رواية زهرة الربيع الفصل الثالث 3 بقلم MalAk
![]() |
رواية زهرة الربيع |
رواية زهرة الربيع الفصل الثالث
لين بقلق:هي مجتش لحد دلوقتي ليه يارتني ما سمعت كلامهم ورحت لها
محمد:اختك فين يا بت ماجتش ليه
لين بارتباك:لاء هي زمانها جايه هي بس بتجيب حاجه انا عايزاها
محمد:ماشي اما نشوف
مازن:براحه يا عم ايه هتموتنا مستعجل علي ايه
ايهم:انت ليك عين تتكلم اصلاً مش انت اللي مأخرنا وفي الاخر جايلي بلبس كل يوم عادي مغيرتش في نفسك حاجه اومال واخد الوقت دا كله ليه اي بنت اقسم بالله لو كنت مستني بنت ماكنتش خدت الوقت دا كله
مازن:اي حرام يمكن اشوف بنات ولا حاجه
ايهم:اقسم بالله معرف اخويا ازاي اي دا
مازن:م....في بنت جايه يا ايهم حاساااااااب
ولكنه لم يستطع التوقف وصدمها بالسياره
فنزلا من السياره
مازن:احيه شكلها ماتت بقينا قتالين قتله خلاص
ايهم:هو دا وقتك استني هشوف
ثم لفها إليه لم يستطع ان يري ملامحها بوضوح لان وجهها مليئ بالكدمات
مازن:فيه اي ماتت
ايهم:لاء لسه عايشه
حملها ايهم بسرعه ووضعها في السياره
ايهم:يلا لازم نوديها المستشفي بسرعه مفيش وقت
ركب كلا منهما السياره وانطلقا إلي المستشفي
"في المشفي"
وصل ايهم ومازن ودخلا بها إلي الداخل
ايهم بتوتر:هي هتبقي كويسه يا دكتور
الطبيب:مقدرش احدد دلوقتي بس لازماً تعمل عمليه في ورق لازماً تمضي عليه
ايهم باستغراب:امضي ليه
الطبيب:مش انت جوزها
ايهم:لا.......
مازن بتدخل:ايوه طبعا جوزها انت مش شايف حالته دا يصعب علي الكافر ربنا ينتقم من اللي خبطها
الطبيب:اه انا لازما امشي دلوقتي
ثم ذهب
ايهم:بقي انا حالتي تصعب علي الكافر اي شايفني شويه وهنتحر لاء وزوجها انت عارف لو مكناش في المستشفي كنت عملت فيك ايه وانت بتقوله ربنا ينتقم من اللي خبطها انت بتدعي عليا انا يا اهبل
مازن:اعملك اي يعني ما انت عمال تقر وتقول كل حاجه ناقص تقوله انوا احنا اللي خبطناها
ايهم:طب مهو أكيد هيعرفوا أما تصحي كده كده رايحيين في داهيه البركه فيك
مازن:فيا برضه مش ان....
الممرضه:دي الحاجات اللي كانت مع المريضه والتليفون دا بيرن من زمان فجبته لحضرتك
اخد ايهم الهاتف وفتحه
لين بسرعه:واخيراً رديتي يا بنتي انتي فين بابا هيقتلك
ايهم:انا اسف للي هقولهولك بس..
لين وهي تنظر إلي الهاتف لتتاكد انها اتصلت علي اختها:انت مين واختي فين
ايهم:اختك في المستشفي لانها عملت حادثه
وقع الهاتف منها من الصدمه ايعقل ان تتركها اختها بسببها
ايهم:الو...الو
فاقت من صدمتها علي صوته وامسكت الهاتف وهي تحاول ان تتماسك:مستشفي ايه
محمد:في ايه انتي راحه فين
لين ببكاء:ل...ليان ع..عملت حادثه وهي في المستشفي
محمد:طول عمرها غبيه تلاقيها بتعدي الشارع من غير ما تبص
لين بغضب:هو دا وقته احنا في ايه ولا في ايه هتيجي معايا ولا لاء عشان امشي
محمد:لاء مش جاي
لين:ماشي هتندم بعد كدا علي اللي بتعمله معاها
وذهبت
"في فيلا النهيري"
انهار:بقولك اي يا ظافر احنا مش ناويين نجوز ايهم
ظافر باستغراب:ليه انتي في مخك حد ولا ايه
انهار:بقول نجوزه لبنت اخوك مفيش منها اتنين ادب واخلاق هنلاقي بنت زيها فين وبعدين بتحبه
ظافر:احنا مش هنفرض عليه حد يجوز اللي هو بيحبها وعايزها بس واقفلي علي الموضوع دا
"في المستشفي"
بعد فتره وصلت لين الي المستشفي
لين:اختي فين حصلها ايه مين اللي عمل فيها كده
ثم بدات في البكاء
ايهم:يا انسه ممكن تهدي اختك ان شاء الله هتبقي كويسه
خرج الطبيب من غرفه العمليات
ايهم:هي بقت كويسه يا دكتور
لين:اختي بقت كويسه صح
الطبيب:هي كان عندها نزيف داخلي واحنا وقفنا بس.....
زهره الربيع
بقلم MalAk
الثالث
رواية زهرة الربيع الفصل الرابع من هنا