📁 أحدث الفصول

رواية قلب شايل بيت الفصل الحادي عشر 11 بقلم منى أبو نوفل

رواية قلب شايل بيت الفصل الحادي عشر 11 بقلم منى أبو نوفل

رواية قلب شايل بيت الفصل الحادي عشر 11 بقلم منى أبو نوفل

رواية قلب شايل بيت الفصل الحادي عشر 11

جلال: حمدي! 

حمدي! إنت كويس! 

حمدي بعد ما الرصاصه جت فيه و بيحاول يتكلم: حتى و إحنا ظالمينك لسه قلبك حنين علينا يا باشا! مش طالب غير إنك تسامحني، خليني أقابل ربنا و أنا حاسس إن ممكن رضاك عليا ربنا يسامح و يرضي عنى، 

جلال: حمدي! حمدي! رد عليا، حمدي! 

اللواء محمد: البقاء لله يا جلال،

جلال و هو ماسك زياد من رقبته: أقسم بالله نهايتك هتكون على إيدي، 

زياد و هو بيزعق جامد: حتى لو خرجت من السجن بعد سنين صدقني هخرج و هقتلك، 

اللواء محمد: إنت مجنون! إنت مش هتخرج أصلا، إنت هتموت في السجن، 

جلال: عمرو أوهمك إنه يخرجك، دلوقتى عمرو محتاج حد يوهمه إنه ممكن يخرج هو كمان، أنا مش مصدق إنك تعمل كدة يا عمرو، تعمل كدة فيا!

 كنت صحبي أعز أصحابي، إنت إزاي قادر تبص فى عينى! 

الظابط ممدوح: يلا يا متهم إنت و هو يلا، عن إذنك يا فندم، 

اللواء محمد: شوف شغلك يا ممدوح، 

جلال: أنا بعتذر على إللي حصل، و الخوف إللي صاب قلوبكم، بس دى حاجه تعرفكم إن محدش يثق فى أي شخص خلقه ربنا، حتى لو كان أخوك، أو أي حد عموماً، صدقوني دى حاجه تعلمكم، عمرو كان صاحبي يعز عليا أقول كان، من يوم ما فتحت عينى و هو أقرب حد ليا، 

و كل ده ليه! 

عشان الناس بتحبني، و ناجح فى شغلي، دبرلي حادثة بس ربنا نجاني، و يوم ما عرف إني عايش، عايز يقتلني تاني،بس عمرو علمني مثقش فى حد حتى لو كان من دمي، محدش يخاف من كلامي، 

اللواء محمد: كفاية يا جلال، خسر صاحب يبني بجد، هيفضل طول عمره يدور على حد شبهك مش هيلاقي، صحيح الغل و الطمع و الكراهية بينزع شعور الرحمه، هو خلاص مبقاش مننا، إحنا مش هنحس إننا خسرنا عمرو، عشان المكسب إنك دايماً معانا، صاحب كلمه، و صاحب شرف، و صاحب عهد، مكنتش متخيل موت حمدي يأثر فيك بعد إللي عمله، 

جلال: أنا بشكرك عشان وقفت معايا يا فندم و تعبتك، 

اللواء محمد: خد بالك من نفسك، خد عروستك القمر دى و كمل السهرة، 

نسمه: شكراً جداً، 

اللواء محمد: ربنا يسعدكم، هستأذن أنا بقا، 

جلال: مع السلامه يا فندم، 


-بيت نسمه-

جلال: أنا أسف عشان حفلة الخطوبه مكانتش زى أي خطوبه، كان حقكم تحصل زى ما كنتم حابين، 

مامت نسمه: إوعي يا جلال تقول كدة تاني، إنت إبني، و هتبقي جوز بنتي، أنا فرحانه عشان حقك خدته، قدرت تنصر نفسك يبني و تقدرها، 

نسمه: أنا مش زعلانه يا جلال، أنا وجودك معايا أمان، لا صور و لا حفلات و لا لبس و لا خروجه تحببني فيك، الحب الحقيقي إننا نحب بعض من غير ما نبذل مجهود، نفضل نحب بعض عشان نفسنا، مش عشان نعمل حاجة تجبرنا نحب بعض، 

جلال: هشيلك فى قلبي، طول ما أنا عايش هعيش عشانك و بس يا نسمه، 


-السوبر ماركت-

نسمه: إنت مين! 

هاشم: أنا إسمي هاشم سيد، 

نسمه: إبن المحامي! 

هاشم: عارف إن بابا غلط، و لازم يتعاقب، لكن ماما لو عرفت سبب حبسه ممكن تروح فيها، ماما مريضه، أرجوكي، 

نسمه: والدك كان هيموتني، دى حاجة مقدرش أتنازل عنها، حتى لو هرب، مش هيقدر يهرب من ضميره، أصعب أذيه هي أذيه إنسان لإنسان، 

هاشم: أنا أسف، 

نسمه: أنا إللي أسفه، مقدرش أنفذ طلبك، 

هاشم: دى أخر حاجة عندك! 

نسمه: معنديش حاجة تانية أقولها، 


ــــــــــ

جلال: عازمك على خروجه دلوقتى، جهزي نفسك أنا جاي دلوقتى عندك، 

نسمه: بجد! 

جلال: جد الجد كمان، ليه لما اتصلت بيكي من شويه مردتيش! كنتي فين! 

نسمه: هقفل السوبر ماركت دلوقتى و هروح البيت عشان أجهز، كان في واحد هنا، معرفتش أرد عليك وقتها، 

جلال: زبون! 

نسمه: لا إبن سيد المحامي، عايزني أخرج والده و أنا رفصت، بس شكله غريب أوي، 

جلال: عملنا تحريات عنه طلع بيشرب مخدرات، نسمه متخرجيش من السوبر ماركت لحد ما أجيلك، إنتي فاهمه! 

نسمه: هو مشي خلاص يا جلال معتقدش يرجع تاني، 

جلال: إنتي تسمعي كلامي، ده شمام،مضمنش الواد ده، ممكن يعملك حاجه، 

ــــــــــ

هاشم: يلا يا رجاله، أنا جيت معاها بالذوق لكن مفيش فايده فى دماغها، أنا عايز السوبر ماركت ده يكون رماد دلوقتى، عايز النار تكون في كل حتة فيه، 

يتبع...

رواية قلب شايل بيت الفصل الثاني عشر 12 والأخير من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية قلب شايل بيت)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات