
هارون واقف وسند على الحيطه وهو مستمتع بحوارها الاقصى درجه لمحها وهي طالعه بزعابيب امشير وماشيه تنفخ وتدبدب في الارض برجليها زي العيال الصغيره حب انه ينكشها ويشاكسها وابتسامه لعوب اترسمت على شفايفه وغمزه عين بالراحه على نفسك ليطق لك عرق وانت لسه صغنن يا صغنن
صدفه بغيظ الهي تطق وتطرشق من جنابك يا بعيد اصل هي ناقصه قرف على الصبح مش كفايه مرازيه جوه اتبلي بيها كمان بره
بصيتله بغيظ وهي كازه على اسنانها ومشيت
هارون بابتسامه لمضه بس عسل بنت الايه مشي يتابع الشغل وهو لسه ابتسامته مرسومه على وشه مش مفارقاه
خلص لفته وقرر انه ما يرجعش الشركه تاني خد بعض وراجع على البيت علشان يريح دماغه يفصلها شويه اول ما دخل لقي في وشه هنا وجنا قاعدين مع بعض مسح على وشه بغيظ الصبر من عندك يا رب
هنا مالك يا هارون بتقول حاجه
هارون بهزه راس لا سلامتك يا هنون انت اللي في حاجه يا قلبي قاعدين كده زي عمل الردي
هنا بصراحه اه اقعد عايزاك
هارون وهو بيقعد وادي قاعده استرها من عندك يا رب حافظ انا القعده دي بيبقى وراها كارثه قولي يا هنا كلي اذان صاغيه
قعد وعلى يمينه هنا وعلى شماله جنا
هنا بزعل طفولي والله طول عمرك ظالمني
هارون بابتسامه سمجه عندك حق انا راجل ظالم قولي يا هنا
هنا بنشكاح بقول لك ايه بقى انت مش ناوي تتجوز بقى وتتلم وتكمل نص دينك
هارون بصدمه اتلم ليه يا بت انتي شايفاني متبعتر ولا ايه
هنا لا يا اخويا والله مش القصد انا بقول لك بس انك تكمل نص دينك كده وتعمل اسره بقى ويبقى ليك ست تاخد بالها منك وتاخذ بحسك كده ويبقالك عيال يجروا حواليك وابقى عمته الحربايه
هارون بابتسامه وهزه راس من ناحيه حربايه فانا متاكد منها
هنا بغيظه اخص عليك انا حربايه ده مجرد بس مصطلح يا عديم المفهوميه بيتقال انما انا والنبي ما فيه فطيبتي وغلبي ده لو في مني اثنين كانت الدنيا دي عمرت
هارون ما علينا يا طيبه يا غلبانه يا ام قلب ابيض وقلب خسايه عايزه ايه
هنا هو انا بحكي في قصص ابو زيد بقولك اتجوز
هارون اول ما قالت كده جاء في باله صدفه وابتسم وابتسامته بدات توسع شويه بشويه لحد ما اتحولت لابتسامه عريضه بينت صفين سنانه وهو سرحان ومش واخد باله من اللي العنين اللي بصاله ومبرقه بإبتسامه هبله هي كمان جنى بصوت عالي اوبا بقى وايوه بقى ضحكت يعني قلبها مال
هارون بتريقه وهو انا ينفع واحده تخطف قلبي وانتم موجودين يا بنتي هو انا مش قبل كده قلتلكم ان انتو الجوز عاملين زي ريا وسكينه ما هعرفش اتجوز الا لما اخلص منكم
هنا برفعت حاجب لا يا اخويا والنبي ما تاخدناش احنا حجتك اصلها قديمه قوي ومفقوسه شوف غيرها
اتجوز انت بس وما تشغلش بالك بينا
هارون بنفي لا لا لا لا لا اجوزكم الاول واطمن عليكم
هنا بلوع يعني احنا هنبور
هارون بتريقه ويعني هو انا اللي هبور
هنا بشهقه هااا الشر بره وبعيد
مافيش راجل بيبور حتى لو كان ببربور
