📁 أحدث الفصول

رواية السرعة والغضب الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد

رواية السرعة والغضب الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد

رواية السرعة والغضب الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد

رواية السرعة والغضب الفصل الثاني 2

- هو مين ده الى كنتي قاعده معاه؟ 


- مكنتش قاعده معاه! 


= اعمي انا بقا ؟؟؟ 


- أسر معرفوش!! جه قعد لوحده عادي وانا قومت اهو يلا بينا 


"مسكت ايده عشان نتحرك أسر بصلها بشك وبعدين سابها وراح عنده"


- خير يا حبيبي في حاجه شايفك بتبص جامد؟


"أسر كان داخل عليه جامد ومقرب منه بحده"


خالد بابتسامه بارده: مفيش حاجه.. مجرد سوء تفاهم بس 


أسر بعدم فهم: سوء تفاهم؟؟


نانسي قربت: أسر محصلش حاجه خلاص يلا نمشي


- بالظبط الموضوع بسيط


اسر مهتمش ليها وبصله فعينه: الى هو ايه بقي؟


رفع كتافه بسلاسه: خبط فيها امبارح وجيت اكرر اعتذاري انهارده واطمن عليها مش أكتر


أسر مخلهوش يكمل و زقه جامد وهو بيزعق: خبط ف ايييه؟؟؟؟ هو انت الى بهدلتها كده ؟؟


وقفت قدامه بسرعه: أسر!!!! 


جابني على جمب و قربله مره تانيه و بصله: اية اتعميت ولا ايه عشان توقعها و تبهدلها كده؟؟؟


خالد ببرود: تمام.. انا هعتبر ده كمان سوء تفاهم ومش هرد عليك عشان واضح ان عندك مشاكل ودماغك تعبانه


 " نهي كلامه وهو بيطبطب على كتف أسر بسخريه وقتها أسر زق ايده و صْربة بونيه في وشه جامد وقعه على الأرض "


زعقت بخصْه: أسر  بس !!!!! 


"ساعتها الجامعه كلها اتلمت لأنهم عارفين أسر وسلكوا بينهم ومنهم ادهم صاحب أسر الى مرضاش يفلته .."


أسر بعصبيه: اوعي يا أدهم سبني


أدهم مسكه: قولتلك بس ياض انت خلاص !!! عايز العميد يجي يلمنا!!!! 


" وهو كذالك.. الدكاترة خدونا كلنا على اوضة العميد وانا كانت دموعي بتنزل بهدوء بعد ما حصلت كل المشكله دي بسببي كنت محرجه ابص في عين اي حد " 


العميد بزعيق: اي قلة الأدب الى حصلت دي فاكرين نفسكم فين ها !!!!!


أسر بحده: فاكرين نفسنا في حرم جامعي لحد ما واحد اتعرض لابنت عمي و مد ايده عليها


خالد بسرعه: محصلش حتي اسألها حضرتك كل الموضوع اني خبطت فيها بالغلط و وقعت 


أسر بصله بغضب: انت اصلا مش في كلية تربية اي الي مخليك تروح هناك !!! 


العميد رزع على مكتبه: بس اخرسوا كلكوا


بص لخالد: هات الكارنيه بتاعك


"خالد اداله الكارنيه"


- حضرتك انا في كلية هندسه سنة خامسه


العميد: يعني فاضلك سنه و تتخرج و بتعمل مشاكل ؟؟ محدش قالك انوه هيتكتب في الملف بتاعك مشاغب! 


= وليه ؟ انا اساسا معملتش الى بيقوله ده انا كنت رايح كلية تربية لواحد صحبي عادي وفعلا مكنش قصدي وخبطت فيها بالغلط ولا مديت ايدي ولا غيره هي وقعت من الخبطه


 

" بعد ما كان هيتسحب مننا الكارنيهات دكتور ادخل وحل الموضوع و أسر و خالد اترفدوا اربع ايام . " 


" خرجت من الأوضة لقيت أمنيه مستنياني طبطبت عليا وكانت بتطمن انا كويسة ولا لاء "


اتكلم بنرفزة: يلا عشان نروح 


" مردتش عليه سلمت عليها ومشيت معاه بهدوء وركبنا العربية "


" كنت مستنيا يتكلم يقول اي حاجه ولكن مكلمنيش كمان هو الى هيعمل زعلان ! " 


"وصلنا الفيلا نزلت من العربية لقيته بيدور وهيطلع لكن مسألتوش رايح فين ؟؟؟"

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

|| في الجامعه ||


بسمله: مين ده اول مره اشوفه! 

اميرة: تقصدي الي اسر عجنه

- هو في غيره!

