📁

رواية ورطة مع شبح (كاملة جميع الفصول) بقلم نينا

رواية ورطة مع شبح عبر روايات الخلاصة بقلم نينا

اظهر اظهر  مش محتاج/ه تخفي نفسك

-انتي شيفاني ازاي؟ 

=عادي  زي م بشوف البني ادمين

- مش خايفه لا اذيكي

= يوووووه كان غيرك اشطر 

- مش خايفه

= هتخلص وتقول طلعلي ليه ول اروح انام

- هو مبقاش في خوف خالص كده البرستيج

= امم شكلك مطول اروح انام انا

وفعلا كنت رايحه ع السرير عشان انام لان يومي كان طويل النهارده ومش قادره اتجادل مع حد حته لو عفريت

- استني  انتي ازاي مش خايفه

لفيت ليه بملل وانا بقعد ع السرير وبقلب عيني في الاوضه  لاني اتعودت عليهم بقو شبه ملازمني في حياتي ف عادي  رديت بملل

= اتعودت عادي

اتعودت اها اتعودت اصلي ومن وانا عندي 6 سنين وانا بشوفهم ف عادي يعني مبقتش اخاف

صح نسيت اعرفكم بنفسي ان بيل عندي 22سنه بدرسه هندسه معمار وي عايشه مع مامتي  بعد وفاة بابا اه صح بالمناسبه انا بشوف العفاريت متتخضوش يعني دي حاجه بسيطه يعني ياجماعه

=تقدر تقولي محتاج مني اي عشان عاوزه انام

بقيت ببص ليها وانا مستغرب هي ازاي مش خايفه او باين عليه اي علامات استغراب بقيت مش فاهم بس كل اللي انا عارفو اني محتاج مساعدتها ومش فاهم اشمعنا هي  رديت بهدؤء عليها لم لقيتها بتبصلي بملل ومستنيني انطق باي حاجه

- محتاج مساعدتك لان تقريبا انتي اللي هتنقذيني

= اممم ممكن تفاصيل وياريت بسرعه عاوزه انام

قولتها  بملل لاني فعلا عاوزه انام لاني مرهقه ع الاخر

- امم بوصي انا في غيبوبه بقالي شهرين بعد ما عملت حادثه وانا سايق و انا لحد دلوقتي  في المستشفي بس زي. مانتي شايفه  جسمي هناك وانا هنا سمعت ان الدكتور اللي متابع حالتي عاوز يستخدم جسمي في عمليه بيع اعضا /ء ولسوء او حسن حظي انا فوقت بعد الحادثه بيومين بس كانت بحلم بيكي ورجعت دخلت في الغيبوبه من تاني وشوفتك من اسبوع في المستشفي وقررت اني اتبعك عشان تساعديني

= بصيت ليه بعد مخلص كلامو وسكت وقولتلو،  امم طب اوكي فهمت قصتك عرفت بقا ازاي اني هقدر اساعدك 

قولتها وانا بضيق عيني مستنيه الجواب

- من اسبوع لم شوفتك في المستشفي شوفتك في الممر بتاع المستشفي بتكلمي حد كان الهواء ده بالنسبه للناس اللي كانت ماشين حوليكي لكن في الحقيقه انتي كنت بتكلمي راجل عجوز  كان روح زي استغربت ف الاول بس لم لقيتو بيبصلي وبيضحك وانتي سالتيها بيبص ع ايه قالك ول حاجه روحت وسالتو عليكي في اليوم ده برغم اني كنت حاسس اني مجنون ومش في غيبوبه بس النصيب؛ قالي انك تقدري تشوفيني وتقدري تساعديني بس

وانا بسمعو كنت ساكته بس مش من الخوف لا كان من غبائي اني كنت بتكلم في ممر المستشفي عادي وكان معظم اللي هناك مفكرني مجنونه فضلت ساكته شويه بفكر في الغباء اللي عملتو انا مش بساعد اي روح ول اي حد بس بغبائي وقعت  طلعت من شرودي ع صوتو ورديت عليه

= اممم قولتلي بس انا مش بساعد اي حد

- بس انا محتاح مساعدتك انتي اللي هتنقذيني 

 رديت عليه باستنكار  وبرود وانا بقول

= انت كده كده ميت يبقا انقذك ليه

رد عليا وهو شبه مصدوم

- انا مش ميت انا مغيب عن الحياة لفترة الله اعلم امتي افوق وبعدين انتي بتعملي عمل انساني

رديت بملل

= عمل انساني لشبح صح

- سميه زي ما تسميه بس انا طلبت مساعدتك لان انتي اللي تقدري تنقذيني انتي ربنا اداكي شي تنقذي بيه الناس وتساعديهم

كنت سماعه وانا ساكته كلامو صح بس انا مش بساعد اي حد وخلاص بس انا اللي ورط نفسي ف محتاجه اسعدو عشان اخلص

يتبع.....

#نيـﮯنآ

فصول رواية ورطة مع شبح بقلم نينا

اضغط على الفصل الذي تريد قراءته:

  1. رواية ورطة مع شبح الفصل الأول
  2. رواية ورطة مع شبح الفصل الثاني
  3. رواية ورطة مع شبح الفصل الثالث

جاري كتابة باقي فصول الرواية.. عاود زيارتنا..

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات