📁 أحدث الفصول

رواية حبي الوحيد الفصل الأول 1 بقلم نجلاء عبد الظاهر

رواية حبي الوحيد الفصل الأول 1 بقلم نجلاء عبد الظاهر

رواية حبي الوحيد الفصل الأول 1 بقلم نجلاء عبد الظاهر

رواية حبي الوحيد الفصل الأول 1

: يعني بعد كل الحب ده جاى بكل سهوله تقولى انك اتجوزت عليا ؟

قالتها مريم بصدمه ود"موعها نازله 

إياد : انا معملتش حاجه غلط ده شرع ربنا 

مريم بد"موع : انا عارفه بس كان ليا الحق انك تخيرني انا مش عايزه شريك فيك ليه بتحطني قدام الأمر الواقع

إياد : علشان عارف انك مش هتوافقي

مريم بد"موع : مش هوافق علشان بحبك ومش عايزه أشوفك مع غيري

إياد بتنهيده : وانا اتجوزت حب حياتي يامريم

مريم كانت مصدومه وهي بتسمعه وقالت : انا بحبك

إياد : وانا مش بكر"هك يامريم بس ده حقى

مريم مسحت دمو"عها وقالت : تمام يا إياد وايه المطلوب

إياد : انا كنت جاي اعرفك علشان انا مسافر معاها شهر العسل وقولتلك الحقيقه لأن مسيرها هتتعرف 

مريم ضحكت بسخريه : كتر خيرك والله

إياد : مريم انا عايزك تفهميني انا بحبها

مريم بجمود : امشى يا اياد

إياد : مريم ا

قاطعته مريم وقالت : امشى روح ليها علشان هي محتجاك امششششي

قالت كلامها ودخلت الأوضه بتاعتها وقفلت الأوضه ونامت على السرير

وسمعت باب الشقه بيتقفل عرفت إن هو خرج

دمو"عها نزلت تاني ولكن المره دي اقوى وقالت بقهر : ليييييه لييييه تعمل فيا كده 

إياد : عملتلك ال انتي عايزاه علشان تكوني براحتك

نيرمين : حبيبي ربنا يخليك ليا كنت عارفه انك مش هتخذلني

إياد بحزن : بس صعبت عليا اوى مريم متستاهلش كل ده مني

نيرمين بسخريه : لاء متزعلش اوي كده هتزعل شويه وهتنسي متنساش ال هي عملته

إياد باستغراب : عملت ايه

نيرمين بخبث : ايه ده انت متعرفش أنها اتجوزتك جواز مصلحه 

إياد بصدمه : ايه ال بتقوليه ده

نيرمين : انا شكلى عكيت الدنيا بص مش مهم انا هقوم اعملك غدا علشان هنسافر بليل 

قالت كلامها وقامت دخلت المطبخ

إياد بضيق : ايه ال بتقوله ده مريم مستحيل تعمل كده ابدا

مريم بد"موع : مش قولتلك إياد مستحيل يحبني فضلتي تضغطي عليه وعليا واهو راح اتجوز

كريمه : والله يابنتي انا معرفش إياد ابني ده دماغه متركبه ازاى ومعرفش البنت دي ازاى رجعت تلف عليه تاني ورجعت من السفر امتي وازاى سامحها بالسهولة دي

مريم بوجع : سامحها علشان بيحبها عارفه سامحها ليه لانها عرفت تكسب قلبه من الاول إنما أنا لاء 

كريمه : متستسلميش يامريم وتسبيها تاخدو منك بالسهولة دي

مريم : اعمل ايه تاني ؟؟ اروح افرض نفسي عليه يعني أسيبه يعاملني معامله وحشه

كريمه : لاء بس هي هدفها تاخدو منك خالص مش بس تتجوزه 

مريم بحزن : مش عارفه بقا

كريمه : بتحبي إياد ولا لاء ؟؟

مريم : بحبه جدا والله 

كريمه : يبقا خلاص تسمعي كلامي

مريم : حاضر ياخالتو

فجأه جالها دوخه شديده ومسكت بطنها

كريمه بقلق : مالك يامريم

مريم بتعب : مش عارفه بقالي يومين مش تمام حاسه بدوخه وبطني وجعاني

كريمه لسه هتتكلم كانت مريم وقعت من طولها

كريمه بخضه : مريم 

جريت على تلفونها ومسكته وكلمت إياد

إياد : ايوه يا أمي 

كريمه بخوف : الحق مريم يا إياد وقعت من طولها وانا مش عارفه اتصرف يابني

إياد بخضه : ايه !!!! انا جاي بسرعه مسافة الطريق حاولى تفوقيها على لما أوصل

قفل معاها ونزل يجرى ركب عربيته وطلع على بيت أمه

رزق : مريم مكلمتناش بقالها يومين 

أحلام : ياخويا ماهي كانت هنا الاسبوع ال فات هي شغلانه بقا هي مش اتجوزت وخلصنا

رزق : جرا ايه يا أحلام بتتكلمي على بنتي كده ليه

أحلام : مفيش بس مش كل شويه تدوشنا بيها بقا هي دلوقتي فى بيت جوزها 

رزق بغضب : انتي معندكيش د"م بقولك بنتي وخايف عليها وبعدين هي علشان مش بنتك تعامليها كده اتقى الله

أحلام بزهق : يوووه بقا انا قايمه أنام مش عايزه محاضرات انا

سابته ودخلت الأوضه

إياد وصل البيت وشال مريم دخلها الأوضه وطلب الدكتوره وبعد وقت وصلت ودخلت تكشف عليها وكان هو حاسس بالذنب من ناحيتها

كريمه بتوتر : يارب خير يارب 

إياد بتوتر : هي حصل ليها ايه

كريمه بضيق : كانت بتتكلم وفجأه وقعت معرفش الله يسامحه ال كان السبب

إياد إتضايق من كلام أمه وسكت

بعد وقت الدكتوره خرجت 

إياد بقلق : خير يادكتوره طمنينى

الدكتوره  :  المدام حامل بس انا شاكه فى حاجه ولازم نتأكد منها ونعمل تحاليل

اياد بقلق :  هو حضرتك شاكه فى ايه !!!!

الدكتور : تقريبا هي عندها سر"طان انا شاكه فى الأعراض لكن مش متأكده أن شاء الله خير

إياد بصدمه : سر"طان 

يتبع

الحلقه 1

حبي الوحيد

رواية حبي الوحيد الفصل الثاني 2 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية حبي الوحيد)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات