رواية عشق الندي الفصل الرابع عشر 14 بقلم مها عيسى
![]() |
| عشق الندي |
رواية عشق الندي الفصل الرابع عشر 14
💓 عشق الندي 💓 (( 14))
----------------------------
✍️بقلم // مها عيسى
💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓
اللهمّ صل وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين
.....................................
في الهاتف.. رائد / ايو يا"ندي"... مراد " استأذن مني انه
يعدي ياخدك تروحو تختارو فستان الفرح والحاجه اللي
لازماكي بس حاولو متتأخروش.....
ندي /حاضر يا بابا..... قفلت معاه وبصت لممتها
وهزت راسها
مراد / مم مش يلا بقه
ندي / حاضر هاطلع البس وانزل بسرعه عن إذنك
تقي / اتفضل اقعد يابني على ما ندي" تنزل.... وهتفت
فوزيه "..... جائت فوزيه "... لتكمل.. أعملي فنجان قهوة
للدكتور مراد"
فوزيه... تحت امرك يا هانم
تقي / وانت عامل ايه يا حبيبي وماما أخبارها ايه
مراد / الحمدالله يا ماما كلنا بخير وازي جدو "سراج"
عامل ايه
سراج / من خلفه..... جدك سراج " أحسن منك يا عم
يقولها بضحك... ليقوم" مراد " وهو مبتسم يسلم عليه
عامل ايه يا واد يا "مراد ".....
مراد / الحمدلله تمام
سراج /يمسح على رجله.... ديماً ياحبيبي والواد" سيف
أخباره ايه... فيه ايه هي أوكرانيا عجبته أوي كده مش
عايز يرجع
مراد / بضحك... شكله كده يا جدو.... هو قال إنه هاييجي
على الفرح علطول عشان تعب هناك شويه والدكتور
منعه من السفر
سراج / بزعل... لاأ ألف سلامة عليه هابقه اتصل بيه
أطمن عليه... ربنا يشفيه ويعافيه يارب... أنت أصلك
متعرفش أبوك ده غالي عندي اد ايه لأنه من ريحة
أغلى الناس على قلبي... يااه الله يرحمك يا مراد "
كنت ونعمه الصديق والأخ فعلاً ياما طلعنا مهمات مع بعض
طب انت عارف ان جدك خاطر بحياته عشان يفديني
لينتبه له" مراد "...... ليكمل.. اه والله زي ما بقولك كده
كنا لسه شباب بقه وطلعين مهمه كنا بنهاجم تجار سلاح
وأثناء المدهمه واحد منهم صوب رصاصه عليا بالظبط
ولكن جدك بقه الله يرحمه طار واخدها بدالي زقني
وقعت والرصاصه صبته في كتفه جنب القلب علطول
وهو واقع صوب مسدسه في المجرم ونشانه صاب علطول
جتله بين عنيه طب مايت علطول.... جدك كان بطل
على حق وكان ممتاز جداً في شغله ومخلص له كان عنده
اهتمامه بشغله أهم من اهتمامه بأهل بيته عشان كده
جدتك متحملتش إهماله وخلعت بدري بدري هههههه
أنا بضحك طبعاً جدتك الله يرحمها كانت هي كل حيات
جدك كان روحه فيها عشان كدا لما اتوفت رفض أنه
يتجوز بعدها رغم أنها ماتت وهو لسه في عز شبابه
بس كان بينهم قصة حب جميله وهو فضل يخلص لها
حتى بعد ما ماتت...... ههاا يلآ الله يرحمهم الاتنين بقه
كانت نزلت خلاص "ندي"... واستأذنو ومشيو وأول ما وصلو
عند العربيه "مراد" بسرعه فتح باب العربيه ل "ندي
وهي ابتسمت بأمتنان وركبت وهو قفل الباب ولف ركب
وسحب بالعربية وشغل ميوزك هادي وطول الطريق عينه
على" ندي "... ظبط مراية العربيه على عنين" ندي "
وكل شويه يبص مره في المرايا ومره يبص عليها وهي
جنبة بأبتسامة وسعادة عاشق مش مصدق نفسه ان
حبيبته جانبه.... وهي تخجل وتبص من الازاز....
يوصلو للاتيليه وتقيس كام فستان وف كل مره ينبهر بها
مراد... ويتنح قصادها ويشعر فيها بكلام العشاق...
وأخيراً اختارو الفستان واشترو شوية حاجات....
وطلب منها يقعدو في كافيه يشربو حاجه لكن هي رفضت
ومراد.. طبعاً زعل ولكن ف الاخر ركبو وروحو
وقف " مراد" أمام الفيلا..... اتفضلي نزلها بعد إذنك
ندي / حست انها كانت بايخة معاه وهو صعب عليها..
حمم ايه أنت مش هاتدخل معايا
مراد / بوجه عابث... لاأ شكرا
ندي / شكرااا.. ليه كدا
مراد / يقلع نظارته ويقرب لعنيها... ندي " أنا عارف انك
مش من يوم ولليله كده هاتحبيني... بس عل الأقل أدي
لنفسك فرصه إنك تحبيني...وبخنقه يتنهد... ندي"
أنا طول الوقت حاسس اني عبق عليكي أو حاجة تقيله
على قلبك... (وبحنان) للدرجادي يا "ندي" شيفاني إنسان
وحش ميستهلش إنك تحبيه أو حتى على الأقل تعمليه
باهتمام شوي
ندي / بزعل من نفسها... متقولش كده يا" مراد ".. أنت
اي بنت تتمناك ومش بس كده وكمان انت فتى أحلام
اي بنت صدقني أنا نفسي شيفاك كتير أوي عليا
مراد / بلهفه وحب... اومال ايه طيب... ليه دايماً بحس
اني كل ما قرب خطوه بتبعدي خطوات وخايف أكون
.... ثم يتنهد وهو ينظر لأعلى ثم ينظر لها... خلاص
ياندي " أنا هاصبر عليكي بس عشان خاطري سبيلي
نفسك وأنا واثق إني هاخليكي تحبيني لأنك عمرك ما
هاتلاقي حد يحبك ادي.... ويصمت وهو يتأملها قليلاً
وندي / تخجل من نظراته... حم طب ايه مش هاتدخل
بردو
مراد / بابتسامة وحنان... لاأ خلاص بقه أنا كفايه عليا
الكلمتين الحلوين اللي قولتيهم في حقي دول
ليقول بضحك.. جبرنا.... يجعلها تبتسم
ليسرح فيها قائلاً.... ابتسامتك جميله أوي مشفتش
جمال بالشكل ده.... يشعر بخجلها أكتر.. حمم طب خلاص
كفايه كده أصل وشك من كتر الخجل بيحمر اوي وبيبقه اااا
ولا بلاش نأجلها لبعدين (يقول الاخيره بغمزة عين وابتسامة)
يلبس نظارته يلا سلام مؤقت يا قلبي.... بااااي
ويلف يركب سيارته ويشاور لها ثم يسحب بسيارته
وهي تنظر له بحزن وتتنهد وتدخل... بقلم مها عيسى
<<لا حولا ولا قوة الا بالله العلي العظيم >>
في غرفة المكتب في فيلا " مهند"... يجلس " سراج "
ومهند " و" أسر "...
سراج / أنا قصدت أننا نتقابل هنا عشان نكون على راحتنا
قولي بقه يا" مهند " اي الكلام اللي عندك ومكنش ينفع
تقوله في التيلفون
مهند / بصراحه هو مش كلامي هو كلام" أسر "...
وهو إللي مصم ع السرية بيقول انه فيه خطوره عل حياتنا
أسر / بصراحه ياجدو أنا بعد اللي حصل للدكتور وأنهم
يتخلصو منه عشان خافو ليعترف علي وراه... ده
خلاني أكون حريص ذيادة لأن السبب اللي خلاهم
يصفو الدكتور عشانه بقه تحت أيدي..... وده طبعاً لو
وصل لهم أنتم أكيد عارفين هايكون رد فعلهم اييه
سراج... ينظر ل "مهند"... ثم ل أسر... هو فيه ايه
بالظبط ايه اللي انت وصلت له
أسر / أنا الحمد لله زي ما يكون كان قلبي حاسس ان
حاجه زي دي هاتحصل فحبيت أعمل حسابي عشان
يكون معايا الدليل إللي همآ تا فكرو ان بقتل الدكتور
بكده يكون مات سرهم معاه.... أنا يوم ما فضلت في
الشغل بليل ولتاني يوم... كنت في الحجز مع الدكتور
بعمل معاه أحلى استجواب.. مصبرتش لما التحقيق
يمشي رسمي خفت على مايتعرض على النيابه يكونو
خلصو منه واعترافه لينا مش كفايه كان لازم يكون تحت
ايدي دليل تاخد بيه المحكمه....... جبت إذن من النائب العام
باستجوابه وتسجيل كل مايسرده في الاستجواب وفهمت
وجة نظري للنائب العام والمخاطر إللي متخوف منها
وبصراحه كده الراجل طلع متفاهم جداً معايا.... ووافقني
الرأي والحمدلله إني متأخرتش وإلا كنا ضربنا بضهر الخيط
مهند / وهو يخبط على كتفه بمرح... حفيدك طلع أذكى
مننا ياباشا هههه آل وانا اللي بقيت مخنوق من هدوئه
بعد اللي حصل مع الدكتور. بقلم مها عيسى
سراج /طب وهو قالك ايه بقه في الاستجواب ده
أسر.....................
_______باااااك_______-
أسر / يدخل الحجز وبيده كرسي وضع الكرسي وأغلق
الباب خلفه ثم سحب الكرسي وجلس عليه بالعكس
وبعد نظرة مطوله يدلك بدقنه ممم قولي بقه يادكتور
كده واشجيني ما عندك (وهو واضع كاميرا بالجاكيت
صغيرة حتى لا يعلم الدكتور بأنه يسجل له حتى يتحدث
بأريحية....)
الدكتور / بتوتر.... أنا قولت كل اللي عندي
أسر / لأ يادكتور متزعلنيش منك وتخليني أقلب ع
الوش التاني... إلا أنت مش قده وف الآخر بردو
هتتكلم هاتتكلم فايبقه ملوش داعي نتعب بعض وهات
م الآخر.....
الدكتور / بخوف يبتلع ريقه بصعوبه.... أنا قولت كل حاجة
ياباشا
أسر / بصوت كافحيح الأفعى.... دكتووووورررر
أظن انا كلامي واضح (ليكمل بهدوء) انت مقولتش غير
العناوين... يلآ اا أخلص أنا بدأ صبري ينفذ
الدكتور / شعر وأنه خلاص مفيش فايده وكأن نهايته
تكتب أمامه.....
ليقرأ "أسر".. خوفه هذا فايضرب ع الحديد وهو سخن
أسمع لو كنت فاكر ان الناس اللي وراك هايسعدوك
تبقه لمؤخذا... سفيه وغبي.. لأن الناس دي اللي كرته
بيكشف مش بتساعده... لااااأ دي بتحرقه
فاعل الأقل أعمل حاجة تقابل بيها ربنا يمكن يسمحك
على جريمك البشعه دي... بقه ياراجل البنت تجيلك
عشان تخلصها من الفضيحه تقوم تكمل عليها وبعد ما
تزهق منها وتجيلك ضاحية جديده تتخلص منها وتقتلها
طب سيبها يأخي تواجه مصيرها في الدنيا.... ده ايه
الجبروت إللي أنت فيه ده
الدكتور / بأستسلام.... عشان هما كده كده كانو هايموتو
سواء أنا عملت معاهم كده أو لأ... لمجرد دخولهم العياده
بتتكتب شهادة وفاتهم ههه وأنا ما إلا وسيط.... افككهم
خورده واصحابها ييجو ياخدو كل واحد إللي يلزمه
فاليه بقه مأخدش مزاجي واستنفع بدل المره مرتين
( يقص بسلاسه وكأنه دون وعي وكل هذا تحت اندهاش
أسر " .. وتغير ملامحه بكل تصريح يقوله الدكتور وهو
يتفاجيء بقدر هذه القذاره) وطبعاً التسجيل شغااال
ليكمل.... بمآ إني دكتور نسا وعندي في المركز بتاعي
قسم للعمليات المشبوها بس انا بردو كنت بعمل فيهم
معروف هما كانو بيغلطو وأنا بعالج غلطهم وبعمل لهم
عملية أجهاض واخلصها من العار اللي جبته لأهلها ثم... ثم
هما لو كان أهلهم يعرفو بغلطتتهم كانو أكيد هايغسلو عارهم
أنا بقه رايحتهم من الأمر كله وقمت انا بالمهمه دي هههههه
أسر / طب ازاي كانت البنت من دول بترضي تكمل معاك
من غير ما تقاوم او تحاول تنقذ نفسها
الدكتور / لأن أول مره بتكون متخدره وقبل ما ترجع
لواعيها كلياً أقوم بأغ**تص**ب**ها واصور العلا**قه
كامله بس من غير ما وشي يبان في الفيديو وبعد ما
تسترد وعيها كاملاً افرجها نفسها وهي فريسه هههه
(بيتكلم زي المسطول لأن الإحباط والاستسلام مسيطر عليه)
وطبعاً بعد كده اجبرها يتكمل ينذيع ههه لأني كنت بهددهم
بإنى أنشر الفديوهات وطبعا خوفهم من الفضيحه..
يخليهم يردخو لتهديدي ويستسلموا بسسس وبعد ما
تيجي غيرها أخبر الجماعه بوجود الضحيه عشان أخلص
منها وافضي للجديده..... وهلوما جره نفس الشيء ف
كل مره ههااا مكنتش عمري اتخيل إني اتكشف ف يوم من
الأيام وأصبح أنا الفريسه هههااا.....
أسر / طب بتعمل ايه بعد ما بتتخلص منها
الدكتور / ما انا قولتلك بفككها وابيعها خرده... سيادتك
أكيد فهمني
أسر / قصدك بتبعها لتجار الاع**ضاء
الدكتور / بالظبط كداااااه... واكسب مرتين هههههه
مره فلوس ومره ااا**'*' ههههاااا.. معايا
أسر / بابتسامة خبث... اه ياحبيبي طبعاً معاك مم كمل
مييين بقه الجماعه دول اللي بياخدو منك الخورده
الدكتور / بلاش يا باشا.... لأن سيادتك أول واحد هايدفع
تمن اللي هاقوله هههه بلاش اتكلم أحسن ليا... وو... لييييك
أسر / بصوت عالي... ولا ااااا انطق مين الجماعه دووول
الدكتور / افتكر ان أننا قولت لك بلاااااش......
ليمسكه "أسر".. بقوه من لياقته ويجذبه له وبعين تخرج
شرز وملامح غضب وصوت ثوري.... انطق قبل ما ادفنك
هنا...... ليكن الدكتور قريباً منه جداً فايهمس له بأذنه
ليبحلق "أسر"... من هول الصدمة ويتركة ويظل لدقائق
مذبهل ورجليه مش شيلاه.....
_________ عودناااااا _______
سراج / يفك الكرافت بتاعه بتوتر وهو يشعر بخنقه
وكأنه سايصاب بذبحة صدريه.... ليقوم مسرعاً "مهند
ويأتي له بكوب مياه.... أشرب يا عمي.... ألف سلامة
أسر / بنظره.... خير يا جدو حاسس بأيه...
تخبط عليهم" نرمين "... وتدخل ولكن تتصدم أول ما
تشوف شكل والدها.... تجري عليه بلهفه.. بابااا
بابا مالك... حبيبي فيه ايييه يا" مهند "... أسر".. اي
اللي حصل
مهند.. ينظر ل" أسر "... ونرمين... متنطقو فيه ايه
مهند / حبيبتي اطمني هو بس عمي شكل السكر علي عليه
روحي هاتي الدوا بسرعه وانا هاطلع أكلم الدكتور
أسر /تليفونه رن برساله..... سابهم وخرج
وهما خرجو وراه.....
سراج / بعد ما خرجو.. اخرج هاتفه من جيبه وطلع رقم
واتصل وبصعوبه وبصوت متعب ضعيف جدا... اااالووو.....
............
__________ بقلمي مها عيسى ________
نانسي / في الجنينه تقابل "أسر".. ولكن تجد وجه عابث
على فكره انت بقيت رخم جداً الأيام دي
أسر / بيحاول يخفي حالته النفسيه أمامها ويظهر هدوئه..
مم يقبض بيده زراعها وهو يتحدث وعيونه رايحه جايه
انتي يابت انت مش ناويه تقصري لسانك ده شويه...
نانسي / وهي تسحب دراعها... سيب دراعي يارخم
أسر / من بين أسنانه... تاني بردو انتي مفيش فايده فيكي
أعمل فيكي ايه هااا قولي
نانسي /بخنقه دموع... سيب دراعي يا "أسر".. بتوجعني
وهو أول ما يشوف الدموع بعينها يترك يدها ويعتذر لها
أسر / اسف مكنش قصدي اوجعك بس انتي كمان لسانك
طويل
نانسي / لأ... أنت مش طبيعي انت بتضغط عل اديا بقوه
وكأني عدوتك.... شيء مش طبيعي
أسر / بحنان وهو ينظر لعيونها... بزمتك فيه عدو زي
العسل كده... ثم بطرف ظهر الإبهام يمسح دمعه كانت
تنوي النزول ولكنه يسرع ويمنعها... ويرفع أصبعه عل فمه
يقبل هذه الدمعه التي سقطت بأصبعه... وبابتسامة
وأستلزاز.. الله الله... حتي دموعك شهد مكرر... أنتي
يابت ايه.. مخلوقه من ايييه هاااا....
نانسي / تتكسف ولكن ترجع تضيق حواجبها وتبحلق له
انت ايه عايز تاكل بعقلي حلوه عشان اعديلك مسكة
دراعي بالطريقه دي.... ولا عشان مسألكش انت متغير ليه
الفتره دي.... ايو ايو انا مش تايهه عن حيل الظباط دي
أسر / بضحك... ياولد ياجامد انت يابتاع الحيل....
أنا دوست عل إيدك جامد عشان طولتي لسانك.. بقه فيه
واحده عسل كده ومحترمه تقول لجوزها رخم.... ينفع
بردو كده.. هاا...
نانسي / لأ بجد ومين قالك بقه اني هاقبل اتجوزك من
الأساس..... دانت سقف طموحك علي أوي
أسر / بابتسامه... ومالو الطموح حلوو هههه.. وبعدين
ياقمر انت مش بمزاجك...( ويعمل اشاره باديه)...
واااه اعملي حسابك بعد الجواز هاتلبسي الحجاب
أنا مسمحش بأن مراتي تمشي كده بشعرها
نانسي / لا والله.... كمااااان ههه دانت عايز تتحكم بقه
مش تتجوز
أسر / وهو انا لما اغير عل مراتي حبيبتي وكمان أخاف
عليها من غضب ربنا يبقه بتحكم.... على فكره مفرود
ده يبقه قرارك انتي قبل مني انا مش عارف والله
ازاي بباكي سيبك كدا ولا "فهد " باشا ازاي دي مش
قادر استوعبها
نانسي / لأ ماهو صحبك زيك اصلاً كل خناقي معاه بالسبب
ده ولكن بابا دايماً بيقف له.. بيقوله هي لازم تلبسه عن
اقتناع عشان تكون حباه ومتقلعوش تاني
أسر / وهو يضع يده عل صدره وبنظره سخريه بحب..
مم والبرنسيسه بقه هاتقتنع امتي.... يابنتي هو حد ضامن
عمره الواحد ممكن يموت وهو واقف كده
نانسي / بلهفه وخوف وبسرعه... بعيد الشر.... ثم تخجل من
نفسها تعض جانب شفايفها
أسر /يبتسم وينظر لها بحب... حبيبي خايف عليا...
ليكمل بحنان.... لاأ بجد يا "نانسي" فكري في كلامي
صح مفيش حاجه تستاهل إنك تغضبي ربنا عشانها
عشان يبقه شكلك حلو ياعني لأ ياسيتي أنا بقه متأكد
انك بالحجاب هاتكوني أحسن بكتيييير من كده
وهاحبك اكتتتتتتر..... حبيبي انا خايف عليك
ليهتف عليه "مهند" من بعيد.... وأسر "... يشاور له بأنه أتى
لينظر بحب ل نانسي.... يلا يا روحي سلام مؤقت
و متنسيش تفكري في كلامي.... يلا سلام يا قمري
و يسبها ويروح ل" مهند " يقفو يتكلمو مع بعض شويه
وبعدين يركبو العربيه مع بعض ويمشو....
لا حولا ولا قوة الا بالله العلي العظيم.....
تاني يوم تروح نانسي ".. عند" ندي " يقعدو مع بعض
شويه وبعدين" ندي " تسيبها وتدخل الحمام...
نانسي / تجد حجاب ل" ندي " على الكرسي تنظر له
وتاخذه وتلبسه وتبص لنفسها بالمرايا وتقول لنفسها
والله صدق الواد" أسر " شكلك عسل يا بت يا" نانسي
وشويه تقلع الحجاب وشويه تلبسه تعمل مقرنه...
ثم تبتسم بشرود....... لتدخل عليها" ندي "...تفاجأ بها
ندي /بدهشه... الله ايه الجمال ده حقيقي فعلاً جميله جدا
في الحجاب يا" نانسي
نانسي / تقلعه... انتي هاتعملي زي اخوكي... ال اي
بعد الجواز عايزني اتحجب
ندي / وماله يا نانسي" ده شيء جميل وبعدين انتي
مفرود تفرحي انه بيخاف وبيغير عليكي وبعدين الحجاب
ده فريضه على كل بنت مسلمة بس يكون الحجاب الصح
إللي أمرنا بيه شرع ربنا مش نلبس بقه طرحه صغيره
على بنطلون ونقول احنا كدا خلاص عملنا بالفريضه
واتحجبنا... لاأ طبعاً لازم يكون لبسنا يليق بالحجاب
الشرعي ياعني يكون طويل وفضفاض....
نانسي / أنا عارفه كده يا "ندي".... وزعلانه جداً من
نفسي بس خايفه متحملش البس طويل وواسع ومش
حاسه شكلي هايكون حلو وكمان انا في لبس البنطلون
بكون خفيفه كدا ف الحركه وبحسه شياكة أكتر
ندي / ياحبيبتي... انتي اللي يهمك شكلك قدام الناس
ولا شكلك قدام اللي خلق الناس أكيد شكلك قدام
ربنا أهم ولا ايييه... وبالنسبة للخفه ف الحركة والشكل
وكده صدقيني ده بالتعود... مع الوقت هايكون الموضوع
سهل جداً بالنسبة لك..... حولي انتي بس
نانسي / تجلس على طرف السرير... وبتنهيده.. ربنا يسهل
هو انا مقولتلكيش مش بابي إمبارح قال ل ماما ان
بباكي وأسر ".. طلبو ايدي رسمي منه.....
وكمان اتفقو ان خطوبتنا يوم فرحك أن شاء الله
ندي / بفرحه... بجد حبيبتي ألف مبروك مقدماً
أخيراً" أسر " قدم بخطوه
نانسي / يوووه آآخيررراا بعد ما روحي طلعت هههههه
بس أنا سعيده أوي يا" ندى " أخيراً ربنا هايجمعني
بحبيبي...... لتلاحظ تغير ملامح" ندي "... تحضن كتفها
كان نفسي انتي كمان يا "ندي"... تتجوزي اللي اختارو قلبك
ندي / كل شيء قسمة ونصيب... ومحدش بياخد أكتر من
نصيبة....... بقلم مها عيسى
________ونقول بعد أسبوع في أفخم قاعة بفندق فخم
يقيم حفل زفاف "ندي" على " مراد".... وسط جمع هائل
من الوسط الفني والاعلامي وكبار رجال البلد سواء في
الحكومه او رجال الأعمال..... والكل فرحان وسعيد
وتجلس "ندي" ومراد "..... بالمكان المخصص للعرائس
وعلى وجه" مراد " إبتسامة سعاده لا تفارق وجه ابدا
طول الوقت،، ولكن" ندي " تحاول بأن تظهر الفرحه
ولكن أكثر الوقت شارده...... ليأتي عندهم" فهد "..
وهو يلاحظ شرودها الدائم يقترب لهم يبارك لهم ثم
يقترب بجانب" ندي... ليأخذ معهم الصور ثم يميل على
اذن" ندي ".... بلاش السرحان الذايد ده الناس تقول اي
حاولي تتأقلمي على الوضع الجديد يادكتوره.....وانسى
تلك الكلمات وقعت على اذانها كالصعقه التي شُلَت
جميع حواسها وهي تشعر بدوار وكأن القاعه تدور بهآ
لتغلل نظراتها وهي تحاول إمساك نفسها بالقوه منعاً من
سقوطها مغشيً عليها......
أسر / واقف عن بعد بيباشر كل الأوضاع ونظره على
اخته ليلاحظ شحوب وجهها وكأنها تدخل في نوبة إغماء
وفي نفس اللحظه يفاجئ ب............؟؟؟؟؟؟؟
يتبع
عشق_الندي _____بقلم مها عيسى
شاهد الفصل الخامس عشر من هنا
