رواية البلطجي (كاملة جميع الفصول) عبر روايات الخلاصة بقلم ولاء حامد
رواية البلطجي الفصل الحادي والثلاثون 319
هارون ساق عربيته وطلع من النادي وهو مبسوط وابتسامه مرسومه على وشه ونظرة خبث احتلت عنيه
ولسه اللي جاي احسن الصبر طيب
وكمل طريقه وهو بيصفر بإرتياح
راحت صدفه المبني الايقوني وقفت قدامه وهي مذهوله بإنبهار من مدى ارتفاعه وجماله :واااو ايه داه بجد انا عرفت دلوقتي المفخوس سامي مقطع روحه عليه ليه
يالله استعنا على الشقا بالله يا قوي على كل قوي يارب وفضلت اكتر من أربع ساعات بتلف في المبني
صدفه قعدت على السلم احيييه عليا دانا كل داه ومخلصتش الا دورين اتنين اومال الباقي شكله ايه لاء انا اريح وكل يوم اجي اللف شويه لما اشوف آخرة الموال داه ايه
وفضلت اكتر من اسبوع كامل تروح تعاين الشقق وتتأكد من المساحه وتعمل مطابقه بين الشقق واللي تحت منها علشان تقدر تنجز بدل كتر اللف لحد ما اخيرا كانت قدرت تخلص رجعت مكتبها المشترك مع بعض زمايلها وهي خلصانه فردت رجليها شويه بتعب اوووف يا الله اخيرا خلصت الواحد بقاله اسبوع واخدها مشوره ورايح جاي وحطت الدفتر قدامها وبدئت تشتغل على التصميمات على اللاب توب اللي قدامها عشر ايام وصدفه شغاله ليل بنهار ما بين الكليه والشغل مبتفصلش لحد ما اخيرا عملت تصميم كامل بتقنيه ال 3D للمبني ككل اخدت اللاب توب وراحت لمكتب سامي
صدفه دخلت واترمت على الكرسي بتعب
سامي بصلها بإستغراب في ايه يا بشمهندسه صدفه مالك شكلك تعبان ومرهق
صدفه والنبي ايه يا راجل قول كلام غير داه
سامي في ايه بجد
صدفه الله يسامحك يا شيخ طيب راعي اني لسه طالبه وعندي كليه ومحاضرات وشكاشن وعملي لما بيطلع عين اهلي غير العملي
سامي ايه يا بنتي حيلك حيلك في ايه فهميني بدل ما انتي داخله زي القطر اللي من غير فرامل كده
صدفه بقالي اكتر من 15 يوم يا عالم بلف في المبني ومكفيه على التصميمات لحد ما جبت جاز خام كمان
سامي بإبتسامه كان الله في العون المهم يكون اتكلل التعب داه بفايده
صدفه اومال ايه اللي جابني دلوقتي
سامي معقوله لحقتي تخلصي
صدفه ايوه اتنيلت وفتحت اللاب توب وبدئت تعرض عليه التصميمات
سامي بإنبهار: واااو بجد ايه الجمال والعظمه دي كلها لاء انا ارفعلك القبعه
صدفه لاء خلي القبعه ومد ايدك في جيبك بدل الشغل البلوشي داه
سامي: عنيا ليكي لو أخذنا المشروع داه ليكي مكافأه مكنتيش تحلمي بيها
صدفه لما نشوف والله آخرته كلام ابن عم حديت ما علينا طلعت ملف وحطته قدامه
سامي ايه داه
ص.فه بنفخه ميزانيه مؤقته
سامي فتح الملف وبص فيه بسرعه
طيب تمام انا هاتصل بالمهندس هارون وابلغه ونشوف قراره ايه
صدفه بنفخه ماشي اروح انا واوعى تقولي شغل تاني انا فيا اللي مكفيني
سامي لاء يا ستي معاكي انهارده وبكره اجازه علشان تعبك
صدفه بنفخه اخيرا الحمد لله يا ساتر
سامي اول ما صدفه خرجت اتصل بهارون
سامي بإحترام: ايو يا بشمهندس
هارون ازيك يا بشمهندس خير
سامي كل خير انا كنت ببلغ حضرتك بس ان التصميم جهز وكمان الميزانيه
هارون تمام طيب ابعتهم على ميل الشركه
سامي افضل حضرتك تيجي الأول تطلع عليهم وبعدها هارسلهم مباشره ليكم
هارون تمام مفيش مشكله بكره ان شاء الله هاكون عندك
تاني يوم هارون وصل الشركه من غير ما يبلغ حد دخل على مكتب سامي مباشرة
سامي بترحاب حار: منورنا يا بشمهندس
هارون بمجامله: منور بيك ياريت ندخل في الموضوع على طول لاني ورايا شغل احب اطلع على اللي تم
سامي كان الله في العون وهو كذلك
طلعله ورق الميزانيه بس خد بالك دي ميزانيه مبدئيه زي ما قولتلك يعني ممكن تكون قابله للزياده وبردوا ممكن تكون قابله للنقصان
هارون تمام فتح الملف وبداء يقلب فيه بدقه
هارون بعد ما خلص كل داه تمام بس عايز اعرف الميزانيه دي اتعملت بناء على ايه بالظبط
سامي بشرح مبسط المهندسه صدفه عملتها بناء على معاينه الموقع ككل وكمان صممت كل الديزاين بتقنية ال 3D و الله يا بشمهندس الموضوع اخد منها وقت طويل جدا ومجهود جبار تقريبا كانت بتواصل الليل بالنهار علشان تقدر تنهيها في وقت قياسي
هارون من غير كتر مجاملات لاني لا بحبه ولا اعرفه في الشغل احب اشوف الديزاين بنفسي واطلع عليه لان في الشغل لازم كل حاجه تبقى على نور
سامي حقك طبعا اتصل بالسكرتيره بلغي البشمهندسه صدفه تيجي مكتبي حالا
دقايق وكانت جات صدفه وقعدت على الكرسي اللي قدام هارون وتجاهلته
صدفه :خير يا مستر سامي
سامي البشمهندس هارون عايز يشوف الديزاين اللي عملتيه
هارون بمقاطعه لكلامه ومش الديزاين بس لا عايز اعرف كمان الميزانيه دي كلها اتعملت بناء على ايه بالظبط
صدفه برفعه حاجب: هو ليه حاسه من اسلوب حضرتك بسخريه
هارون ليه بتقولي كده انا بسأل الميزانيه دي كلها بالأرقام الماهوله دي اتعملت بناء على ايه مش شايفه انها بزياده اوووي عن الحد المعقول
صدفه بحده هو ليه حضرتك محسسني انك بتتكلم على عماره من أربع خمس أدوار مش مبني سكني والبرج الايقوني اللي على أعلى مستوي فيه اكتر من 500 وحده سكنيه منفرده ودوبلكس كمان وحضرتك لو عايز التفاصيل تمام وبالورقه والقلم احنا هانستلم الوحده ككل زي ما بيقولو كده على بلاطه على العضم وهاتستلمها علل المفتاح كامله مكمله يعني مطلوب مننا تشطيب اولي بيضم أساسيات كهربا وسباكه ووشين محاره
ثم تشطيب ثانوي بيضم دهانات من وش اول وتاني لحد الوش النهائي وكماليات السباكه ومرحلة تالته بتضم تركيب الارضيات سواء كانت باركيه او رخام او بورسلين بخلاف تركيب فنش السباكه وفنش الكهربا وعندك الفنش النهائي من ديكورات وتركيب ابواب وشبابيك اليموتال او خشب حسب ديكور كل وحده لفرش تحب تحسب مساحه كل وحده وتعرف هتحتاج تكلفه لوحدها قد إيه وتقدر بحسبه بسيطه على تليفونك تعرف الرقم الإجمالي كام
هارون بإنصات شديد لحد ما خلصت كل كلامك تمام بس احب اشوف التصميم المبدئي اللي تم
صدفه وهو كذلك
اخدت اللاب توب من سامي وحطت الفلاشه عليه وبدئت تعرض صور كامله لكل وحده في وضعها الحالي وصور تانيه لكل وحده بالشكل النهائي المطلوب اكتر من ساعه كامله بتعرض الديزاين قدامه بدون كلل او ملل لحد ما خلصت
هارون بإنبهار قدر يتحكم فيه قصاد حسبه العقل: وانتي عايزه تقنعيني ان الصور اللي معموله بتقنيه حديثه زي دي هاتقدري تنفذيها على أرض الواقع
صدفه بثقه :والله زي ما تصميم حضرتك كان مجرد حبر على ورق واللي يشوفه اكيد كان هايقول نفس الكلام اكيد وحاليا أصبح حقيقه ملموسه على أرض الواقع
هارون وهو بيمسح على لحيته بكف ايده وعنيه كلها انبهار وإعجاب بيها وبكلامها وثقتها بنفسها هز راسه بتفكير: تمام كلامك مقنع وبص لسامي بص يا بشمهندس مادام حضرتك بتقول ان الميزانيه مش اكيده لتغير سعر السوق طبعا يعني تحت العجز والزياده انا عايزك تجهزها مع تعديل واضافه بند احتماليه العجز ممكن تكون قد إيه واحتماليه الزياده ممكن تكون قد إيه واحسب كل الاحتمالات وابعتها على ميل الشركه
سامي تمام يا بشمهندس وهو كذلك
هارون تمام يبقى اتفقنا وان شاء الله بمجرد ما تبعت الميزانيه مقرونه بالديزاين هانيجي لحضرتك انا وشركائي استأذن انا
مشي هارون وهو حاسس ببوادر امل وارتياح وصل الشركه وبلغ السكرتيره انها تبعتله مالك ومصطفي ضروري
دخل مالك ومصطفي على هارون وهو واقف شغال على تصميم
مالك خير يا هارون بعتلنا ليه
هارون ركن القلم اللي في ايده وقعد على كنبه وشاورلهم بإيده
قعدوا وهما بيبصوله بترقب
هارون :شركه الديكور بعتولي امبارح علشان اشوف ايه اللي تم وانا عديت عليهم قبل ما اجي وشوفت التصميمات المبدئية واطلعت على الميزانيه كمان وطلبت انهم يبعتوها على ميل الشركه علشان نقدر نناقشها مع بعض وناخد القرار سواء بالموافقه او بالرفض علشان نشوف امكانياتنا ونشوف هانقدر نعزز البند المالي بالمبلغ داه ولا لاء لان مصطفي هو المسؤل عن الشؤن الماليه ككل وهو اكتر واحد يقدر يفيدنا هنا لانه على علم بكل قرش داخل وطالع من الشركه
مصطفي وقف بحده وعصبيه وصوت عالي انت مش واخد بالك ان انتا بقيت بتاخد قرارات كثير من نفسك من امتى وانت اديت لنفسك حق غير حقك ان انت تدخل وتتدخل في اللي مالكشي فيه المفروض ان كلنا مع بعض في الشركه دي متالته مش ملاحظ ان انتا بقالك فتره كبيره قوي وطويله منحيني انا ومالك جنب وكاننا ملناش لازمه وبتاخد كل القرارات لوحدك وحتى الصفقات بقيت بتدخل وتتفق فيها مع نفسك
هارون بصدمه وقف بصله بذهول وشاور على نفسه انت بتقول لي انا الكلام ده
مصطفى بزعيق طبعا بقولهولك انت لاني بقيت واخد بالي قوي منك يا هارون وملاحظ ان انت بقالك فتره طويله قوي خدت حجم اكبر من حجمك واتغريت في نفسك ده حتى يا شيخ مشروع راس الحكمه اللي المفروض نقعد ونتكلم ونتناقش فيه كنت واخده الكلام لوحدك كانه مقاوله خاصه بيك انت وبس وانا ومالك كنا قاعدين طيشه ولا كان لينا اي لازمه
هارون بص لمالك ببرود بس جواه الف وجع ووجع عاجبك الكلام اللي بيقوله مصطفى ده
مالك بص لمصطفى بغيظ ونفخ لا مش عاجبني يا هارون ولا هيعجبني لان عارف ان احنا كلنا بنسعى علشان الشركه دي تكبر وان كلنا في ضهر بعض والكلام داه من سنين مش من دلوقتي
مافيش مصلحه منفصله كلها مصالح جماعيه مشتركه بينا احنا الثلاثه
هارون بتعقل وهدوء برغم العصبيه اللي اتمكنت منه بص يا مصطفى بيقول لك كده بالبلدي المركب اللي ليها ريسين بتغرق واحنا تلاته سايقين في مركب واحده وبنسوق مركبنا صح وعمرها ما غرقت ولا حتى عوجت مننا عارف ليه لان ما حدش منا في يوم جار على حق حد ولا جه على تخصصات او مسؤوليات حد فمش هنيجي دلوقتي بعد كل اللي وصلناله من اسم وسمعه بتعب سنين وهنعمل مشاكل ونوقع كل اللي بنيناه ونجور على حق بعض
مصطفى بحده قصدك ايه
هارون هو كازز على اسنانه بص انا مجورتش على حقك انا عايز بس ابلغك وافكرك بحاجه بسيطه ان القرارات اللي انت كنت معترض عليها
في شراكتنا مع شركه الورداني او شركه الشبراوي وكلامي اللي انت كنت ولا زلت معترض عليه وقراراتي اللي انت شفت ان هي منفرده بيا احب ابلغك حاجه بسيطه جدا ان نصر الورداني وماهر الشبراوي بنفسهم بلغوني بموافقتهم على الشراكه بيننا بشروطنا احنا اللي نحطها مهما كانت تكون
مالك باستغراب بلغوك الكلام ده امتى وازاي يا هارون وليه مقولتليش
هارون بلغوني في مكالمه تليفون من كام يوم وكنت منتظر لما هما يبعتوا من نفسهم الشؤون القانونيه على الشركه عندنا مباشره عشان ما يحسوش ان احنا مدلوقين عليهم
ده كده اول هم تاني هام احب ابلغهولك بس ان شركه الديكور اللي انت شايف ومقتنع من كل عقلك ان انا انفردت بحق القرار لوحدي وعامل الليله دي كلها وصوتك اللي سمع الشركه من اول الباب لحد اخر مكتب في اخر دور انا ما روحتش اتعاقدت ومضيت العقود معاهم لا حضرتك انا روحت اطلعت بنظره مبدئيه لانهم قالولي ان دي ميزانيه مبدئيه قلت علشان نقدر ناخد القرار الصح طلبت تعديل الميزانيه واضافه بند العجز والزياده واحتماليه كل منهم قد ايه كحد ادنى وقد ايه كحد اقصى سواء في حاله العجز او في حاله الزياده وكل ده تفتكر كده بذكائك الخارق ليه علشان احنا الثلاثه كده نقدر نقعد ونعرف البند المالي هنقدر نعززه ولا لا ولو هنقدر نعززه هنحتاجه وقت قد ايه علشان يبقى في السيوله الكافيه اللي تسد تكلفه الديكورات علشان ميحصلش لا لبس ولا لغبطه تعجزنا فيما بعد ولو انتا شايف ان انا كده جورت على حقك واتدخلت في شؤون ما تخصنيش فانا بعتذرلك ومن هنا وجاي انا مش هتدخل في اي شؤون مهما كانت تخص الشركه الا شؤون التصميم الهندسي فقط لا غير اما بقى لو انت متضايق من وجودي انا كهارون و كشخص موجود في الشركه فتقدر ترتاح وتريح بالك وتعتبرني منسحب من دلوقتي
مالك بتعقل ومحاوله انه يلم الموضوع قبل ما يكبر عن كده اهدى يا هارون الكلام مش كده والمناقشة بينا بالعقل والمنطق
هارون بحده امال يبقى ازاي بعد كلام مصطفي بيه وانهي عقل ومنطق داه اللي بيتكلم بيه كان فين وانا بسهر ايام وليالي بطبق علشان اشوف المشروعات وادرس كل كبيره وصغيره كان فيه وانا بجري يمين وشمال علشان احل ازمه السيوله في مشروع العاصمه اللي لو كنت فكرت بدماغه كنا خسرناه ومكناش وصلنا للي وصلناله داه
مصطفى بتريقه اه طبعا يحق لك تقول كده وتعمل اكتر من بعد ما بقى لك اسم وانت كنت ولا شيء
هارون بص واسمع الكلام ده كويس قوي عشان مش هاعيده مره ثانيه انا بقالي اسم واسم عالي قوي وغالي قوي كمان ولا بفضلك ولا بفضل غيرك انا بداتها من الصفر ومن تحت قوي قوي قوي كمان يعني بالعكس فضلنا كلنا على بعض
مصطفى بزعيق قصدك ايه وفضلك ايه اللي ليك علينا انت ناسي نفسك
هارون بوجع بس قدر يتكلم بنبره مغلفه بالجليد فضلي عليكم ان الشركه دي تفضل مستمره وتقف على رجليها وتكمل في السوق وبدل ما كانت شركه واحده بقت اثنين وثلاثه واربعه كمان
وفضلكم عليا اني بعد ما كنت مجرد عامل في كافيه بقت بفضل الله ثم انتوا بقيت مهندس قد الدنيا وليا اسم وصيت زي الطبل منين ما امشي يرن
فانا لا في يوم انكرت فضلكم ولا هسمح ولا هقبل ان انتوا كمان تنكروا فضلي وتبخسوا حقي وجهدي وتعبي وتساووه بالاسفلت ويا ابن الناس عقلك في راسك تعرف خلاصك فكر بعقل رايق وبلغني بقرارك وانا في كلا الحالتين استمر او امشي معاك لاني مش حابب ان احنا نخسر بعض مهما كانت الاسباب لان ما ينكر الفضل الا ابن الحرام وانا ابن حلال مصفي عن اذنكم ومستني قراركم بص لهم بحده وطلع زي الاعصار بخطوات سريعه وساب مكتبه ليهم وهو حاسس بخنقه شديده نزل الجنينه وحس بضيق فك اول زرار من البدله ووقف وهو بيحاول يتمالك اعصابه وياخد نفسه اللي اتسحب منه
في اجتماع مغلق في شركه 3R TRINGLE بين رقيه ورفعت
رقيه وهي قاعده قدام رفعت حاطه رجل على رجل انت كده خلاص قفلت كل الورق وقدمته للمناقصه
رفعت خلاص خلصت فعلا وتقدري تقولي كمان ضامنها في ايدي ومالي ايدي بالقوي منها كمان دي خلاص على مجرد جره قلم وتبقى ملكنا فهمي رسمي نظمي
رقيه بضحكه انتصار عاليه كده حلوه قوي وتمام جدا كمان طيب دلوقتي بقى نخلينا في المهم ناوي تعمل ايه مع رافت
رفعت بمكر يوازي مكر الثعالب بصي يا رقيه سبق وقلت لك وهعيدهالك تاني رافت عايز تخطيط على تقيل قوي قوي قوي قوي قوي رافت حويط لابعد درجه وعلشان نضمن ان المره دي تبقى الضربه القاضيه وضربه في مقتل لازم نحسبها من كل جنب ومنسبيش احتماليه يفلت منها زي كل مره ونضمن ان ما يطلعش منها الا واحنا كل حاجه ملكنا وفي ايدينا
رقيه بشر مستعر تمام كلامك بس انا بعد الايام علشان اخلص منه لاني حرفيا اتخنقت منه عايشلي فيها دور حامي الحمى وضميره نقح عليه جاي بعد السنين دي كلها ويقول لك اولاد اخوك كان فين من سنين ما احنا كلنا في الهوا سوا ودافنينه سوا ولا ايه
رفعت بابتسامه شر ولا ايه معاكي يا روقا اصبري والصبر حلو امال انا عماله اماطل فيه وامطوحه يمين وشمال ليه ما هو علشان يفضل في قبضه ايدي وما يفلتش منها لا يمين ولا شمال لحد ما اخططله التخطيط الصح اللي ما يخرش الميه
رقيه وانا معاك خطط وانا عليا التنفيذ
رفعت بضحك ماشي يا تلميذه ابليس
رقيه وهي بتضرب له تعظيم سلام بشكل كوميدي تمام يا ابليس منا تلميدتك بقى مش كده ولا ايه
مرت الايام وتم اجتماع مغلق بين شركات الشبراوي والورداني وشكرات MHM للمعمار لتوقيع العقود
نصر بعد ما وقع على العقود وقف بفرحه وانتصار: مبروك علينا يا جماعه مشروع العمر
هارون هز راسه بشرود
مالك بفرحه مبروك عليك يا نصر بيه
مصطفي بفرحه وهو بيمد ايده بالسلام لماهر: مبروك علينا كلنا
نصر لاحظ شرود هارون: الفضل كله يرجع للبشمهندس هو اللي اسمه وصيته وتصميماته جابت المشروع داه لحد عندنا من غير اي تعب ولا اي جهد جاهز مجهز ولا انتا رائيك ايه يا بشمهندس
هارون بصله وهز راسه بإبتسامه بسيطه الفضل لربنا ومش انا لوحدي داه تعب شركه كامله من شركاء لمهندسين لعمال تعبوا وشقيوا علشان يقدروا يطلعو المشروع للنور فمينفعش تختصر كل دول في شخص واحد
مالك اتنهد بضيق وبص لمصطفي بغضب
نصر قعد على كرسيه تاني: طيب يا جماعه كده المفروض ان بكره هاينزل خبر بالدمج الثلاثي بينا عايزين نستعد بإيد من حديد ونار علشان نطلع شغل على أعلى مستوي فوق التوقعات كمان وبص لهارون وطبعا دي لعبتك يا بشمهندس
هارون بهدوء: طبعا متشغلش بالك بمجرد ما نوقع العقود مع الشركه الاماراتيه والحكومه المصريه هانبداء المعاينه وتجهيز التصاميم الهندسيه مباشره متشغلش بالك
ماهر: توقيع العقود هايتم في السفاره الاماراتيه في مصر بعد ما اعتمد سياده الرئيس المشروع مع رئيس دوله الإمارات كده باقي اعتماده للشركات من الحكومتين المصريه والإماراتيه وحسب معلوماتي هايكون خلال الأسبوع داه
هارون يبقى على بركه الله
بعد اسبوع نزل الخبر اللي غرق الصحف والسوشيال ميديا بإختيار شركات الشبراوي والورداني وMHM لتنفيذ مشروع راس الحكمه بدعم من الحكومتين المصريه والإماراتيه تحت لواء السياده المصريه
أصبح المشروع حديث الساعه وحديث السوق ككل
وصل الخبر لشركه المالكي
رفعت بعصبيه وهو بيخبط على المكتب بحده اكتر من مره يطلعوا مين دول علشان يدمجوا شراكه مع شركات زي دي عتاوله المعمار ووحوش السوق وعلم من اعلام الاقتصاد المصري ككل
رقيه بتفكير فعلا يا رفعت عندك حق بس الاهم من كل ده ان احنا لازم نعرف اساس الشركه دي ايه ومين اللي وراها وازاي قدرت توصل لشركات زي الورداني والشبراوي بمنتهى السهوله لدرجه انهم يقبلوا ويدمجوا معاهم وهما مجرد شركه لا راحت ولا جات طلعت بين يوم وليله وهما بكلمه منهم وبعلاقاتهم يقدروا يشاورو لاي شركه مهما كان حجمها تجري وتسعى ليهم من الباطن كمان مش في الظاهر والعلن بالشكل ده الموضوع ده فعلا فيه حاجه وحاجه كبيره جدا كمان
رفعت بتفكير فعلا يا رقيه كلامك صح الموضوع فعلا شكله كبير وانا مش هارتاح ولا يهدالي بال الا لما اعرفه وافهمه واجيبه من ساسه لراسه
مرت الايام وهارون مكفي في شغله على التصميمات الهندسيه بيحاول ينجز فيها اكبر كم ممكن بعد ما راح ثلاث ايام لراس الحكمه وعمل معاينه مبدئيه للموقع ككل
في الوقت نفسه اللي وصل الخبر لرفعت ان الحكومه المصريه سحبت مناقصه المينا البحري بسبب التلاعب فيها والرشاوي اللي تم تقديمها وان المناقصات تم توزيعها من الباطن
رفعت بجنون ازاي ازاي انا اخسر المناقصه دي ازاي يعني كله تعبنا الشهور اللي فاتت دي نزل الارض وراح على ما فيش
رقيه بجنون ازاي يا رفعت انت مش قلتلي انك مالي ايدك ومطمن وطمنتني معاك ازاي انت عارف دي فيها خساير قد ايه
رفعت بجنون فيها خساير اكتر من 70 مليون يا رقيه يعني موت وخراب ديار
رافت دخل عليهم المكتب وهو حاطط ايديه في جيوب البنطلون في ايه يا جماعه كفاله الشر مالكم صوتكم مسمع لبره ليه
رفعت بزعيق وصوت عالي مش وقتك خالص يا رافت سيبني باللي انا فيه
رافت بهدوء وبرود تؤ تؤ اهدا يا رفعت أعصابك يا حبيبي دانا حتى جاي اطمن عليك
رقيه بحده رافت مش وقتك خالص وبلاش ام نظره الشماته اللي ماليه عينيك دي ده انا اكتر واحده في الدنيا قرياك وفاهماك كويس قوي
رافت وهو بيرفع عينيه لفوق والله يا رقيه كان نفسي اقول لك مش شمتان بس للاسف فعلا انا شمتان علشان انا حذرتكم وانتم ما فيش فايده الطمع مالي قلوبكم لما عمى عينيكم
رفعت بزعيق اخرج بره يا رافت مش وقتك خالص انا مش طايق نفسي
رافت ولا كانه سمع حاجه فاكر لما وقولتلك يا رفعت بلاش الطرق العوجه وخليك ماشي في الشغل ستريت ما سمعتش كلامي وادي اللي حسبته لقيته على العموم مبروك عليك ال 70 مليون اللي كعيتهم وراحو الارض ورفع كتافه انا عن نفسي كده براءه لان انا بره المناقصه دي خالص انا لا وافقت ولا مضيت على العموم Hard luck في المره القادمه وسابهم ومشي وهو مبسوط وشمتان فيهم
رقيه وهي بتزيح كل اللي قدامها على المكتب بجنون شايف يا رفعت شايف اخوك جاي شمتان فينا والله تلاقيه هو اللي وراه خسارتنا دي
رفعت بجنون تفتكري اقسم بالله لو طلع هو اللي وراها لمحيه وما هعمل حساب دم ولا اخوه ويبقى هو اللي فتح باب النار والدم ويتحمل نتيجته الا الشغل والا البيزنس والفلوس يا رقيه
رقيه بشر وهي كازه على اسنانها مش لوحدك يا رفعت اقسم بالله ما اتاكد ان هو اللي وراها ما هخلي الدبان الازرق يعرفله طريق جره
يا ترى رفعت فعلا اللي ورا خسارتهم..؟
ياترى مصير شراكه مالك وهارون ومصطفي ايه..؟
ياترى هارون ناوي على ايه…؟
ياترى اللي جاي مخبي ايه…؟
يتبع