📁 أحدث الفصول

رواية وعود الحب الفصل الثالث 3 بقلم ملك ياسر

رواية وعود الحب الفصل الثالث 3 بقلم ملك ياسر

رواية وعود الحب بقلم ملك ياسر

 مواعيد الروايه الساعه 11 بليل كل يوم ان شاء الله ✨


بارت 3💜


:مسح دموعها و قال: لسه بتحبيه. 


ايناس بصتله بإستغراب و بعدت عنه و قالت: هو مين؟ و انت عرف مكاني منين؟ و كنت فين الشهر ده؟ 


اسلام: براحه براحه🤌 بالنسبه للسؤال الاول ف هو... البحر لسه بتحبيه؟ عرفت مكانك منين ف انا حافظك اكتر من نفسك و كنت بعشق المكان ده زيك و بحب اجيه مع حد معين... 

و كنت فين بقى... كان عندي شغل و مسافر يستي...


إيناس بصتله و قالت: عايزه اعرف كل حاجه. 


اسلام: كل حاجه هتعرفيها في الوقت المناسب متستعجليش و انا عرفتك انا مين عشان متخافيش مني. 


ايناس بدموع: بس انا عايزه اعرف كل حاجه دلوقتي مش هقدر اصبر انا دماغي هتنفجر من كتر التفكير مبقتش عارفه انام حتى. 


اسلام: ممكن متعيطيش لو سمحتي دموعك غالين اوي بس مينفعش اقولك اي حاجه دلوقتي و بتمنى متعرفيش حد من اهلنا اني رجعت و اوعدك هتعرفي كل حاجه في وقتها و قريب كمان و كل حاجه هتتصلح بس من هنا ل وقتها مش عايز نتقابل كتير. 


ايناس بزعل: ليه؟! 


اسلام بضحك: قولتلك هتعرفي كل حاجه في وقتها متستعجليش يلا قومي عشان اروحك البيت الوقت اتأخر. 


ايناس قامت و قالت بجمود: هروح لوحدي عارفه الطريق كويس عن أذنك. 


إسلام شدها من دراعها و قال: لو سمحتي متصعبيش الموضوع عليا قولتلك هتعرفي كل حاجه في وقتها و بتمنى تسمعي الكلام محدش عارف ايه اللي ممكن يحصل و يستي انا هكون كل يوم في المكتبه ابقي تعالي و شوفيني. 


ايناس ابتسمت و قالت: حاضر... مش هتوصلني ولا ايه ي استاذ. 


اسلام ضحك على طريقتها و قال: طبعا طبعا طلباتك أوامر ي سمو الاميره. 


ابتسمت ايناس بخجل و هو وصلها البيت بالعربيه و طلعت نامت و هي مبسوطه لانها شافته تاني و هتقدر تشوفه دايما حست ان روحها رجعتلها من جديد و نامت و هي مبتسمه. 


في الصباح قامت ايناس صلت و لبست و جهزت شنطتها عشان تروح الجامعه... 


ايناس بإبتسامه: صباح الخير ي ماما. 


هدير بادلتها نفس الابتسامه و قالت: صباح الخير ي قلب ماما اقعدي افطري و انزلي. 


ايناس: حاضر.. و قعدت تاكل و هي مبسوطه. 


هدير بإبتسامه: شكلك مبسوط. 


ايناس بتوتر: ها.. اه اصل خلاص الامتحانات قربت و هتخرج و دي اخر سنه ليا في الجامعه مبسوطه اوي بجد. 


هدير بحب: ربنا يبسطك دايما ي حببتي. 


ايناس و هي بتاخد شنطتها يلا سلاااام هتأخر محتاجه حاجه؟ 


هدير: لا ي حببتي ربنا معاكي و يوفقك. 


وصلت هدير الجامعه قابلت صاحبتها. 


مريم: هااا في جديد ي يويو ولا ايه؟ 


ايناس بتذكر كلام اسلام ان مش لازم حد يعرف انه رجع: لا للأسف مظهرش تاني. 


مريم: ان شاء الله يظهر ي حببتي متقلقيش... يلا عشان عندنا محاضره. 


انتهى اليوم و مريم روحت بيتها و ايناس وصلت المكتبه و شافته و كانت فرحانه جدا.


ايناس: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيك. 


اسلام بإبتسامه: و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته الحمدلله بخير اخبارك ايه. 


ايناس: الحمدلله 


و عم الصمت بينهما هذه اللحظه. 


ايناس بتوتر: احم ممكن تجيبلي كتاب على زوقك. 


اسلام بإبتسامه: طبعا.. و راح اختارلها كتاب و اداهولها. 


ايناس ابتسمت و شكرته و خدته و مشت. 


بس كان في حد بيراقبهم بغضب شديد طلع تليفونه و رن.. 


: هو انا مش قولتلك ابعد عنها ولا انت عايز تختفي تاني بس للأبد. 


اسلام: انت عايز ايه مش كفايه اللي عملته انت واحد مريض و انا هدفعك التمن غالي اوي بس الصبر. 


: مممم شكلك كده مش ناوي تجيبها لبر طب بص ي حليوه لو لمحتك معاها تاني هكون مخلص عليها و بعدين عليك عشان تشوفها كده غرقانه في دمها و تتحسر عليها... و قفل في وشه السكه. 


اسلام بعصبيه رمى التليفون على الارض كسره. 


بليل في جو مليئ بصوت الامواج فقط كانت تقف ايناس بسعاده و بتلعب برجلها في المايه مستنياه يجي و عماله تفتكر زكرياتهم كلها سوا و هما صغيرين كان البحر صديقهم التالت دايما بيروحوا هنام... 


فلاش باك.. 


على البحر بليل.. 


اسلام بسعاده: تعرفي ي ياسو لما نكبر انا هتجوزك و مش هسيب حد يقرب منك حتى لو كان مين هتكوني ملكي انا و بس و مش هبعد عنك لحظه واحده بس. 


ايناس بنظره حب: توعدني ي اسلام؟ و مدت ايديها ليه. 


اسلام بحب مد ايدو ليها و مسكها و قالها: اوعدك ي قلب اسلام. 


باك... 


ايناس بعياط: بس انت مطلعتش قد وعدك ي اسلام عارفه ان كانت الظروف اقوى مننا بس ليه حصل كل ده ليه مش عايز تحكيلي ليه سيبتني و مشيت في كميه اساله في راسي مش عارفه اي اجابه ليهم حتى انت مش عايز تجاوبني عليهم و حتى انهارده برضو سايبني يعني موافتش ب اي وعد وعدتهوني ليه علقتني بيك و حرقت قلبي عليك بقرار موتك و انت لسه عايش ليه عملت كده طب جالك قلب ازاي تعمل فيا كده ده انا بنت خالتك حب عمرك و رفيقه طفولتك حد يرد علياااا ليييه عملت فيا كده و كسرتني و مشيت فضلت متعلقه بيك سنين و 3 سنين بحاول انساك و مش عارفه و فجأه تظهرلي كده من اللا شئ... مسحت دموعها بعنف و قالت لازم اعرف الحقيقه لازم اعرف كل حاجه و قامت تجري على بيتها. 


تاني يوم صحت على ماسدج اتبعتتلها من رقم مجهول و مكتوب فيها...... فضلت قاعده مصدومه و مش قادره تتحرك و دموعها عماله تنزل زي الشلال... 


البارت ده لو جاب 100 تفاعل هنزل واحد كمان قبل الفجر.


يتبع…

رواية وعود الحب الفصل الرابع 4


وعود الحب💔


بقلمي/ ملك ياسر الشرقاوي 🌗

Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات