📁

رواية عشقا لا يوجد له طريق الفصل العاشر 10 بقلم ملك أحمد

رواية عشقا لا يوجد له طريق الفصل العاشر 10 بقلم ملك أحمد 



رواية عشقا لا يوجد له طريق الفصل العاشر 10 


 رواية عشقاً لا يوجد له طريق

Part 10


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


وقفت فجأة عندما رأت الحراس... التل أحد الحراس وكاد أن يراها ولكن شهقت ليلا عندما شعرت بأحد يسحبها من معصمها....


ـ ريان : ششش


أومات له ليلا ...


ـ ريان بصوت منخفض : امشي ورايا براحه عشان اقدر اطلعك من هنا بأمان فاهمه ؟


ـ هزت ليلا رأسها ...


ـ اخذها ريان وتحرك ببطئ حتي يخرجها ....


ـ فجأة وقف عندما سمع صوت أحد الحراس ...


ـ الحارس : عندك ...


التفت ريان ووجده يوجه مسدسه عليه ...


ـ رفع ريان يده علي لا يعرض ليلا للخطر ...


ـ فجأة جاء يونس ... الذي كان يوجه مسدسه عليهم ...


ـ يونس He admitted that she was intelligent 


اعترف بأنها ذكيه...


ـ ريان : متتكلم عربي ولا القطه كلت لسانك ؟


ـ ابتسم يونس ابتسم يونس بسخريه ...


ـ يونس : ماشي يا استاذ ريان ...


ـ ريان : حسابك معايا انا يا يونس هي ملهاش ذنب ...


ـ يونس : اي شخص هيبقي قريب منك هيتأذي ... وخصوصاً لما شفت اهتمامك بيها ...


ـ ريان بغضب  : اهتمام اي ال يانت بتتكلم عنه بقولك معرفهاش فاهم يعني اي ؟


ـ يونس : لا مش مصدقك ...


ـ ريان : طيب يا يونس بس انا بحذرك لو جرالها اي حاجه هقتلك ... ومش تهديد وانت عارف كده كويس ...


ـ يونس : ريان بلاش تهددني وخصوصاً إن دلوقتي حياتك ف ايدي ...


ـ ريان بسخريه : انت ناسي نفسك يا يونس ؟ تحب افكرك انت مين ؟


ـ قبض يونس علي يده بغضب الذي كان ينظر لها ريان ويبتسم ابتسامه جانبيه ...


ـ ريان : جرحتك ؟


ـ فجأة خرجت طلقه من مسدس يونس لجهة ليلا ...


صرخت ليلا ارجعها ريان خلفه 


ـ يونس : بس كلمه تاني وهقتلها اوعدك ...


ـ ريان : جرب كده تقرب ... انت جبان يا يونس جبان ...


ـ فجأة دخل الجميع من الرجال المسلحين ووجهو أسلحتهم أمام يونس ...


ـ سلم نفسك المكان كله محاصر ...


ـ رفع يونس يده وهو يبتسم ويقول لريان ... 


ـ يونس : اللعبه مخلصتش علي كده يا ريان وانت عارف كويس ...


أومأ له ريان باستفزاز ...


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في مطار أمريكا ...


هبطت الطائره ونزل الركاب ومنهم وجدان ومالك ....


ـ خرجو من المكان وذهبوا في سيارة اجره ...


امام مشفي والد ليلا .... نزلت وجدان ومالك ...


ـ وجدان : انا مش مصدقه اني هقابل تيته بعد الوقت ده كله وكمان خصوصاً ف الظروف دي ....


ـ مالك : عارف انها ظروف وحشه بس احنا مضطرين ...


ـ اومأت له وجدان وتوجهو لداخل المشفي ...


ـ دخلت وجدان وصعدت لغرفة والد نور بعد أن سألت موظفة الاستقبال عن رقم الغرفه ...


ـ وقفت وجدان وأخذت نفس واقتربت من الممر ...


ـ وجدت جدتها تقف ... 


ـ اقتربت وجدان وهي تقول ...


ـ تيته ...


ـ عندما رأتها جدتها بكت ...


ـ وجدان : بس يا ايتها متخافيش هنلاقيها إن شاءالله....


ـ مسحت الجده دموعها بعدها نظرت لمالك وعانقته وهي تقول ...


ـ الجده : كبرت يا مالك ماشاءالله...


ابتسم لها مالك ...


ـ وجدان : بصي يا تيته انا هتتبع موبايل ليلا وهشوف هي فين ال GBS ...


ـ الجده : للأسف موبايلها ضايع ...


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


عند ريان وليلا ... كانو يجلسون عند سيارة الإسعاف...


ـ اقترب زين ووقف أمامهم ...


ـ زين : كل حاجه تمام ...


ـ أومأ له ريان ...


ـ ليلا : هو انت ازاي عرفت مكاني ؟


ـ ريان وهو يرتشف الماء : مش شغلك ...


ـ ليلا : لا منا لازم اعرف ...


ـ ريان : مش عرفت وخلاص لي بقي الكلام ده ؟


ـ ليلا : طيب بلاش السؤال ده ... مين ده وعايز اي ؟


ـ ريان : اسئلتك كتيره ...


ـ صمتت ليلا بغضب ...


ـ فجأة جاء ضابط ...


ـ استاذ ريان بعد اذن حضرتك لازم تروحو القسم عشان تمضو علي المحضر..


ـ أومأ له ريان ...


ـ لو حضرتك مش حابب تيجي انا هتصرف ...


ـ ريان : لا تمام انا هاجي ...


ـ ذهب الضابط من أمامهم ...


ـ ليلا :  انت غريب اوي بجد ...


ـ لم يحيلهل ريان وظل ينظر للامام ...


ـ شعرت ليلا بضيق بسبب تجاهلها له ...


ـ ولكنها لم تهتم ف هذه طبيعته .... بعدها توجهو إلي قسم الشرطه ...


دخل ريان وليلا ... القسم ...


امام القسم وقفت سياره اجره ونزل منها مالك ووجدان ....


ـ وتوجهو للداخل ...


ـ عندنا دخلت وجدان صدمت عندما رأت ليلا ...


ـ اسرعت وجدان بعناقها ...


ـ وجدان : ليلا انتي كنتي فين ؟


ـ نظرت لها ولمالك بصدمه ...


ـ ليلا : ب بس انتو أزاي جيتو ؟


ـ وجدان : بعدين هحكيلك اهم حاجه دلوقتي انتي كويسه ؟


ـ اومأت لها ليلا بابتسامه ...


ـ نظرت ليلا لمالك كان شاب ذو بنيه قويه وشعر مصفف ويرتدي هودي وبنطال جينز ...


ـ اقتوب مالك ومد يده وهو يقول ...


ـ مالك : عامله اي يا ليلا ؟


ـ ليلا : الحمدلله انت عامل اي ؟


ـ أومأ لها مالك


كان ريان ينظر ليدها التي تسلم بها علي مالك ويقبض يده ...


نظرت وجدان لريان ...


ـ وجدان : مين ده ؟


ـ ليلا : ده معرفهوش ...


ـ نظر لها ريان بصدمه وهو يقول ...


ـ ريان : ريان الراجحي صاحب اكبر شركة استثمارات وتجاره ف الشرق الأوسط والأهم اني إلي ليا الفضل ف اني انقذ البنت الي واقفه قدامكم دي ...


ـ ليلا بصدت منخفض : والسبب في موتي ...


ـ وجدان : بتقولي حاجه ؟


ـ ليلا : انا لا ...


ـ نظر ريان لمالك وهو يقول ...


ـ ريان : معرفتش مين حضرتكم ...


ـ مالك : انا مالك ابن خالة ليلا ...


ـ نظر ريان الجهه الأخري بعدها قال ..


ـ كده خلصت الإجراءات اقدر امشي ؟


ـ ايوه يا استاذ ريان اتفضل واسفين علي مجهود حضرتك معانا 


ـ أومأ له ريان بعدها امسك بجاكت بدلته وخرج ...


ـ ليلا : مغرور ...


ـ وجدان : هو مين ؟


ـ ليلا : ولا حاجه انتو اكيد تعبانين يلا نمشي ...


ـ الظابط : دقيقه واحده حضرتك نسيتي تمضي هنا ...


ـ ليلا: تمام ..


وجدان : طيب انا هطلع اطمن ماما ...


ـ اومأت لها ليلا ...


خرجت وجدان وامسكت الهاتف ودقت علي والدتها ...


ـ وجدان :الو ؟


ـ مني : اي يا حبيبتي عملتي اي ؟


ـ وجدان : لقيناها الحمدلله...


ـ مني : فف الحمدلله طيب هي فين دلوقتي ؟


ـ وجدان : بتعمل حاجه وهنروح ...


ـ مني : هي كانت فين ؟


ـ وجدان : بعدين يا ماما هبقي احكيلك لما اروح ...


ـ مني : ماشي يا حبيبتي باي ..


ـ وجدان : باي يا ماما ...


ـ أغلقت وجدان الهاتف والتفت حتي تذهب للداخل ولكن فجأة صدمت في شخص... 


ـ ووقع هاتفها ...


ـ وجدان : اي ده اففف...


ـ اسف مخدتش بالي ..


ـ وجدان : بعد كده ركز وحضرتك ماشي ...


ـ حضرتك إلي كنتي مركزه ف الموبايل مش انا ...


ـ وجدان : مشفتش قلة زوق كده بصراحه...


ـ كاد أن يتحدث ولكن رن هاتفه ...


ـ الو ؟


ـ زين انت فين ؟


ـ زين : دقيقه واحده بجهز العربيه وجاي ...


ـ ريان: تمام ...


ـ اغلق زين الهاتف ونظر لوجدان وأخرج من جيبه نقود وأمسك يدها ووضعها بداخلها ...


ـ وذهب من أمامها ... كادت أن تتحدث ولكنه ذهب ....


#عشقاً_لا_يوجد_له_طريق 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


مع ان التفاعل ميشجعش بس انا مقدرش ازعلكم 🙃


شكراً لتعليقاتكم السكر 💗🎀 


متنسوش تسيبو اثركم الجميل يا حلوين 🫠❤️

يتبع

الرواية كامله من( هنا )

رواية عشقا لا يوجد له طريق الفصل الحادي عشر 11

Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات