رواية الظلام النفسي الفصل الرابع 4 بقلم هنا حسين
رواية الظلام النفسي الفصل الرابع 4
روايه الظلام النفسي 4
تاني يوم
راحت حبيبه على الشركه
لقيت في حركه في الشركه غريبه غير مبارح
مبارح كان في هدوء للاكن النهارده كان في توتر وناس طالعه وناس نازله وباين الخوف علي وشهم
رحت علي مكتبها بس الفضول كان هيموتها هي أصلا انسانه فضوليه
قعدت على مكتبها ومسكت فونها تكلم لينا هي أصلا لسه معرفتش الشغل إللي عليها النهارده
حبيبه/صباح الورد
لينا/صباح العسل
حبيبه/رحتي الجامعه النهارده
لينا/لا مافيش حاجه مهمه
حبيبه /اوكي
لينا/انت في الشركه صح
حبيبه/ايوه لسه واصله من شويه
لينا/طب شوفتي المدير ولا لسه
حبيبه/لا لسه البيه لسه ماشرفش مش شركه ابوه يجي براحته لاكن الموظفين يصحو من النجمه على شان يستقبلوه ويفرشولو السجاده الحمرا
لينا/هههه يخرب عقلك يا بنتي اهدي على نفسك كل ده على الراجل وانت لسه ماشفتهوش امال لما تقبليه تعملي ايه
حبيبه/يا ستي من غلبي أعمل ايه بس بعدين يا ترا شكله ايه يا ترا شكله زي ابطال الروايات كده ولا عادي
لينا/الروايات هتخرب عقلك بعدين سمعت أنه جان مان
حبيبه/هههه جان ايه يا حبيبتي وبتتريقي علي كلامي لينا روحي نامي ولا شوفي هتعملي اي أنا هقفل سلام
قفلت مع لينا ولفت لورا اتصدمت لما شافت
عند ناديه ونهله
ناديه/ويترا بقا قالت لحسام على الشغل ولا لا
نهله/معرفش يا اختي دي مش بتدي سرها لحد بت شايفه نفسها كده
ناديه/ايوه يا ماما حتي شايفه من غبوتها شكلها عامل إزاي
نهله/وعماله نفسها بتحبنا وهي بتكرهنا
ناديه/أنا هتصل بحسام واقوله على الشغل
نهله/لا مش دلوقتي لحد متقبض واخد منها فلوس هجيب عبايه نفسي فيها
ناديه/خلاص تمام وأنا كمان هاخد منها فلوس اجيب سماعه
عند حبيبه لفت لقيت في وشها شاب لابس بدله شيك بالون الاسود ونضاره سودا
ريحت البرفيوم منتشره بكل مكان لدرجه حست بخنقه
حبيبه/معرفش ليه وقتها حسيت بخنقه وإني عاوزه اطلع من المكان وامشي بعيد
معرفش ليه حسيت إني قليله هو الصراحه كان شاب وسيم بما تعنيه الكلمة طوله وعضلاته شعره الناعم الاسود إللي مصففه بعنايه بشرته البيضا ودقنه الخفيفه شكله يخطف اي حد هيتبه القويه وقفته ميه فكره جات في بالي وميه حوار كله ده انتهي لما قال بكل غضب وبرود
جلال/الاستاذه إللي سايبه شغلها ومقضيها في التليفون
هو انت متعرفيش أن ده شغل ناس ولا انت مفكرها نزها
حبيبه بتوتر/الصراحه يا فندم أنا معرفش عندي شغل ايه ماحدش اداني ارشادات
جلال بقرف من هياتها لبسها الواسع جسمها النحيف وطريقتها في الكلام
جلال وهو بيشر بأصابعه عليها من تحت لفوق
جلال/انت مين شغلك هنا انت مين أصلا وايه شكلك ده
حبيبه بزعل/ماله شكلي هو الشغل كان بشكل حضرتك بعدين إللي شغلني هنا مستر عيسي
جلال قلع النضاره ويارته مافعلها وقفت حبيبه تبص في عنيه بانبهار ماكنتش عارفه تحدد لونهم اي لون ممذوج من الأزرق والأخضر والرمادي
جلال/اروحي ابعتيه عندي بسرعه علي المكتب
وقف شويه شافها سرحانه في عيونه قال بغضب
جلال/صورتيني كم صوره دلوقتي
حبيبه بخجل/معلش مختش بالي كنت بتقول ايه
جلال بغضب/لا وكمان طرشه بقولك روحي اندهي عيسي على مكتبي
حبيبه جريت من قدامه بسرعه لما شافت عصبيته
حبيبه /يالهوي كل ده حلاوه ياخربيت اهلك يا اخي بس لحظه كده ده هزقني أنا حبيبه حتت عيل حليوه يعمل فيا كده ماشي أنا مش هسكتله بس أنا مكنتش متخيلاه كده
رحت علي مكتب عيسي وبلغت السكرتيره بتاعه ان جلال عاوزه
بعد شويه كان عيسي واقف قدام جلال إللي كله غضب
عيسي/في أي يا جلال شكلك متعصب
جلال/انت شايف مافيش حاجه تعصب
عيسي/في أي طيب وانا أحله
جلال/أي البنت اللي انت جايبها بره دي
عيسي/مالها دي
جلال/مالها بتسالني أنا مالها دي تبقا سكرتيره جلال الشامي انت اتجننت
عيسي/مالها يعني يا جلال مش فاهم
جلال بغيظ/يعني انت مش شايف طريقه لبسها طريقه كلامها حتي الشكل أنا كنت عاوز ارجع منها قولي إزاي دي تبقا سكرتيره وتحضر معايا اجتماعات
عيسي بضحك/هههههه طب اعمل ايه مافيش غيرها دي اللي تنفع معاك
جلال/يعني أي تنفع معايا
عيسي/يعني انت لا هتبص عليها ولا هي كمان هتبص عليك ولا تقرب منك حتي لو حصل هيبقا بنها وبين نفسها
كمان ياعم أنا تعب كل شهر تغير في السكرتيره احنا عاوزين نشتغل
جلال /لا والله يعني مالقتش غير دي لا مستحيل دي اشوفها كل يوم
عيسي/الصراحه كانت في بنات صاروخ بس أنا اختارتها لأسباب وانت عرفتها وهي شكلها غلبانه وبتعرفش حد كمان دي أول مره تشتغل ومتعرفش حاجه عننا يعني لا حد يقدر يقولها هاتي معلومه ولا أي حاجه هي شكلها هبله وملهاش في شغل البنات اللي بنشوفه
جلال /تمام أما اشوف بس لو ما ارتحتش تمشيها
عيسي/تمام على فكره هي بتدرس عيني مش هتلقيها دايما معاك
جلال/احسن برضوا اتفضل انت وابعتلي ملف الصفقه الجديدة
عيسي/تمام
خرج عيسي وبعت الملف اللي طلبه جلال والسكرتيره ادته لحبيبه تدخله ومشيت
حبيبه مكست الملف وماكنتش عاوزه تدخل لاكن ما باليد حيله مسكت الاوكره بتاعت الباب ودخلت فاجأه
جلال بغضب
بقلمي هنا حسين
يتبع
لو مالقتش تفاعل هضر اوقف الروايه ياريت تتفاعلو علي شان اكمل
ماتنسوش تصلوا على النبي
يتبع
لقراءة باقي فصول الرواية ( اضغط هنا )