رواية حب صغيرتي الفصل السابع 7 بقلم ٱية عيد
رواية حب صغيرتي الفصل السابع 7
#حب_صغيرتي
البارت 7
يونس بص ل بيان :روحي انتي
بيان بصتله وبعدين مشيت علي الاوضة
ويونس اتجه لاوضة غنوة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
رانيا بعصبية: ايه القر*ف ال انتو بتعملوه دا، انتو مش بتخافو ربنا
غنوة بخوف :استني بس هفهمك.....
قاطعتها رانيا :اسكنتي انتي، ازاي تقبلي انه يعمل فيكي كدا
يوسف :يابنت الناس افهمي الاول، انا....
رانيا بعصبية : هتقول ايه يعني؟! انت اخويا اه، لكن ال بتعمله دا غلط وحرام.... انتوا ازاي كدا ازاي تغضبو ربنا بالطريقة دي، وياترا بقي حصل اكتر من كدا
يوسف بسرعة :غنوة مراتي
رانيا اتصدمت، ةكانت هتتكلم بس سمعت صوت خطوات برا
رانيا جريت علي يوسف ودخلته الحمام بسرعة
دخل يونس
يونس بص لغنوة باستغراب : انا كنت سامع صوت هنا!
غنوة بخوف :ا انا، ه هو....
جت رانيا من الحمام بسرعة ووقفت جمب غنوة : ا ايه يا ابيه؟!
يونس برفعة حاجب :ابيه؟!
رانيا بتوتر :ا اقصد يا يونس، في ايه؟!
يونس :سمعت صوت هنا
رانيا :ايه؟! ا اه دا انا وغنوة كنا بنهزر بصوت عالي
يونس :طب يلا نامو بقي الوقت اتاخر
رانيا بتوتر وهي ماسكة غنوة : ح حاضر، ه هنام ا اهو
يونس باستغراب :ومالك واقفة مش علي بعضك دا ليه؟!
رانيا بتوتر وابتسامة : ايه ل لا ا اصل انا بس خضيتني لماا دخلت مرة واحدة
يونس بصلها باستغراب، وبعدين طلع برا
غنوة خافت اوي وبدات دموعها تنزل
رانيا بعدت عنها ويوسف طلع
رانيا بعصبية :ممكن افهم بقي انت اتجوزتها امتا وازاي
يوسف بتنهيدة : متجوزين من سنة وعلي سنة الله ورسوله، مش عر*في متقلقيش
رانيا بعصبية: بس ازاي، من غير وكيلها
يوسف بص لغنوة :ما احنا عملنا كدا مش غير وكيل، هما اتنين شهود صحابي وبس
يوسف شاف غنوة بتعيط قرب منها وحضنها
رانيا قربت منه وبعدته عن غنوة :ابعد عنها، هو انا مش مالية عينك ولا ايه، لسة هتعمل كدا قدامي
يوسف :طب ما قولتلك مراتي
رانيا بعصبية :ولو حد كشفكم يا فا"لح
يوسف بعصبية خفيفة :ما انا هتقدم ليها بس بعد ما تخلص دراستها
رانيا بصت علي غنوة بعصبية :وانتي الله عليكي، صدقتيه وروحتي معاه وخلاص في الغلط
يوسف بغضب :يوووه مش قولتك مراتي، هو فيه ايه بقي.... غلط ايه دا؟!
رانيا :غلط انك اتجوزتها من ورا اهلها
غنوة بدموع :و والنبي يا رانيا متقوليش لحد
رانيا بصت ليوسف :اطلع برا
يوسف طلع بغضب
رانيا مسكت غنوة من ايدها وقعدتها علي السرير
رانيا بحزن عليها :يا حبيبتي انا مش هقول لحد، بس اناي مش شايفة ان ال عملتيه غلط وحرام
غنوة بدموع :بس انا بحبه وهو بيحبني
رانيا : عمر الحب ما بيكفي، هو لو مش اخويا كنت قولتلك دا هيضحك عليكي ويرميكي.... انتي كان لازم تصبري وهو كان هيتقدملك وتتجوزو قدام كل الناس، مش تروحي معاه علطول كان لازم تخلي نفسك عزيزة وغالية عليكي
غنوة بدموع :ب بس هو ك كان مستعجل وقالي انه هيخطب بنت تانية
رانيا بعصبية :يا شيخة كنتي تخليه يت"هبب ولا تتجوزو بالطريقة دي....دا يونس لو عرف مش هيرحمكوا
غنوة بدموع :ا انا خايفة اوي يا رانيا
رانيا قامت :انتي ال جبتي الخوف دا لنفسك، انتي لو صبرتي كنتي هتخلي يوسف يجري وراكي.... لكن دلوقتي هو ضمن انه لو بعد انتي ال هتجري وراه
وسابتها وخرجت من الاوضة
وغنوة قعدت تفكر في كلامها وتعيط
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
دخل ولا قاها نامت
مسك تلفونه ودخل البلكونة
واتصل علي حد
يونس :ها
الراجل :........
يونس برفعة حاجب :مصطفي
الراجل :.........
يونس ابتسم ابتسامة خبيثة : خلاص سيبه عليا انا
الراجل:.........
يونس بنفس الابتسامة : متقلقش دا ابن عمي برضوا
الراجل :.......
يونس :طب انزل انت بقي، تيجي في اول طيارة فاهم.... مستنيك
وقفل معاه
ودخل ولقي بيان حاطة كمية مخدات في النص
ابتسم بسخرية وراح استلقي علي السرير ونام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
الكل صحي
ونزل تحت وقعدوا علي السفرة
وبيان وصفية وراية ورانيا بيحطوا الفطار
وغنوة قاعدة علي الكرسي باصة لطبقها بضيق، ويوسف باصص عليها باستغراب
يونس لامه : جهزي عزومة تشرف، ريان جي النهاردة
نسمة بفرحة :بجد؟! دا وحشني اوي
كريم :اخيرا قرر ينزل
يونس :ما انا هددته
يوسف بضحك :اه قول كدا بقي
رانيا وغنوة مستغربين لانهم مش عارفين مين ريان دا، بس مهتموش
بيان كانت بتحط طبق قام يونس
نسمة ل بيان :خلاص يا بنتي اقعدي بقي كفاية
بيان بابتسامة : هجيب بس الطبق ال جوا
ولسة هتلف يونس مسك ايدها
بيان بصتله بتوتر
يونس بصلها :اقعدي
بيان اتوترت وراحت قعدت في الكرسي ال علي جمبه
سعاد بضحك :يعني لازم هو يقولك عشان تسمعي الكلام
بيان اتكسفت وبصت في طبقها، وبدات تاكل
نسمة بابتسامة خبيثة : امتا بقي تجيبو الحفيد
بيان سعل"ت بقوة، يونس مدلها كوباية مياة بهدوء
بيان اخدتها وشربت
نسمة بضحك :هو للدرجة دي الكلمة تقيلة عليكي، ما هو في النهاية هيجي هيجي
بيان بتقوم بتوتر :ا انا نسيت حاجة فوق
وجريت علي فوق بسرعة
سعاد بضحك لنسمة :مخلتيش البنت تعرف تاكل
نسمة :قوم يا يونس شوفها
يونس بيبص لوالدته، وبعدين بيقوم ويطلع فوق
كريم بضحك :قومتيه هو كمان
تفيدة : هه دلع
محدش رد عليها
نسمة لكريم :وانت هتتجوز امتا انت كمان يالاا
راية بتبص لكريم
وكريم بص ل راية وهو بياكل : قريب، قريب اوي
وراية بتتكسف من نظراته وبتدخل للمطبخ
حسين بيبص لغنوة :مالك يا بنتي؟!
غنوة ركزت :ها ا لا مفيش
رانيا بصتلها وبصت ليوسف ال قاعد متعصب، وقام وخرج من القصر
وغنوة باصة عليه بحزن، بس حست بوجع في معدتها وقامت طلعت فوق
تفيدة :يوسف يا يوووووسف رايح فين يا ولدي
حسين :خلاص سبيه يمكن عنده شغل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة بيان ويونس
دخل يونس ولقي بيان بتق*لع الطرحة
يونس سند علي الحيطة وعقد زراعيه : مش كنتي بتفطري
بيان بصتله بتوتر ونزلت عينها : ا اه، م ما انا شبعت
يونس قرب منها ووقف قدامها
يونس بهدوء :بصيلي
بيان اتوتر ورفعت رأسها وبصتله
يونس حط ايده في جيبه : طلعتي بسسب ال قالوه
بيان نزلت عيونها تاني وبارتباك :ك كلام ايه؟!
يونس ابتسم بخفة : قولت بصيلي
بيان بصتله
يونس بهدوء :بسبب الحفيد
بيان اتوترت وبقت تحاول تبعد عينه عنه
يونس :هو كدا كدا في النهاية هيحصل
بيان بصتله بصدمة :يعني.....؟!
يونس بهدوء :ايوا هقرب منك، متنسيش ان انا قولت مش هطلق.... وكمان اهلي عايزين حفيد هجيبه منين يعني؟!
بيان والدموع بدات تتجمع في عنيها : ب بس ا انا مش عايزة
يونس بنفس هدوءه : بس انا مضطر اعمل كدا، ما هو اكيد انتي مش هتقبلي اني اتجوز عليكي
بيان بدموع سكتت ونزلت رأسها
يونس : قولي ال عندك
بيان بصتله بدموع :ب بس انا لسة صغيرة
يونس بصلها وسكت شوية وبعدين قال : انا هستني عليكي، وفي اليوم ال هتقرري فيه انك اتقبلتي جوازنا.... انا هبقي موجود
وبيخرج من الاوضة
وبيان بتقعد علي الكرسي وهي خايفة ومتوتر
بيان :ب بس انا مكنتش عايزة كدا، انا كدا هفضل طول حياتي معاه.... ك كنت فاكرة اني هقدر اغير حياتي لكن معرفتش انا مش عارفة انا عايزة ايه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في البلد خرجت رانيا عشان تجيب حاجة
وهي ماشية، في عربية كانت جاية بسرعة و هتخبط فيها
ورانيا خافت وغمضت عينها وثبتت ومبقتش عارفة تعمل ايه
بس صاحب العربية وقف في اخر لحظة
رانيا فتحت عينها ببطيء وضحكت : ايه دا، انا لسة عايشة
نزل من العربية شاب طويل وعريض وشعره بني فاتح قريب للاصفر ودقن خفيفة متحددة
ريان بغضب :انتي مبتشوفيش
رانيا بعصبية :ولله؟! كمان جي تسألني انا
ريان بغضب: يعني هسأل مين.... مانتي ال كنتي واقفة ثابتة
رانيا:خوفت ومعرفتش اتحرك، فيها حاجة دي.... ما انت ال حما"ر
ريان بعصبية :اتكلمي معايا عدل
رانيا بعند : ولو متكلمتش هتعمل ايه يعني
ريان بغضب:انتي متعرفنيش، احسنلك تسكتي
رانيا بصت عليه بسخرية من فوق لتحت ولفت وكانت هتمشي
بس ريان مسك ايدها ولفها ليه
رانيا اتصدمت وبصتله بغضب.... وهوب نزل ك" ف علي وش ريان منها
وريان واقف مصدوم من حركتها وعر"وقه ظهرت وعينه احمرت
رانيا خافت من منظره : ياماما
فكت ايدها منه بسرعة وجريت من قدامه علطول
وريان بص عليها بغضب :مسيرك تقعي تحت ايدي تاني، وساعتها هدفعك تمن الك"ف دا
(يا عم غور)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر دخلت رانيا بسرعة وخوف شافتها تفيدة
تفيدة باستغراب :في ايه يابت؟!
رانيا وقفت واخدت نفسها :ها لا مفيش يا ماما، دا انا شفت بس كل*ب في الطريق وكان بيجري ورايا
تفيدة :تصدقي انك هبلة، بدل ما تلمي عرسان بتلمي كلا*ب
رانيا بضيق :طب فين غنوة؟!
تفيدة ببرود: جاعدة في المطبخ
رانيا راحت جوا ولقت راية وقعدت معاها وبداو يجهزو عصاير عشان الضيف ال جاي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
خارج القصر يونس كان مستني حد
وبالفعل جت عربية ووقفت قدام البوابة، ونزل منها ريان
يونس بابتسامة وهو فاتح ذراعه ليه :اهلا بصاحب عمري
جري عليه ريان وحضنه حضن اخوي
ريان بسعادة :وحشتني يا اخويا
يونس :وانت يا قلب اخوك
يونس بعد و حط ايده علي كتف ريان:تعالي بقي دا انا هدلعك
ريان بضحك :استر يا رب
ودخلوا جوا القصر
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
جوا القصر
كانت نسمة وحسين وسعاد وكريم واقفين، وتفيدة واقفة علي جمب مش طا"يقاهم
دخل ريان وجري علي نسمة وحضنها بقوة :وحشتيني يا ست الكل
نسمة بسعادة : وانت يا حبيبي وحشتني اوي
كريم قرب منه بهزار :ايدك دي امي بردك
ريان بصله :طب ما هي زي امي بردك
وقرب منه وحضنه
ريان :امال فين يوسف؟!
يونس :تلاقيه فوق..... شوية ونازل
ريان راح سلم علي حسين وحضنه، وبعدين قعد هو و العيلة وقعدوا يهزروا
خرجت رانيا وراية من المطبخ وشايلين بعض المقبلات والعصاير
ورانيا وقفت قدام ريان بالصينية
ريان رفع راسه وبصلها وهي بصتله، والاتنين مصدومين انه شاف التاني بالسرعة دي
وريان ابتسملها بخبث وسكت
نسمة :دي بقي تبقي رانيا بنت حسين
ريان بابتسامة خبيثة :اتشرفنا
رانيا خافت من نظرته ليها وجريت علي المطبخ
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق عند غنوة في اوضتها
كانت قاعدة علي سريرها بتعيط
يوسف دخل
يوسف بقلق :في ايه؟! اتصلتي عليا وصوتك مكانش عاجبني
غنوة قاعدة تعيط بس
يوسف قرب منها :قوليلي ايه ال حصل، حد زعلك
غنوة رفعت راسها ليه وبدموع وانهيار : ا انا حامل
يوسف بيتصدم وبيقرب منها وووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووووووب، عارفة بتكر"هو الكلمة دي 😂🫠
وشكرا لتعليقاتكم ودعواتكم الطيبة ليا بجد ☺️🩵🩵🩵🩵
رواية حب صغيرتي الفصل الثامن 8 من هنا
الرواية كاملة من هنا (رواية حب صغيرتي)