📁 أحدث الفصول

رواية حب صغيرتي الفصل الثامن 8 بقلم ٱية عيد

رواية حب صغيرتي الفصل الثامن 8 بقلم ٱية عيد

رواية حب صغيرتي الفصل الثامن 8 بقلم ٱية عيد

 رواية حب صغيرتي الفصل الثامن 8

#حب_صغيرتي

البارت 8

يوسف قرب منها وقعد جمبها :انتي مش كنتي بتاخدي حبوب


غنوة بدموع :م معرفش، معرفش حصل كدا ازاي


يوسف حط ايده علي دماغه وبدا يفكر


غنوة بدموع :ه هنعمل ايه؟!


يوسف :هنعمل ايه يعني، هتقدملك واحاول اخلي يونس يستعجل في الجوازة


غنوة :طب اعمل كدا بسرعة، قبل ما بطني تكبر


يوسف بصلها وسكت، وبعدين خرج من الاوضة


وغنوة قعدت تبكي بانهيار وهي خايفة


وفجاة دخل عليها حد 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


تحت في الصالة


نزل يوسف وهو مضايق

وقف قدامه ريان وحضنه :حبيب قلبي

يوسف استوعب وفرح وبادله الحضن :انت هنا من امتا؟!


ريان بعد وبصله :انا هنا بقالي نص ساعة، وحضرتك قاعد فوق


يوسف بضحك :معلش.... كان عندي شغل


وقعدوا علي الانتريه وبدا يتكلموا ويهزروا


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


عند غنوة

اتصدمت لما لقت بيان دخلت وكان علي وشها ملامح الصدمة


بيان بصدمة :ا انتي و ويوسف


غنوة قامت بسرعة وقفلت الباب ومسكت ايدها وقعدتها علي الكرسي


غنوة بخوف :ا انتي سمعتي ايه؟!


بيان : سمعت كل حاجة، انتي حامل؟!


غنوة نزلت رأسها وبدات تبكي :ا اه


بيان :ب بس ازاي؟! ومن يوسف


غنوة بصتلها بسرعة :ا انا ويوسف متجوزين، بس بالسر


بيان بتوتر :ي يونس عارف؟!


غنوة وشها قلب لخوف: لا


بيان بقلق: طب وهتعملي ايه؟!


غنوة :يوسف قال انه هيتقدملي من يونس، ويحاول يستعجل في الجواز


بيان :طب ولو يونس موافقش


غنوة بدموع : م مش عارفة هعمل ايه


بيان :في حد تاني عارف


غنوة بتوتر :ا اه رانيا، شافتنا امبارح وعرفت


بيان مسكت ايدها وحاولت تتطمنها، وغنوة بتعيط


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


تحت في القصر، وتحديدا في مكتب يونس


كان قاعد هو وريان علي الانتريه


يونس بهدوء :انت متاكد من ال بتقوله؟!


ريان :ايوا متاكد.... جاتلي معلومات ان مصطفي راح لعيسي واتفق معاه يخلص عليك


يونس : امممم


ريان :انا مش عارف ابن عمك دا بيكرهك ليه


يونس : هو عامل اصلا زي امه


ريان : طب هتعمل ايه؟!


يونس بابسامة خفيفة: هنعمل زي ما هو عايز وبعدين نعلمه الاد"ب


ريان بضحك :احب انا  دماغك دي....اكمل بابتسامة : سمعت انك عملتها واتجوزت


يونس بصله بهدوء وحكاله علي ال حصل


ريان بضحك :يا رااااجل، بقي يونس الجبالي يوم ما يتجوز.... يتجوز مجبور

وقعد يضحك بهستيريا


يونس بصله بضيق وطلع مس*دسه ورفع علي رأسه


ريان وقف ضحك وبخوف :ا اسف وولله ما هتتكرر يا باشا


يونس بحدة : اتعدل معايا احسنلك


ريان :حاضر، ابعده بقي

يونس بعد سلا*حة وبصله بهدوء :ها كنا بنفقول ايه


ريان بضحك :ولله انت بتتحول


خبط الباب ويونس سمح بالدخول، ودخل يوسف وقعد قصاده

يوسف بتوتر :ي يونس كنت عايز اتكلم معاك في موضوع


يونس : ايه؟!


يوسف :احم، انا طالب منك ايد غنوة.... وعايز اتجوزها علي سنة الله ورسوله


ريان بفرحة وهو بيسقف :اوبااااا السنارة شبكت


يونس بهدوء غريب : وانا مش موافق


يوسف بصدمة:ل ليه


يونس :عشان ببساطة هي مخطوبة


يوسف قام بغضب :مخطوبة؟! مخطوبة لمين بقي


يونس ببرود :لريان


ريان بصله بصدمة :ها ريان مين


يونس بصله ومردش عليه

يوسف قرب من ريان ومسكه من ياقة قميصه

يوسف بغضب :دا انت لسة واصل، حالا ما طلبتها منه


ريان بعد ايد يوسف عنه بغضب : التزم حدودك لما تيجي تتكلم معايا

يوسف هوب ضر*به بو*كس في وشه

ريان بصله بغضب وردله الضر*بة


يونس قام بغضب وبعد الاتنين عن بعض : بس كفاااية، ايه عيال صغيرة انتوا


يوسف بغضب :انت ازاي توافق ان ريان يخطبها، انا اولي منه


يونس بحدة :وانا وافقت عليه خلاص، وال عندك اعمله


يوسف بصله بغضب : غنوة مش هتبقي لحد غيري فاهم


وخرج من المكتب


ريان بص ليونس : ممكن افهم بقي انت قولت ليه كدا؟


يونس بصله ببرود : عندك مانع؟!


ريان بتوتر :لا ياعم، بس فهمني الحكاية بس


يونس قعد : هتبقي فترة مؤقته بس، عشان اتاكد هو بيحبها ولا لا


ريان قعد قصاده بنرف"زة :فا تقوم تلبس ريان بقي


يونس ابتسم ابتسامة خبيثة :وهو انا ليا غيرك


ريان بص للسقف :انا ايه ال خلاني انزل بس ياربي


وقام وخرج هو ويونس برا في الصالة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الصالة

نزلت بيان وهي ماسكة غنوة ال بتحاول تتماسك ومتعيطش


وقعدوا مع العيلة ورانيا قعدت معاهم واستغربت من ملامحهم

خرج يونس وريان


نسمة بقلق :في ايه يايونس، يوسف كان طالع مضايق ومكلمش حد


يونس قعد :مشكلة كدا وراحت


نسمة بصت لريان :دي بقي يا سيدي تبقي مرات يونس


ريان بصلها وبعدين بص ليونس بضحك : ربنا بيوقع في طريقك الحلوين

بيان اتكسفت ونزلت رأسها


يونس :المهم، انا عندي ليكم خبر مهم


حسين باستغراب : ايه هو يا ولدي


يونس :ريان اتقدم ل غنوة وانا وافقت

غنوة ورانيا وبيان اتصدموا


نسمة بفرحة :بجد؟!


غنوة بصدمة :بس انا.....


يونس بصلها :بس ايه؟!


غنوة سكتت وبصت في الارض

بيان بصتلها وبعدين بصت ليونس واتشجعت وقامت


بيان :مش المفروض تاخد رأيها

يونس بصلها بحدة :اختي وانا عارف مصلحتها


بيان بعند :ولو، هي ال هتتجوز ولازم تشوف هي موافقة ولا لا

يونس قام وقف وكان هيتكلم

بس ريان وقفه :اهدا يا ايونس هي مغلطتش.... طب انا هتكلم مع غنوة علي انفراد وهشوف هي موافقة ولا لا


نسمة :ماشي يابني.... يلا ياغنوة خدي ريان وروحي الجنينة


غنوة قامت متوترة وراحت وريان راح وراها

وبيان بصت ليونس بعصبية وقعدت ويونس قعد وهو مضايق


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الجنينة قدام القصر


قعدت غنوة علي الكرسي بتوتر، وريان قعد قدامها


ريان :احم، انا عارف انك متوترة.... وخصوصا ان انا لسة جي فا هتقولي دا مقعدش يومين حتي


غنوة ساكتة وعينها في الارض


ريان : طب انتي لو مش موافقة انا هكلم يونس


غنوة بصتله  بنظرة كلها رجاء


ريان :طب ممكن اعرف انتي رافضة ليه..... ي يعني بتحبي حد تاني؟!


غنوة نزلت رأسها


ريان حس انها فعلا بتحب حد


يوسف جه من بعيد وهو مضايق، وشافهم وحس بالغيرة.... جري عليهم ووقف قدامهم


يوسف بعصبية : انتو بتعملو ايه هنا


ريان وغنوة وقفوا


ريان ابتسم بخبث وقام وقف : بتكلم مع خطيبتي


يوسف بغيرة : ايه يا اخويا، انت صدقت


ريان بغرور :ومصدقش ليه؟! وهي اصلا مرفضتش يبقي موافقة


يوسف بص لغنوة بغضب : انتي موافقة؟!


غنوة بدموع :ا انا ا.....


يوسف بصلها بغضب :انطقييييي

غنوة ارتجفت من صوته


ريان بغضب :انت بتكلمها ليه كدا؟!


يوسف بصله بحدة :ملكش فيه


ريان بعصبية :لا ليا قولتلك دي خطيبتي


يوسف بغضب :متقولش خطيبتي دي تاني.... دا انت لسة مكملتش ساعتين معانا امال هتعمل ايه بعد اسبوع


ريان :بحب اسرع الامور


يوسف كان هيتكلم بس لقي العيلة طلعت علي صوتهم


يونس بحدة :هي ايه؟!


ريان :البيه مش عايزني اكلم خطيبتي


يونس بص ليوسف بحدة: وانت مالك بيهم؟!


يوسف سكت ونزل رأسه وهو باصص لغنوة بغضب


يونس بحدة :ادخل جوا


يوسف دخل بغضب


يونس بص لغنوة :ها


غنوة اتوترت :م موافقة


بيان اتصدمت منها وبصت ليونس :بس....

يونس بصلها بحدة، وسكتت بضيق


حسين بابتسامة :يبقي علي بركة الله


ريان واقف وهو باصص علي رانيا، ورانيا لمحت نظراته ودخلت جوا علطول


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الليل

في اوضة بيان ويونس


بيان كانت قاعدة علي السرير بضيق، ويونس دخل الاوضة في الوقت دا


يونس شافها واتجه للدولاب 

 يونس ببرود :مالك؟! 


بيان لفت وشها عنه بكسوف وضيق :مفيش


يونس قرب منها ومسكها من ذراعها وقربها منه


يونس بحدة :تاني مرة متجادليش قدامي تحت


بيان با"لم : ح حاضر

يونس بعد عنها ولسة هيلف

بيان بسرعة :بس دا غلط


يونس بصلها برفعة حاجب :ايه بقي هو ال غلط


بيان :انك تخلي اختك توافق خوف منك


يونس بحدة :هي قالتلك؟!


بيان :ل لا ب بس افرض انها خايفة منك، انت المفروض تتكلم معاها المفروض تبقي سند ليها مش شخص تخاف منه


يونس بصلها شوية من غير ما يتكلم، وبعدين اتجه للحمام


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة غنوة


يوسف بغضب :وانتي وافقتيييي


غنوة وقفت قصداه بدموع :يعني كنت هعمل ايه يعني


يوسف بغضب :انتي غبية كان لازم يعني تقولي موافقة


غنوة بدموع وعصبية :انت بتكلمني ليه كدا، ما كنت تتكلم انت بس انت سكت كمان


يوسف بغضب :انا مش عارف هو جراله ايه، وازاي يوافق علي واحد لسة جي النهاردة


غنوة بدموع :ط طب هنعمل ايه؟!


يوسف : مش عارف، مش عااااارف.... بس انا مش هسمح ليه انه يتجوزك وانتي مراتي وكمان ابني ال في بطنك دا 


غنوة حطت ايدها علي بطنها

ويوسف  قرب منها وحضنها 


غنوة بدموع : م متبعدش عني

يوسف ضمها اكتر 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


مر اسبوع وعلي نفس الحال، ومصطفي رجع من السفرية

ويوسف بيحاول يفشكل خطوبة غنوة وريان، وريان كل شوية بيضايق رانيا، ويونس وبيان نفس الحال ومقربش منها 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


تحت في المطبخ بليل ووقت متأخر 

رانيا كانت لوحدها وبتعمل كوباية نسكافيه


فجاة دخل ريان

ريان بابتسامة خبيثة :القدر جمعنا تاني

رانيا اتخضت ولفت وبصتله بخوف 


رانيا بخوف :ا انت بتعمل ايه هنا؟!


ريان قرب منها : ليه حرام اتمشي في القصر


رانيا :تتمشي في القصر، مش في المطبخ


ريان قرب منها اكتر وحاصرها : ما ايدك هيا ال جابتني هنا 


رانيا بعدته بسرعة وضيق

رانيا بعصبية :انت هنا مجرد ضيف، فا لو سمحت بلاش الحركات المقر*فة دي.... كدا حرام


ريان برفعة حاجب :حرام؟!


رانيا بعصبية :ايوا حرام، وتاني مرة متتجاوزش حدودك


ريان :انتي بتكلميني ليه كدا؟!


رانيا بعصبية : يعني حضرتك عايزني اتكلم معاك ازاي اضحك واقعد ار*قص مثلا


ريان اتعصب من طريقة كلامها وخرج بسرعة

رانيا بعصبية :دا انت واحد بارد


دخلت تفيدة ال كانت واقفة عند باب المطبخ ودخلت بعد ما ريان طلع


تفيدة قربت من بنتها بغضب :انتي هبلة يا بت، حتي دا مقدرتيش توقعيه


رانيا بغضب :ممكن تسيبيني في حالي بقي


تفيدة بعصبية :لا ما انا مش هسيبك تفضلي قاعدة جمبي كدا


رانيا بعصبية :يا ست هو انا قاعدة علي رأسك يعني

وخرجت من المطبخ


تفيدة بش"ر :بقي كدا؟! تمام يا بنت بطني، طب ايه رايك بقي ان ما خليتك تتجوزيه ما بقاش اسمي تفيدة


لفت وعملت كوبايتين عصير، وراحت وجابت مادة وحطتها فيهم

واخدت كوباية واحدة بس وطلعت 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الجنينة ريان كان متعصب


ريان بغضب :بقي بنت زي دي تكلمني كدا.... انا اصلا شاغل نفسي بكلامها ليه


جت تفيدة من وراه

تفيدة بابتسامة مزيفة :اتفضل يا بني


ريان بص ليها باستغراب :ايه؟!


تفيدة بابتسامة واسعة :كوباية عصير تروق علي دمك، انا سمعت ال بنتي قالته وانا عارفة انا متشددة شوية بس متزعلش منها


ريان هدي :لا عادي يا طنط

وقرب واخد كوباية العصير وشربها


وتفيدة ابتسمت بشر

ومشيت من قدامه وراحت المطبخ وجابت الكوباية التانية وطلعت فوق


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


دخلت اوضة رانيا


رانيا بضيق :عايزة ايه تاني يا ماما؟!


تفيدة بابتسامة :انا عارفة انك زعلانة مني، بس انا جيت اصالحك وعملتلك عصير


رانيا اتصدمت وقربت منها وحطت ايدها علي جبينها :انتي كويسة؟!


تفيدة بعدت ايدها :ايوا ياختي كويسة، بس مشاعر الامومة طلعت عندي


رانيا باستغراب :دي مشاعر الامومة دي مظهرتش لما كنت لسة رضيعة


تفيدة :طب اخلصي يلا، اشربي


رانيا :لا انا لسة شاربة نسكافيه


تفيدة مسكت الكوباية وقربتها من فمها وبدات تشربها غص"ب

تفيدة :اخلصي بس دا العصير صحي


تفيدة خلت رانيا تشرب الكوباية كلها غص" ب وبعدين ابتسمت ليها وخرجت


طلعت وهي بتبسم بخبث


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الصباح


في اوضة بيان ويونس


بيان صحيت علي صوت تفيدة بتصر*خ برا قامت وقعدت علي السرير

بصت علي يونس ال نايم علي بط"نه و عا*ري الصد*ر 


بيان اتكسفت تمد ايدها ليه

بيان بكسوف :ي يونس


يونس مردش

بيان اتكسفت بس حطت ايدها علي كتفه :يونس


يونس :امممم


بيان :في صوت برا

يونس استوعب وفعلا صمع صوت حد بيصر*خ

قام بسرعة ولبس التيشريت وخرج وبيان لبست اذدال وطرحة وخرجت وراه


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في غرفة رانيا


تفيدة بصوي"ت :يا مرك يا بتي، ايه ال عملتيه دا.... عملتوها في الحرام


العيلة كلها دخلت ويونس وبيان كمان

واتصدموا من المنظر


رانيا وريان في سرير واحد وريان عا*ري الصد*ر وماسك رأسه بو"جع ، ورانيا قاعدة بتبكي وهي مغطية جس*مها العا*ري بالبطانية


حسين اتجنن وقرب من بنته بغضب وووووووو

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

استووووووب نكمل بعدين بقي ☺️طولت البارت اهو 🫠

وشكرا لتعليقاتكم البسكوتية🍪🩵🤎🤍💗

رواية حب صغيرتي الفصل التاسع 9 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية حب صغيرتي)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات