رواية البلطجي (كاملة جميع الفصول) عبر روايات الخلاصة بقلم ولاء حامد
رواية البلطجي الفصل الثلاثون 30
ماهر وهو نازل من على السلالم لقي ابنه لابس بدله وقاعد بيفطر
ماهر وهو مثبت عينه على ابنه خير يا زياد مش بعاده تصحي بدري دانتا يا راجل ليلك بقى نهار ونهارك بقى ليل رايح فين كده على الصبح
زياد بحكمه :رياح مع حضرتك الشركه
ماهر بفرحه بس قدر يداريها:مش فاهم قصدك يا ريت تتكلم مباشره
زياده انا اتكلمت مباشره حضرتك من كام يوم قولتلي اني لازم افوق لنفسي وكلام حضرتك فوقني وفعلا قررت اني اثبت نفسي من جديد ومسنحش لحد ينزلني لتحت انا ابن ماهر الشبراوي علم من اعلام الاقتصاد في البلد ولازم اسمي يبقى اشد من اسمك كمان
ماهر بفخر معني كلامك ان مفيش سهر ولا شرب ولا سرمحه
زياد بجديه: في شغل وبيزنس وبس ولما افكر ارتبط هاتربط بإنسانه ترفعني تقدر تكون زوجه وأم مش فاضيه وتافهه
ماهر بإرتياح حمد الله على السلامه هو داه ابني اللي انا اعرفه
زياد الله يسلمك يا بابا صدقني كنت محتاج الزقه دي والحمد لله متاخرتش كتير
ماهر وانا طول عمري في ضهرك ارمي اللي فات في مزبله حياتك علشان تقدر تسد وتثبت نفسك في الي جاي احنا داخلين على شغل تقيل
زياد وهو كذلك يلا
ماهر لاء أسبق انتا انا عندي ميتنا مهم مع نصر الورداني ولما اخلص هاحصلك
زياد ماشي تمام وخرجوا وساره لأول مره من اكتر من سنه يرتاح من ابنه ومشاكله
هارون بص بإستغراب: الو ايوه يا نصر بيه
نصر ازيك يا بشمهندس
هارون بخير الحمد لله خير اؤمر
نصر الأمر لله كنت عايز اقابلك ضروري
هارون بإستغراب: تمام تقدر تشرفني في الشركه انا هاوصل كمان نص ساعه
نصر لا أفضل نتقابل في مكان بره لا عندي ولا عندك
هارون بمحاوله للفهم والف حوار وحوار جم في دماغه: ليه ايه المانع اننا نتقابل في الشركه اللي بيني وبينك شغل والشغل مكانه الشغل
نصر عارف كل كلامك داه بس أفضل يكون في أرض محايده
هارون بلوع ولعب بالكلام لعله يستشف الموضوع :ايوه ليه داه لسه معداش الا يومين معقول بالسرعه دي قدرت تاخد قرارك
نصر بإسلوب محنك من غير لعب بالكلام اصبر وكلها دقايق وتعرف كل حاجه
هارون تمام زي ما قولتلك مكتبي مفتوحلك في اةي وقت تقدر تشرفني فيه
نصر :هارجع واقولك للأسف الكلام اللي عندي مينفعش في المكاتب ولا ينفع ودن غريبه غيري انا وانتا وماهر تسمعه وداه لمصلحتك انتا مش انا خالص
هارون اشمعني
نصر مش هاندخل لبعض افيا انتا ابن سوق وانا ابن سوق وقاريين بعض فمش محتاجه ندخل لبعض سكك وحوارت ملهاش لازمه من الاساس وانتا عارف انا مين واكيد مش هاقعد اضيع من وقتي علشان اي كلام هايف او حوار ملهوش معني ها قولت ايه
هارون بحيره تمام شوف المكان المناسب
نصر بإنتصار تمام عارف كافيه .....
هارون اه طبعا
نصر هستناك فيه انا وماهر كمان ساعه
هارون وهو كذلك
قفى المكالمه وهو كل حيره ودماغه عماله ترسم مليون حوار وحوار لحد ما وصل المكان
هارون وقف بحيره قدام الكافيه لدقايق محسش بيها اذا كانت طويله ولا قصيره حسم حيرته ونزل في انفس اللحظه اللي كان نازل فيها ماهر ونصر من عربياتهم
نصر وهو بيبص في ساعته مواعيدك مظبوطه بالمللي يا بشمهندس
هارون وهو ماشي جمبهم كتف بكتف لو كنت جيت في ميعادي وملقتش حد حتى لو كان متأخر ثانيه كنت خدت بعضي ومشت وحتى لو كنتوا قبلتو المشروع كنت انا رفضته لاني الف باء تاء متعودها وحاططها قاعده وأساس في حياتي هي احترام المواعيد والوقت
نصر بإعجاب تعجبني دماغك بس سيبنا دلوقتي من التعليم الأساسي اللي فتحته علينا وخلينا في المهم
هارون وهو بيبص حواليه بإستغراب
نصر اخد باله متقلقش الكافيه داه بتاعي وانا طلبت انه يكون فاضي لاني سبق وقولتلك الكلام مينفعش اي حد يسمعه او يعرفه غيري انا وانتا وماهر
هارون هزله راسه ما علينا خلينا في المهم خير ايه اللي مينفعش بقى حد يسمعه غيرنا
ومينفعش يتقال في التليفون
نصر منا قولتلك مينفعش في التليفون لازم الكلام وش لوش
هارون بنفاذ صبر ياريت تدخلو في الموضوع على طول يكون أفضل
نصر وهو كذلك بص بقى في عرف السوق بيقولك عدو عدوي
هارون بتكمله حبيبي
ماهر بحده: طيب وعدوي وعدوك
هارون بكزه سنان: ميجتمعوش
ماهر قصدك ايه مش فاهم
هارون ايه اللي هايجب عدوي لعدوك عدوي انا ناس معرفه وعدوك انتا ناس تاني خالص غيرهم يبقى بالعقل كده ايه اللي هايجمعهم في جمله واحده
ماهر بثبات:ولو قولتلك ان عدونا المرادي بالذات مشترك
هارون وهو بيسند ضهره على الكرسي افهم هات اللي عندك والحكم ليا في الاخر
نصر بمكر وهو باصص لهارون بثبات: بص يا ابني انا عارف انك بتسعي بكل جهدك وبتبني سنين عمرك اللي فاتت وبتحضر للي جاي علشان تهد عيله المالكي اللي متجسده في كيان 3R TINGLE
واللي هما رفعت شافع المالكي ورافت شافع المالكي ورقيه شافع المالكي وازواجهم وانجالهم كمان
هارون بإبتسامه بينت انيابه: اااااااه انتا بقى اللي عمال تنخور ورايا طيب يار راجل وداه اسمه كلام طيب بدل ما تعبت نفسك وخليت رجالتك تدور تلف ورايا وبعت الحكومه بذات نفسها الوراق كنت جيتلي وش لوش وانا كنت رسيتك على الحوار من طقطق لمنطق بدل المصاريف والتكلفة وكنت وفرت عليك وقت وجهد وفلوس اترمت على الأرض من فراغ
نصر بنص عين تعجبني نصاحتك ونباهتك ابن سوق مفهاش كلام ولا جدال
هارون وهو بيسند بدرعاته على التربيزه:بس مظنش ان ممكن تعجبك صياعتي اصل محسوبك تربيه شوارع لا اتولدت في فيلا ولا قصور متخلينا نجيب من الاخر ونمشيها مع بعض على الدوغري
نصر بخبث ياريت يكون أفضل واحسن للكل
هارون بص لماهر عايز إيه يا ماهر بيه متجيب من ابو اخر وعلى بلاطه من غير لا لف ولا دوران ولا كتر كلام لا هايودي ولا هيجيب معايا
ماهر عايز المصلحه للكل مش في الشغل بس تؤ في المجمل العام ككل
هارون مش فاهم ايه علاقه حياتي بمصلحكتم رسيني على الحوار علشان ابقى على نور من اولها
ماهر في السوق مفيش حاجه بتستخبى ومفيش اتنين وشوشهم ميتتقابلش
هارون بهزه راسه كتاكيد: كلامك حقيقي
ماهر بتكلمه والسوق ماشي بمبداء اللي متحتاجش وشه انهارده بكره الايام هتلف وهتحتاج لقفاه
هارون كل كلامك داه انا عارفه عايز الاخر هات من قعر الحله كده زي ما بيقولو انا عايز الكلام بينا ع الدوغري زي ما بيقولو كده
ماهر وهو كذلك انتا كهارون احمد شافع المالكي عايز توقع عيله المالكي ككل وتخفس بيها الارض
هارون كلام مش جديد غيره وياريت يكون جديد
ماهر وانا عايز المشروع وخلاف كده وقبل كل داه ليا تار عندهم ومش هارتاح الا لما اخده
هارون بلوع: الله ايش جاب لجاب بقى على ما اظن وحسب معرفتي لا فيه منافسه بينكم ولا حتى اي صله تعمل عداوه لا من قريب ولا من بعيد يبقى ايه الحكايه بقى
ماهر تقدر تقول تار قديم بيني وبينهم وجه الوقت ان اخده واخلصه
هارون ميل راسه ورفع عينيه بنظره غريبه: بقى عايز تقنعني ان واحد بإسمك ومركزك وعلاقاتك ونفوذك خلاف فلوسك طبعا مش قادر على عيله المالكي اللي بإشاره من أصغر صباع في رجلك تقدر تمحيهم من السوق بأستيكه وكانهم لم يكونو
ماهر بنفي لا خالص المسأله مش كده
هارون اومال المسأله في ايه
ماهر داه حوار كبيير
هارون اتعدل في قعدته احب اسمعه مادام قعدنا يبقى نقول اللي جوانا على بلاطه
ماهر مختصر الكلام ان التار داه بالذات لازم يتاخد بحرفنه واكتر من كده ميخصكش
هارون بإصرار سوري زي ما اللي يخصني دخلت نفسك فيه دلوقتي مادام جايلي يبقى مفيش يخصني ويخصك وهنا بالذات لازم أفهم
ماهر مختصر الحوار هو رهف رفعت المالكي
هارون بتريقه: مالها سخامه البرك ايه علاقتك بيها دانتا راجل في السوق سمعتك زي البرلنت مسمعتش انك شوجر دادي
ماهر لا لا دماغك متروحش بعيد خالص
هارون طيب قربها انتا مادام دماغي شطحت بعيد اوي كده
ماهر بحرقه فاكر يوم ما اتقابلت انتا وابني
هارون بغيظ وهو داه يوم يتنسي
ماهر بحزن قبل اليوم داه كلن ابني شاب يتمناه اي اب كان ونعم التربيه كان ايدي اليمين في الشغل ولفت نظر بنت عمك وعجبها ودخلت رهان مع اصحابها الصيع عليه وفضلت وراه منين ما يروح مطعم كافيه نادي اي مكان موجود فيه تلاقيها لازقه فيه هدايا تتبعت وعملت كل اللي يخطر ببالك ومالا يخطر ببالك دي بقت مدوره وراه مخبرين جيباهم بالفلوس علشان يعرفوا كل مكان وتروح تتنططله فيه لحد ما وقعت الواد فيها لشوشته وبقى بيعشقها وكلمتها عنده أمر ملايين كانت بتترمي تحت رجليه أهمل شغله علشانها خدته لسكه مش سكته وقدام اصحابها في النادي وقفت بكل جبروت تقولهم انا كسبت الرهان
يومها ابني اتكسر واتحول لواحد انا معرفوش بسبب حته عيله صايعه امها رمياها من غير ربايه تدمر ابني وانا وابني ندفع التمن لان تعرف ان الله حق ولازم تعرف هي لعبت مع مين
هارون بغضب وانتا سبت حق ابنك ليه
ماهر مكنتش اعرف هي مين الا من ايام بسيطه ولما عرفت اللي بينك وبينهم قولت نحط ايدينا في ايد بعض وزي ما دايما بتقول ازي فلان ميبقاش خاتم في صباعي هو ميعرفش انا مين جه اوقت اللي انا اعرفها انا مين وابني يبقى مين
وبص لهارون وشر الدنيا اجتمع في عنيه: ها معايا ويبقى التار تارين وتقدر بنفوذي تمحيهم كلهم بخبطه واحده انا عن نفسي حق ابني هاجيبه هاجيبه فانتا دلوقتي قدامك طريقين انك تاخد حقك وانتا قاعد برنس حاطط رجل على رجل وبدل ما تبقى ضربه واحده من تحت لتحت تبقى ضربات من كل مكان ميعرفوش يلاحقوا عليها من انهي اتجاه ولا يقدروا يصدوا ولا يسدوا عليها
هارون بشرود: سيبني افكر
نصر بتدخل : طول عمرك بتحسبها بالعقل ليه المرادي محتاج وقت
هارون علشان حسبه العقل لازم قبل ما اقبل او ارفض اعيد كل حساباتي من الألف للياء انا كنت راسملهم رسمه تانيه ودلوقتي بدخولكم كل حاجه هاتتغير ميه وتمانين درجه
ماهر خد وقتك ولو اني واثق انك هاتقول امين لان بعقلك مش هاترفض فرصه جيالك على طبق من دهب مطعم بالالماس لاتي في ضهرك وبعلاقاتي
هارون عارف حجمك كويس وعارف علاقاتك شكلها ايه وواصله لحد فين
ماهر يبقى نقول آمين ولا
هارون بمقاطعه ولا ولا الضالين دي لعبتي انا
ماهر يبقى تمام مستني ردك ولو اني قاريه في عنيك
هارون تمام لو مفيش حاجه تانيه امشي انا
نصر لسه في المشروع انا موافق على شروطك
هارون بإبتسامه كنت عارف موافقتك من يوم ما كنت في الشركه وان التأجيل كان علشان تعزز موقفك
نصر اكيد بص يا هارون انتا بالنسبه للسوق مكسب ومكسب غالي اوي وانا متعودي على ان الغالي تمنه فيه
هارون عارف انك بتلعب على الحصان الكسبان
نصر داه غرور بقى
هارون تؤ داه ثقه مش كل حاجه تحسبها غرور انا عارف انك مش جاي لله وللوطن ولا موافق لله وللوطن انتا جيت لما عرفت ان الشركه الاماراتيه عايزه تدينا المشروع بالأمر المباشر
نصر بصله بصدمه
هارون مش بقولك بحب الكلام يبقى ع الدوغري اديني كشفتلك ورقي كله مره واحده
نصر بإبتسامه غريبه :لاء تعجبني اوووي
هارون مش مهم المهم عندي اني أعجب روحي الاول
نصر ومادام الكلام بقى على المكشوف ردك ايه
هارون ردي قولتهولك يومها متالته وداه اول هام
نصر وهو لسه في حاجه تاني
هارون طبعا مش السوق ماشي بشيلني واشيلك
نصر اسمع اللي عندك
هارون احنا علينا التصميم والتنفيذ وجزء من المعدات وانتوا عليكم باق بالمعدات والخامات لأنك عارف ان مشروع العاصمه لسه شغال ولسه قدامه وقت على ما يخلص قولت امين يبقى نبعت المحاميين يتفقوا على العقود قولت ولا الضالين هاقولك الشركات على قفا من يشيل وبعلاقاتك تقدر تطول اللي انتا عايزه من المشروع
نصر بص لماهر بتفكير
نصر ماشي موافق على كلامك
هارون لو كان كده يبقى تشرفنا في شركتنا انتا ومسؤل الشؤن القانونيه ونتفق في وجود جميع الشركا اصلي مبحبش اشتغل لوحدي طول عمرنا ايد واحده
نصر وهو كذلك
هارون تمام استأذن انا بقى علشان يادوب اللحق وقتي لاني اتاخرت على غير العاده عن شغلي
نصر وهو بيقوم واحنا كمان وخرجوا بهيبه زي ما دخلو
رفعت ورقيه ورافت في اجتماع مغلق
رفعت كده انا عرضت عليكم كل المشروع بتاع المينا البحري
رأفت ببرود انا مش موافق لاني مش مرتاح للمشروع داه
رفعت بحده مش مهم انتا ترتاح او لا المهم المكسب انا تايز اعرف ليه بقى لاء مش ملاحظ ان بقالك فتره كل ما نقول على مشروع تقول لاء من غير سبب ولا مبرر
رأفت مين قال كده المشروع واضح اوي انه وراه لغز مفيش مشروع بيكسب كل المكاسب دي بالسهوله والبساطه دي لو كان الشغل كده مكانش حد غلب
رفعت قصدك ايه
رأفت قصدي تدخله انتا واختك مادام مقتنعين بيه اوووي كده وان حق التوقيع الثلاثي بيديك حق انك تعمل المشروع بدون دخول الطرف الثالث في حاله رفضه
رقيه قصدك ايه بقى
رأفت ايه يا استاذه القانون انا اللي هفهمك شغلك والله داه عيبه فب حقك قصدي ان انتي ورفعت ممكن تدخلو المشروع وحلال عليكم بمكسبه كمان
رفعت. ليه منبقاش فيه مع بعض
رأفت اوعي تكون فاكرني غبي تؤ تؤ خالص انا بقالي شهور قايلكم اني عايز اطلع من الشركه وانتا عمال تدخلني في مشروع ورا مشروع علشان انسي وانا دلوقتي اللي قولك ريح نفسك انا مصر اني مكملش علشان كده معاكم من هنا لآخر السنه دي لو مخرجتنويش بحقي انا هاعرض نصيبي للبيع
رقيه اه قول كده بقى علشان كده عمال توقفلنا المراكب السايره صح
رأفت انا يا رقيه
رقيه اه انتا شوف كام مشروع عمال تقل لاء لاء
رأفت مادام انتي شايفه كده يبقى انا حر والله فلوسي وانا حى فيها
رقيه لاء مش حر انتا حر في اللي يخصك مش في الشغل
رأفت وانا حليتهالك تقدر تدخله لوحدكم ومادام هي بقت كده كل واحد ينام على الجنب اللي يريحه
رقيه معناه ايه الكلام ده ان شاء الله
رأفت معناه ان لا الكلام ولا الشغل داه جاي على كيفي ولا هوايا
رفعت وهو بيخبط على المكتب بحده هو احنا قاعدين في غرزه علشان تقولي كيفك وهواك داه بيزنس وشغل بملايين مش لعبه هو
رأفت يا سيدي انتا حر انا قولتلكم ان المشروع واضح انه شمال وريحته فايحه وانتوا مصرين يبقى براحتكم اعملكم ايه انا
رفعت انتا عارف الناس في السوق هاتقول ايه وهايحصل ايه
رأفت بصل الاسطوانه دي لان انا بقالي شهور وشهور عاصر على نفسي ليمونه ولحد كده وخلصنا وزي ما قولتلكم معاكم لحد اخر السنه دي وخلاف كده محدش يرجع ويلومني
وسابهم ومشي
رقيه ها هانعمل إيه يا رفعت مع البيه
رفعت سيبك منه احسن خلي المكسب يطلع لينا خالص مخلص وواحده واحده هانعرف ننطره
رقيه انتا شايف كده محنا بنحاول اهو بقالنا شهور ومش عارفين
رفعت سيبك منه خلينا نخططله صح وان شاء الله هاتظبط معانا
رقيه يسمع منك ربنا لاني تعبت بقى منه ومن هبله
هارون خلص شغله في الشركه بعد ما بلغ مالك ومصطفي بموافقة نصر وماهر وهو راجع تليفونه رن
رد بسرعه ها ايه الاخبار طمني
البرنس اطمن يا كبير حصل
هارون تمام نص ساعه مسافه الطريق وتلاقيني عندك لف بالعربية لحد ما وصل لمخزن متطرف في خرابه بعيد عن العين
دخل وبص للبرنس هو فين
البرنس مرمي جوه اهو
هارون تمام
دخل وشمر اكمامه
شد كرسي وقعد عليه
هارون بإجرام انتا مين ياض وايه حكايتك بقالك كام يوم قاطرني زي ضلي
الجن بلوع والله يا باشا معرفش جنابك انا كنت ماشي لا بيا ولا عليا وانتوا اللي خطفتوني وجبتوني هنا على ملا وشي وانا ممكن أبلغ عنكم الحكومه
هارون بسخريه وهو بيطلع تليفونه من جيبه ومد ايده بيه خد لحسن يكون تليفونك عطلان ولا مفيهوش رصيد مناوعارف الحاله بقت ضنك ورقم البوليس معروف لو مش حافظه اقولهولك
الجن بصله بقلق
هارون قام من على الكرسي وزقه برجله بعنف خلاه كش في نفسه وقرب منه بخطوات ترعب وهمسله بفحيح: اخلص ياض في ليلتك وهات اخرك عشان انا ماسك نفسي بالعافيه لو سيبتك للرجاله يبقى الله يرحمك ولو سلمت عليك بإيدي هاكلك عادم سنه واعمل حسابك ياض انك مش هاتطلع من هنا ولا وشك الحلو المسمسم داه هايشوف شمس ربنا بعد النهارده تاني وتبقى اخر نهار رآيته في حياتك هو قبل ما تخش هنا ولو لاوعت ولا شيطانك وزك هاقطعلك تذكره ذهاب للاخره بلا عوده ومن لربك تصطفل انا هابقى سلمت الامانه لربها وانا خلعت وانا هنا في مكان مفيهوش صريخ ابن يومين يعني لا حد هايحس بيك ولا حتى هايشم ريحتك اصل ريحة الزباله هنا فايحه فأنجز عشان انا خلقي ضيق اوووي وصبري لما بينفذ ايدي اللي بتتكلم مش لساني
الجن بخوف خلاص يا باشا هاقولك على كل حاجه
هارون عدل الكرسي وقعد عليه وانا سامع
الجن من قيمه كام يوم كده جاتلي واحده هانم بنت ذوات اوووي وحلوه اوووي ودفعت شيئ وشويات وطلبت اني اعرف كل حاجه عنك بتروح فين بتيجي منين بتقابل مين وبيتك فين بتروح أمته شغلك وبترجع منه أمته اهلك مين متجوز ولا لاء عندك اخوات ولا لاء عندك عيال ولا لاء بالمختصر كده كل كبيره وصغيره عنك وانا عبد المأمور
هارون مين دي يعني اسمها ايه شكلها ايه
الجن: والله يا باشا كل اللي اعرفه ان اسمها رهف وشكلها بنت ذوات كده ولونه وبتلبس زي بتوع التلفزيون وراكبه عربيه من الغاليه
هارون الاسم رن في ودانه بس قدر بتكلم بطريقه عاديه ايوه عايزه مني ايه دي
الجن والله يا باشا علمي علمك انا كل اللي اعرفه قولته
هارون وهو بيفكه تمام اسم الكريم ايه
الجن بفخر: محسوبك عبده الجن
هارون وهو بيمد ايده وانا المعلم هارون
الجن بخوف يادين النبي المعلم هارون وهو مين في بر مصر كله ميعرفش مين هو المعلم هارون داه صيتك مسمع في بر مصر كله مش الوراق بس
هارون ببرود واللي انتا قطرته بقى يبقى المعلم هارون بشحمه ولحمه
الجن وهو بيخبط على رقبته بكف ايده: لاء في دي عندي وفي حقي يا كبير
هارون تؤ مش عندك خالص دي جات في ملعبي
الجن بغباء: لا مش فاهم عدم اللامؤاخذه مترسيني ينوبك فيا ثواب
هارون افهم واهو اكسب فيك ثواب
بص بقى انا عايز اللي كت بتعمله معايا تعمله معاها واخبار البت دي اول بأول توصلني انا واللي انا هاقولك عليه بالحرف تقوله وتعمله زي ما هاقولك بالحرف كيف وأمته وازاي بس اهم من داه كله لو دبانه قبل ما تعدي على باب بيتها يكون عندي بيها خبر
الجن وهو بيشاور على عنيه:من عيني يا كبير وشاور على رقبته برقبتي يا كبير
هارون ماشي يا جن بس عايزه تقطرها من بعيد لبعيد مش عايزك تبقى جن خيبان واهبل زي ما عملت معايا يعني لا تلمحك ولا تاخد بالها ومعاك راجلين تاني لو حسيت انها لمحتك تسلمهالهم وهما هايكلمو
الجن اعتبره حصل يا معلم
هارون كده استبينا طريقك أخضر ومش محتاج اقولك لو شيطانك وزك تقولها هاجيبك حتى لو رجعت بطن امك هاشقها واجيبك منها تاني
الجن لا هايحصل ولا يكون يا معلم غلطه ومش هاتتكرر اعتبرني صبي من صبيانك وغلط
هارون وداه العشم وحقك في الحفظ والصون
الجن عيب يا معلم احنا نخدمك بعنينا
هارون داه حق وحقي وحقك مفهوش كلام ولا جمايل اللا قولي بالحق البت دي الاقيها فين
الجن: قعدتها دايما في مكانين الأول في نادي من بتوع ولاد الذوات في منطقه .... وبالليل في كباريه من بتوع الناس العليوي اووي
هارون فين داه يعني
الجن بص يا باشا نصيحه بلاش تخش الاماكن دي لو متضررلها اوووي خليك في النادي هي زمانها لسه فيه انتا راجل وشك سمح والناس كلها بتدور عليك زي المغناطيس وانك تدخل مكان زي داه الف من هايشوفك وقتها هاتقل من روحك ولو حد اتهف وصورك هاتضيع نفسك
هارون بإستحسان للكلام عندك حق يلا طريقك أخضر وسابه ومشي
طلع البيت وحمد ربنا ان هنا مشغوله اتسحب وخد الصندوقين وطلع على العنوان اللي في الكارت
هارون دخل المحل بثبات
لو سمحتي كنت عايز اعرف مين اللي بعت البوكس داه عندي
بنت من اللي شغاله في المحل بصت على العلبه وخدت الكود وضربته على الكومبيوتر :انسه رهف رفعت يا فندم
هارون تمام شكرا وطلع ركب عربيته وساق للنادي
وصل وركن عربيته بإهمال ونزل وهو شايل العلبتين في ايديه وادخل الكل بيبص عليه وبيشاورو عليه مشي بخطوات ثابته ومهتمش بكل اللي عمالين ينادوا عليه ولا اللي بيشاوروا
وقف واحد من الامن
هارون لو سمحت الانسه رهف رفعت الاقيها فين
الأمن: في الكافتيريا اللي على البيسين
هارون تمام وسابه ومشي لحد ما وصل كان قاعده وسط اصحابها
شيري بذهول وصدمه: واو وااو وااو ايه داه بجد مش معقول
رهف في ايه
شيري شكلك كسبتي الرهان او ماي جاد
رهف بصتله بإبتسامه فخر بنفسها
وشيكو بصلهم بغيظ
رهف بصوت رقيق ومغري:هاااي
هارون وصل قدامها ورمي الهديه عليها بصي يا بت انتي جو الفلتنه والصياعه داه يمشي ويحوق مع اللي حواليكي انما تيجي لحد العبد لله وتدوسي فرامل وتوقفي وترجعي مارشيليه لورا انا منيش عيل مسقط بنطلونه زي اللي حواليك ولا عيل بابي ومامي لسه بيصرفو عليه ولا عندي مراهقه متأخره عشان اريل عليكي اوعي تكوني فاكره انك لما تبعتيلي هديه غاليه لحد بيتي اني هاشوفك البت الواو الجامده اللي مفيش منها اتنين انا شوفتك في نظري بت صايعه ورمه وزباله ورخيصه وملهاش اهل يلموها ها هيلموكي منين اصلا وانتي دايره على حل شعرك ليل ونهار ودايره تلفي ورا الشباب جو الهبل اللي بتعمليه داه شغل اهبل وشغل بنات ليل
رهف اخرس انتا عارف اناا بتقول ايه ولمين
هارون اوعي تكوني فاكره يا بت اني عيل برياله ومسح بإيده على بوقه بتهكم: لاء يا بت الرياله مسحناها من زمان اوووي وسنين السنين كمان اصل يابت مش بقدره قادر الاقي عربيه ماشيه ورايا وتاني يوم الاقيكي بتخبطي في عربيتي والاقي هدايا بتتعبت على بيتي مش حركات هبله وقديمه ومهروشه في مليون فلم ومسلسل قديم
رهف انا معملتش حاجه اصلا
هارون والله تصدقي صدقتك وبالنسبه للهديه دي ايه ها اصلي مش ماشي معلق يافطه مكتوب عليها عنوان بيتي بصي يابت انتي السكه دي بلاش تدخليها معايا انا لان آخرها حيطه سد هاتقع عليكي تدفنك تحت منها خليكي في الجو بتاعك لا انتي شبهي ولا لوني ولا انا اللي نفسي تهفني على الرخيص اللي عافف عليه الدبان وبص للبوكس اللي على الارض ودي هداياكي اصل سبق وقولتلك مش انا اللي اقبل ان نسوان تصرف عليا وبصلها من فوق لتحت بأرف واستحقار ومشي
رهف وهي واقفه وعنيها مليانه شر
شيكو بتريقه وشماته اووووبا اوبااا اوبا
ايدك بقى يا كبيره على عقد الشاليه ادي الرهان وخسرتيه
رهف بشر وحقد لا لسه مش انا اللي استسلم ومش هاتنتهي الا لما انا اللي اقول فنش
يا تري رهف ناويه على ايه
ياتري هارون ناوي على ايه
ياتري هارون هايبداء انتقامه من عيله المالكي أمته...
ياترى اللي جاي مخبي ايه
يتبع