📁

رواية البلطجي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ولاء حامد

رواية البلطجي (كاملة جميع الفصول) عبر روايات الخلاصة بقلم ولاء حامد

رواية البلطجي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ولاء حامد

رواية البلطجي الفصل الثالث والثلاثون 33 

مرت الأيام و تم الإعلان عن بدء مشروع راس الحكمه 

وهارون اصبح اغلب الوقت مشغول ما بين السفر للموقع والشركه وحتى في البيت اصبح كول الوقت معتكف في اوضته على التصميمات

هنا عملت ساندوتشات وكوبايه قهوه وطلعت على اوضه هارون 

هارون جبتي القهوه يا هنا 

هنا بنفخه وهي بتركن الصنيه على المكتب فتحت الستاير وهي بتكح

يا ساتر يارب منك مش ناوي تبطل العاده السوده دي لو مخنوق او مشغول مواركش غير حريقه المحروقه دي يا ابني حرام عليك صحتك انتا مش لاقيها على باب البيت

هارون بتنهيده وهو بياخد كوبايه القهوه اعمل ايه بس يا هنا مضغوط ضغطه ما يعلم بيها الا ربنا 

هنا وهي بتحاول تاخد القهوه من ايده: طيب سيب دي وكلك لقمه تسند قلبك اللي قرب يقف من قله الاكل والنوم وحرق المدعوه اللي جارك دي 

هارون وهو بيدلك دماغه بإيده غصب عني والله يا هنا مهو على يدك اهو سيبي بس القهوه علشان افوق واللحق اخلص التصميم اللي في ايدي 

هنا طيب كل حتى لو ساندوتش واحد ان لبدنك عليك حق يا هارون حرام عليك نفسك 

هارون طيب سبيهم ولما اخلص هاكل لو حسيت بجوع

هنا بزعيق يبقى مش هتاكل انتا ايه حجر مش بتجوع يا اخي في ايه افتكر اننا متعلقين في رقبتك 

هارون يا هنا بالله عليكي يا شيخه مش عايز صوات جاري انا دماغي هاتتفرتك خلقه لوحدها 

هنا مهو طبيعي واحك بيقعد باليومين والتلاته عينه مبيزورهاش النوم ومن قهوه لقهوة لحريقه 

هارون خد ساندوتش وكل من قطمتين خلاص كده اطلعي بقى خليني اخلص الله يخليكي عندي سفر بكره الصبح

هنا بشهقه يالهوووي هاتسوق وانتا منمتش بص بقولك ايه بقى سيب الهباب داه الشغل مش هايطير وريح جتتك اه منا مش  مستغنيه عنك 

هارون طيب انا خلاص قربت افنشه

هنا بعند قولت لا يا أما ورحمه امي هاقطعه 

هارون بشخطه هنا بطلي هبل داه شغل ولو اتمس من خط انا اللي هاتمرمط وهاضطر اعيده فأعقلي كده وسبيني اكمل 

هنا بصتله بزعل وحزن وطلعت 

هارون بنفخه: اوووف يا الله اصلها ناقصه هي دلوقتي لما افوق يحلها الحلال  

خلص القهوه وبداء يكمل التصميم واخيرا بعد اكتر من أربع ساعات كان خلصه واترمي زي القتيل على السرير نام كام ساعه وقام الصبح بدري قبل ما اي حد يصحي خد بعضه واخد التصميمات وسافر على الموقع


رقيه وهي قاعده قدام رفعت في الفيلا هو انتا ليه مش عايز تقول لرافت عن المشروع داه ولا بعتله

رفعت ببرود لان اخوكي عمال يوقفلنا المراكب السايره 

رقيه بتأكيد فعلا عندك حق داه كفايه شماته يوم ما خسرنا مشروع المينا البحري 

رفعت فعلا وكمان المشروع داه ضخم واخوكي هايعملنا فيها  واعظ وشيخ جامع 

رقيه بغموض مترسيني على الدور هو المشروع داه شمال ولا ايه 

رفعت بنفي تؤ لا خالص داه يمين اليمين كمان اوووي 

رقيه ولما هو يمين مالك قلقان من رافت ليه 

رفعت بتبرير المشروع داه كل معدات من بره طبعا انتي على علم ان مشروع راس الحكمه بداء التنفيذ فيه على أرض الواقع 

رقيه اها عرفت

رفعت دلوقتي اغلب الخامات المستخدمه مستورده انا بقى نويت اني احتكر السوق فيها يعني الخامات والمعدات كل داه هانستورده  احنا من بره منا كده ولا كده لازم ينوبني من الحب جانب مش لازم يعدي من تحت ايدي ابدا 

رقيه بتصحيح  وهي بتشاور على نفسها وعليه قصدك ينوبنا من الحب جانب اللي ياكل لوحده يزور يا رفعت مش كده ولا ايه

رفعت وانا ايه وانتي ايه محنا كول عمرنا احنا الاتنين واحد 

رقيه ماشي بس مش شايف ان دي مجازفه كبيره اووي كمان 

رفعت بطمع بصي يا رقيه في السوق والبيزنس عندك قلب عندك رزق وهنا بالذات وفي الصفقه دي بالخصوص اللي هاتحطيه هايرجعلك الطاق ميه يعني لو حطيتي مليون هايرجعلك ميت مليون 

رقيه ماشي بس السيوله اللي معانا مش هاتكفي كل داه متنساش اننا لسه خسرانين أكتر من سبعين مليون 

رفعت وانا مش ناوي اسيب الصفقه دي تعدي من تحت ايدي ابدا 

رقيه ماشي معاك مش معترضه بس ناوي على ايه 

رفعت بطمع بداء يلمع ويزغلل عنيه ناوي اخد قرض كبير بضمان الشركات والأصول 

رقيه بقلق يا رفعت مينفعش انتا كدا بتجازف بكل اللي بنيناه السنين اللي فاتت وداه في حد ذاته اكبر غلط 

رفعت بنفي تؤ لا خالص انا عارف انا بعمل ايه

رقيه نفس الكلام داه قولته فب مشروع المينا البحري والنتيجه كانت زفت علينا انما هنا الغطله في مقتل 

رفعت بتوضيح بصي يا رقيه دي كانت مشاريع يعني يا صابت يا خابت انما هنا دي خامات ومعدات والمتوفر في السوق منها قليل مش هايكفي كان شهر على بعض والمشروع زي ما انتي عارفه ضخم وفاتح بطنه بالقوي كمان يعني هايفضل يبلع لحد ما يقول يا بس وانا هنا هوفر المعدات والخامات دي ويبقى نفع واستنفع عرفتي انها مضمونه

رقيه بإقتناع ماشي كلامك كله مظبوط بس انتا ناسي رافت من حسبتك دي وانتا عارف انه هايرفض وفي الوقت نفسه الاعتماد البنكي للقرض مش هايتم الا بتوقيعنا احنا الثلاثه 

رفعت بمكر غمزلها بعينه: تؤ عامل حسابي ومظبطها دي كمان منا قبل اما اتعب نفسي وافكر كنت عامل حساب كل كبيره وصغيره

رقيه بإستغراب ازاي رسيني ناوي على ايه 

رفعت: رافت حريص اوووي واي ورقه جايه من مكتبي او مكتبك بيقرائها كويس اوووي مره واتنين وتلاته قبل ما يوقع عليها

رقيه مش جديد الكلام داه  عارفينه من زمن بردوا هاتحلها ازاي 

رفعت الوحيد اللي بيثق فيه رافت الي حد ما هو إبراهيم مسؤل العلاقات العامة 

رقيه اويه وايه علاقته بالحوار داه طول عمره راجل جد ودوغري اوووي يعني مستحيل تقدر تشتريه ولو فكرت بس مجرد تفكير هايروح يفضحك عند رافت 

رفعت بإبتسامه شيطانيه: ومين جاب سيرته بس 

رقيه وبعدين معاك بقى حيرتني مش انتا اللي لسه بتقول هو الوحيد اللي اخوك بيثق فيه 

رفعت فعلا قولت كده بس لو صبرتي هاتفهمي انا ماليش علاقه بيه اللي هاتحل الموضوع السكرتيره بتاعته انا ظبطها بقرشين وهتاخد الورق وتحطه وسط الورق اللي رايح بيه لرافت ورافت معاه بالذات بيوقع عمياني ولما يرجع هاتتصرف وتاخد الورق وتجيبهولي تاني

رقيه كل داه تمام بس نسيت اهم حاجه الكاميرات اللي ماليه الشركه ورافت مش اهبل ول اكتشف الموضوع سهل يثبته علينا

رفعت بسخريه حتى دي معمول حسابها كل داه هايتم وقت صيانه السيستم الامنى للشركه 

رقيه بعنين مبرقه يخربيك انتا دماغك دي فيها ايه شيطان قاعد جوه منها

رفعت الشغل عايز شياطين الارض وتحت الارض معاكي كمان 

رقيه ايوه بس مش بالشكل داه دانتا كده دماغك تخوف

رفعت بطمانه مع الكل اه معاكي انتي بالذات لاء لان انا وانتي وماشيين في طريق واحد وعارفين دماغ بعض فمستحيل حد منا يفكر يغدر بالتاني 

رقيه هزت رأسها وسكتت


مرت الايام ورفعت قدم طلب للبنك بقرض بضمان كل الأصول والشركات وقدم كل الأوراق المطلوبه وبعلاقاته وعلاقات رقيه سهلو الموضوع 

رفعت اتصل بالسكرتيره وانتظرها خارج الشركه 

سماح: اؤمر يا رفعت بيه 

رفعت طلع ورق من جيب البدله داه الورق المطلوب 

سماح: تمام يا باشا بكره او بعده بالكتير هايكون عندك

رفعت لاء بعد اربع ايام تحطيه في الورق اللي رايح عند رافت

سماح امرك يا باشا 

سماح فضلت منتظره الوقت لحد ما جه الميعاد دخلت مكتب إبراهيم 

مستر إبراهيم داه الملف اللي حضرتك طلبته 

إبراهيم اخده منها وفتحه وبداء يقلب فيه 

تمام يا سماح في حاجه تانيه

قبل ما ترد جاله مكالمه تليفون رد واتحرك من مكانه كام خطوه  

سماح استغلت انشغاله وطلعت الورق بسرعه من تحت التيشرت وحطته وسط الملف اللي رايح بيه لرافت وظبطت نفسها في وقفتها

إبراهيم  معلش كلنت مكالمه في حاجه تاني 

سماح:اه رافت بيه بعت لحضرتك 

إبراهيم وهو بياخد الملف تمام انا رايحلهوصل إبراهيم مكتب رافت وسلمه الملف 

رافت بإطمئنان لامانه إبراهيم وقع الملف بسرعه 

إبراهيم اخد الملف ورجع مكتبه

سماح دخلت وراه بسرعه

ابرهيم بإستغراب في حاجه يا سماح

سماح اه مدام رقيه عايزه حضرتك 

إبراهيم حط الملف على المكتب وطلع 

وسماح دخلت بعده اخدت الورق وحطته في شنطتها 

واخر اليوم قابلت رفعت في نفس المكان

سماح: اتفضل يا باشا 

رفعت فتحوالورق وبص فيه بإبتسامه نصر وخبث في نفس الوقت طلع شيك ومده ليها: وداه حقك مش خساره فيكي 

سماح خطفت الشيك وبصت فيه بإبتسامه واسعه من يد ما نعدمها يا باشا تؤمر في اي وقت وانا انفذ 

رفعت  ماشي يا سماح ومش محتاج أأكد عليكي انتي لا شوفتيني ولا تعرفي عن الموضوع حاجه

سماح وهي بتشاور على بوقها  وعنيها وودانها انا خرسا و وعميا وطرشه يعني اطمن وطمن قلبك يا باشا وحط في بطنك شادر بطيخ صيفي كمان

رفعت هز راسه وركب عربيه ومشي

رفعت خد الورق وعقود ملكيه الشركات والأصول والعقارات وراح قدمه للبنك هو ورقيه وتم اعتماد القرض وخلال 48 ساعه كان نزل مبلغ القرض اللي بيتجاوز مئات الملايين في الحساب المشترك بين رقيه ورفعت

رقيه ها يا  رفعت ناوي تعمل ايه دلوقتي كده الفلوس بقت معانا

رفعت انا اوريدي بدات انا تواصلت مع الشركات بره مصر واتفقت على اكبر كميه ممكنه وحجزت كمان مركب شحن كامله  وهيبعتو مسؤول من عندهم علشان تكمله الاجراءات هنا في مصر  ظبطت الدنيا ان احنا هنقابله في اوتيل بره هنوقع العقود وهعمل تحويل المالي مباشر وبمجرد ما يتم التحويل خلال 15 يوم هيبدا  الشحن لمصر يعني في خلال بتاع شهر  العبي في حسبه شهر  او شهر ونص بالكتير وتكون البضاعه وصلت مصر بالسلامه

رقيه كل كلامك ده تمام بس حضرتك ظبطت مع الجمارك في مصر ولا نسيتها

رفعت لا معمول حسابها مش انا قلت لك قبل كده ان انا عامل حساب كل كبيره وصغيره مظبط الجمارك ميه  ميه اول ما توصل البضاعه هاتكون عربياتنا مستنياها  ومنها على المخازن ومن المخازن على السوق ومن السوق

تلم حقها وترجعلنا تاني الفلوس 

رقيه بس حاول تلم بدري بدري اول دفعه من القرض لازم تتسدد خلال تلات شهور 

رفعت قبل التلات شهور هايكون كل القرض مدفوع بالفوايد كمان 


رقيه  بطمع حلو اووي  طيب والمكسب

رفعت بطمعه موازي التلت ليكي والتلتين ليان

رقيه بشر ليه ان شاء الله  المكسب فيفتي فيفتي

رفعت  بحده ليه ان شاء الله انا اللي لفيت وانا اللي دورت وانا اللي اتبهدلت وانا  اللي تواصلت معاهم وانا اللي عملت اللفه دي كلها وكعيت من مالي ومن جيبي للسكرتيره عشان اضمن توقيع رافت  وانت جايه عايزه تاخدي نص المكسب جاهز مجهز ده حتى يبقى حرام عليا مش حرام عليك انتي بس

رقيه ببرود والله انا قلت اللي عندي عاجبك اوكي مش عاجبك ههد المعبد على اللي فيه

رفعت بكزة سنان يا رقيه  التلت

 ماهواش قليل انت بتلعبي في حسبه اكتر من 200 مليون

رقيه وماله لما يبقى 300 ولا 400 مليون كمان البحر يحب الزياده واللي ياكل لوحده يزور ولا اي

رفعت ما هو لو اللي ياكل لوحده يزور فاللي يبص بعينه يعور ما هي مش ناس تجري وتتبهدل وناس تيجي تلم المكسب على الجاهز 

فخلينا حلوين مع بعض يا رقيه  طول ما العجله دايره طول ما السوق شغال طول ما الفلوس بتجري في ايدينا رايح راجع  فخلينا مع بعض كده حلوين

رقيه غمضت عينيها بتفكير اممممم  طيب بص اخر كلام عندي 40% ومش هتنازل عن قرش منهم

رفعت بضيق ماشي يا رقيه بس خليكي فاكره

رقيه بتريقه لا فاكره اوعى تكون انت بس اللي نسيت

كل خطوه تمت تحت عين ماهر اللي واقف ليهم بالمرصاد  لحد ما اتاكد انهم فعلا دفعو كل الفلوس اللي معاهم ابتسم بشر واتصل بهاورن

ماهر ازيك يا بشمهندس 

هارون تمام الحمد لله خير يا ماهر بيه اتصالك بيا دلوقتي بيقول ان فيه حاجه

ماهر يعجبني ذكائك بص عايزك عندي في الشركه حالا سيب كل اللي في ايدك وتعالى بسرعه على ما اتصل بنصر ييجي هو كمان

هارون بقلق :خير في جديد ولا ايه

ماهر طبعا في كل جديد  ان ما كانش الجديد عندي يبقى عند مين المهم زي ما قلت لك كده سيب كل اللي في ايدك وفي ظرف نص ساعه ساعه اقصاها تبقى عندي في الشركه

هارون طيب ما نتقابل بره

ماهر بطمانه طمن قلبك وعقلك  يا باشمهندس  احنا بنشتغل مع بعض فطبيعي انك تيجي عندي او انا اجي عندك بس اللي مش طبيعي ومش ولد ان احنا الثلاثه نتقابل بره ولا ايه ما تخليش فكرتي عنك تتغير  واقول ان ذكائك خانك المرادي

هارون ماشي ساعه وهتلاقيني عندك

قفل مكتبه بسرعه على التصميمات اللي فيه ونزل راكب عربيته وساق بسرعه رهيبه وصل  شركه الشبراوي في اقل من ساعه الا ربع  دخل وطلع مكتبه مباشره كان سايب خبر للسكرتيره اول ما وصل دخل  كان ماهر ونصر في انتظاره

هارون قعدوا بص لهم هم الاثنين بحيره  خير جايبيني على ملا وشي وسبت اللي ورايا واللي قدامي  اتمنى اللي عندك يكون يستحق فعلا ان انا اسيب شغلي وحالي ومالي واجي على ملا وشي

ماهر بعنين مليانه شر لا يستحق ويستحق قوي قوي كمان يا هارون

هارون بإنصات وتركيز هات اللي عندك

ماهر اسمع يا عم بقى اللي عندي  اعمامك خدوا قرض من البنك بقيمه 500 مليون جنيه  بضمان الاصول  والشركات  ودخلوا بيه صفقه كبيره هيستوردوا بيها معدات وخامات لمشروع راس الحكمه من بره بالمعنى الاصح عايزين يكوشوا على السوق كله في جيبهم 

هارون بنظره غامضه  وغريبه محدش منهم قدر يفهمها  وانت ناوي على ايه

ماهر وعينيه بصه بثبات لهارون بص يا باشمهندس الوقت اللي فات انا كنت عماله اوقع لهم مناقصات من تحت لتحت كده وانا قاعد تقدر تقول عامل زي طبق التسالي اللي بتقعد تقزقز فيه وقت فضا  حاجه كده فتح شهيه زي طبق المقبلات اللي بيجي لك قبل الاكل  انما ده بقى بالذات هو الوجبه الدسمه 

هارون عجبني التشبيه بس عايزه اعرف برده انت ناوي على ايه رسيني على اللي في دماغك مره واحده ماهر بقلبة عين تؤ تؤ تؤ  لا كده عيب على دماغك قوي يا باشمهندس دانتا حتى بتلقطها وهي طايره 

هارون بثقه لا يا ماهر بيه انا فاهم قصدك كويس قوي ولقطها حتى من قبل ما تطير  انا بسال اللي في دماغك انت ايه ناوي تعمل معاهم ايه هاتوقعهم ازاي وكيف كده  سؤالي اظن بقى واضح قوي وبصفه مباشره كمان يا عم


ماهر بتوضيح وهو بيحرك ايديه وكانه  بيقسم مقطوعه موسيقيه بص يا  باشمهندس دلوقتي هما لو خسروا الصفقه دي  هتبقى الضربه في مقتل لانهم هيبقى خسروا كل اللي يملكوه  وكل اللي جمعوه في سنين عمرهم اللي فاتت وكل اللي بنوه هيتهدوا فوق راسهم ويدفنوا من تحت منه كمان 

هارون مط شفايفه ورفع حواجبه   كلامك مظبوط وحقيقي 100%  بس هتقدر تعمل دي ازاي  هو ده مربط الفرس 

ماهر لا عيب يا باشمهندس انا سبق وقلتلك علاقاتي


بمقاطعه عارف علاقاتك  وحكاياتك وحواراتك كل الرغي ده انا عارفه  انا بسال خطواتك هتمشي ازاي علشان ما امشيش وراك عمياني لاني بحب اخطي رجلي على أرض ثابته وصلبه بالقوي كمان 

ماشي يا باشمهندس بص بقى  اول هام  حبايبي كتير ومليون من يتمنى يخدم بس اول ما اشاور بصباعي كل اللي عليهم انهم هيعطلولهم المراكب السايره من هناك 

هارون  بحرقه وضح اكتر احب افهم بأقل اقل التفاصيل خد وقتك معانا الوقت كتير اوووي مش هاييجي اكتر من الوقت اللي فات 

ماهر وهو كذلك  المركب اللي هناك هتتعطل  وتقف في المينا  ومش هتتحرك ولا تتتعتع منه خدلك في وشك كام شهر 

هارون ماشي بس احنا كده هنستفاد ايه طب ما هي كده كده البضاعه مسيرها هاتيجي مصر وتدخل البلد

ماهر لا اصبر عليا يا باشمهندس شكلك كده ما كنتش مركز من البدايه انا 

قلتلك ان هما خدوا قرض بضمان الاصول والشركات وكل ما يملكو يعني البنك يوم ما يضربهم الدم بيدي مهله ثلاث شهور لتسديد اول دفعه وهما كده مبقاش حيلتهم حاجه علشان يدفعوه ويسدوه

هارون تمام بس كده مش هتبقى خساير للناس كمان اللي بضيعهم على المركب اللي هناك  ما اظنش انه من العدل ان في ناس بريئه تتاذي لمجرد ان انا عايزه اضرب  حد او اجيب حقي من حد

ماهر ما تقلقش  يا باشمهندس حاجه زي كده اكيد مش هتفوت عليا  فاطمن خالص لان المركب دي كلها بكل اللي عليها من بضاعه عمك حاجزها ليهم مخصوص   وانا كل اللي عليا ان انا هاديهم الجرين لاين يوقفوا المركب هناك  لمده تلات شهور  وبعد الثلاث شهور  تتحرك في طريقها لمصر  في رابع شهر كده هيكون مده المهله بتاع البنك خلصت والبنك هايضطر يحجز على كل ممتلكاتهم

هارون طيب مهم بردوا بعلاقاتهم سهل يجدولو مع البنك ويسددوا لما البضاعه تيجي مصر 

ماهر حتى دي كمان معمول حسابها  قبل ما تسال هقول لك ازاي المركب هتيجي هنا مصر  هتقف في الجمرك كمان شهرين  وبعدها  حته ورقه حبايبنا هيظبطوها ان البضاعه لا تصلح للاستهلاك وهيتم مصادرتها علشان تتعدم 

هارون بس البضاعه سليمه ازاي هتتعدم 

ماهر لا ما هي مش هتتعدم البضاعه دي كادوه مني ليك تقدر تقول حقك ورجعلك بعد سنين شفت انا جدع معك ازاي 


هارون بصله بذهول ولاول مره يحس انه عجز عن النطق


ماهر هيا باشمهندس اظن ملعوبه صح وصح الصح كمان

هارون واقف ورفع ايديه الاثنين وسقف بصوت عالي  لا بجد احييك وارفعلك القبعه وانحني قدام ذكائك كمان دماغك دي سم مصفي


ماهر وهو كاذذ على اسنانه وعينيه كتله من الشر طبعا يا ابني ده انا قلتلك ده تار ومش تار اي حد ده تار ابني وانا التار عندي  ما بسيبهوش ولو على رقبتي ومش حته عيله في عيله سايبه كلهم شويه حراميه ولمامه يعلموا على ابن ماهر الشبراوي ده انا ادفنهم واخد عزاهم بدم بارد واترحم عليهم كمان  كانوا فاكرين بغبائهم انهم عفوا يداروا واني مش هاعرف اديني عرفت وهادفعهم كلهم التمن غالي اوووي 

هارون وهو بيسقف له وبيلف حوالين نفسه يااااااه  ده لو حصل كل نار الانتقام السنين اللي فاتت دي هتبقى بردت في ثانيه 

نصر وقف قدامه بابتسامه ومسكوا من كتافه الاثنين هيحصل مدام احنا في ظهرك ومدام قلنا والكلمه طلعت من بقنا اعلم وادرا وابصم كمان وراها انها هتحصل

هاروني طالما في حضنه وغمض عينيه بارتياح وكانه جبل الهموم اللي على كتافه من سنين طويله بدا ينزاح

هارون طلع من حضن نصر وقعد تاني وبص لماهر وعنيه ميكس غريب ما بين راحه وشر وانتقام وحقد وكان كل الماضي اتفتحت أبوابه من تاني قدامه تمام معاك  وبلغني كل اللي بيحصل اول بأول مش عايز اي تفصيله مهما ان كانت صغيره تغيب عني عايز ناري اللي شغلت وقادت سنين تحرق في قلبي وفي روحي تطفي وانا بسمع واتفرج عليهم وهي بتحرقهم واحده واحده وان عدل ربنا وقصاصه بداء فيهم 

ماهر بإبتسامه اكيد هايحصل ولو عايزه صوت وصوره كمان تؤمر بس وانا هاعملها بمنتهى السهوله

هارون لاء داه كده يبقى كتير اوووي عليا 

نصر لا مفيش حاجه تكتر عليك

هارون ماشي


وصلت الاخبار لرفعت بوقوف المركب في الميناء الاجنبي  رفعت اتحرك بجنون وبدا في سلسله اتصالات ما بتنتهيش بكل معارفه و استخدم كل نفوذه وعلاقاته ولكن فشل فشل زريع

رقيه بجنون وهي بتصرخ بهيستريا  يعني ايه يعني تعب السنين ده كله اتهد من تحت راسك انت بتقول ايه انت عارف ده معنى ايه معنى ان كل حاجه خسرناها خسرنا كل حاجه  يا رفعت بغبائك وطمعك.

رفعت اترمى على الكرسي المكتب بانهيار  انا هتجنن يا رقيه انا مش عارف ازاي ده حصل كل حاجه كانت ماشيه صح في حد ليه يد في اللي بيحصل مهو مش طبيعي وقوف المراكب بدون سبب 


رقيه انا ما ليش دعوه بكل ده لازم نحلها مع البنك كلها ايام والبنك يحجز علينا

دخل عليهم رافت زق باب المكتب بحده سكعه في الحيط وبصوت سمع كل اللي في الشركه انا عايزه افهم انتوا عملتوا ايه بالظبط من ورايا وازاي قدرته تاخدوا قرض وانا ما وقعتش على اي حاجه اعملوا حسابكم انتم الجوز ان انا هطعن بالتزوير على كل الاجراءات اللي تمت وهسجنك يا رقيه انت والشيطان اللي وراكي

رقيه قعدت بتضحك بتهكم وسخريه  اطعن يا رافت يمكن تعرف ترجع حاجه من اللي اخوك الاهبل ضيعها

رافت معناه الكلام ده انا مش فاهم حد منكم يرد عليا

رقيه معناها ان توقيعك يا بيبي على الورق صحيح مش مزور

رافت بجنون ازاي ازاي وانا ما مضتش ولا رحت معاكوا البنك انتوا عملتوا كده ازاي

رقيه بضحك عاليه مجلجله مش مهم ازاي المهم انه حصل وان احنا خسرنا كل حاجه كل حاجه يا رافت ضاعت


رفعت سابهم بجنون ورجع مكتبه بدا يشغل كاميرات السيستم كلها ولسوء حظهم ان صيانه السيستم كانت اتعملت قبلها بيوم بدون معرفه  او رقيه وشاف كل اللي تم 

رافت خبط على المكتب بجنون يا اولاد ال ازاي ازي قدروا يغفلوني معناه ايه معناه اني فشلت وغمض عنيه بتعب وحرقه

يا ترى رفعت هايقدر يحلها ولا هايفشل…؟

ياترى هارون أخيرا حقه هايرجع ولا للقدر رأي تاني…؟

يا ترى رافت فشل في ايه…..؟

يا ترى اللي جاي مخبي ايه تاني…؟

يتبع

رواية البلطجي الفصل الرابع والثلاثون 34 من هنا

رواية البلطجي كاملة من هنا

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات