رواية الورث (كاملة جميع الفصول) عبر روايات الخلاصة بقلم سلسبيل أحمد
رواية الورث الفصل الأول 1
- ليكي نص اية يا عنيا؟
How dare you??! =
. (ازاى تجرؤ)
- لا كلميني عربي شغل امريكا دا مش عليا
= اوكاي دلوقتي انت الوريث الوحيد ؟ وانا كمان ليا ورث فالقصر انا سارة محمد المهدي وانت امير و جدك المهدي الى هو جدي فا انا عارفه انك قاعد في القصر ومش هتبعيه فا خليني هنا لحد ما اخد نصيبي فالقصر ده والشركه
- امشي يابت اللعبي بعيد
= انت اتغيرت اوي
امير بضحكه ساخره : وانتي اتغيرتي اكتر الله يرحم لما كنا بنلعب فالطين.
- عمتن انا طالعه انام
- خدي هنا انتي يابت !
= اوه نو انا هطلع اوضتي ارتاح انت متعب اوى
- اوه نو؟؟ بتقوليلي اوه نو ؟؟ و خدي هنا أوضتك ده اية
مدتلوش فرصه وطلعت الدور التاني فالقصر
ودخلت اوضه حلوة اوي
= خدي يا بجحه دي اوضتي
- مش مشكله هخدها
= تخدي مين يا ماما انتي
- الاوضه ياريت تفضي حاجتك
= انتي عارفه لو هموت مش هتخدي اوضتي
بلامبالا- طيب طيب خلاص
وروحت اوضه تانيه و قعدت فيها
= وبعدين ؟
- انا هفضل هنا لحد ما اخد فلوسي
= انتي اتحدفتي عليا منين مش كنتي عايشة بره
- وات ايفير
امير خرج : اية دا ياربي انا واحد بحب اعيش فى هدوء اية ده مستحيل دي تكون سارة بنت عمي الى كانت بتلعب معايا واحنا صغيرين !!
وراح عالشركه ورجع بليل واول ما دخل البيت اتصدم كل حاجه مكركبه وكان في فوضي خلته متعصب جدا
بزعيق - انتي يا بتاعه انتي روحتي فين ايامك سودا معايا بهدلتي القصر الله يخربيتك!!!
دخل لاقها فالمطبخ وكانت سارة لابسه هوت شورت وبلوزة كت وسايبه شعرها وبتغنى
= what's wrong with you ???
( فيه اية مالك )
امير تنح لما شافها كدا كانت جميله جدا !
امير بتعجب : هو انتي لابسة كدا فالبيت
بصت لنفسها بستغراب = لابسة اية هدوم
- هيا دي هدوم في ناس فالبيت وانا موجود كدا !
= so ??
( وبعدين؟ )
- يعني غوري اللبسي لبس مقفول!
= واات ؟ وانت مالك! اصلا وبعدين دي هدوم خروج
- ينهار مش فايت خروج اية دا انتي لو خرجتي كدا مش هترجعي
= امال هاروح فين
بعصبيه - يادي النيله اوعي تخرجي باللبس ده!!
= علفكره ده لبسي انا انت مالك
امير وصل لقمه غضبه منها ومسكها من ايديها وشدها على فوق
- انت يا بني ادم مش معقول كدا وسع ايدي
دخلها اوضتها وبعدين سابها
= طول منتي هنا فرقي كويس بين أمريكا ومصر واللبس ده مشفوش تاني نهائي غيري
- are you crazy!
( انت مجنون؟ )
= اهه مجنون معلش لو هتفضلي هنا كابسه على نفسي يبقي تنسي خالص الايام الي عيشتها برا يابنت عمي فاهمه
الدموع اتجمعت في عينيها ولكن مش بسبب كلامه
امير حس انوه ذودها وهوا ملوش حكم عليها
- انا مش قصدي
= I'm fine
(انا كويسة)
امير وهوا بيحاول يلطف الموقف - انتي بتتكلمي مصري ولا انجليزي؟
= كنت بتعلم عربي وأنا مع بابا بس مش بتكلم كتير
- طب اتكلمي عربي بقي
= اشمعنه
- عشان طريقتك فالانجلش كيوت هتتاكلي هنا بيها
ابتسمت وهوا لاحظ غمازتها الى لسه جميلة
نزلت و هو نزل ياخد شنتطه
= انا هدخل انام
قبل ما يتحرك لاحظ انها بدأت تشيل الحاجات وتروق
- سبيهم مش مشكله
= عادي
سابها ومشي وهي قعدت تفكر ..
- هوا ازاي بيكلمني كدا ويرجع يتكلم بهدوء ؟ هوا عنده انفصام؟ بس ياتري مهتم بيا ولا بيخانقني وخلاص
كانت مفتقده جدا انها تبقي مع حد من أهلها فا كانت مضطرة تفضل معاه
دخلت تنام بهدومها وتاني يوم صحيت على خبط على باب أوضتها وقامت تفتح كان امير
- يخرابي
= معلش انا ملحقتش اغير
كانت بتتكلم وهيا بتتاوب وهوا مش عايز يبص اكتر ويسرح
- انا هنزل طيب وغيري وانزلي
= اوكاي
_____________________
دخلت ساره الحمام و لبست بنطلون جينز و تي شيرت قصير وسيبت شعرها ونزلت
- جود مورنينج
امير بتذمر = صباح الخير
- هاه في اية
= دلوقتي انا عندي مشاكل فالشركه ومش هعرف اجبلك المبلغ بسرعه ممكن تستني اول الشهر كدا يكونوا عندك تخديهم وترجعي على هناك حلو
ساره كانت مدايقه - هو انا مديقاك اوي كدا
امير حس انوه قليل الذوق = لا انتي منوره بس مينفعش بنت تقعد مع واحد غريب
- انت ماي كازن
= اية ؟
- ابن عمي يعني
= ماهو مينفعش برضو خصوصا بلبسك ده
- يعني امشي
= لا خليكي لحد ما أحاول اجبلك الفلوس
- take your time
(خد وقتك )
= والله امال مسكالي فلوسي فلوسي ليه
سكتت معرفتش تقوله الحقيقه فا سكتت
- انا نازله
= على فين هو انتي تعرفي حاجه هنا
- ومالو هعرف
طلع كارت من معاه = خدي الكارت ده حطيه في شنطتك في رقمي و مكان الشركه
- ثانكس
سارة خرجت وهي حاسه بأمان نوعا كان عندها عربيه ركبتها ونزلت عرفت اقرب نادي موجود فالمنطقه الى هي فيها وراحت مكنتش عارفه هتعمل اية ولكن كان وحشها جو مصر قررت تتمرن و دخلت الجيم وبعد شوية و هي في وسط تمرينها واحد شافها وقرب
- احم هاي
= هاي
- انتي جديده ؟
سارة بأبتسامه = ايوا
- امم طب لو احتجاتي اي حاجه انا بمرن هنا
= شكرا جدا اسمك أية بقي
مد ايده ليها - كريم
سلمت عليه= وانا سارة
- فرصه سعيده اية تحبي اساعدك
= لا انا تعبت شكلي كدا مش هعرف اتمرن
- بدئتي وزن تقيل وانتي اول مره مينفعش لو حابه بكره ممكن ابدء معاكي
= ها ياريت نتقابل بكره بقي
اخدت حاجاتها ومشيت كانت هترجع القصر عشان تغير ولكن وهي ماشية..
( عند امير فالشركه )
امير : بقولك يا خالد
- هاه
= خلصلي الورق ده بسرعه عشان كمان يومين هنعمل ايفينت مهم واللغي المناقصه وبالمره بقي اعمل اجتماع دلوقتي
- حاضر بس خير كدا ؟
= محتاج سيوله موضوع غريب طلعلي من تحت الارض
- محتاج مبلغ ولا اية
= تقريبا كدا
- فهمني يابني طب
= بنت عمي رجعت وعايزه نصيبها فالقصر والشركه طبعا وكدا
- بنت عمك الى كنت بتحبها
= نعم؟ بحب مين
- سارة مش كدا؟
= ايوا هي بس مكنتش بحبها
- مش صديقة الطفوله برضو
= وسافرت وراحت لحالها!!
خالد بغمزة - بس رجعت
= ونبي اسكت ويلا على مكتبك
( فون امير رن ورد عليه )
- ايوا مين معايا
بعياط = امير اللحقني انا سارة
امير قام وقف بخضه - في اية ؟
يتبع..