📁 أحدث الفصول

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الخامس 5 بقلم جاسمين محمد

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الخامس 5 بقلم جاسمين محمد

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الخامس 5 بقلم جاسمين محمد

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الخامس 5

قلبي لم يتقبل موتك

مليكه قامت الضهر صلت وفطرت ومسكت المصحف وقاعدها تقرا فيه 

تحت 

مديحه بغل: عارفين طبعا هتعملوا اي عايزاكم تدوها حتتت علقه وانا هامشي اروح ارجع المستشفي عند ابني عشان محدش يشك فيا ماشي 

الحريم ماشي 

مديحه مشت والتلت حريم اللي جيبهم يضربه مليكه طلعوا علي فوق وبيخبطوا علي الباب 

مليكه وهي بتقرا في المصحف بستغراب معقول ماما تكون جت بدري وحتي لو جت مهي معاها مفتاح الشقه: ها لم اقوم اشوف مين 

مليكه من وره الباب: مين 

...... مافيش رد بس في خبط علي الباب 

مليكه قلبها بدا يدق جامد من الخوف راحت جرت مسكت تلفونها ورنت علي اخوها 

مالك في مكتبه وقاعد معا حسام: اي ياحبيبتي عامله اي 

مليكه بخوف: مالك في حد عمال يخبط علي باب الشقه وعماله اقول مين محدش بيرد 

وهي بتتكلم سمعت حد بيتكلم

_متفتحي يابت احسن ما نكسر باب الشقه عليكي ونخلص عليكي 

مليكه برعب: الحقني يامالك 

مالك بخوف علي اخته لانه سمعهم: اهدي ياحبيبتي انا خمس دقايق وهكون عندك وقام جري بسرعه علي بر وحسام طلع يجري وره وهو مش عارف صحبها بيجري ليه ووقف تكسي وركب وحسام ركب جنبه وكل ده وهو مع مليكه علي التلفون 

مليكه بخوف: مالك دول عمالين يزيحوا في الباب 

مالك: اهدي ياحبيبتي متخافيش انا هوصل بسرعه بصي طيب روحي ارفعي السرير وادخلي تحته ومتخافيش 

مليكه بخوف: حاضر وعملت زي ما اخوها بيقولها 

حسام بستغراب: في اي يامالك فهمني 

مالك بعصبيه: في حريم في البيت عايزين يتهجموا علي مليكه اختي 

حسام بصدمه: يالهوووي ومين دول 

مالك: حسام مش ناقصه عدم استيعاب وانا اعرفهم مين منين هو انا شوفتهم 

الحريم فضلوا يزيحوا في الباب لحد ما كسروا ودخلوا 

مليكه بخوف وعياط تحت السرير: مالك دول دخلوا الحقني 

مالك: اهدي ياحبيبتي انا خلاص دقيقه وهكون عندك اهدي ومتخافيش انتي قوي واخوكي جنبك اهدي 

مليكه: حاضر بس بسرعه تعال عشان خايفه اوووي 

مالك: حاضر ياحبيبتي 

الاولى:_هي البت دي راحت فين 

التانيه _معرفش الشقه بلعتها ولا اي داحنا سمعنا صوتها جو 

التالته: دوري حلو هي اكيد مستخبيه هنا ولا هنا هتكون راحت فين يعني 

مليكه بتتحرك بالغلط راحت خبطت في كرتونه الحل (امها طبعا زي اي ام مصريه شايله الحل تحت الدولاب 🙂) 

_في صوت جه من تحت السرير

مليكه بخوف وعياط؛: مالك الحق.... اعععععععععععع 

مسكوه من شعرها

_تعالي ياحلوه بقا انتي يابت تغلبينا ده كله 

مليكه بعياط: انتو عايزين اي انا والله ماعملتلكم حاجه 

_مهو انتي معملتيش حاجه بس احنا هنظبطك ولسه هتضربها بالكف مالك وصل ومسك ايدها 

مالك بعصبيه: وحيات امك انتي ازاي تتجري وترفعي ايدكم علي اختي وراح ضراب واحدها بالكف موقعها الارض راحت التانيه مسكت مليكه ورفعت السكينه علي رقبتها 

مليكه بعياط: مالك الحقني 

مالك: اهدي ومتخافيش ابعدي ايدك عنها عشان وربي لو حصلها حاجه مش هبيتك في الجبس لا ده في المدافن 

_سيبنا نطلع واحنا مش هنعمل حاجه 

مالك: ههه ده علي جثتي انتوا بعد ما تخوفه اختي وتدخلوا بيت مالك محمد الزناتي تخرجوا كدا بالسهل 

:_خلاص يبقا تشاهد علي اختك ياباشااا 

مالك بص لمليكه وغمزلها ومليكه فهمت وراحت سيطرت علي خوفها وخبطت المره بايدها وقعتها في الارض ومالك وحسام نزلوا ضرب بيهم ومليكه خافت وطلعت جرت علي بر 

حسام: كفايه بقا يامالك نكمل عليهم هناك بقا 

مالك: بس اي دانا هجيب اجلهم انطقي يامره منك ليها مين اللي بعتك هنا 

............... 

مالك راح ضارب اللي في ايدو بالبوكس.. ما تنطقي يامره احسن اموتك 

حسام جري عليه بعدو عن المره وطلعوا بر عشان كانت قربت تموت ومليكه اول ما شافت اخوها جرت عليه حضنته ومحمد جه بالبوكس خد الحريم 

مالك وحسام ومليكه قاعدو 

مالك وهو بيطبط علي اخته: اهدي ياحبيبتي خلاص 

مليكه بعياط: كان نفسي اضرب زيك بس انت مخلتنيش اضرب الله يسامحك 

مالك طلع اخته من حضنه وبصلها بستغراب 

مليكه: اي يامفتريه مش تسيب لاختك مره تضرب فيها شوي 

مالك: بقا انا احسب خايفه وانتي بتهزري 

مليكه: خايفه اي ياراجل هو اللي يشوف ابو عضلات اللي قاعد ده وشاورت علي حسام يخاف 

حسام: خمسه وخميسه 

مليكه: حسام انت نافخهم عند مين بجد نفسي انفخ زيك 

حسام: عند ام ترتر اللي لو متلمتيش اخليكي تروحي عندها 

مليكه: متتلم ياض انت هو عشان انقذتني هتتفشخر عليه ولا اي لا دانا كنت اقدر عليهم بس قولت حرام انا مش محترمه زيكم عشان اضرب ستات كبيره 

حسام: مالك هات تلفونك عشان تلفوني فاصل 

مالك: ليه 

حسام اخلي محمد يرجع الستات تاني هنا واحنا عشان محترمين مش هنعمل حاجه ونسيب اختك بقا تتصرف 

مالك: تصدق عندك حق خد رن 

مليكه بخوف: ها لا دانا كنت بهزر انا اقولكم اقوم اروق الاوضه اللي بقت زريبه جو دي بسبب اللي حصل وقامت جرت علي جو

حسام ومالك::: ههههههه جبانه 

          ☆*************☆************☆

شمس وصلت الاداره 

شمس لسكرتيرا: استاذ سعد جو

السكرتيرا: اه يامدام شمس جو اتفضلي

شمس خبطت علي الباب 

سعد: ادخل 

شمس: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

سعد: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اتفضلي اقعدي 

شمس: اسفه مكنتش اعرف ان في حد هنا 

سعد: حد مين دي مريم بنتي ياشمس 

شمس بفرحه: بجد ازيك يا مدام مريم 

مريم ببتسامه وتكبر: الحمدلله بخير 

شمس ببتسامه: طيب اسيبكم انا بقا ولم حضرتك تخلص رن عليا 

سعد ببتسامه: لا يابنتي اقعد هنا 

شمس: بس مينفعش انت بتتكلم مع بنتك يمكن بتتكلموا في موضوع مهم 

سعد: لا عادي خلصنا اصلا وهي هتمشي 

مريم اتغاظت من ابوها اللي بيفضل واحدها تاني علي بنته وعايز يمشيها: بابا بس انا لسه مخلصتش 

سعد بص في ساعاته: اسف ياحبيبتي بس معا الاجتماع نبقا نتكلم وقت تاني بقا 

مريم: اوف طيب سلام وبصت علي شمس بص اخيره ومشت 

شمس بستغراب: في حاجه ياسعد بيه مالها بنتك 

سعد قعد علي الكرسي بتعب: بنتي دي عقلها مش عارف فين اتصوري اتجوزت واحد منعرفش عنه حاجه خالص وكان فاقد الذاكره كمان لا وكل شي تيجيلي عايزه فلوس ليه عشان كل شوي تعمل عمليه عشان عايزه تخلف منه 

شمس؛: طيب وجوزها ده ميعملها العمليه 

سعد: يابنتي هو اه طلع طيب بس يجبلها منين بنتي كل شوي خروجات وسفر ولبس ده كتر الف خيره بجد انه مستحملها ثم ان العمليات عملت يجي تلاته او اربعه وميحصلش نصيب وتخلف هو ربنا مش عايزها تخلف خلاص تصبر يمكن ربنا يرضيها من عندو بس دي بتعترض علي حكم ربنا 

شمس بحزن: ربنا يهديها ويراضيها يارب 

سعد: اسف يابنتي اني دوشت دماغك شوي 

شمس: والله عيب تقول كدا دانت زي ولدي وبفضلك انا موجود هنا دلوقتي 

سعد: ربنا يسعدك يابنتي وتلاقي جوزك قريب يارب 

شمس: يارب يارب 

          ☆************☆************☆

مريم نزلت من عند باباها متعصبها وفتحت باب العربيه وركبت وخبطه ورها جامد 

محمد بفزع: وه وه في اي يامريم مالك 

مريم: هو ازاي يفضل البنت دي علي بنته 

محمد بعدم فهم: بنت مين في اي 

مريم: البنت اللي اسمها شمس اللي بابا كل شوي يجيب سيرتها ويمدح فيها 

محمد قلبه بده يدق وميعرفش ليه كل ميتقال اسمها قلبه يدق كدا مقول تكون هي اكيد لا شمس اي اللي يعرفها بسعد ابو مريم 

مريم بعصبيه: يوه وانت التاني كل ما اسمها يتذكر تسرح ليه 

محمد: ها لا عادي المهم هي شكلها عامل كيف دي بجد متزعليش انا عايز اشوف اللي ابوكي كل شوي يحكي عليها دي 

مريم: اهي شوي وهتلاقيها نازله ياخوي 

محمد: مسك ايد مريم وباسها: والجميل زعلان ليه كدا طظ في اي حد جنبك ياجميل انت ياحلو 

مريم ببتسامه: ههههه احسن حاجه فيك تعرف تاكل عقلي بكلمتين 

محمد: هههههه امال بقولك اروح اشتري علبه سجاير واجي ماشي 

مريم: تمام بس بسرعه 

محمد نزل راح السوبر ماركت يشتري السجاير وشمس نزلت من عند سعد 

شمس وهي بتمسح العرق من علي وشها: اوف الجو النهارده حر اووي لم اروح اشتري حاجه ساقعه من السوبر ماركت اشربها 

يتبع... 

#قلبي_لم_يتقبل_موتك

#البارت_الخامس

#جاسمين_محمد_محمود

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل السادس 6 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية قلبي لم يتقبل موتك)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات