رواية حبيتك مرتين (أدهم وكارما) عبر روايات الخلاصة بقلم سلسبيل أحمد
رواية حبيتك مرتين الفصل الثالث 3
- هو انت مهزق؟
= لا جعان
- طب قوم بقي اعمل لنفسك يا ادهم
= مش عايز منك حاجه اصلا هو انا قولتلك اعمليلي
- اها قولتلي
= مش فاكر
قام ببرود ودخل اوضه الاطفال فا روحت وراه
بغيظ - لا مش هتنام هنا دي اوضه الاطفال
= وانتي مالك يا مزعجه!
- البيت دا بتاعي بقي
= لما نطلق هبقي اسبهولك تبرطعي براحتك
برقت بعيني - هطلقني
= اية في اية
اتكلمت بدراما - هترميني انا وابنك
= معرفش
- اهون عليك
= اها
قربت منه وحطيت ايدي حولين رقبته - دا انا كوكي حببتك
قربلي اكتر= كوكي؟
بعدت وهربت بعيوني- اها في اية
قرب تاني وبص فعيني = لا مفيش انتي في حاجه
وشي احمر وبعدت - لا ممم ما مافيش
= طب برا
- ماشي ونام جعان بقي
= ملكيش دعوه
- احسن
راح ينام بجد بس صعب عليا فا جهزتله الاكل ودخلت بصيت عليه اتنهدت هوا معايا طول الوقت بس واحشني امته يرجع زي ما كان..!!؟
= اية دا
- الاكل
= طيب
اتحركت فا نده عليا - انتي ليه مستنيا؟
بصتيلة بستغراب = مستنيا اية؟
- اني افتكرك وترجعلي الذاكره
= يمكن عشان معنديش حل تاني
- وافرض مفتكرتكيش
= معتقدش انك تقدر تنساني
- اية الثقة دي انا نسيت كل حاجه
= دي مش ثقه انا عارفاك اكتر من نفسك
- ممم وانا كنت بحبك؟
= جدا جدا
- وانتي
= احنا كنا بنحب بعض لدرجه اننا اتجوزنا في اقل من شهر ابتسمت وانا بفتكر وتقريبا اتخطبنا في يومين
- قد كدا كنا مستعجلين؟
= واجهتنا مشاكل كتير وانت قولتلي ان مفيش وقت
فلاش باك #
- مفيش وقت الوقت كا السيف ان لم تقطعه فلقك
- انت عبيط يا ادهم جواز كدا علطول
= هوا انتي مش بتحبيني ولا ايه
- بحبك بس كدا بسرعه اوي
= وليه نستني انا مش عايز ابعد عنك لحظه واحده و مش قادر
سندت راسي على كتفه - انا بحبك اوي
= وانا بحبك قاااااااااااد الدنيا
بصتله بحب- ليه
= من اول يوم شوفتك وانا مشدود بطريقه غريبه
يمكن من عادتي مردش علي حد اصلا ولا اختلط بالناس بس فيكي حاجه خلتني عاوز اكمل معاكي خناق
ضحك وقرص خدودي برقه ولسانك ده
بصتله - ماله
= كان بينقط عسل
- كداب اوي
= كنت عايز اعلمك ان مش اي حد تتنططي عليه واتغظت اوي لما اتحدتيني قولت اخضك حبه لاقيتك اول ماروحتي القسم اغم عليكي ظني فيكي اتأكد
- انهي ظن؟؟
= انك هبله وبتنزلي على مفيش
قعدت اضحك- معاك حق بس كنت قلقانه وانت كنت مفتري
= ساعتها بقي كنتي نايمه زي الملاك وانا سرحان في ازاي وقعتي في سكتي لحد ما بدئتي تفوقي وساعتها حسيت ان الحكايه هتبدء لحد ما وصلنا لهنا يا كارما
- تفتكر هنفضل سوا؟
= مفيش حاجه هتفرقنا.
باك #
بصلي بأندهاش = ياه كل دا وانا قولت كدا
عيوني كانت مدمعه - ايوا بس الظاهر ان القدر حابب يبعدنا شوية
= بس انتي مش مجبره تستحمليني
خت نفس - انت لو كنت مكاني كنت هتعمل معايا اكتر من كدا مكنتش هتسبني
استغربت من ثقتها ومكنتش عارف ارد لحد ما قاطعنا صوت الولد بيعيط
= هقوم
الايام عدت بينا عادي فات يومين وهوا بيعاملني بطريقه عاديه جدا بس انا بعرف استفزة كويس..
- امسك شيل
= اية دا خدي هنا دا بيعيط!!
- خليه معاك لاني لازم اعمل الاكل عشان طنط وخايفه عليه من المطبخ والزيت وكدا
= استني بس
- لا امسك اللعبه دي لاعبه بيها هه
سبته ودخلت المطبخ
اتعمدت اخليه يتعلق بالولد يختلط بيه اكتر عاوزة يحبه..
___________________
- تسلم ايديك يا كارما
= بالهنا يا طنط
- ربنا يخليهالك يا ادهم
= ماشي اها ومالوا
زغت كتفه - قول يارب
ابتسملي ابتسامه مصطنعه = يارب
شوية وسمعنا كريم بيعيط
- بعد اذنكم
= اتفضلي يا حببتي ،
لقيت ماما بزغدني برضو
= جرا اية! كتفي
-تعرف يا ادهم لو فكرت تزعلها؟
- دا جرا اية تاني هوا مين ابنك
= انت ابني وهي بنتي
- ههه ومالوا
شدت وداني بعنف = قول مش هزعلها
- اية يا ماما دا ودناااي
شدت اكتر= قول
- حاضر مش هزعلها!!
_________________
- اية الواد المزعج دا عندي موبايل مهم سكتيه
= قرف
- بتقولي حاجه ؟
= بقول اطلع البلاكونه
بصيت عليه وقربت عشان اسمع المكالمه
- انتي متأكده
انتي ؟ دا بيخوني مع واحده ولا اية
- طب معرفتيش تخدي منه معاد
هيقابل ابوها ويتقدملها!؟؟
- تمام خلاص
الجوازه باظت هيييح
- لا لا شكرا ياحببتي انا هحاول بعدين
مباظتش ؟؟
خرج لقاني في وشه - اية في اية!
= انت كنت بتكلم مين
- انتي مالك!
= هي مين دي الي حببتك!!
- اوف عالحشريه انا نازل
= خد هنا بكلمك!!
- لاء سلام
نزل وسابني فا خت كريم وسبت البيت ايوا هو من غير تفكير يمكن الحاجه الوحيده الي ممكن تخليني ابعد واتصرف بتهور الغيره دافع غريب بيخليك تعمل حاجات عكس شخصيتك..!!
قعدت عند بابا يومين وهوا مسألش عليا
مامته مكلمتنيش فا استنتجت انوه مقلهاش اني مشيت قد كدا مكنتش فارقه معاه؟ ابتمست بسخريه شكل ادهم الي حبيته اختفي خالص ياربي
________________
كنت قاعده فى البلاكونه دا يبقي تالت يوم
- كارما
بصت عليه بدهشه وبابا الى واقف جمبه
= هعملكوا حاجه تشربوها
- انت اية جابك هنا؟
= كراميلا
برقت بعيوني ومكنتش مصدقه !!!
جريت على حضنه وحضنته بقوة
- ادهم انت افتكرتني!!!!
خرجت من حضنه وانا الابتسامه مش مفارقه وشي بس هو مش مديني اي رد فعل
- مالك ؟هو انت رجعتلك الذاكره صح؟
يتبع..