✨ بَيْنَ سُطُورٍ قَلِيلَةٍ .. عَالَمٌ كَامِلٌ مِنَ المُغَامَرَاتِ وَالخَيَالِ يَنْتَظِرُك 🪶♥️

📁 أحدث الفصول

رواية حلالي الفصل الثالث 3 بقلم شهد غانم

رواية حلالي الفصل الثالث 3 بقلم شهد غانم

رواية حلالي الفصل الثالث 3 بقلم شهد غانم


رواية حلالي الفصل الثالث


رواية/ حلالي❤


الجزء الاول  


البارت 3 


بـــقــلــم /شـــهــــد غـــانـــم 


وقفت سدره تنظر إلي المحل بصدمه..  كيف حدث هذا.. من الذي جعل المحل هكذا.. 

كانت (سدره) في حالة صدمه فقد كان المحل محروق والثياب التي فيه كلها محروقه.. فقد قام شخص ما بحرق المحل ولكن لماذا ومن هو هذا الشخص 

سدره بصدمه وبدموع:- لااااااا 

ظلت (سدره) تنظر إلي المحل بصدمه وهي تري حلمها أصبح رماد..  نعم فقد كان حلم (سدره) هز فتح محل للزي الشرعي وقد تعبت كثيرا حتي تفتح هذا المحل ولكن كل شئ تدمر الآن 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

في منزل نور 


نور بصدمه:- يلاهوي 

عمر:- في ايه 

نور:- المحل بتاع سدره اتحرق 

عمر:- لاحول ولاقوة الا بالله 

نور:- أنت لازم أروح لها دلوقتي..  سلام 

عمر:- في رعاية الله 

أغلقت نور الخط مع عمر وخرجت كي تذهب إلي سدره وفي الطريق رنت علي (أنس)  أخو (سدره)  

نور:- السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

أنس:- وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته..  مين حضرتك

نور:- أنا نور صاحبة سدره 

أنس:- اهلا 

نور بحزن:- المحل بتاع سدره اتحرق..  البنت اللي بتشتغل معاها لسه بعتالي دلوقتي.. 

أنس بصدمه:-اتحرق ازاي يعني 

نور:- مش عارفه..  أنا في الطريق ليها أهو 

أنس:- طيب ماشي أنا نازل دلوقتي 

سحب (أنس) الجاكت الخاص به ومفاتيح سيارته 

الأب:- رايح فين يا أنس 

أنس: - محل سدره إتحرق 

الأب بصدمه:- يتقول ايه.. ازاي 

أنس:-مش عارف انا رايح لها دلوقتي 

الأب:- أنا جاي معاك 

الأم:- وأنا كمان جايه 

أنس:- خليكِ هنا يا ماما 

الأم:- طب ابقا طمني بالله عليك يا أنس 

أنس:- حاضر 

ركب (أنس) و والده السياره وقادها أنس بسرعه كبيره حتي وصل إلي محل (سدره) 

وصل (انس) ووالده الي هناك وكانت (سدره) جالسه علي الارض و(نور) بجانبها 

نور:- فداكِ ألف محل يا حبيبتي خلاص 

أنس:- خلاص يا سدره حصل خير..  هفتحلك غيره 

اترمت سدره في حضن أخيها (أنس)  وظلت تبكي بشده 

أنس:- يلا نمشي 

هزت (سدره) رأسها بمعني لا 

الأب:- يا حبيبتي كويس إن مكنش في حد جوه..  المحل يتعوض 

أنس:- بابا عنده حق يا سدره يلا نمشي 

ذهبت سدره مع أخيها وأبيها ونور إلي المنزل ودخلت إاي غرفتها 

الأم:- انتي كويسه يا سدره

هزت سدره رأسها بمعني اه 

الأب:- سيبوها ترتاح شويه 

خرج الجميع من الغرفه واستأذنت (نور) وعادت لبيتها 

فتحت سدره مذكراتها وكتبت 

أيا حلمي لماذا لم تكتمل 

لا أستطيع أن أراكَ رماداً  

حاربت كثيرا من أجلك 

انتصرت وامتلأتُ عناداً  

أيا حلمي لماذا لم تكتمل💔🥺 

أغلقت (سدره)  مذكراتها وبكت بشده 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

في فلة محمد 


محمد:- أخيراااا..  محدش ممكن يتخيل إن أنا السبب في حريق محل سدر..  وأكمل بشر..  بقاا أنا ترفضيني يا سدره..  استني عليا دا أنا هخليكِ تندمي علي اليوم اللي رفضتيني فيه  

أمسك (محمد) هاتفه ورن عاي شخص ما

محمد:- ادخل لهم بالصدمه التانيه 

...:- بسرعه كدا يا باشا.. 

محمد:- اه 

أغلق (محمد) الهاتف ثم قال 

محمد:- قابلي الصدمه التانيه يا سدره ثم ضحك بشر 


فـ ما الذي يخطط له محمد؟  

وماذا ستفعل سدره؟ 


يُتبع  


رواية/ حلالي❤ 


الجزء الاول 


بـــقــلــم/ شـــهــــد غـــانـــم 


رواية حلالي الفصل الرابع من هنا

تابع الرواية على التليجرام من هنا

 

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات