📁

رواية الورث الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد

رواية الورث (كاملة جميع الفصول) عبر روايات الخلاصة بقلم سلسبيل أحمد

رواية الورث الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد

رواية الورث الفصل الثاني 2

- ايوا مين معايا

بعياط = امير اللحقني انا سارة

امير قام وقف بخضه - في اية ؟ 

= انا تايهه يا امير مش عارفه انا فين

اتنهد - طب خليكي مكانك ابعتيلي شير لوكيشن وهاجيلك

= بسرعه

- حاضر حاضر 

قفل معاها وخد مفاتيح عربيته 

خالد - حصل اية؟ 

= مصيبه انا عارف ان الى جي خراب عليا والله الهانم تايهه 

خالد وهوا بيكتم ضحكه : دا القدر 

= اخرس انا نازل خلي بالك وغطي عليا واللغي الاجتماع 

- طب اللغي الاجتماع اوكي انما اغطيك اية بقي دا انت المدير 

= غطيني برضو

ركبت عربيتي وشوفت المسدج الى فيها شير لوكيشن فا فضلت ماشي بسرعه عشان اوصلها 

ولمحتها واقفه جمب عربيتها

- امير الحمد الله انك جيت 

= هوا انا مش قولتلك عارفه تنزلي قولتي اه

- ايوا بعرف

بعصبيه = دا ازاي وانا نازل اللحق وبتعيطي ليه

- عشان توهت ومتزعقش

=  يابت انتي متستفزه كدا

- هو انت هتذلني عشان نزلت تلحقني ولا اي

= لا ازاي اية يعني سيبتيني شغلي ونزلتيني على ملا وشي عادي

- ايوا عادي

= طب اخرسي بقي وانجري ورايا 

- يعني اية انجر

جز على سنانه = يعني غوري قدامي

امير رجعها القصر ورجع الشركه ولما وصل بليل لقي اتنين قاعدين معاها واحده صاحبتها  و كريم الى اتعرفت عليه فالجيم

امير دخل واتفاجئ بيهم : انتوا 

سارة : صحابي 

امير شدها ودخل المطبخ :

 : اية القرف ده انتي ازاي تجبيهم هنا من غير م اعرف 

سارة : قولتلك صحابي في اية ؟؟  

امير : عرفتيهم امته انتي لحقتي وجيباللي راجل غريب البيت ليه!

سارة بنفاذ صبر : طيب انا هخدهم وننزل دلوقتي 

امير شدها : خدي مفيش نزول الساعه 11 

سارة : اه سو وات يعني اية

امير : انتي واخده برودة العالم لحسابك يبت

سارة : انا مش بت 

امير : لا بت وعيله ومفيش خروج ويلا حالا روحي مشيهم بدل م اطردهم واخلي منظرك زي الزفت

شارة مشيت وهي بدبدب عالارض 

سارة : احم جماعه انا

كريم : احنا هنمشي بقي انا وهايدي

سارة بأرتياح : ليه كدا خليكوا

هايدي : لا كفايه كدا نشوفك بكره يا صرصور بقي 

سارة : ماشي هنتقابل فالنادي

كريم : متتاخريش عشان التمارين

سارة : يالهوي انت لسه فاكر

كريم : طبعا اوعي متجيش 

ومشيوا وامير بص عليهم بقرف سارة كانت طالعه وندالها : خدي هنا

سارة برخامه : نعم

امير: مين هينضف القرف ده انتي قلبتي القصر زريبه وقشر اللب عالارض

سارة : هوا مفيش شغاله هنا

امير : واخده اجازة

سارة : اممم خلي البواب ينضف

امير بعند : محدش هينضف غيرك

سارة : انا مبعرفش

امير : مش مشكلتي 

سارة : طيب 

امير جابلها مكنسه

سارة : ودي بتشتغل ازاي

امير : نعم يختي ؟

سارة : اية 

    امير : انتي الى اية

سارة:: شغلها

امير شغلها وهي بدات تعك مش تنضف وامير هيموت من الغيظ لدرجه انوه بيضحك على الخيبه الى هوا فيها

سارة : هوا انت بتضحك ليه ما تقوم تساعدني ! 

امير : وانا مالي يحببتي مش صحابك الى بهدلوا

وبعدين والله العظيم لو دخلتي حد هنا تاني انتي حره

سارة : ماشي هاقبلهم بره

امير : ومين الواد ده

سارة : الكابتن بتاعي

امير : اها وانتي بقي جيباه هنا هيطلبك

سارة : لا مطلبنيش في حاجه

امير : اقصد جاي يتجوزك

سارة بنفي : اكيد لا احنا صحاب

امير وقف بنرفزة : صحاب دي على حد تعرفيه بقالك مده مش يوم ! 

سارة : انت مالك

امير طلع بغضب وسابها وبعد ما خلصت طلعت اوضتها وامير كان نام 

سارة قعدت تسرح شعرها الطويل قدام المرايا وشغلت اغاني 

عند امير في الاوضه صحي بقرق ولطم على وشه : هوا ولا يوم معدي ولا لليله هتفوت على خير : انتي يا بنتاااااي 

قام وهوا مش لابس تي شيرت وفضل يرزع على اوضتها فا فتحت 

سارة : في اية يابني ادم انت حد يرزع كدا براحه

امير : ونبي يختي براحه ؟ وبعدين ترزيع اية والترزيع الى عمالاه دي حلو

سارة : دي موسيقي

امير : اقفلي الخرا دا بدل ما اكسره على دماغك

سارة : انت ازاي تتكلم كدا

امير راح طفاه

سارة بصت على شكله وشعره المنكوش وضحكت

سارة : هوا مش مفروض برضو تبقي لابس تي شيرت 

امير بأحراج : ماهو من تحت راسك خرجت وانا متعصب من غير تي شيرت

سارة : عادي 

امير : ياريت تراعي اني هتمخد ومتشغليش زفت تاني

ساره : ماشي ماشي

امير راح ينام وبعد حوالي ربع ساعه بالظبط صحي على ريحه حر يقه..

يتبع..

رواية الورث الفصل الثالث 3 من هنا

رواية الورث كاملة من هنا

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات