رواية الزواج المظلم الفصل الثاني 2 بقلم هنا حسين
رواية الزواج المظلم الفصل الثاني 2
روايه قصيرة الزواج المظلم part 2
صحيت رحمه علي ايد بتذقها بعنف
رحمه بفزع: اي في ايه
ياسر: مش عارفه في اي ازاي تنامي لدلوقتي هو انت مش عارفه ورايا شغل
رحمه: طب انا اعمل اي
ياسر بغضب: تقومي قبلي تجهزيلي الحمام وهدومي والفطار
رحمه: حاضر يا ياسر اللي انت عاوزه ان شاء الله من بكره هعمل اللي قولت عليه
ياسر: ومن بكره ليه قومي بسرعه جهزي
قامت رحمه بسرعه تجهزله الفطار
جهزت رحمه اللي طلبه منها وهو راح الشغل
قعدت على الكرسي بأرتياح كأنها لم ترتاح من فتره حست ان نفسها راح منها وحست ان الايام الجايه صعبه عليها
قامت وضبت الشقه وهي حاسه ان روحها مطفيه جهزت الغدا وهي مالهاش نفس لاي حاجه
لقيت الباب بيخبط قامت فتحت لقيت خالتها وابنها
خالتها: رحمه حبيبتي الف مبروك يا حبيبتي
رحمه بإبتسامة باهته: الله يبارك فيكي يا خالتي
محمد: مبروك يا رحمه
رحمه: الله يبارك فيك يا محمد اتفضلوا
دخل محمد ووالدته لداخل وقدمت لهم رحمه الضيافه
خالتها: عامله ايه يا حبيبتي جوزك كويس معاكي
رحمه: الحمدلله يا خالتي
محمد: معلش يا رحمه مقدرتش احضر الفرح كان عندي شغل مهم
رحمه: لا عادي ولا يهمك يا محمد
اذكروا الله
بعد وقت جه ياسر علي معاد الغدا لقيهم قاعدين رحب بيهم بدون نفس
محمد: طب نستاذن احنا بقا
رحمه: مش هينفع لازم تتغدوا معانا
خالتها: لا يا حبيبتي مره تانيه نسيبكم علي راحتكم وسابوها ومشيوا
رحمه: مالكش حق كان المفروض تخليهم يتغدوا معانا خصوصا ان ده وقت غدا
قرب منها ياسر بغضب وضربها بالقلم
ياسر: انت ازاي تدخلي راجل غريب وانا مش موجود لا وكمان زعلانه انه ماكلش ماعنه ماطفح
رحمه: انت ازاي تضربني بعدين محمد زي اخويا ومتربين سوا كمان خالتي جايه معاه ولا دي شفافه
ياسر: انا اضربك زي ما انا عاوز بعدين يجوا من غير معاد
رحمه بسخريه: فاكرنا عرسان وانك موجود مش عارفين اللي فيها
ياسر: طبعاً جاي يملي عنيه منك مش قادر علي بعدك
رحمه بعصبيه: ياسر انت اتجننت مش عارف بتقول اي
ياسر: بقول الحقيقه هو مش ده اللي اتقدملك وانت رفضيه
رحمه بحزن: رفضه علي شان كنت فاكره انك بتحبني لاكن يا خساره طلعت مغفله
يا سر سمع كده ومسكها من شعرها وفضل يضرب فيها بكل غل
رحمه كانت بدافع عن نفسها بكل قوتها
رحمه: ابعد عني يا حيوان يا حقير يا سادي
ياسر بغضب معمي: طب انا هوريكي السادي هيعمل اي
سحبها داخل الحمام ملا البانيو وربط ايدها من الخلف وفضل يغطس راسها وهي لا حول ولا قوه بها
فضل علي الحال ده بعض من الوقت
لاما لاحظ انها خلاص مش قادره تاخد نفسها رماها على الارض كانت بتاخد نفسها
بسرعه فك ايدها وطلع لبرا
وهي فضلت تبكي بقوه ورعب بقلم هنا حسين
اذكروا الله
بعد شويه دخل ياسر كانه لم يفعل شيء
ياسر ببرود: قومي جهزيلي الغدا ولا عوزاني اموت من الجوع
رحمه بانهيار: انت مجنون مستحيل تكون من البشر
قرب عليها ياسر بغضب ونزل لميستواها وقال
ياسر: رحمه حبيبتي بعدين بتزعلي لما بضربك فيها اي لما تسمعي الكلام ليه لازم تجادليني
رحمه بضعف: عجباك حالتي دي انا عملتلك اي حرام عليك
ياسر ببرود: ومالها حالتك ما انت زي الفل اهو لا كسرت ايدك ولا رجلك علي طولت لسانك وكمل بغضب حسك عينك حد من اهلك يجي يزورك وتفتحيله الباب ساعتها مش هرحمك فاهمه
هزت راسها بخوف
ياسر: انطقي لما اكلمك تردي
رحمه بخوف: فاهمه فاهمه يا ياسر
ياسر: شطوره قومي بقا جهزيلي الاكل
قامت رحمه بصعوبة وهي حاسه براسها بدور بيها
كانت بتعمل الاكل وهي كاتمه شاهقاتها
حطت الاكل علي السفره وكانت هتمشي لاكن اوقفها صوته التي ابت تكرهه
ياسر: اترزعي اطفحي
رحمه: مش عاوزه شبعانه
مسك ايدها وسحابها بقوه واجلسها علي الكرسي
ياسر بغضب: رجعنا لنشفيه الدماغ لما اقولك تاكلي تاكلي مش هتحايل انا
قعدت رحمه وهي ملهاش نفس والاكل بينزل بصعوبه لاكن ما باليد حيله
يتبع _________للحكاية بقيه
🥰دمتم في حفظ الله 🥰
🫶🏻ماتنسوش تصلوا علي النبي 🫶🏻
يتبع
الرواية كامله من ( هنا )