رواية ابنتى الصغيرة الخاتمة بقلم نورا محمد

رواية ابنتى الصغيرة الخاتمة بقلم نورا محمد

رواية ابنتى الصغيرة الخاتمة بقلم نورا محمد
رواية ابنتى الصغيرة


رواية ابنتى الصغيرة الخاتمة


#رواية_إبنتي_الصغيرة

#الخاتمة


زين راح لحسن خبط عليه لحظات وفتحله 

زين: حسن عايز اتكلم معاك ممكن 

حسن: اتفضل ﯾ زين 

زين دخل وحط ايده علي كتف أخوه بحب 

: متزعلش مني ﯾ حسن بس إنت ضعيف  انت سبتهاا تضيع منك وانت واقف بتتفرج الحب مش كدا ﯾ حسن 

حسن: غصب عني ﯾ زين انا كنت بمو.ت من وقتها ومقدرتش اعمل حاجة بس هي لو كانت بتحبني مكانش واقفت تتجوز الواد دا لا ﯾزين انا مستحيل اكمل مع واحدة ممكن تصدق اي عيل صغير وتمشي معاه 

زين:صدقني ﯾحسن البنت مظلومة اللي انت متعرفوش ان ابوها هو اللي اجبرها تتجوزه واحدة زي سيدة وضحكت عليهم وأقنعت ابوها انك مش مناسب لبنته هي ملهاش ذنب في حاجة، انا حبيت اقولك قبل ما تسخرها خلود بقت حطا.م انسان ومستنيه اللي يشدها وينقذ.ها من الظلم اللي عاشت فيه، فكر مع نفسك كويس ﯾحسن ابوك مستنيك تحت 

بقلمي نورا محمد ابراهيم 

زين خرج من أوضته واتنهد بتعب ونزل لتحت 

خلود واقفة مع ملك ورقية في المطبخ بيحضروا الاكل


رقية: يلا يبنات استعجلوا شويا عايزين نخلص قبل المغرب وانتي ﯾ خلود يبنتي هتروحي مع ملك تسمعي كلامها وخليكِ معاها 


خلود بو.جع: حسن مش طيقاني ولا عايز يشوف هنتجوز ازاي 

رقية: اعذريه يبنتي حسن قلبه طيب وحنين وإن شاء الله ترجع الأخور بينكم تاني يحببتي اطمني 


ملك: علفكرة ﯾخوخة زين باشا اللي هو جوزي راح لأخوه اللي هو خطيبك واتلكم معاه لا تقلقي


رقية بغيظ: اني مفيش حد هيجيبلي جل.طة في البيت دي غيرك انتي ي مقصوفة الرقبة انتي 


ملك بضحك: حببتي ﯾ حماتي ي عسل انتي بت ﯾ خلود انتي حظك حلو انك هتبقي جزء من عيلتنا وحسن هيحبك بس سيبه الايام بينكم هي اللي تتكلم


خلود ابتسمت بحب وكملوا الاكل 

سليمان: عملت اللي قولتلك عليه  ﯾ زين 

زين: جبته ومرمي تحت في المخزن لحد يوم كتب الكتاب، متقلقش ﯾ بوي ابنك سداد


سليمان بفخر: طول عنري بتفاهر بيك وانت واخوك ﯾزين ما ربيتي ﯾ رقية 


حسن انضملهم: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

الجميع: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 


عمران: كيفك ﯾعريس 

حسن بإبتسامة: الحمدلله ﯾ عمي حمدالله علي سلامة حضرتك 

عمران: الله يسلمك ﯾ دكتور 

سليمان:  قوم بينا ﯾعمران نجهز الدبا.يح ونشوف اللي ناقص وانت ﯾزين خد اخوك وانزلواعلي مصر هاتوا المطلوب مش عايز غلطة 

زين: حاضر ﯾبوي 


بقلمي نورا محمد ابراهيم 

جية يوم كتب الكتاب  والكل مستني اللحظة اللي هيتم فيها الفرحة 


حسن قاعد وقصاده ابو خلود والمأذون بيعلن الجملة المشهوره في رواية أحدهم 


زين بحب: الف الف مبروك ﯾخوي فرحتلك قوي وربنا يتمم بخير

ملك حضنت خلود بفرحة: مبروك ﯾخلود الف الف مبروك يحببتي 

رقية: الف الف مبروك ﯾ مرات ابني تعالي في حضني يبنتي 


المنشاوي وقف بغي.ظ وبص لخلود وقرب عليها 

خلود رجعت لورا بخوف من ابوها بس حسن وقف قصاده وخباها ورا ضهره  خلود مسكت فيه جامد وخافت من نظرات ابوها وخبت وشها في ضهره


حسن ببرود: نعم 

المنشاوي: عايز ابارك لبنتي فيها حاجة دي


حسن:   كانت بنتك دلوقت بقت مراتي ومن حقي اقول مين يسلم عليهاومين لاء واتفضل من غير مطرود 

المنشاوي بصله بغيظ وغضب ومشي خلود طلعت من ورا ضهره وحسن ابتسملها وهمس جمب ودانها 


: متخافيش انتي بقيتي مراتي ومسؤلة مني 

 خلود من جوا قلبها فرحت انه لسة بيحبها وخايف عليها وغصب عنها دموعها نزلت منها حسن مسحلها دموعها وومسك وشها بإيده وباس راسها 


نيجي للحظة المنتظرة 


خلود كانت لابسه فستان ابيض جيمل وعليه تطريز هادي وبسيط 

وحسن جمبها لابس بدلة شيك وقميص ابيض وكرفتة ودخلين قاعة وعيون الكل عليهم الكل فرحان ومبسوط 


ملك كانت لابسه فستان ني

بيتي وعليه طرحة أوف وايت وحطت ميكاب هادي وزين لابس بدلة بيج وماشي جميلة 


زين: مراتي القمر 

ملك اتكسفت وبصت في الارض بس بقي كسفتني 

زين: انتي لسة شوفتي حاجة ﯾ حببتي 

وساب ايدها وراح لبتاع الديجي وملك كانت واقفة علي الاستيدج وحسن وخلود قاعدين في الكوشه وشكلم جميل واخيرا زين اتكلم وبص نايحة ملك 


زين: ملك انا عايز اعترفلك بحاجة هي جات متأخرة شويا بس صدقيني اني عمرك م غبتي عن بالي لحظة واحدةواللي حصل مني ارجوكي تسامحيني فيه ونبدأ صفحة جديدة مع بعض انا بحبك ﯾ ملك وهفضل أحبك لحد أخر نفس فيا 


الكل كانوا مستغرببن ومبسوطين من حب زين لملك ابوها كان واقف بعيد وعينه دمعت غصب عنه وافتكر لما كان بيعاملها بقسو.ة وسمع كلام سيدة ومشي وراها ودعا من قلبه ان ربنا يسامحه ويغفرله وولسة هيلف وشه ويمشي لاقي اللي مسك ايده وبصله 


سليمان: واقف بعيد ليه ﯾخوي حسن يبقي ولدي قبل مني 

علوان بندم: اني مستاهلش اكون اب ﯾ خوي بنتي اللي حتة مني قسيت عليها ضر.بتها ولايمكن تسامحني بس والله ندمان ﯾخوي قولها تسامحني 


ملك بدموع: وانا مسامحاك ﯾ بوي وجريت عليه وخضنته وبكت كتير في حضنه وزين كان  واقف مبتسم  وبص لابوه 


سليمان:  يلا يخوي تعالي علشان نفرح ونبسط ومع بعض 

دخلوا كلهم وانضموا لحسن وهلود واخدوا صورة جماعية للذكرى وكلهم عاشوا في أمان وحب ودفا 


بالنسبة لسهام وعمها وابنه دول مصيرهم السج.ن بتهمه نص.ب وسر. قة ومشاركاتهم مع شريك زين المنشار عدو زين وكلواحد اخد جزاءه 


وتمت❤


لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية ابنتى الصغيرة)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-