هارون بصدمه وقف وهو بيسقف بايديه الله عليك يا فخر العرب وعلى مصطلحاتك ومسمياتك بربور يا هنا لا الله عليك بجد عليك شويه كلام يتلموا في قاموس ويترموا في اوسخ مقلب زباله بصي انا مش هرد مش هرد اهو يا هنا وخليكي شاهده يا جنى
كلهم بصوا لبعض وانفجروا في الضحك مره واحده
هارون كده خلصنا كلام وضحكنا وانبسطنا وانشكحنا اسيبكم بقى واطلع اريح شويه واللي هتهوب منكم نحيه باب اوضتي هكهربها بصوا انا هكهرب الاوكره قبل ما ادخل علشان ارتاح خالص
هنا لا احنا لسه ما خلصناش كلامنا
ماتهربش زي عوايدك
هارون وهو بيشاور على راسه طيب اجلي الكلام لبعدين لاني مصدع
وسابهم وطلع وهو ابتسامته اترسمت على شفايفه تاني لما افتكر صدفه وجنانها وكلامها طلع واترمى على السرير وهو بيفكر فيها وصورتها مرسومه قدام عينيه هارون لنفسه بشرود يا ترى انتي مين وحكايتك ايه معايا بالظبط وليه دايما على طول شاغله بالي عايزه مني ايه يا صدفه لا وقتك ولا ميعادك انا عقلي مشغول بالف حاجه وحاجه وانت جيتي محيتي كل حاجه في ثانيه وبقيتي محتلياه قلبا وقالبا
اتعدل وقعد على السرير لا ما انا مش هفضل محتار كده انا بس عايز اعرف ايه حكايتها من بعيد لبعيد وبعدها يحلها الحلال
هارون قرار مع نفسه وحسم قراره انه يعرف حتى ولو بعض المعلومات عنها من بعيد لبعيد مر اليوم وليله بسلام وثاني يوم قرر انه قبل ما يروح الشركه يعدي على شركه الديكور
وصل وسامي استقبله بالترحاب كالمعتاد
سامي اؤمر يا باشمهندس خير في حاجه حصلت ولا ايه
هارون بنفي لا خالص والله يا باشمهندس وفكر في حجه سريعه وقال اول حاجه خطرت على باله انا كنت عايز بس اعرف سير العمل وصل لحد فين في مبنى العاصمه وكنت عايز اضيف بس بعض التعديلات البسيطه
ممكن حضرتك اذا تكرمت بس تبعت تجيبلنا الباشمهندسه صدفه
سامي والله يا باشمهندس للاسف الباشمهندسه صدفه مش موجوده دلوقتي في الشركه هي ليها مواعيد وايام معينه هنا
هارون بعدم فهم قصدك ان هي موجوده دلوقتي يعني في الموقع بتاع العاصمه
سامي بنفي لا برده ولا في موقع العاصمه هي زمانها دلوقتي في الكليه
هارون مستغرب في الكليه ليه هي معيده هناك في الجامعه
سامي بتوضيح لا يا باشمهندس هي طالبه لسه في الجامعه
هارون بصدمه انت بتهزر يعني انتا عايز تقنعني ان انتا مسلم مشروع بالضخامه دي وبالحجم ده وبالميزانيه دي لحته طالبه لسه في الجامعه بتدرس
سامي بتبرير سريع لا يا باشمهندس من فضلك صدفه مش اي طالبه دي الاولى على دفعتها السنين اللي فاتت وليها مستقبل كبير وبشهاده كل دكاترتها و كمان بشهاده سوق العمل مش مجامله مني لان كل تصميماتها مميزه وفريده جدا من نوعها وحضرتك بذات نفسك يا باشمهندس شوفت شغلها وعجبك دون عن غيره واقتنعت بيه قبل حتى ما تعرف ان هي طالبه وانت اللي اعتمدتها في الديزاين دي للمشروع مش انا خالص
هارون بتبرير مقنع برده مهما كانت الاسباب مكانش ينفع ان انتا تجازف يا باشمهندس وتسلمها مشروع زي داه
سامي بنفي لا يا باشمهندس انا مش بجازف ودي مش مجازفه ده شغل وبيزنس ما فيهوش عواطف ولا مشاعر ولا حتى مجاملات لحد فيه واحد زئد واحد بيساوي اتنين وانا بتكلم بالعقل والمنطق انا لو كنت شفت ان هي مش كفء للمشروع ده ما كنتش دخلتها فيه ثم هي مش شغاله لوحدها دي شغاله مع فريق عمل كامل وتحت اشرافي انا مباشرة
هارون باصطناع التفكير اممم تمام كلامك مقنع الى حد ما هي طالبه في جامعه ايه
سامي طالبه في جامعه القاهره بس حضرتك بتسال ليه
هارون بمكر مبحبش حد يبقى شغال معايا وماعرفش عنه حاجه وخصوصا ان دي ماسكه مشروع حضرتك عارف قيمته قد ايه وعارف في الوقت نفسه ان هو واجهه الكل منتظر يشوف التشطيبات النهائيه ويشوف المبنى كامل متكامل على أرض الواقع
سامي كلامك مظبوط وعين العقل فعلا يا باشمهندس
هارون طيب تمام استاذن انا ومنين ما تيجي الباشمهندسه صدفه
ياريت تبلغني عشان نشوف سير العمل وصل لحد فين واشوف لو في اي تعديلات او اضافات محتاجين نضيفها او حاجه
سامي وهو كذلك مع السلامه يا باشمهندس
هارون مشي وهو كل عقله وتفكيره مع صدفه نسي شغله ونسي نفسه ونسي كل حاجه مش هو ده هارون اللي الكل بيحلف بيه وبعقله وبجبروته وبقوته وبيعملوا لذكائه الف حساب اصبح عامل زي العيل المراهق بيجري ورا طالبه جامعه
تاني يوم قرر ان هو يفاجئها ويروح الجامعه ويشوفها هناك
ولا غير عادته لبسش بدله كالمعتاد لبس بنطلون جينز وعليه تيشرت مقسم و مبين كل عضلات جسمه وركب عربيته ووصل الجامعه
الأمن اول ما وصل فتح الشباك عرفوه على طول فتحوله الباب ودخل
هارون ساق لحد ما وصل للكليه عند صدفه قفل العربيه ونزل وهو بيتلفت بعنيه عليها من تحت نظارته علشان محدش ياخد باله
البنات بدات تبص له باعجاب وانبهار لانه طبعا واجهه معروفه منهم اللي قرب منه وهو بعد بخطوات عنهم قبل ما حد منهم يقرب ومنهم اللي بيبصوله بانبهار وبيتهامسوا عليه
فريده خدت بالها من تجمع البنات بسط على مكان ما هما واقفين وعدلت وشها ومره واحده بصوت عالي اوبا اوبا ايه داه هو فيه كده بجد يا جدعان
شايفه يا بت يا صدفه شايفه البنات ملمومين على المز اللي وراك ده ازاي
صدفه يا ستي سيبك منهم دول بنات هايفه وتافهه
فريده يابت شوفي كده ملمومين حوالين مين
صدفه بلا مبالاه هيكونوا ملمومين حوالين مين يعني براد بيت جه الجامعه يعني ولا ايه وانا مش واخده بالي
فريده بنبهار انقح وحياتك ده المز اللي كان قالب السوشيال ميديا الايام اللي فاتت وحياتك ولا زال ده بقاله ايام وشهور وشهور وهو محتل قلوب العذارى وبيجروا وراه بالمشوار
صدفه اتلفتت تشوف هي بتتكلم على مين بصت وعنيها برقت بذهول وغمضت عنيها بغيظ يا ساتر يارب كنا افتكرنا ربع جنيه مخروم ماكناش لقيناه وحياتك
فريده بعدم فهمي مش فاهمه احنا كنا بنتكلم على المهندس اللي بيرخم عليك في الشغل ايه علاقه ده
صدفه بلاويه بوق ما هو المحروس بسلامته
فريده لاء متقوليش بقى داه الرخم ابو دم يلطش يا شيخه حرام عليكي داه عامل زي الأتراك حاجه كده فاخر من الآخر
صدفه يا شيخه اتلهي عليكي وعليه داه دم امه يلطش
فريده بابتسامه اوبا الحقي يا بت يا صدفه ده بينه جايلك وجايه علشانك واقف وباصص عليكي وواضح ان عينه متشالتش من عليكي
صدفه ببرود فكك منه ما تعمليلوش سعر ولا تبصي نحيته حتى اقسم بالله ما يهوب يميتي ولا يجي جنبي لارقع بالصوت وافرج عليه الجامعه دلوقتي واقول عليه متحرش كمان
فريده وهي بتخبطها على كتفها يا شيخه اتلهي قال متحرش قال طب
ياريت يا اختي يكون جايه علشان انا وانا اللي اجري عليها كمان
صدفه بغيظ اهو عندك يا اختي
كوليه كله واشبعي بيه واهضميه كمان
واتلفتت بصيتله بقرف من فوق لتحت وسابته ومشيت
هارون بابتسامه وهمس وماله التقل صنعه والعبد لله صنايعي محترف من صغري
طلعت من الجامعه هي وفريده
فريده بقول لك ايه تعالي عشان اوصلك في سكتي
صدفه لا فكك مني انا النهارده انا مروحه على البيت ما عنديش شغل
فريده طيب وايه المشكله يعني
صدفه لا عايزه اتمشى شويه واروحها كده تنطيط
فريده خلاص براحتك يلا سلام نلتقي غدا
صدفه وهي بتشاور لها بايدها مع السلامه نلتقي غدا يا اختي احنا هنروح من بعض فين ما احنا ملطوعين في وش بعض طول اليوم في الكليه زي النسناسين التوام
اتمشت شويه لحد ما وصلت لموقف الاتوبيس هارون ركن عربيته واصر يشوف هي رايحه فين ويعرف خط سيرها وطريق بيتها فين
صدفه خدت بالها وابتسمت بتهكم وعملت نفسها ان هي مش شايفاه
هارون ركب الاتوبيس وهو متابعها من بعيد لبعيد
نزلت من الاتوبيس في المحطه بعد حوالي خمس محطات
وهارون نزل وراها وهو برده بعيد عنها بشويه
صدفه ما رضيتش تتلفت وراها علشان مياخدش باله انها شيفاه وشغلت كاميرا الموبايل الاماميه وجابتها من جنبها بحيث انه ما ياخدش باله فتحت تسجيل الفيديو وعدلت التليفون ثاني قدامها وشافته ماشي وراها
صدفه بسخريه وهمست لنفسها هو انتا بقى جيت بقى ولا الهوا اللي رماك وحياه امك لربيك ده انت جيت في ملعبي ياض وحياه امي لالففهالك كعب داير ولو انتا هارون فأنا صدفه والاجر على الله وابتسمت بشر يلا استعنا على الشقا بالله
صدفه بدات تدخل من شوارع جانبيه وحواري ضيقه ومن حاره لحاره ومن شارع لشارع وهارون ما بقاش عارف هو رايح فين وجاي منين بس فضل مكمل وراها على امل انه يوصل لطريق بيتها وصدفه عماله تتوهوا من يمين لشمال من حاره لزقاق لداخله لشارع لحاره لحد ما قربت من بيتها وفي ثانيه جريت بسرعه وكانها فص ملح وداب واختفت من قدامه
هارون وقف يتلفت حواليه يمين وشمال يشوف هي راحت فين واختفت فين ملقيهاش واقف وهرش في راسه وابتسم يا بنت الايه لا لعبتيها صح وبصياعه اوزعه بس شيطانه يخرب مطنك بقى حته البنت الشبر ونص دي تعلم على المعلم هارون هازولات والله يا جدعان
ورجع تاني اه شكلي دبست روحي انا شكلي هنا تهت في الحواري دي كلها وهارجعها تاني كعابي الله يقطع ال ولا بلاش
ابتسم ورجع تاني يلف في كل الشوارع والحواري اللي دخل منها لاكتر من ساعه الا ربع لحد ما قدر يوصل تاني للمكان اللي راكن فيه عربيته كانت رجليه حرفيا وجعته جامد
اول ما ركب العربيه نفخ اووف دانتي طلعتي نعمه من ربنا وانا مش واخد بالي وساق ورجع على البيت بتعب واترمى على الكنبه هارون اااااه الله يخرب بيتك على بيت اللي عايز يعرفك يا شيخه انا كان ايه اللي بلاني بيكي منا كنت عايش سلطان زماني اجي على اخر الزمن واتبهدل من عيله متجيش لحد كتفي
هنا طلعت من المطبخ بصيتله باستغراب هارون في ايه يا هارون مالك قاعد كده ليه مرمي زي اللي لا قادر ترفع ايده ولا رجل
هارون بتعب و ولوله بطريقه كوميديه وانتي بتقولي فيها يا اختي ده انا عايز ميه بملح انقع رجلي فيها اسبوع
هنا بشهقه يا اختي من ايه كفى الله الشر فيه ايه مالك جاي قاطع ميه ونور كده ليه
هارون اسكتي يا اختي اسكتي يا اختي جاي من مشوار علقه لما اتقطع فرطي ورجلي ورمت
هنا بفضول ليه كنت فين كده ما انتا معاك العربيه يبقى مشوار ايه وورمت من إيه
هارون بكسوف لا ابدا ما فيش متشغليش بالك انتي دانا كنت في مشوار تبع الشغل
هنا ايوه ماشي ما انا عارفه انه تبع الشغل اومال هايكون ايه يعني بس انا بقولك معاك عربيتك
هارون بتهرب لاء منا كنت فاكر المشوار قريب فقولت اتمشاه وسيبت العربيه عند الشركه وطلع مشوار ما يعلم بيه الا ربنا
هنا طيب ولما لقيته بعيد مخدتش تاكسي ليه
هارون بصلها بصدمه وغمض عنيه ولنفسه: منك لله يا صدفه الكلب كانت صدفه سوده خليتي دماغي وقفت حتى عن التفكير اني اقدر اتصرف في موقف اهبل زي داه
هنا وهي بتهزه يا ابني سرحت في ايه
هارون لاء مفيش دانا بس تعبان بقولك ايه انا هاطلع اترمي واتخمد شويه لحسن رجلينا مش حاسس بيها من التعب بعيد عنك وبتنأح عليا
سابها وهو طالع بالعافيه
هنا لا والله الموضوع داه فيه ان وانا الفار بيلعب في عبي ماشي يا هارون
مسيري اعرف ايه اللي عمال تخبيه وتدسه عني
طلع هارون وحتى مغيرش هدومه واترمي على السرير زي القتيل
لحد الصبح صحي وهو رجليه فيها فقاعات ميه
هاورن بغيظ الله يحرقك يا شيخه هاروح الشركه ازاي دلوقتي ولا هاقدر اللبس اي جزمه يابنت الجزمه في رجلي منك لله يا شيخه
قرر انه يلبس شبشب طبي ونزل بدري قبل ما حد من أخواته يشوفه ويستلموه وصل الشركه وهو مكسوف من نفسه بس عمل نفسه مش واخد باله
مالك دخل عليه مكتبه
هارون بقولك ايه المفروض نروح انهارده شركه الديكور علشان تكلمت الدفعات وكمان نطلع على اللي تم في المشروع
هارون هزله راسه ببرود: فاكر متشتغلش بالك بلغني قبل الميعاد وهتلاقيني في انتظاركم
مالك وقف باصصله بتردد وهارون عمل نفسه مش واخد باله
مالك غمض عنيه بحزن وطلع
ووقت الميعاد بعت لهارون نزلو وكل واحد بيركب عربيته لحد ما وصولوا الشركه ودخلو
مالك بصدمه هارون انتا جاي الشركه بشبشب
هارون بضيق بس اتكلم ببرود رجليا وجعاني في مشكله
مالك لا ابدا سلامتك
هارون الله يسلمك خلينا نشوف اللي ورانا احسن
دخلو الميتنج روم وصدفه اول ما شافته ابتسمت وضحكت جامد وفضلت تكح لحد ما عنيها دمعت
سامي مالك يا بشمهندسه انتي تعبانه ولا ايه
صدفه وهي بتحاول تاخد نفسها وتتمالك اعصابها من الضحك لا يا مستر انا تمام بس شكلي شرقت
هارون بصلها بغيظ وهو كازز على أسنانه بهمس شرقه بغرقه بطلوع روح يا شيخه واخلص منك
رهف وهي قاعده في الجنينه على كرسي هزاز عماله تغلي من الغضب بقى انا حتة واد ميسواش يعمل فيا كده اااه يا ناري بس لاء مش رهف المالكي اللي يتعلم عليها من حتة واد ميسواش
طلعت دريه وشافتها راحت وقعدت جمبها وبصوت مسرسع مصطنع:ما لك يا رو قاعده كده مش زي عوايدك مش في النادي ولا مع اصحابك
رهف بضيق: مفيش يا مامي
دريه: رو انا مش صغيره وانتي مش من عادتك انك تقعدي في البيت اصلا لو في حاجه طول عمرنا بنفكر مع بعض
رهف بحده مفيش يا مامي داخ حته واد ميسواش مضايقني وعايزه انتقم منه واجيب مناخيره الارض
دريه بنفخه: اوووف وبعدين معاكي يا رهف مش كل يوم حكايه احنا مصدقنا ان موضوع ابن الشبراوي عدا على خير بصعوبه وبعد معاناه متنسيش هو كان مين وابن مين وابوه راجل مش سهل وتقيل ولو كان يعرف انتي مين مكانش حصل خير خالص احنا لمينا الموضوع علشان محدش يلمح بس بإسمك ودفعت مبالغ مأهوله علشان ابعد الموضوع عنك فتهدي كده ومش كل حوار شكل انتي بغبائك خسرتي كنز من ايدك كان ممكن يفتحلك ويفتحلنا كل ابواب السلطه والمال والجاه
رهف بلا مبالاه: تؤ داه كان عيل طري مخدش في ايدي يومين انما داه تؤ مش هارتاح الا لما ادمره تصدقي يا مامي داه جه النادي وزعقلي انا رهف هانم اللي الكل بيجري ورايا قدام صحابي وعلا صوته عليا
دريه :او ماي جاد يطلع مين داه هو مش عارف انتي مين وبنت مين ولا ايه
رهف حته واد مغرور في نفسه وانا مش هاهدا ولا هارتاح الا لما اجيب مناخيره الارض بأي شكل وبأي طريقه وبأي تمن مهما ان كان علشان يعرف ازاي يتعامل مع اسياده
دريه شو يا بيبي طبعا
وسكتت دقايق تفكر امممم طيب بصي علشان تضربي ضربتك صح لازم تعرفي دخلته ايه الأول
رهف بضيف مهو انا مش عارفاله دخله يا مامي انا فكرته زيه زي زياد او شيكو او اي حد عادي يعني هاينبهر بالاهتمام خصوصا لو كان من واحده حلوه وجميله وغنيه زيي
دريه قصدك ايه
رهف داه غيرهم خالص يا مامي داه لا فرق معاه شكلي ولا اسمي ولا فلوسي ولا اهتمامي ولا اي حاجه خالص
لما احترت علشان كده قاعده بفكر على رواقه لانه حاجه كده في عايش في عالم لوحده وأسلوب لوحده
دريه بصتلها بمكر اممم طيب بصي بقى يا قلب مامي لو هو عايش في دور الادب اوي وماله ندخله من سكه الأدب لو مستشيخ استشيخيله
رهف بإنصات وإعجاب بتفكير امها وبعدين اعمل ايه
دريه لما الصناره تغمز ويلقط الطعم تجبيه قدام كل اصحابك وشلتك تقوليه معطلكش سوري باردون امك في العش ولا طارت اصلك مش استايلي وترديله القلم عشره
رهف او يا مامي ايه الجو اللوكل داه احنا ساكنين هنا في افخم كومباوند في مصر مش في الحاره لسه
دريه او على رائيك مش عارفه من كلامك عن الولد داه واسلوبه مش عارفه لساني بقى بيقول حاجات غريبه ليه
رهف بصتلها وضحكو الاتنين بشر وخبث
ياترى رهف هاتنجح في خطتها...؟
ياترى هارون هايكون ليه فرصه مع صدفه...؟
ياترى ايه مصير الشراكه بين هارون ومالك ومصطفي...؟
ياترى اللي جاي لسه مخبي ايه تاني ...؟
يتبع…