= تيجي نتعرف عليه؟

- ومالو

=  بس هو كاريزما كده و شكله حلو اصلا معرفش راح اتلزق في حبيبه أسر ليه

اميره بنفسنه: متقوليش حبيبته

 - ايوه معاكي حق بعد الخناقة دي مفروض اقول مراته

- سخيفه تعالي نروح نشوفه يلا


" دخلوا كأنهم رايحين صدفه و قعدوا مع خالد و واحد صاحبه و اتعرفوا عليهم.. "


صلي على محمد

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


|| في ساحه السباقات || 


- أدهم 

= ايه يا مفتعل المشاكل منور

- في سباقات انهارده صح

= ناوي ولا ايه؟

- أها حطني في الترتيب

= طب مبلاش وتريح انت عندد تصفيات اصلا

- عيب عليك حطني بس بليل انا قاعد حبه


" أدهم راح يعرفهم ينزلوا أسر في الجدول الى اول لما دخل بس كله بدأ يتكلم عنه وعيونهم كانت عليه و بيسألو مين المسكين الى هينزل قصاد أسر مهران."


" أدهم رجعله لاقاه سرحان " 


- خير الباشا ماله


= الواد الى اسمه خالد ده وراه حوار


- رسيني


= افتكر معايا كده ................. صح ؟


- تصدق صح !!!!! وهتعمل ايه؟ 


= هنشوف بقا 


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

|| في فيلا حسين مهران ||


" دخلت من الباب لقيت جدو في وشي "


- جدو!

= حمد الله على السلامة فين أسر امال؟

- ءءءء أسر خرج مع صحابه

= امممم جاي في اليوم الى محتاجه فيه

- فيه حاجه ولا ايه

= عايزه في اجتماع مهم في الشركه بليل

اتنهدت: اممم أكيد مش هيتأخر يعني


" طلعت اوضتي وبعتله مسدج يجي بدري لأن جدو عايزه بس مردش عليا " 


" فات تلت ساعات لسه مردش و لا حتي جه على الغدا و لا العشا! جدو كان مضايق جدا وطلع ينام اما انا فا نزلت استنيته في الجنينه.. " 


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


|| على طريق السباق || 


" أسر كان واقف علي الخط بعربيته وكله بيترقب مين الى هيتجرأ وينزل قصاده.. عشان يتفاجئ ب خالد بيتقدم بعربية جمبه على الخط " 


أدهم راح عند شباك عربية اسر: انا لقيت حد مسجل بأسم خالد الورداني قصادك بس متخيلتش انوه هو 


- مش قولتلك؟ 


= طب ايه


أسر بثقه: سيبه اعلم عليه


- أسر! 


= متقلقش ابدأ يلا


"أسر بص لخالد بعدم اهتمام وبعدين بص قدامه"


"أدهم وقف في النص"


- جاهزين؟؟؟


"أسر دور و صوت عربيته طربت المكان"


= ابدؤا 


" السباق بدأ و أسر كان متقدم خالد حاول يكسر عليه معرفش وحاول يتقدم عنه لكن أسر كان بيمشي قدامه و بيعمله عرقله و يزاوله " 


" خالد اتقدم عليه اخيراً و داس بنزين وقتها أسر ابتسم بسخريه و داس بنزين على آخر سرعه.. و عدا خالد بمنتهي السهوله وكسب. " 


" نزل من العربية و الكل كان متجمع حوليه اما خالد فا فضل في عربيته و صْرب الدركسيون بعصبيه " 


بتقرب عنده بنت بشعر قصير و بتصْرب كفها في كفه:  مبروك يا ايسو رجعت فجأة يعني


أسر ابتسملها: محدش يتوقعني


قربت منه بتحدي: طب ايه متيجي تسابقني؟


- مش بسابق بنات وانتي عارفه يا سارة


ضحكت: هتنكر اني كسبتك قبل كده


= كانت مره و كنت سايبك جدعنه مني يا صرصور


- انت عارف انا ايه فا بلاش عنصريه


= بصراحه بالنسبة لأنك بنت بس أها انتي موهبة نادره اشهد بكده


ابتسمت: حبيبي شهادة اعتز بيها طب هتيجي تكمل السهره معانا


- لا كفايه كده انهارده هروح ممكن اجي قريب


= اشطا


- باي .. سلام يا أدهم


= سلام يا حبيبي


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

استغفروا.


" فضلت مستنيا لحد ما الساعه بقت 2 بليل و اخيرا سمعت صوت عربيته المميز وعرفت انوه داخل كان في طريقه للباب ولما شافني عند المرجيحه في الجنينه لقيته جاي وقعد جمبي " 


- أهلا 


"مردتش عليه وفضلت مربعه ايدي وباصه قدامي"


- جدو كان عاوزاني في ايه


= معرفش ابقي اسأله هو


- طيب


" فضل ساكت المستفز فا قومت وكنت ماشيه قبل ما يقف قصادي و يوقفني" 


- انتي مستنياني كل ده عشان تقومي تمشي من غير ما تتكلمي؟


= انا مكنتش مستنياك اصلا


- كدابه اوي.. دي زي كدبه الوقعه كده صح


= متفتحش الموضوع احسن! 


- لا افتحه معنديش حاجه اخاف منها! 

مكنتش بصاله فا بصلي هو: ها كدبتي عليا ليه؟؟ 


" عيونه بتلخبطني!! انا مبعرفش اكدب وهو باصصلي بتوتر ومببقاش مدركه الكلام الى طالع مني ! وانا اصلا مش بحب اكدب عليه "


- انا مكدبتش يا أسر قولتلك اني وقعت انت مسألتش وقعت ازاي


= والله؟ ده لعب بالكلام حلو اوي


- مكنتش عايزه اقولك عشان انت بتاع مشاكل وطلع معايا حق انت عملت مشكله 


= عشان هو يستاهل هو انتي فاكره انوه فعلا خبط فيكي بالغلط؟ انتي متعرفيش دماغ الولاد 


- ماشي


= متقلبيش وشك عليا يابت!


- ملكش دعوه بيا وبعد كدا بقي يبقي كل واحد يروح لوحده انا كمان عندي عربية وبعرف اسوق


بص قدامه بعيد على عربيتي الى مركونة بقالها فتره: اروح ادعْدعْها دلوقتي؟ بعدين هي مين دي الى بتعرف تسوق!!! 


- والله لو انا مبعرفش اسوق تبقي عيبه في حقك


" أسر سكت شوية و وبصلها بنص عين استوعب الجمله بتاعتها معاها حق فعلا.. ازاي ؟ " 


= ما علينا مش موضوعنا دلوقتي


- صح موضوعنا انت كنت فين؟ ومردتش ليه


= متقلبيش وشك وهقولك


- هاا أنجز


= صالحيني الأول عشان كدبتي


- أسر انا الى مضايقه!! انت عملت مشكلة بسببي و احرجتني!! مش معقول الجامعه كلها بتخاف تقربلي بسببك


= طب ما حلو ده


صْربته بعصبيه: بكرهك


ضحك: تؤ لا بتحبيني


- بكرهك صدقني


رفع حواجبه وبصلي: والله بتحبيني


زقيته وضحكت: بس ! متهزرش معايا


غمزلي:  طب هقولك كنت فين


= قول يا بارد


- في السبق


بدهشه:  أيه!! من وراه جدك !


- لا من قدامه ما اكيد من وراه هو مديني فرصه اتنفس! عشان يبقي قدامه


= طب و ليه كده! وبعدين ماهو هيعرف


- مش هيعرف لو اي حد نزل فيديو حتي كنت لابس خوذه و انتي عارفه انا بحب العربيات والجو ده  قد ايه ؟


= انا عارفه يا أسر بس مش فاهمه ؟؟


أسر غير الموضوع:  و تعرفي يا حلوة علمت على مين انهارده تاني في السبق ده 


= اتحفني يا أسر مين على اساس اني هعرف


- الحلو الى صْربته في الجامعه


= أيه! لا لحظه مش فاهمه


- الواد ده بيسابق من زمان و انتي عارفه ان دي اكتر حاجه بحبها و شاطر فيها فا انا اكيد عارف المجال كله و عارف كل الى بيدخلوا سباقات اول لما شوفته وكنتي بتشديني عشان نمشي عرفت شكله و رجعتله اشوفه عايز ايه


= يعني دلوقتي هو كمان عارفك


- أكيد عارفني سجل اسمه قصادي في السبق انهارده مش صدفه


= و عايز منك ايه.؟ 


- داخل في نفس البطولة الى انا داخلها


= أها البطولة الكبيره الى حكيتلي عنها وبرضو جدو ميعرفش عنها حاجه صح


- ولو عرفتيه هنفخك انا بقولك انتي بس


اتنهدت شوية وبصلي بهدوء: عشان بثق فيكي


" فضلت سرحانه في الجمله وساكته "


شاور قدام وشي:  نانسي!! مش هتقوليله حاجه!


= ماشي يا أسر


- اوعدي


= مخلاص بقا قولنا مش هقول حاجه انا طالعه انام عشان تعبانه و سهرانه بقالي كتير تصبح على خير. 


" طلعت اوضتي ومكنتش عارفه انا فعلا هخبي على جدو؟؟ هو خايف على أسر! وانا كمان مبقتش مرتاحه وخايفه عليه.. " 


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


|| تاني يوم | الساعه 7 الصبح || 


" صحيت على مشبك بيتحدف على راسي قومت بصيت حواليا لقيت أسر في بلاكونة اوضتي "


- أنت نطيت من بلاكونتك لعندي ؟ 

= أها في امر غاية في الاهمية..! 

= أيه؟

- تيجي معايا نتسابق!؟

بصتله برفعه حاجب: أيه.!!

يتبع..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

#السرعة_والغضب 2  

#سلسبيل_أحمد  بيلا.💜

رواية السرعة والغضب الفصل الثالث 3 من هنا

رواية السرعة والغضب كاملة من هنا

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات