📁

رواية اتجوزت عجوزه الفصل الثالث 3 بقلم محمد طه

رواية اتجوزت عجوزه الفصل الثالث 3 بقلم محمد طه



رواية اتجوزت عجوزه الفصل الثالث 3 

 #البارت_3_بعنوان (ق،تل وإغتصاب) 

#أتجوزت_عجوزه 

#بقلم_محمد_طه 


_آسر بكل سعاده وهوا بيسقف بإيديه..أيوه بقي هوا دا الكلام (وراح فتح الدولاب) إيه ده دا كلهم أطقم رياضيه..فين الفساتين فين قمصان النوم فين الملابس.....


_عجوزه تقاطعه..الفساتين وقمصان النوم والملابس التانيه دي أنا اللي هلبسهم ولا أنته؟


_آسر باستغراب..إنتي اللي هتلبسيهم 


_عجوزه..يبقي كل واحد يخليه ف اللي هيلبسه..وأنا ما بلبسش غير الحاجات اللي قدامك دي..يلا بقي هاتلي طقم ويلا شوفلك حته نام فيها 


(آسر يبصلها بإستغراب ويتنح ومايردش عليها)


_عجوزه..يلا ما تنحش..يبقي أطلع أستغرب برا 


_آسر بغضب..برا إيه وجوه إيه..إنتي بتقولي إيه..دا أنا واخد برشامه ومحضر سيجارتين حشيش وهحكي لأصحابي إيه..بقلم..محمد طه 


_عجوزه بإندهاش..هتحكي لأصحابك إيه..طيب واخد برشامه ونعديها.. محضر سيجارتين حشيش ومالو ليله العمر ومفيهاش حاجه..إنما إيه هتحكي  لأصحابك دي 


_آسر..إيه عادي..هما بيحكولي وأنا بحكيلهم..وبنحكي لبعضينا 


_عجوزه..هوا مفيش حد قالك إن فيه حاجات ينفع تتحكي وحاجات ما ينفعش تتحكي حتي لأخواتك 


_آسر..يعني هنتكسف..عالفكره إحنا رجاله 


_عجوزه..على رأيك إنتو رجاله هتتكسفو من إيه (وبغضب) المشكله إن إنتو فاكرين إنكم كده رجاله..

ما علينا أنا عارفه إن أنا هتعب شويتين بس آهو كله بثوابه 


_آسر بغضب..أسمعي يا أم إسم غريب إنتي..اللي المفروض يحصل دلوقتي هيحصل..بالذوق بالعافيه هيحصل.. ولو ليكي رأي غير كده يتأجل 


_عجوزه بهدوء..وطي بس صوتك عشان الصوت العالي مش حلو عشاني وعشانك وتعالا بس أفهمك بهدوء (وقرب منها وقعد قصادها) دلوقتي لا أنته تعرفني ولا أنا أعرفك..يبقي ندي لنفسنا فرصه نتعرف على بعض الأول..وكده كده لسه قدامنا العمر طويل وأنا مش مستعجله 


_آسر بعصبيه وإستعجال..بس أنا مستعجل (ويرن تلفونه وكان أبوه اللي بيتصل) 


_آسر..أيوه يا حاجه قصدي يا حاج 


_أبوه..إنزلي دلوقتي أنا مستنيك ف الجراج 


_آسر باستغراب..أنزلك إيه دلوقتي يا حاج..أنا دلوقتي المفروض إني عريس والليله دخلتي..أجل كل حاجه لبكره..ألوو ألوو (وكان أبوه قفل السكه وكمل كلامه للعروسه بغضب) أنا هنزل أشوف أبويا عايز إيه..وأرجع ألاقيكي جاهزه..بقلم..محمد طه 


(ونزل آسر يشوف أبوه عايز إيه ف جراج الفيلا وكان أبوه واقف جنب عربيه وفاتح شنطه العربيه)


_آسر..خير يا حاج 


_أبوه وهوا بيشاور على شنطه العربيه..أركب 


_آسر بعدم فهم..أركب فين يا حاج 


_أبوه بجديه..أركب ف شنطه العربيه..هتركب فين يعني 


_آسر وهوا بيقفل شنطه العربيه..معلش بقي يا حاج أنا عايز أفهم..قولتلي كتب كتاب وجواز وكتبت الكتاب وأتجوزت..قولتلي أنزل عايزك ف الجراج سيبت عروستي ونزلتلك..ودلوقتي بتقولي أركب ف شنطه العربيه وأنا المفروض دلوقتي أكون راكب حاجه تانيه.. أنا مش هتحرك من مكاني غير لما أفهم فيه إيه 


_أبوه..فيه روح هنبعتها للي خالقها 


_آسر بغضب..وحبكت الليله..النهارده يوم فرحي..فيه حد يطلع شغل يوم فرحه 


_أبوه..شوفت أنته قولت إيه..يعني مفيش حد هيشك فيك..وبعدين يوم فرحك دا تمسليه مقصوده..وأنا متعمد إني أجوزك ف اليوم دا بالذات عشان محدش يشك فيك..وعالفكره اللي أنته رايح تخلص عليه يوم فرحه برضوا الليله 


_آسر..يعني الراجل هيدخل دنيا الليله وأنا هروح أخرجه منها 


_أبوه..اللي هيدخل دنيا دا دخلها ياجي 100مره قبل كده..اللي هيدخل دنيا دا عنده 64سنه وكل 3شهور بيتجوز بنت من دور أحفاده ويبقي المنافس الوحيد لينا ف السوق..بقلم..محمد طه 


_آسر بتفكير..حضرتك تقصد أدهم رشاد 


_أبوه..هوا أدهم رشاد 


_آسر..لأ بصراحه يستاهل نخرجه من الدنيا..الراجل دا تعب ف الدنيا كتير وواجب علينا نريحه بقي من الدنيا وتعبها 


_أبوه وهوا بيفتح شنطه العربيه..فيه بدله هنا آهي تلبسها..عشان سور الفيلا مكهرب والبدله دي متبطنه بفبر عازل للكهربه..وأنا هوصلك لحد قبل الفيلا ب3كيلو..ومكان ما هنزلك هتلاقي موتوسيكل هتاخده وتكمل أنته..ونص ساعه وهرجع آخدك من مكان ما نزلتك..وياريت ما تنساش تسرق أي حاجه من الفيلا عشان تبان إنها سرقه..وتسيبه يقاومك شويه..والبنت اللي هتبقي معاه تخلص عليها هيا كمان عشان مو،تها هوا اللي هيأكد إنها عمليه سرقه 


_آسر..خلاص يا حاج أنا حافظ كل ده..يعني هيا أول مره (ويتكلم ف سره وهوا بيركب ف شنطه العربيه) ربنا يستر بقي والبرشامه ما تشتغلش وأنا ف شنطه العربيه 


_وأتحركو من جراج فيلتهم ووصلو لمكان ما هينزل آسر..ونزل وأخد الموتوسيكل وطلع على فيلا أدهم رشاد..ودخل الفيلا من الخلف..لكن لما نزل من على السور ودخل الفيلا قابل واحد من أفراد الأمن..


_لكن آسر أتعامل معاه بكل هدوء قبل ما يبلغ زمايله..

وقدر آسر إنو يدخل الفيلا ووصل لغرفه نوم أدهم رشاد..وكان أدهم نايم على السرير عاري تماما وكان مستني عروسته اللي كانت ف الحمام بتغير هدومها 


_ودخل آسر وقبل ما يتصل أدهم بالأمن كان آسر مسيطر عليه وكتم نفسه وشل حركته تماما بكل سهوله لأن أدهم راجل عجوز وما يمتلكش القوه اللي يدافع بيها عن نفسه..


_وف لحظه ما آسر كان بيخلص عليه..خرجت مراته من الحمام وكانت بنت صغيره عندها حوالي 16 أو 17 سنه وكانت لابسه قميص نوم شفاف شبه عاري وأول ما شافت المنظر خافت وأغمي عليها ووقعت عالأرض..بقلم..محمد طه 


_وآسر بعد ما خلص على أدهم رشاد..بدأ يدور على أي حاجه يسرقها فلوس أو دهب أو أي حاجه..لكنه ما لقيش غير خزنه ف الدولاب وما عرفش يفتحها لأنه مش تخصصه..وبعدين عينه جات على البنت اللي مرميه عالأرض وكانت لابسه دهب كتير ودا كان شبكتها 


_راح آسر مقلعها الدهب كله وأخده..وبعدين عقله غاب قدام جمال البنت اللي شبه عريانه قدامه ونام معاها وأغت،صبها بدل ما يق،تلها ويخلص منها زي ما أبوه أكد عليه..وبعد ما أستكفي منها سابها وخرج وهيا لسه مغمي عليها 


_وهوا خارج كان باقي أفراد أمن الفيلا أخدو بالهم من زميلهم اللي آسر خلص عليه وهوا داخل..لكن آسر نجح وقدر إنو يهرب بصعوبه من الفيلا ومن غير ما حد ما يشوفه ووصل للمكان اللي هيقابل أبوه فيه 


_أبوه..أتأخرت ساعه إلا ربع عن معاد رجوعك..إيه اللي حصل..أنا قولت أنته أتمسكت ولا حصلك حاجه 


_آسر بكذب..اللي أخرني كان فيه خزنه ف الدولاب وحاولت أفتحها معرفتش وهوا دا اللي أخرني..

أتفضل شبكه العروسه 


_وهوا بياخد الدهب..خلصت عليها 


_آسر ف سره..دا هيا اللي خلصت عليا (ويعلي صوته) خلصت عليها يا حاج 


_ووصلو فيلتهم وآسر طلع لعروسته ولا أكن فيه حاجه حصلت وأول ما فتح باب الأوضه يتصدم 


_آسر بصدمه...إنتي مين...........


_ويتبع..............


_عجوزه..أستني بس يا أستاذ محمد قبل ما تقفل الفصل 


_الأستاذ..خير يا عجوزه عايزه إيه 


_عجوزه..أنا شايفه متابعين مش عاجبهم دخول الأستاذ وعايزه أقولهم كلمتين 


_الأستاذ بجديه..لا كلمتين ولا حتي كلمه واحده يا عجوزه..أنا مني لمتابعيني وما تتدخليش بيني وبين متابعيني خالص..ومفيش بريك لحد القصه ما تخلص واللي هيخرج عن النص هيخرج من القصه خالص..

أظن كلامي مسموع للجميع 


_بقلم..محمد طه 


_تحياتي لمتابعيني الأعزاء

يتبع

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط هنا ( رواية اتجوزت عجوزه )

رواية اتجوزت عجوزه الفصل الرابع 4

Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات