📁 أحدث الفصول

رواية ليلة واحدة لا تكفي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم إيلا إبراهيم

رواية ليلة واحدة لا تكفي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم إيلا إبراهيم

رواية ليلة واحدة لا تكفي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم إيلا إبراهيم

رواية ليلة واحدة لا تكفي الفصل السادس والعشرون 26

رواية ليلة واحده لا تكفي * 26

بقلم إيلا إبراهيم

احمر وشها وزقته بكسوف ..

سراج ابتسم بحب وقال بحبك وانتي مكسوفه .

لبنى بانزعاج انت قليل الأدب .

سراج تؤ تؤ تؤ ينفع وحده تقول لجوزها الكلام ده..

لبنى ممكن تسيبني لوحدي..

سراج باس خدها وهو بيشم ريحتها وبيقول مستحيل اسيبك ابدا بعد ما لقيتك ..

لبنى قلبها بقى يضرب جامد وهي بتقول بتوتر لو سمحت ابعد .

سراج بعد عنها بالعافيه وهو بيقول انت بتعذبيني كده ليه .. هي ناقصه تنسيني يالبني ليه كده..

لبنى فركت ايديها بتوتر وهي بتقول ايهم راح فين اتأخر اوووي..

سراج هيجي اول ما يخلص اجرائات الخروج يلااا خليني اساعدك ..

لبنى وسعت عينيها وهي بتقول بتساعدني على ايه..

سراج اساعدك تغغغير اكيد مش هتروحي بهدوم المستشفى دي ..

لبنى لا انا مش عايزه حد يساعدني .

بلاش تتعبيني وخليني اجهزك يلاا ياروحي.. قال كده وهو بيجيب هدومها ..

لبنى انت بتعمل ايه .

اساعدك انتي مكسوفه ياروحي.. على فكره  دي مش اول مره ..احنا بقالنا متجوزين أزيد من خمس شهور وكمل بغمزه وانت قلتلك احنا وانا لحد فين..

لبنى اتكسفت اكتر وقالت وهي بتشد هدومها انا هعرف البس لوحدي مش عايزه حد يساعدني..

قلنا ايه بلاش عند..

لو سمحت سيبني براحتي.

سراج بابتسامه يابنتي خلاص مش هبص اساعدك وانا مغمض .

ضحكت غصب عنها وحسن بالوجع ..

سراج بقلق انتي كويسه 

لبنى كويسه بس ارجوك سيبني اغير لوحدي..

سراج بقلة حيله ماشي بس هفضل هنا يمكن تحتاجي مساعده ومتخفيش هبص الناحيه التانيه..

لبنى بقلة حيله شاورت برأسها...

سراج فعلا لف الناحيه التانيه ولبنى بدأت تغير وهي مش عارفه تعمل حاجه وحست بوجع بجسمها. غصب عنها اتوجعت... ومن غير تفكير جري ناحيتها وساعدها وهي حاولت تمنعه بحرج كبير لكنه رفض يسمعها ..

لبنى حست بسخونيه بوشها من لمساتها وقربه منها وقلبها بقى يضرب جامد وهي مكسوفه ..

أما سراج خلاص مساعدتها وبعد شعرها ورى وهو بيقول وبكده نكون خلاصنا .. وبأس جبينها ولبنى اتكسفت اكتر وهي بتقول بصوت مش خارج من الكسوف متشكره..

سراج على ايه ..

لبنى .

سراج قعد جمبها وخدها بحضنه وهو حاولت تبعده لكنه كان ماسك فيها وقال هتخفي بسرعه متشيليش هم .. ماشي ياقلبي..

لبنى مش عارفه ليه حست بالأمان فحضنه اهتمامه بيها المبالغ فيه .هي بجد كانت بتحبه بجد أصرت تتجوزه أن كان كده يعني هي وحده محظوظه اوووي رفعت وشها وسألت احنا بجد كنا بنحب بعض..

سراج بكدب يااااااه انتي بتسألي 

لبنى يعني بجد.

سراج اكيد طبعا ده احنا اتحديني الناس كلها عشان نبقى لبعض..

طب احكيلي اتعرفنا على بعض ازاي 

بلى قال ده خبط ايهم الباب وكان سراج قافله بالمفتاح.. وراح فتحه

ايهم بضيق قافل الباب ليه .. 

سراج ايه السؤال ده ومش اقفله ليه .

ايهم بص ناحيته بانزعاج..

سراج كنت يساعدها تغغير خفت حد يدخل علينا..

كل الكلام ده بيدور قدام لبنى اتكسفت من اخوها وجرئت جوزها و أتمنت أنها مسمعتش الكلام ده 

ايهم ماشي ..ماشي ياسراج ..

سراج ايه هتقلب عليا

ايهم بص ناحية اخته وقال حاسه بحاجه والا احسن

لبنى بقيت احسن الحمدلله ..

طب هتعرفي تمشي والا اجيبلك كرسي..

لبنى لا هعرف امشي اكيد.. ولسا هتقف بتعب جري سراج وأيهم الاتنين عشان يساعدوها.. ..

ايهم استني هجيب كرسي متحرك لحد العربيه ولسا هتعترض ايهم مشي بسرعه وانا سراح ابتسم بخبث وشألها..

لبنى بخوف انت بتعمل ايه نزلني..

سراج انا هوصلك العربيه اومال جوزك بالاسم..

بحرج نزلني ارجوك.


تؤ تؤ قال كده وهو بيمشي بيها لحد ما وصل العربيه ومشي بسرعه عشان ايهم مش يلحقه..

لبنى انت هتمشي من غير ايهم.

سراج اطمني هتصل بيه أبلغه أننا هنروح شقتنا..

لبنى باعتراض ومين قالك اني هروح معاك انا هروح مع ايهم 

ياحبيبتي اخوكي مشغول في فرحه اكيد مش عاوزه تقلي عليه وهو مش هيعؤف يفضل جمبك. ياخد بالله منك.

بس ..

مبسش انا هتصل بيه .. وبرضو هنا في الشقه في شغالين هيشوفو طلباتك ومش هتحتاجي حاجه ابدا.. قال كده. اتصل بأيهم..

ايهم بانزعاج انت فين.

سراج متعصب ليه يابني انا خدت لبنى وراح شقتنا.

والله وهي رأيها ايه 

بصراحه هي اللي طلبت ده تحب تسألها ..

ايهم ادهالي ..ايوا يالبنى..

لبنى بكسوف ايوه

مش المفروض نروح البيت عندي ايه اللي غير رأيك..

لبنى سكتت معرفتش ترد.. واتكلم سراج وقال عشان متعرفش تبعد عن بيتها وجوزها  يلاا يابو نسب سلام وابقى زورنا بالوقت اللي تحب..وقفل الفون 

ايهم اول ما قفل الفون شتمه .

مر اسبوع سراج خد لبنى لشقه لوحدهم بعيد عن أهله وعائلته ومحدش يعرف عنوانه الجديد .. وبدأ يقرب من لبنى ويهتم بيها اكتر . ايهم بيزورهم كل يوم وبرضو سراج كان مش حابب الزيارات الكتتيره ده . هو كل اللي عاوزه أنه يستغل الوقت ويقرب من لبنى اكتر .. ويخليها تحبها .. عاوز يحس بشعور بما تكون بين بديه برضاها وتكون هي برضوا عاوزه كده .

الصبح كان سراج نايم حس بحركة ايديها بتدور على حاجه فتح نص عينه وكانت لبنى بتدور على الفون بتاعه . ابتسم بخبث واول ما مسكت قوته شدها ليه وبقت تحته...

لبنى بتوتر انت انت بتعمل ايه .

بتدوري على فوني ليه يامدام..

لبنى غمضت عينها ولفت وشها الناحيه التانيه وقالت ممكن تبعد 

سراج ممممم ليه..

لبنى ياسراج ابعد عشان خاطري..

هتديني ايه بالمقابل..

بتذمر سراج .

عيونه قال كده ودفن وشه برقبتها..

وهي حست بمشاعر غريبه اول مره تحسها .همسات بصوت متقطع سسسراج أننا عععاوززه اااكلم ايهم . مممكن تت..تتبعد 

سراج كان تايه بعالم تاني

ولبنى كانت خلاص هتفقد السيطره على نفسها بين ايديه لحد ما صرخت بوجع .. فاق على نفسه وبعد عنها بسرعه. لهفه .. انتي كويسه انا اسف.. اسف والله مكنش قصدي. 

لبنى نزلت دموعها ولفت وشها بوجع 

سراج انت كويسه ططب نروح المستشفى .

انا بخير متخافش .

سراج خدها بحضنه وكأنها طفله صغيره هتوه منه وقال بخوف خضيتيني عليكي ..

لبنى انت بلاش تعمل كده .

سراج بعد عنها وحاوط وشها وقال اعمل ايه انتي وحشاني اوووي بس خلاص انا هصبر أن شاء الله تخفي بسرعه..

لبنى اتكسفت وبصت عالأرض. .

سراج رفع وشها وقال بتدوري على فوني ليه. 

لبنى كنت عاوزه اتصل بأيهم عاوزه اشوف حكاية فرحه وهو هنا قرروا يعملو الفرح امتى .

سراج طيب خدي كلميه برحتك انا هاخد شور ارح شويه ..

هزت راسها وهي بتقول ماشي .

دخل سراح الحمام وجواه مشاعر مش عارف يسيطر عليها..

انا لبنى حاولت تتتصل بأيهم مش بيرد لحد ما سمعت  الباب بيخبط جريت عشان تفتح واتصدمت براجل غريب واقف اول ما شافها ابتسم وقال اخيرا عرفت مكانك

لبنى باستغراب انت مين..

اسر  انا اسر 

يتبع.. 

يارب الفصل يعجبكم 🥰

بحبكم 🩵

رواية ليلة واحدة لا تكفي الفصل السابع والعشرون 27 من هنا

اقرأ الرواية كاملة من هنا (رواية ليلة واحدة لا تكفي)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات