رواية حبي الغامض الفصل الرابع 4 بقلم سلسبيل أحمد
رواية حبي الغامض الفصل الرابع 4
- الو !
= اية يابت بتجعري كده ليه؟
- قرفانه يا امير اصبر اروح واحكيلك
= هما رفضوكي ولا اية!
- رفضوا اية بس ده انا قبلت وكنت هبيض واشتغل هناك دول متطورين اوي والدكتور الى كنت مساعده معاه شاطر جدا! وخلص فوقت قياسي بسبب الأدوات والمعدات بتاعتهم
= امال في اية!
- عاوزني اتدرب فتره وبعدين هشتغل بأسم ألمانيا مش مصر فاهم؟
= وحد يطول!
- مش عارفه بقي حاسه انهم بيستغلوني
= ليلي انتي ممكن تشتغلي هناك كام سنه وترجعي تفيدي بلدك برضو كتير بيعملوا كده
- طيب بص هروح واكلمك عشان شكلي سرحت واحنا بنتكلم وتوهت
= طب ها...
" مكملش كلامه ولقيت موبايلي فصل اهي كملت "
" فضلت امشي اسأل لكن محدش فاهمني اغلب الناس بتتكلم ألماني بس وانا بدأت اخاف الدنيا كلها والبيوت شبه بعض فجأه لقيت عربية جاية بسرعه وانا شيفاها من على بعد ركنت ونزل منها تلت رجالة و بنت واشكالهم غريبة البنت وقعت بتعب وكانت بتنز**ف من بطنها جريت بدون تفكير اساعدها وهما فثانيه رفعوا عليا سلا*ح "
- I'M a Doctor!!!!
الترجمه: انا دكتورة
حسيت انهم مفهوش قعدت افتكر كلمه دكتور بالأماني لإني قريتها قبل ما اسافر فا زعقت بسرعه
- Ich bin Arzt ، Ich bin Arzt !!!
الترجمه: انا دكتورة!!!
" تقريبا فهموا نزلوا الاسلـ*حه وانا طلعت شطنتي بسرعه كان فيها اسعافات كتمت الد م و حطيت ايدها عالجرح وخلتها تضغط عليه جامد وربطه لكن فجأة الدنيا قلبت جحيم "
" جه عليهم عربيتن وبدء صْر*ب النـ ـار يشتغل وحسيت اني فمكان مهجور مش لاقيه حد يلحقني كنت خا يفة استخبيت وشديت البنت جمبي وراه العربية بتاعتهم و الرجاله الى معاها فضلوا يصْربوا عليهم لحد ما قتلوهم كلهم !!! خلصوا عليهم وهي اغم عليها قومت
بـ خـ.ـوف وانا همو**ت من منظر الد م والناس الى
اتقـ ـتلت حاولت اجري بسرعه لكن واحد منهم مسك ايدي و رش حاجه في وشي وبعدها محستش بنفسي! "
____________________________
" عند ادهم فالاوضة بتاعت الأوتيل الى نزل فيه كان رايح جاي بتوتر وعمل مكالمه"
- الو اسر ؟
= معاك في اية مال صوتك
- انا مش لاقي ليلي
= رجعت مصر ولا اية ؟
- لاء! سألت عليها الدكاترة الى جت معاهم بيقولوا نزلت المستشفي الصبح ومرجعتش والساعه 1 !
= يعني اية!!! هتكون فين رن عليها
- موبايلها مقفول
= تفتكر تاهت ولا حصل اية
- مش عارف اسر كده انا هضطر اكشف نفسي
= ادهم اوعي تعمل كده
- بزعيق يعني انت عاوزاني اقعد واسبهاا!!
= ازاي ده حصل خليهم يدورا عليهم
- عملت كده و بيدورا
= طيب اصبر يا ادهم واهدي متتصرفش تصرف تندم عليه انت مش فمصر يا ادهم
خد نفس بخـ ـنقه و قفل الموبايل عيونه كانت بتدمع وايده بتترعش مكنش قادر يسيطر على نفسه وحاسس بو جع فقلبه ومش عارف هيقول لفاطمه اية!!
____________________________
"في مصر عند فاطمه "
- شوفت يا امير البت مكلمتش خالص؟ انا مش مرتاحه
= تلاقي موبايلها فصل هتكلمنا دلوقتي
- كان يوم مش فايت لما وافقت تسافر
= دي مبسوطه جدا يا فوفا سبيها بقي تعيش حياتها
- اها واحنا نقلق هنا ، وبعدين مش بتذاكر ليه هكلم ادهم لو مذاكرتش
= هو فاضيلي ده مشغول اوي لدرجه مكلمنيش
- ربنا يصلح حاله هو و ليلي
___________________________
" في ألمانيا "
عند دكتور محمد الى مسؤل عن الدكاتره الى سافروا المؤتمر: خليهم يراجعوا الكاميرات يعملوا اي حاجه!!!
دكتورة فريده: ليلي اكيد حصلها حاجه
ادهم سمع جملة فريده وهو داخل اوضة المكتب فالفندق: ليلي لو مظهرتش انا ههد الفندق ده على دماغهم
فريده: لو سمحت اهدا احنا عاوزين نلاقيها
ادهم: اها طب خليهم يلاقوها بقالها اربع ساعات مفروض تبقي هنا
مدير الفندق: مش لاقيناها ناحية اية مكان فالفندق مظهرتش ف اية كاميرا كده مفروض تراجعوا كاميرات المستشفي الى كانت فيها..!!؟
" ادهم خرج برا لما حس انوه بدأ يضايق واحساس العجز مسيطر عليه ولأول مره قلبه يغلب عقله و بدأ يفتكر ليلي لما ضاعت منه قبل كده"
فلاش باك #
- ادهم الحمد لله انك جيت
= كنتي فين كل ده !!!
رفعت كتافها ببساطه: امير ضيع الدبدوب وكنت بدور عليه عشان ميزعلش
- وبعدين
ضحكت ببلاهه: معرفتش ارجع كنت هنادي حد يرجعني
ادهم مسك كتافها: ليلي اوعي تطلبي مساعده من حد وتعرفيه انك تايهه لحسن يخ*طفك
= طيب خلاص انت لقتني اهو ، تعرف انا كنت مستنياك اصلا حسيت انك هتلاقيني ازاي بتعرف بتلاقيني دايما
ادهم ابتسم لها وقال ببراءه: بحس ان في حاجه بتجبني ليكي دايما لما تبعدي معرفش اية هي!
- امممم اكيد الملايكه
ادهم ضحك: ههههه ايوه يلا بينا
مسكوا ايد بعض ومشيوا..
باك #
ادهم لنفسه: كان نفسي اعرف انتي فين دلوقتي زي زمان يمكن لو قدرت اللاقي الحاجه الى بتجبني ليكي لما تبعدي ساعتها اقدر اوصلك يا ليلي
قام وقف ومسح وشة وهو بيستعد وخد قراره انو هيدور عليها بطريقتها
- انا عارف اني هندم عالي هعمله لو اتكشفت فالبلد دي لكن مش هقدر اسيبك وانا معرفش انتي فين ولا حصلك اية وحاسة ب اية..
____________________
ادهم كلم صاحبه" وحكي له الى ناوي يعمله
- الو ركز معايا يا ادهم الى هتعمله ده مينفعش تعمله لوحدك و..
= ششششش انا هاروح اجيب ليلي يا اسر حتي لو طلعت فين ومش ههدا غير لما اشوفها
- طب اسمعني اديني وقت هاجيلك و هجيب معايا البيتا ( رمز لكلمه المجموعه بتاعتهم )
= هقفل في وشك لو قولتلي استني تاني!
- خلاص دور بطريقتك لحد ما تعرف كل حاجه واحنا هنيجي بطريقتنا برضو انت فاهم؟ مش هنتأخر.. متعملش حاجه لوحدك بس تمام
ادهم بيقفل مع اسر وبيفتح الفون على صورة ليلي بيلمس الشاشة بهدوء: انا مش هسيبك.. مش هسيبك قلقانه او خايفة هاجي يا ليلي عشانك
___________________________
صلي على محمد
* في مكان بعيد مفيش حولية اي بشر بيت كبير وسط منطقه فاضيه ليلي بتصحي بتلاقي نفسها ف اوضه مقفولة و معاها بنت قاعده على الارض *
- انتي مين !! انتي معاهم !! خرجيني من هنا انا عايزه اخرج من هنا حالااا
ليلي فضلت تسرخ بالعربي وبعدين افتكرت انها مش هتفهمها قبل ما تتكلم انجلش البنت بصتلها
= انا مخطوفة هون متلي متلك
- انتي عربيه!!
= ايي من سـ ـوريا
- مين دول وخطفونا ليه!!! احنا هنمو**ت؟؟؟
= ما بعرف انا ممرضه بالمشفي يلي
ليلي قاطعتها بسرعه: وانا دكتورة!! يبقي اكيد في حاجه اكيد خطفونا عشان حاجه
فضلت تعيط بقلق: انا لازم اكلم اهلي كده ها
قاطعهم دخول واحد من الى خـ ـطفوا وبدأ يتكلم
- Move with us.. now!!!!
الترجمه: اتحركوا معانا دلوقتي
" ليلي والبنت الى معاها قامو بخوف مشيوا وراه دخلوا اوضه مجهزه على أعلى مستوي بأجهزه طبيه و البنت الى اصْربت بالرصـ ـاص كانت على سرير طبي "
- You have to treat it , if something bad happens to her, you're dead
الترجمه: عالجوها لو حصل لها اي شيء سيء انتوا في حكم الميتين.
"البنت الى مع ليلي اتكلمت"
- لو عالجنها هنمشي؟؟؟
= Do the treatment first !
= تتعالج الاول !
ليلي بدأت تشوف جر حها وكارمن بتساعدها وكل ـالادوات الى احتجوها كانت موجوده خرجت
الر*صـ ـاص من بطنها وكان الموضوع فمنتهي الصعوبة و حْيطت الجـ ـرح وخرجت الناس بره وقبل ما تناديهم بصت للبنت
- انتي اسمك اية؟
= كارمن
- تفتكري هيسبونا نمشي؟؟
= بعتقد ايي
- هما ليه مودوهاش مستشفي انا مش مرتاحه
= ما بعرف شو بدك تعملي هلا؟
- يفهموا انها لسه محتاجه رعايه مننا لحسن يقتلـ**ونا
= ونحاول نفل ؟
- يعني اية
= بنهروب يعني
- ايوه اكيد في مصيبه ومش هيسبونا بسهوله وهما شكلهم عصـ ـابة عشان كده مرحوش مستشفي! وحْطفونا نعالجها فا نكدب ونقولهم انها لسه فحْطر وكدا كدا مش هيعرفوا يتأكدوا مفيش قدامهم دكاترة غيرنا
= ايي معك حق بنعمل هيك زي ما حكيتي
ليلي و كارمن خرجوا لهم وبدأو كلام:
- She is under the influence of anesthesia now. We have operated in the abdominal area and she needs intense care from us to keep her alive cuz she's in danger
الترجمه:
هي تحت تاثير البنج دلوقتي احنا عملنا عمليه ليها فالبطن وهي محتاجه رعايه شديدة عشان تفضل عايشة لانها فحْطر
" الرجالة بصوا لبعض واتكلموا بلغة غير الألماني والانجلش و ليلي كانت مستغربة انما كارمن مركزة جدا معاهم بتحاول تفهم "
- You will stay with us until I am assured that she is fine
= هتفضلوا معانا لحد ما نطمن انها كويسة
" وفعلا رجعوا تاني للاوضه و جابو لهم اكل "
كارمن بيأس: ايي بيقدمولنا اكل كتير وبهتموا فينا لحتي تفيق البنت و يقت**لونا
ليلي بحضه: بس اسكتي انا مرعوبة لوحدي كلي وانتي ساكته
كارمن: ما حنقدر نفل من هون ما بنعرف حتي عددون كام ولا اي شي
ليلي: لازم نعرف بكره الصبح لازم نحاول نخرج لأي سبب متستسلميش ارجوكي
كارمن وهي بتاكل بملل: انوه ما فارق لي
ليلي: ليه!
كارمن: لانو ما اول مره حس بحْطر
ليلي بأسف: هنخرج انا حاسة متفقديش الامل
__________________________
"الحمد لله "
"بنرجع عند ادهم الى بيكون عدا عليه 5 ساعات تانين عرف فيهم حاجات كتير.. بيعمل مكالمه لأمير و بيكلمه "من ابلكيشن عشان ميعرفش انوه بره مصر
- الو
= ادهم! وحشتني اوي يا ادهم انت لازم ترجع احنا مش عارفين نوصل ل ليلي و طنط فاطمه قلقانه اوي
ادهم مسح بأيده على وشة وحاول يهدي: هتكون راحت فين يعني اكيد مشغولة يا امير انشف كده وطمن فوفا جرا اية انا مش قولتلك خلي بالك منها؟
- ادهم صدقني احنا حاسين ان في حاجه مش طبيعيه محدش من الى معاها بيردوا
= امير ده مؤتمر هما مش فاضين ليكوا وبعدين خلاص انا هعرف اوصلهم و اكلمهم خلاص ياعم ؟؟ طمن فوفا بس وقولها اني هتصرف
- طب هترجع امتي
= قريب يا حبيبي
امير: انا بحبك اوي يا ادهم اوعي تزعل مني عشان اخر مره كلمتك وحش
ادهم عيونه دمعت: انت ابني يا عبيط يلا روح ذاكر عشان هاجي انفخك لو لقيتك درجاتك لسه وحشه
امير ضحك وقفل معاه اما ادهم الغل و الغضب كانوا بيجروا فعروقة و مستني اسر بفارغ الصبر
___________________________
استغفر الله
* فالمستشفي *
دكتور محمد: انتوا متأكدين؟ انها مشيت الوقت ده
- ايوه الكاميرا جابتها وهي ماشية عكس اتجاه الفندق
= اكيد تايهه
فريده بقلق: هنعمل اية دلوقتي يادكتور؟
- هنبلعْ مش قدامنا حل
__________________________
" عند ادهم كان بيقفل مع الدكتور الى قاله معلومات بالنسباله مش مهمه اصلا لأنه يعتبر عرف كل حاجه و اسر والى معاه وصلوا لي "
- يلا هنتحرك دلوقتي انا مش هستني
اسر: طب بس فهمنا عرفت اية
- هحكيلك فالطريق يلااااا
________________________
صلي على محمد
" عند ليلي و كارمن البنت الى بيعالجوها فاقت "
ليلي: هيعملوا اية فينا دلوقتي
البنت اول ما فاقت دورت علي الرجالة بتوعها وبصت لكارمن و ليلي بقرف وبعدين نادت: مااارشال
" الرجالة دخلوا بسرعه وفضلوا يتكلموا برضو كتير بلغة غريبة البنت اتعصبت جدا عليهم مره واحده وزعقت وهي بتشاور على ليلي و كارمن فا كارمن برقت بعيونها وحاولت تتمالك اعصابها "
" دخلوا كارمن و ليلي الاوضة وقفلوا عليهم "
ليلي كانت مرعوبة تماما وبتبص لكارما بستغراب: انتي ساكتة ليه؟؟ عامله كده ليه
- كانو بيحكوا روسي
ليلي: انتي فهمتي قالو اية؟؟
كارمن هزت راسها بشموخ و توهان
ليلي بخوف: قالو اية؟
- بيقـ*تلونا
ليلي بصدمه: اية !!
__________________________
* ادهم عالطريق *
"امجد واحد معاهم اتكلم"
: احنا قدامنا قد اية هنا ؟
ادهم: هنخرجها ونمشي مش هينفع نستني اصلا
امجد بشك: انت متأكد وانت بتجمع المعلومات محدش عرفك؟ او شك فيك
ادهم بعصبيه: قولت ايوه
اسر: طب فهمنا بقي الموضوع؟؟
ادهم: عصابة روسيه جت هنا قـتلـ.*ت ألمان عشان صفقة محْدر**ات كبيره وتقيلة الى كبر الحوار ان الراس بتاعتهم واحده و اتصابت منهم فا ركنوا فحته فاضيه وكانت نفس الحتة الى ليلي تاهت فيها وطبعا هي متعرفش حاجه لقت البنت واقعه راحت تعالجها ولما الألمان كبسوا على الروسين خلصوا عليهم فا هي خافت ولما جت تهر ب حْدر**وها وخدوها معاهم
اسر: الروسين؟؟
ادهم: ايوه
اسر: عايز تفهمني اننا هنروح ناخدها من عند الروسين الى خلصوا عالألمان
ادهم: ايوه
اسر: ولو القيادة عندنا خدت خبر
امجد: هو ده الى همك؟؟ ده لو رجعنا من عندهم عايشين تبقي بركه يأخي
ادهم: الي يخاف يقولي انزله هنا
امجد: مبنخافش احنا
ادهم: يبقي اسكت دي مش اول مره ندخل فحاجه زي دي ومش اول نقف قدام اي حكومه الفرق بس اننا على أرض غير ارضنا فا عشان كده هنخدها ونهرب قبل ما نتعرف وطبعا هنرجع بطريقتنا..
___________________________
صلي على محمد
* عند ليلي *
كانت بتعيط: قوليلي سمعتي اية متأكده انك سمعتي صح
- اها البنت يلي كانت بتزعق عشان اخدونا من غير ما يتأكدوا مننا وعرفنا شكلهم وشكل البنت فا الناس الى معاها قالوا انوه الدكتور يلي كان تحت ايدهم اتـق*تلت فا اضطروا يجبونا انا وانتي ننقذها
= وبعدين؟
- البنت عصبت عليهم لأن من الواضح انهم مافيا روسيه لكن فاسدين ومش عاوزين يتعرفوا انهم هنا ف ألمانيا فا قالت لهم يجيبوا دكتور تبعهم فورا ولما بيجيي بيخلصوا علينا ،
" ليلي كانت مصدومه وحطت وشها ف ايدها وهي بتعيط وخايفة و اول مره تكون حاسه بالاحساس ده القلق هيموتها فضلت تعيط وبعدين صْربت الباب برجلها جامد و زعقت "
كارمن شدتها: روقي نحنا عرفنا المكان من الخارج بس نحط خطه وبنهرب من هون
ليلي زعقت: احنا خلاص هنمو**ت
الباب اتفتح عليهم و كارمن بصت اتفتح عليهم فجأه و
ليلي بصت بخوف واتفاجئت لما شافته قدامها: ادهم!!!
فضلت واقفه مش مستوعبه انوه موجود لكنه قطع صدمتها بصدمه اكبر وجري عليها حضنها ومسك وشها بين ايده وهو بيطمن عليها بر عب
انتي كويسة؟؟ حصلك حاجه حد عمل ليكي حاجه؟؟-
ليلي بعياط: هو انت هنا ؟؟؟ بجد انت هنا!!
ادهم: شششش اهدي يا ليلي متعيطتيش خلاص
ليلي حضنته كأنها بتستخبي: كانو هيموتوني هنا
ادهم طبطب عليها: اهدي اهدي محصلش حاجه انا معاكي مش هسيبك
سمع صوت اسر بيزعق: ادهم !!!!
يتبع..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>