رواية أسير عيوني عبر روايات الخلاصة بقلم ٱية عيد
رواية أسير عيوني الفصل الخامس عشر 15 والأخير
جاسر بغضب: نعم يا روح امك.... مين دي ال عايز تتجوزها!!!
اوسامة بضيق: ريم، اخت عثمان الشناوي.
جاسر بغضب:انت اتجننت يالاااا....
حمزة :اهدا يا جاسر.... خلينا نسمع الاول هو عايز يقول ايه.
فارس: هو ايه دا ال يقول ايه، انت متعرغش عثمان دا.... دا تعبا*ن.... واكيد هيس*تغل اخته عشان مصالحه.
حمدية:طب واحنا مالنا وماله، هو عايز البت بس.
جاسر بصلها بحده وسكت.
اوسامة: انا كنت بكلمها من زمان، وانا وهي بنحب بعض... وبصراحة كدا كنت متردد اني اتكلم بسبب عد*اوتك انت واخوها.
جاسر قعد علي الكنبة بغضب ووضع يده علي رأسه.
اوسامة قرب وقعد جمبه:والنبي يا جاسر، ولله انا بحبها... ووعدتها اني هتجوزها، مش هقدر اخلف بوعدي معاها.
جاسر نظر له، وحور قربت من جاسر من الخلف ووضعت يدها علي كتفه:خلاص يا جاسر، حاول تبعد عد*اوتكم دي علي جنب وفكر في اخوك والبنت.
جاسر نظر لها بحده.... واوسامة وقف وقرب منها:طب ولله انتي مرات اخ بجد.
حور ابتسمت بخفة.
نعم بغي*ظ:نعم يااخينا، اومال انا ايه؟!
اوسامة:انتي مرات الاخ الصامتة، اسكتي ياختي وخليكي في خي*بتك.
نغم قربت منه بغي*ظ، وهو استخبي ورا حور ال بتضحك.
جاسر شافهم وحس بالغيرة.... وقام وقف وبعد حور بقوة عن اوسامة ووقفها جمبه.
نغم قربت من اوسامة وضر*بته علي كتفه:احترم نفسك بقي.
اوسامة بص علي جاسر، ال نظر لحور واتنهد بحده... وبعديت بص لاوسامة:تمام.... نروح الاول ونتكلم معاه.
اوسامة فرح وقرب منه وحضنه.
جاسر بحده:بس قسما بالله، لو اخوها فكر بس يتكلم بطريقة مش كويسة، انسي ان هيبقي في فرح.... هتكون جنا*زة.
اوسامة بتوتر:انا هتكلم معاها وهقولها تفهم اخوها.
جاسر بجمود:قولها تعقله، مش تفهمه.
اوسامة:ح حاضر.
حمدية بابتسامة:طب يلا بقي خلينا نفطر.
الكل اتجه للسفرة، وجاسر قعد علي كرسي والده، وحور في الكرسي ال جمبه.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت عثمان.
عثمان بغضب:انتي اتجننتي، لا وجاية تقولي كدا في وشي.
ريم:ايوا، هيجي وهيخطبني منك.... وانا موافقة،وكفاية ظ*لم لحد كدا بقي.
عثمان بصدمة:ظ*لم!!! بقي في النهاية بعد ما صرفت عليكي وكبرتك بقيت ظا*لم.
ريم بدموع:ايوا، عشان عايزيني افضل تحت طوعك وبس، مش قادر حتي تصلح العد*اوة ال بينك وبينهم عشان اختك.
عثمان بغضب: طب ايه رأيك بقي مش هتتجوزيه، وانا مش موافق.
ريم :براحتك بقي، بس اعرف اني ممكن اهر*ب معاه.
عثمان بغضب:وانا مش هسمحلك.
ريم بانفعال:يبقي اخلص علي نفسي وارتاح من العيشة دي، وانت ترتاح مني.
وطلعت علي اوضتها بدموع، وعثمان واقف مصدوم من كلامها، لاول مرة تتكلم معاه بالطريقة دي.
قعد علي الكرسي بفكر، هو ملوش غيرها واخته ومن دمه ومش عايز يخليها تبعد عنه.
قعد وقرر يحاول يصلح كل حاجة،عشان اخته.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد يومين.... في القصر.
وتحديدا في غرفة جاسر وحور.
جاسر كان واقف قدام الدولاب بيقفل ازرار قميصُه و بهدوء: انا همشي عشانك انتي بس.
حور قربت منه وكانت لابسة بيجامة بحما*لات وبنطلون حرير لونهم بيشي.... ووقفت امامه وبدأت تغلق الازرار :خلاص بقي يا جاسر، يوم وهيعدي.
جاسر بتنهيدة:اما نشوف.
حور قربت منه وحضنته وهي بتشم ريحته.
جاسر باستغراب:في ايه؟!
حور:ريحتك عجباتي اوي.
جاسر بابتسامة:مش عارف كدا، بس حاسس ان في حاجة غريبة.
حور بعدت عنه باستغراب:زي ايه؟!
جاسر بخبث:اصل الحجات دي ظهرت علي نغم برضوا في اول الحمل، كانت بتلزق في حمزة كتير.
حور بتوتر:ح حمل!!!
جاسر بعد من قدامها ومسك تلفونه، واتصل بكبيرة الخد*م: جيبي اختبار حمل، وعلي اوضتي.
:حاضر يابيه.
حور بتوتر:لا اكيد انت بتهزر، ا اكيد مفيش حاجة من كدا.
جاسر قرب منها بهدوء ونسك ايده: وحتي لو في، قلقانة ليه؟!
حور بحزن وهي باصة في الارض:ع عشان معرفش حاجة، ا انا واحدة اتربيت في ملجأ م مكنتش بفكر اني هيبقي عندي عيلة ا او اسرة.... او اطفال.
جاسر رفع وجهها بأصبعه: بس انتي مش لوحدك، انا معاكي... واذا كان علي التربية، انا اربيكي من اول وجديد.
حور ضر*بته علي كتفه بخفة وضحكة خفيفة: لا يابابا متربية كويس.
جاسر بخبث:قلب البابا.
حور اتكسفت وخد*ودها احمرت.
الباب خبط وجاسر راح فتح وكانت الخا*دمة، وعطته الاختبار.
اخده وقفل الباب ودخل وعطاه لحور ال واقفة مكسوفة.
جاسر:مفيش كسوف، يلا روحي.
حور اخدت منه الاختبار ودخلت للحمام وهو قعد علي السرير يستناها.
........ بعد مدة خرجت حور.... وهي مكسوفة ومتوترة.
جاسر قام وقرب منها:ها؟!
حور رفعت الاختبار قدامه:م مش عارفة حاجة.
جاسر اخده وانتظر شوية علي ما الخطوط تظهر.... وسند علي التسريحة.
وحور واقفة جمبه رافعة نفسها وباصة علي الاختبار ببراءة.
فجاة ظهر خطين، جاسر بص لحور بصدمة،. هي رفعت رأسها وبصتله بأستغراب، ما هي مش فاهمة حاجة اصلا.
جاسر قرب منها وحصنها بقوة، وشالها وقعدها علي التسريحة.
حور بصدمة:في ايه؟!
جاسر بابتسامة وعينه بتلمع:في انك حامل يا حبيبتي.
حور بصدمة اكبر:ب بجد؟!
جاسر مقدرش يسيطر علي نفسه، وقرب منها وطبع قب*لة قوية علي شفا*يفها.
ابتعد عنها وهو يبتسم بفرحة وقرب تاني وبا*س خد*ها.
حور بابتسامة:طب هنقول لحد؟!
جاسر :ال يعجبك.
حور :يعني انزل واقولهم؟!
جاسر بتفهم :انزلي... انا قد اني اقدر احميكي انتي وابني.
حور ابتسمت ونزلت من علي التسريحة وكانت هتتجه للباب، بس جاسر مسكها من دراعها بقوة.
جاسر بغضب:ايه؟هتنزلي كدا!!!
حور وهي بتبص علي نفسها وبصتله بخوف:ا ن نسيت ولله، خ خلاص هروح اغير.
جاسر بحده:يلا.
ساب دراعها وعي جريت علي الحمام بسرعة.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في القصر.
حمدية كانت قاعدة علي الكنبة بتلعب مع يارا.
يارا بضحك:مش كدا يا تيتة، اعبي صح بقي.
حمدية بعدم فهم:بلعب اهو ياختي، بس مش فاهمة حاجة في اللعبة دي.... ايه كل البلاستيك ديه.
يارا :دي لعبة الليجو يا تيتة.
حمدية: هه ماشي ياختي، بالجو بتاعك دا.
نغم كانت واقفة بعيد عنهم وحمزة معاها.
نغم بابتسامة:مش ملاحظ ان امك بقت كويسة اوي مع يارا بعد و*فاة عمي.
حمزة بهدوء: الحمد لله علي كل شيء.
نغم حطت رأسها علي كتفه بابتسامة.
حمزة بخبث:طب ايه، مش ناوية برضوا تجيبي اخ ل يارا.
نغم بتنهيدة:خلاص يا حمزة، نجيب.
حمزة بابتسامة: نجيب اتنين بقي.
نغم بصتله بذهول وضر*بته علي كتفه، وهو بيضحك.
نزل جاسر في الوقت دا ومعاه حور ال لابسة دريش لموني واسع ومعاه طرحة بيضاء.
وقف في منتصف القصر، والعيلة بصتله باستغراب.
جاسر بهدوء:جماعة، انا عايز اقول حاجة.
حمدية قامت وقفت وقربت منه:في ايه؟!
جاسر: حور حامل.
الكل ظهرت علي ملامحهم علا*مات الصدمة والفرح.
وشروق ونغم قربوا من حور ال واقفة مكسوفة: الف مبروك يا حور.
حمدية بفرحة: اخيرا ياختي، كنتي مستنية ليه كل دا.
جاسر بخبث:علي ما اتعودت بقي.
حمدية قربت منها بسعادة وحزن:سامحيني لو كنت ز*علتك في يوم.... انا اكتشفت اني مليش غيركم ولله.
حور بابتسامة:لا متقوليش كدا يا طنط.... انا مش ز*علانة منك.
حمدية حضنتها وسكتت.
الكل بدأ يبارك لها.
نفم بفرحة:مرات الكبير بقت حامل، دي محتاجة وليمة دي.
جاسر بابتسامة خفيفة وايده في جيبه: توافق هي بس وكل ال تطلبه هيبقي تحت اديها.
حور بخجل:لا انا مش عايزة وليمة، هي حفلة بسيطة بينا وخلاص.
حمدية بعو*ج:حفلة اي دي ياختي.... دا احنا لو معملناش عزومة تشرف كدا ميبقاش اسمنا عيلة الدمنهوري..... انتي شايلة ابن الكبير دلوجت، ولو ابراعيم موجود مكانش قبل اقل من كديه.
حور :خلاص،اعملوا ال انتو عايزينه.
اوسامة بابتسامة:الق مبروك يا مرات اخويا، ها يا جاسر هنمشي؟!
جاسر بضيق:يلا ياخويا.
حمزة:يلا بينا، يلا يا فارس.
مشيوا كلهم وحمدية مشيت معاهم هي ونغم.
وحور فضلت قاعدة معاها شروق وسماح.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر عثمان كان قاعد بضيق، وجاسر وعيلته معاه قاعدين.
وريم قاعدة جمب عثمان بخجل.
جاسر بحده: جايين نطلب ايد اختك لابننا اوسامة يا عثمان.
عثمان بضيق:طب حتي قول يا استاذ عثمان.
جاسر قام وقف بغضب، وبس اوسامة مسك ايده وقعده وهو بيترجاه بعنيه.
جاسر قعد بحده وهو بيبص لعثمان.
عثمان بص لاخته بضيق: موافقة يا ريم؟!
ريم بابتسامة:موافقة ياخويا.
حمدية ميلت علي نغم بعو*ج وهمس:ايه ياختي البت المدلوقة دي، مفيش حتي حاجة اسمها هفكر.
نغم بأحر*اج:خلاص يا حجة مش دلوقتي.
عثمان بضيق:يبقي علي بركة الله... بس انا ليا شرط.
جاسر :ايه تاني؟!
عثمان:مهرها ميكونش اقل من من خمسة مليون جنيه.
حمدية قامت وقفت بعفوية وعصبية:نعم يا خوياااااا، خمس ملاين اما يلهفوك..... ليه دي حتي اختك ال هتمو*ت علي الوااااد.
اوسامة قرب من امه بسرعة وتوتر:اقعدي يا امي، جاسر هيتفق علي كل حاجة.
حمدية قعدت بضيق وهي باصة لعثمان.
عثمان:اظن ان انتوا معاكوا، ومش قليلين في البلد.
جاسر بجمود:موافق.
عثمان سكت، وحمدية بصت لجاسر بصدمة.
اتفقوا علي كل حاجة وعلي ان الفرح هيكون بعد شهر، بما ان العريس والعروسة كانوا عايشين فترة خطوبة من زمان.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد يومين في القصر.
في غرفة حور وجاسر.
كانت قاعدة بتاكل شيبسي وقاعدة علي السرير بتتفرج في لاب توب جاسر علي فيلم شاروخان.
دخل جاسر الغرفة، واقترب منها وقعد جمبها:هو انا مش قولتلك متمسكيش الاب توب تاني.
حور ببراءة: ابنك كان نفسه يتفرج، اعمل انا ايه بقي؟!
جاسر بضحكة خفيفة:يا راجل!!! بقي ابني قال كدا!!!
حور بتوتر:ا لا، ا انا حسيت كدا.
جاسر بهدوء:ماشي، لما ييجي بالسلامة هبقي اسأله.
حور بابتسامة:امبارح في العزومة، كل الستات عمالين يبصوا عليا كأنهم مشافوش واحدة قبل كدا.
جاسر بهيام:عنيكي دي هي السبب.
حور بابتسامة خفيفة:لي مالها عيني؟!
جاسر:تجيب اي حد الارض.
حور ضحكت،وجاسر ابتسم تلقاءي علي ضحكتها.
حور بصتله واتكسفت.
جاسر: خطيبة اوسامة اخدت مهرها.
حور:بجد،كام؟!
جاسر:خمسة مليون.
حور بصدمة:بجد؟! الله اكبر.
جاسر نظر لها بهدوء: وانتي، مش عايزة؟!
حور بابتسامة خفيفة: لا مش عايزة.
جاسر: بس انتي ليكي مهر عندي.
حور قربت وحصنته:وانا مش عايزة غيرك يا حبيبي.
(موكو*سة انا عارفة)
جاسر بهدوء:انا فتحت حساب بأسمك، وحطيت فيه 100 مليون.
حور بعدت وبصتله بصدمة:ايه؟!
جاسر مسك ايدها بهدوء ونظر لها بحنية:انتي مراتي يا حور، ودا حقك.... وقليل عليكي كمان.... متضمنيش الزمن ولا تضمني حد حتي انا ،لازم يكون معاكي قرش لكل حاجة.
حور دموعها بدأت تتجمع في عينها، وسكتت.
جاسر حا*وط وشها بأيده وابتسم بخفة:بحبك يا حور عيني.
حور ابتسمت وحضنته، وهو بادلها الحضن.
جاسر بابتسامة هادية: طب يلا قومي البسي بقي، هنروح انا وانتي المول نشتري لكي شوية هوم علي مجوهرات، علي هدوم النونة.
حور بعدت عنه بضحكة:نونة؟!
جاسر:اممم،انا عايز بنوتة شبهك.
حور بدلع:يعني مش عايز ولد، زي الباقي.
جاسر بهدوء: بصراحة لا، انا بحب خلفة البنات، ونفسي يكون عندي تلاتة عشان انا وانتي ندخل الجنة علي طول.
حور ضحكت بقوة من كلامه، وهو ضحك معاها بخفة واخدها في حضنه.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد شهر.
في قاعة افراح فخمة وواسع كان الكل موجود ومعازيم كتيرة.
حور كانت قاعدة مع حمدية وشروق وايمان علي التربيزة..... وكانت لابسة فستان لونه اصفر فاتح. واسع منفوش، لايق عليها.
وجاسر واقف يكلم بعض الرجال.
قرب منه عثمان والرجال مشيوا.
جاسر:يارب تعقل بقي، وكل واحد يشوف نفسه.
عثمان:ما خلاص بقي ياعم، عقلت خلاص.
قرب منهم حمزة بضحك:عثمان عايز يقولك حاجة بس مكسوف.
عثمان بغي*ظ:بس ياض بقي.
جاسر بهدوء:عايز ايه؟!
عثمان بتوتر:احم، ا انا طالب ايد اختك ايمان.
جاسر بغضب:نعمممم؟!
عثمان بسرعة:ولله عقلت، وسبت الشغل القديم وركزت في الشركة..... انا عايز اتجوز بقي مش هفضل عايش لوحدي يعني.
جاسر هدي شوية،وحمزة بصله:خلاص ياجاسر، وافق وشوف رأي ايمان.
جاسر بجمود:ماشي، بس لما ايمان توافق، وصدقني البت لو شافت منك حاجة كدا ولا كدا..... ولله لاخليك تلف حوالين مصر كلها وانت حافي.
عثمان بتوتر:م ماشي.
جاسر بعد عنه وهو ينظر له بحده وراح لحور.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور ثماني اشهر، وتحديدا في المستشفي.في وقت الفجر.
حور كانت نايمة علي الترولي وبتصر*خ، وجاسر معاها والعيلة وراه.
حور بدموع:اههههه، انت السبب، لي كدا يا جاسر.... قولتلك مش عايزززززززة.
جاسر بقلق:يابنتي اسكتي بقي فضحتينا.
حور بدموع:م متسبنيش يا جاسر، انا خايفة ولله....الحقنيييي.
واخدوها ودخلوا الغرفة وجاسر برا والعيلة ال واقفة تضحك عليه.
جاسر بغضب:ما خلاص بقي انتوا ما صدقتوا.
سكتوا كلهم بخوف من صوته.
قربت منه حمدية بتيشرت وهي ما*نعة ضحكتها:اافضل يابني، البس.... البنات عينهم عليك.
جاسر لاحظ انه خارج ببنطلون اسود فقط، وكل الممرضات ينظرون له باعجاب وبيتهامسوا وهم ينظرون لعضلا*ته وقوته.
اخد منها التيشرت ولبسه علي طول بضيق.
فارس :اهدي ياصاحبي هتبقي بخير.
قعد علي الكرسي وهو قلقان عليها، وقلبه وا*جعه عليها.
فارس بهمس لشروق:وانتي مش ناوية بقي، دا احنا داخلين علي السنة.
شروق بخجل:لسة بدري.
فارس بخبث:لسة بدري ايه بس، انا عايز اشوف حتة منك.
شروق سكتت بخجل.
.............. في الصباح
خرج الدكتور بابتسامة وهو بيبعد الكما*مة عنه:الف مبروك، بنت وولد.
جاسر بصدمة:توأم؟!
الدكتور بابتسامة:ايوا حضرتك، توأم.
جاسر :طب والمدام؟!
الدكتور:كويسة متقلقش.
جاسر قعد علي الكرسي بابتسامة، والكل قرب منه وباركله بفرحة.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد خمس سنوات
في القصر. وتحديدا في غرفة حور وجاسر.
جاسر كان قاعد علي الكنبة وبنته في حضنه، وبيجبلها كرتون علي الاب توب.
حور وقفت قدامهم بضيق:جاسر.
جاسر وهو مركز في الاب توب:نعم يا قلب جاسر.
حور بزعل:سيب يقين بقي شوية، انا عايزة اتكلم معاك.
جاسر رفع نظره لها، وبعدين بص ليقين:روحي انتي دلوقتي يا حبيبتي شوفي اخوكي.
يقين بهدوء:حاضر يا بابا.
واقتربت منه وطبعت قب*لة علي خد*ه..... جاسر ابتسموهي مشيت وخرجت من الغرفة.
جاسر بص لحور ال واقفة مضايقة، ومسكها من ايدها وقعدها علي رجله، واخدها في حضنه.
جاسر:القمر ز*علان ليه؟!
حور بز*عل:يعني انت مش عارف.
جاسر بهدوء:انا اسف، لو انتي اتضايقتي.
حور:امبارح يا سيدي، جيت متأخر ورحت شوفت يقين قبلي.
جاسر ضحك عليها وبعدين ركز معاها:انا اسف، اول واخر مرة.
حور:لا انت بتحب يقين اكتر مني.
جاسر :طب ورحمة ابويا انتي ال ليكي الاولوية كلها في قلبي.
حور بصتله وبتلقاءية ابتسمت بخفة.
جاسر اخرج شكولاتة من جيبه:والدليل اني خبيت دي ليكي.
حور فرحت وحضنته، واخدت الشكولاتة منه.
جاسر :طب ايه؟! انتي وحشتيني اوي.
حور بثقة: تستاهل، انا كنت فاضية امبارح، وانت ال روحت ليقين..... خلي يقين بقي تنفعك.
وقامت وقفت.
جاسر برفعة حاجب:يعني ايه؟! مفيش حاجة مقابل الشكولاتة دي حتي.
حور:لا مفيش، ولا روح شوف شغلك.
جاسر قام وقف بحده، وشالها وبصلها بخبث: ما انا فعلا هشوف شغلي.
واخدها ورماها علي السرير واعتلا*ها.
حور بتوتر:لا يا جاسر، مش دلوقتي..... ارجوك.... ط طب اقفل حتي الباب بالمفتاح.
جاسر مردش عليها ودفن وجهه في رقب*تها، وهو يطبع علا*مات ملكي*ته.
حور بأ*لم:ج جاسر، طب اقفل الباب.
:انتوا بتعملوا ايه؟!
جاسر بعد وجهه عن حور ونظر لمصدر الصوت، وحور اتصدمت لما لقت بنتهم واقفة عند الباب، وجاسر لسة معت*ليها.
حور ز*قت جاسر بسرعة وقامت وقفت بتوتر، وجاسر واقف جمبها.
حور قربت من يقين بتوتر:ايهي احبيبتي عايزة حاجة، د دا بابا كان بيشوف حاجة في شعري.
يقين ببراءة:اناي عندك قمل يا ماما.
حور بصت لجسار بغي*ظ، وهو واقف حاطط ايده في جيبه وبيبتسم بقوة.
حور بصت ليقين تاني: احم، اه يا حبيبتي.... كنتي عايزة ايه بقي.
يقين: ادم عمال يتخا*نق مع عموا فارس تحت.
جاسر اتصدم،وجري للخارج فورا.
وحور لبست طرحتها ومسكت يقين ونزلوا وراه هما كمان.
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
تحت في الصالة.
ادم واقف ووراه لين بنت فارس وشوق وعندها تلت سنوات.
ادم بغضب رغم صوته الصغنن: قولتك لا سيبها معايا شوية.
فارس :يابني، هات بنتي بقي كفاية ال عملته.
نزل جاسر ووقف قدامهم:في ايه؟!
فارس:شوف ابنك يا عم، لقيته واقف علي جنب وبيقول لبنتي لما اكبر هتحوزك، وانتي من دلوقتي مراتي واياكي تقعدي في حضن ابوكي تاني عشان انا بغار.
فجاة الكل ضحك بقوة، وما بينهم حور ال نازلة علي السلم.
ادم بغضب وهو يرفع اصبعه امام فارس: ايوا زي ما سمعت كدا..... البت دي مراتي، واياك تقرب منها بقي.
جاسر بحده:ادم، خلاص سيب يقين.
ادم :لا يابابا، مش هسيبها دا عايز يمد ايده عليها.
فارس:ولله ما هاجي جمبها، سيبها بقي.
لين ببراءة:خلاص يا ادم، هروح لبابا.
ادم بغضب:اسكتي انتي، لما الكبار يتكلموا انتي تسكتي.
الكل بصله بذهول، وهل له ان يقول هكذا وهو في هذا الحجم.
حور قربت منه ومسكت ايده بهدوء ونزلت لمستواه:خلاص ياحبيبي سيبها.... عشان خاطري.
ادم اتنهد وساب ايد ليل:عشانك انتي بس ياست الكل.
جاسر بدهشة:الواد دا اتعلم كتير من الشارع.
حور بصتله بسخرية:لا وانت الصادق، يعني مش عارف طالع لمين.
جاسر بصلها بخبث،وبعدين قرب من ابنه وشده من ودنه: تعالي معايا بقي يا فار انت.
ادم بأ*لم:لا انا اسد مش فار.
الكل ضحك عليه، وجاسر شاله علي ضهره وهو بيبتسم.
حمدية بابتسامة وهمس:ياريتك كنت هنا يا ابراهيم.
حور قرب من حور ومسك ايدها وخرجوا علي الجنينة، وهو ايل ادم وهي ماسكة يقين.
حور بضحك: الولد طالع شبهك اوي ياجاسر.
جاسر بايتسامة:والبنت شبهك، امال انا بحبها ليه.
كل دا وادم انظاره علي فارس ال شايل لين وبيبو*س خد*ها، وعينه حمرا بغضب.
جاسر قعد علي الكرسي وحور جمبه وهي شايلة يقين، ال بتلعب في اللعبة.
جاسر شد الكرسي وقربها منه ونظر في عيونها:خط*فتي قلبي بعيونك دي.
حور ابتسمت بخجل:جاسر.
جاسر بحب:بحبك يا قلب الجاسر.
حور ابتسمت :بحبك يا الحور.
جاسر ضحك ضحكة خفيفة، وسند ذراعه علي التربيزة وهو ينظر ويتأملها، وهي تنظر له بابتسامة وخجل.
فجاة نزل ادم من علي ضهره ومسك الس*كينه من علي التربيزة، وهو بيجري زي السلعوة وبيتجه لداخل القصر وبصوت عالي:هق*تلك يا فاااااااارس.
جاسر وحور اتصدموا وقاموا يجروا وراه، وفارس شال بنته وجري علي فوق بخوف من نظرات ذلك الطفل:انجدوووووووني.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووووووووب، اخيرااااااا يارب خلصنا الرواية...... وشكرا ليكم بجد لتعليقاتكم القمر💗