✨ بَيْنَ سُطُورٍ قَلِيلَةٍ .. عَالَمٌ كَامِلٌ مِنَ المُغَامَرَاتِ وَالخَيَالِ يَنْتَظِرُك 🪶♥️

📁 أحدث الفصول

رواية زهرة الربيع الفصل الرابع 4 بقلم MalAk

رواية زهرة الربيع الفصل الرابع 4 بقلم MalAk

رواية زهرة الربيع الفصل الرابع 4 بقلم MalAk
رواية زهرة الربيع


رواية زهرة الربيع الفصل الرابع


خرج الطبيب من غرفه العمليات


ايهم:هي بقت كويسه يا دكتور


لين:اختي بقت كويسه صح 


الطبيب:هي كان عندها نزيف داخلي واحنا وقفنا بس....


ايهم:بس اي يا دكتور


الطبيب:بس النخاع الشوكي اتأذي فاللاسف هي بنسبه تسعه وتسعين في الميه مش هتقدر تمشي


لين:ازاي يعني مش هتقدر تمشي ...بس ه..هي اكيد ه...هتعالج وتقدر تمشي بعد كده صح


الطبيب:مقدرش انا اللي احدد هتقدر تمشي ولا لاء بعد كده لازم تعرضوها علي دكتور مختص 


لين:طب انا اقدر اشوفها 


الطبيب:مش دلوقتي لازم تفضل تحت المراقبه اربعه وعشرين ساعه لان حالتها مش مستقره ولو محصلش اي تغيير هننقلها اوضه عاديه وتقدري تشوفيها بعد كده


ثم اخرجوا ليان من غرفه العمليات


لين:اختي حببتي مش تخافي انا هنا مش هيحصلك حاجه ماشي اختك جمبك ومش هتسيبك


الممرضه:بعد اذنك يا انسه مش هينفع تخشي دي العنايه المركزه


جلس ايهم علي الكرسي وجلس مازن بجواره


ايهم:انا السبب انا اللي خلتها مشلوله


مازن بحزن:هتعمل اي انت مكنش قصدك 


ايهم:انا اللي كنت بسوق بسرعه


مازن:طب هتعمل ايه هتفضل قاعد هنا 


ايهم:اه طبعا انا مش هسيبها إلا لما تتعالج وترجع تقف علي رجليها تاني


مازن:طب هتقول لبابا


ايهم:مش عارف مش عارف انا كل اللي انا فيه دلوقتي إني دمرت حياه انسانه ملهاش ذنب


مازن وهو يضع يده علي كتفه:ان شاء الله خير انا هنزل تحت دلوقتي شويه وطالع تاني عايز حاجه 


ايهم:لاء مش عايز


ثم ذهب إلي الاسفل


ظلت ليان تنظر من الزجاج علي اختها وهي تبكي 


لين:يارتني ماسبتك كان ممكن ميحصلكيش كده ونكون دلوقتي مع بعض وكنا هنتفسح واجبلك اللي انتي عايزاه ونتمشي في اي حته بس.....دلوقتي مش هنعرف نمشي سوا


"في كفيتريا المشفي"

رن هاتف مازن


مازن:الو


:.......


مازن:ماشي متعملش حاجه إلا اما آجي


رن الهاتف مره اخري


مازن:الو


ظافر:ها يامازن اخوك مش معاك اصل انا مش عارف اوصلوا 


مازن:مش معايا دلوقتي لما اروح له هبقي اخليك تكلمه


ظافر:ماشي سلام


ثم اغلق الهاتف


مازن بحيره:مش عارف هو انا كده غلطت لما مش قولتلوا علي اللي حصل 


ثم صعد إلي الاعلي


مازن:ايهم انا لازم امشي عشان في حاجه حصلت ولازم انا اللي اصلحها آه صحيح بابا رن عليا عشان مش عارف يوصلك وانا كلمته علي اساس محصلش حاجه فا لو عايز تكلمه كلمه


ايهم:لاء مش دلوقتي ولو سأل عليا تاني قوله راح عند اي من صحابي وهبات عنده اخترع اي حاجه


مازن:انت هتدنك هنا 


ايهم:اه


مازن:طب ابقي اجيلك النهارده؟


ايهم:لاء انت روح انا هبقي موجود


مازن:ماشي انا هبقي اجي الصبح سلام


ايهم:سلام


"في المساء"


يارا:هاي ازيك يا عمو ازيك يا طنط


ظافر:الحمد الله كويسين


انهار:اهلا تعالي يا بنتي انتي عامله اي


يارا:الحمد الله يا طنط


انهار:اومال امك مجتش معاكي ليه 


يارا:اصل هيا كان وراها شغل فمعرفتش تيجي


ظافر:هو ابوكي سافر تاني


يارا:اه


ظافر:طب انا عندي شغل في المكتب انتي اقعدي مع مرات عمك ماشي


يارا:ماشي يا عمو


انهار:ماشي انت روح وانا هخلي اسماء تجبلك الشاي


ثم ذهب


يارا:ها يا طنط ايهم فين


انهار:واللهي يا بنتي ايهم مش موجود مش عارفه هييجي ولا لاء


يارا:طب انتي فتحتي عمو في الموضوع 


انهار:قلتله بس هو عايز ايهم هو اللي يختار


يارا:متخافيش انا هخليه يختارني انا بس انا لازم اقرب منه انتي هتساعديني صح


انهار:اكيد هساعدك هلاقي كنه احسن منك فين


"في الصباح"


استيقظ ايهم علي صوت لين


لين:لو سمحت هو انت هتفضل هنا اصل انا عايزه اروح اجيب حاجه واجي


ايهم:ماشي 


لين:انا ثواني وجايه


وصل مازن إلي المستشفي وصعد إلي الاعلي


سمع صوت احدهم يبكي فتتبع الصوت ووصل إلي صاحب الصوت رأي اخت الفتاه التي ضربها ايهم بالسياره فجلس بجوارها 


مازن:انتي بتعيطي ليه دلوقتي هي هتبقي كويسه وتمشي علي رجليها تاني ان شاء الله


لين:مش كده انا زعلانه عشان اتصلت ببابا ومش رضي ييجي هو طول عمره كده مش بيعتبرها بنته اصلا بس المفروض ييجي ليان ممكن تفضل مشلوله وهو ولا علي باله


مازن:بجد انا مش عارف اقولك اي بس.... يلا قومي تعالي نروح لاختك سوا انا رايح هناك 


لين وهي تمسح دموعها:ماشي يلا بس....كنت عايزه اسألكوا سؤال هوا انتوا لاقيتوا اختي ازاي 


مازن بتأليف:عادي كنا ماشيين بالعربيه لاقيناها علي الارض روحنا جايبنها هنا 


لين:طب اسفه في سؤالي بس انتوا ليه لسه قاعدين بعد ما جبتوها


مازن:عادي عايزين نطمن عليها بس


لين:طب آخر سؤال انت صاحب الاستاذ اللي فوق دا


مازن بضحك:لاء دا اخويا للاسف


لين:اي ما بتحبش اخوك 


مازن:لاء مش عشان كده اصل بحسه مش فرفوش كده زيي


لين بضحك:لا ياشيخ عشان كده


مازن:ايوا كده اضحكي الله بلاش غم...اه صحيح احنا متعرفناش علي بعض انا مازن 


لين:وانا لين 


مازن:اتشرفت بيكي يا لين اسمك حلو علي فكره


لين:شكراً


"عند ايهم"


سمع صوت شيئ ينكسر قادم من غرفه ليان


فدخل إلي الغرفه وانصدم حين رأي.. 


زهره الربيع

بقلم MalAk

الرابع


رواية زهرة الربيع الفصل الخامس من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا


روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات