رواية عشق الوقح الفصل الرابع والعشرين 24 بقلم مايا النجار
رواية عشق الوقح الفصل الرابع والعشرين 24
عشق الوقح
البارت الرابع والعشرون
بقلم مايا النجار
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
. شغف قومي ايه الي حصلك يا حبيبتي
كان هذا صوت فاروق الذى كاد أن يموت قلقا عليها وهو يراها مغمي عليها لينهض بسرعه ويأتي بمياه و يسكب عليها الكأس بالكامل من شدة الخوف فتفزع شغف وتفتح عينيها بتعب ووجع ينظر اليها فاروق ويتنفس براحه يتسطح بجانبها وهو يضع يده علي قلبه الذي كان سيتوقف ليقول. الله يخربيتك يا شيخه
تضع شغف يدها علي بطنها وهي تتألم بشده تبكي بوجع ليضمها فاروق وهو يقول. بس يا عمري بس في ايه حاجه وجعاكى
شغف بدموع وهي لا تدري بشئ. بطني يا بابا وجعاني اوي
يبتسم فاروق وهو يسمع منها كلمة(بابا) يشعر بأنها بالفعل ابنته وهذه لم تكن مجرد كلمه عابره بالنسبه له يهمس بجانب أذنها. الف سلامه عليكي يا قلب بابا قومي ناخد دش وهتبقي فل
تنفى شغف برأسها وهي تدفنها في رقبته وتقول. نو مش عاوزه اقوم سيبني انا تعبانه اوي
فاروق بهدوء. ايه الي تعبك يا روحي
شغف بدموع. دايخه اوي عاوزه انام سيبني بقي
يمسح فاروق علي شعرها وهو يقول. قومي بس استحمي علشان تبقي كويسه كده هتفضلي تعبانه يلا
تنفى شغف براسها وهي متعبه بشده ليحملها فاروق وهو لا يريدها تنام لكي لا يحدث بها مثل ما حدث قبل قليل تبكي شغف بقوه وتقول. لالالالا مش عاوزه سيبني انام حرام عليك سيبني
ينظر اليها فاروق ويقول برفعة حاجب. في ايه يا شغف
لم ترد عليه شغف وهذا يثير استغراب فاروق اكثر و يقلق عليها ايضا لأن وجهها يبدو عليه بأنها متعبه بشده يدخل بها الحمام يشغل المياه وهما اسفل الدش ويتعمد ان المياه تنزل علي وجهها وهي تغلق عيونها بإنزعاج وتخبط علي كتفه وهي تقول. بس بقي
فاروق بهدوء. هو ايه الي بس انا جيت جنبك
شغف وهي تغلق عيونها مره ثانيه. بليز خليني انام انا تعبانه
فاروق. طب قولي ايه الي وجعك
شغف بدموع. بطني و ضهري و رجلي
ينفخ فاروق بغضب ويقول. ما بطلي عياط مش بحب الزن انا ايه الي حصل حاجه غريبه عليكي مش انتي كبيره وعارفه ولا ايه النظام
شغف بدموع. رجعنى لبابا انت وحش اوي سيبني امشي
فاروق ببرود مصطنع. انتي الي بسكوته يا شغف وانسي رجوعك لابوكي ده علشان علي موتي انه يحصل لو سمعت منك الكلام ده تاني ديتك معايا بالمطوه و اسحب لسانك و اقطعه
شغف ببراءة. يا وحش نزلني علي الارض
ينظر اليها فاروق بنظره جعلتها تبلع ريقها بتوتر وينزلها علي الارض وكاد أن يتركها ولكنها تمسكت به بقوه وهي تشعر بأن قدمها ترتجف ولا تستطيع ان تقف لتقول وهي تتمسك به. لا خلاص طلعني تاني مش قادره اقف
قال فاروق وهو يحملها. اطلعك وماله
تتعلق شغف في رقبته وهي تتأوه من الألم ليقول هو بهدوء. شغف حبيبي مكنتش متوقع انك بسكوته كده يا روحي احنا معملناش حاجه علشان الاڤوره دي كلها
شغف بدموع وغضب. انت مفتري وقاسي اوي انا الي مكنش توقعه انك بالجحود ده
فاروق برفع حاجب. بالجحود هي وصلت للجحود يا بت انا كنت بسخن مش اكتر الصعب لسه جاي في الطريق
شغف بصراخ وخجل. انت وقح كده ليه
يبتسم فاروق ويقول وهو يقبل وجهها. متبقيش رهيفة كده يا بطتي خدى نفس كده علشان الي جاي محتاج صحه
شغف ببراءة. طب انا جعانه و سقعانه
يهز فاروق راسه وهو يضعها في البانيو الذي يوجد به مياه دافئة لكي يرتاح جسدها ينظر اليها وهي تغلق عيونها بوجع لتصعب عليه وهو يعرف بأنها لا تتحمل ذلك بعد فتره يسحبها فاروق ويجعلها تقف لينظر اليها وهي عاريه تماماً وجميع الأفكار الوقحه تدور فى عقله يهز رأسه بقوه لكي ينفض هذه الأفكار لانه اذا فعل شيء منهم ستموت هذه الفتاه بين يده يحملها ويخرج بها يضعها علي السرير ويمسك المنشفه و يمسح علي جسدها بوقاحه تغلق شغف عينيها وترجع راسها الي الخلف وهي تشعر بيده علي جسدها يقبل فاروق وجهها وهو يقول بصوت هادئ. ها بقيتي احسن
اومأت له شغف وهي تقول. ابعد عني انت وانا هبقي كويسه اكتر
فاروق بوقاحه. لا ده عندها يا قلب فاروق قال ابعد عنك بقالك كام سنه بعيد عني احسبيهم و اضربيهم فى اتنين تقضي معايا المده دي وبعد كده هبعد عنك
ترفع شغف عينيها له وهي تفكر وتقول. انا عمري اربع وعشرين سنة هضربهم في بعض هيبقي أربعين
يبرق فاروق عينه لتقول شغف بتوتر. خمسه وأربعين متبرقش كده اهو هنحط اربعه وعشرين في الايد دي وهنعمل ايه انا كده هعيش معاك كام سنه علشان ابقي عامله حسابي
يضربها فاروق علي فمها ويقول. هتعملى حسابك علي ايه يا زفته
شغف بوجع وهي تضع يدها علي فمها. اااه بوقي
يبعد فاروق يدها عن فمها وهو يقول بوقاحه. سلامه بوقك يا حبيبي
شغف بغيظ. ابعد عني علشان انام لا هغير هدومي الاول
ينظر فاروق الي جسدها ويقول بستغراب مصطنع. تغيري ايه هو انتي لبسها اصلا
تخجل شغف وهي تري بأنها عاريه تماماً تسحب الشرشف علي جسدها وهي تقول. انا مخدتش بالي وانت بتستغل الفرصه
فاروق بهدوء. طب قومي البسي علشان نفطر صباحيه مباركه يا عروسه مش قادر اصدق انك بقيت مراتي امبارح كان نفسي ادفنك جوه جسمي يا شغف ااااه يا بنت الكلب انتي عملت فيا ايه بس
شغف بغضب. فاروق متغلطش في بابا
فاروق بهدوء. صوتك يا بت انتي هلسعك بالقلم علي وشك
تنظر اليه شغف وتبتعد عنه وهي تريد ان تذهب من جانبه ولكن فاروق لا يعطيها الفرصه يسحبها له بقوه لتصرخ شغف وهي تشعر بوجع يضغط فاروق على زراعها وهو يقول. هتروحي فين
شغف بزعل. سبني يا فاروق خليني امشي انا غلطانه اني قبلت بيك بأسلوبك ده
ينظر اليها فاروق بغضب ويضغط علي زراعها بقوه فتتألم شغف اكثر ويقول بغضب. ماله اسلوبي يا جزمه انتي لسانك ده عايز يتسحب و يتقص صح اقصه ونخلص
تنفى شغف برأسها راسها ببراءة وهي تغرز أظافرها في صدره وتقول. خلاص سيبني ايدك وجعتني انت ليه قاسي كده حرام عليك انت مكنتش كده اتغيرت بعد الجواز
يضمها فاروق وهو يراها تبكي ليقول. اتغيرت ايه يا هبله ده جوازنا مكملش أربعة وعشرين ساعة ايه الكلام الي مش مقنع ده وبعدين انتي نكد بشكل يا شغف يعني واحده زيك في صباحيتها تقوم تلبس حاجه حمراء لجوزها ترص حجر شيشه و تتحزم و ترقصله شويه ده انا عايش في حرمان من تلاتين سنه انتي هتستعبطى يا شغف بقولك ايه بتعرفي ترقصي صح
تضرب شغف علي صدره وهي تقول بخجل. لا و بطل قله ادب
فاروق بصوت عال. ابطل قله ادب مع مراتي انتي مهفوفه في عقلك يا بت لا انتي محتاجه تدريب جامد علشان تبقي في نفس المستوى الي علي كيفى
قال حديثه وسحبها له وهو يهبط علي شفتيها بقوه كبيره ويهبط عليها بقوه لكي يجعلها تتعلم منه جميع فنون العشق علي يد الونش
كان يجلس ينظر الي عمار ويقول بوقاحه. الونش تلاقيه غرقان في العسل ابن الايه
عمار بهدوء. ربنا يهنيه يا سراج و شيل عينك من علي الواد لتوكسه وهي مش ناقصه
سراج ببرود. متخافش عليه يا خويا عيني مش بتحوق فيه شغال نبر عليه ومش بيحصله حاجه عايش زى القرد اللهم صل على محمد يعني
عمار بغضب. الله يحرقك الواد هيولع وهو نايم ما تسيبه يا جدع
يحرك سراج راسه يمين و يسار وهو يقول. اخخخ يا جدعان بقي فاروق الي كنت انزل القهوه الاقيه قاعد هنا بيشرب شيشه اول يوم اجي ملقيش صاحبي قاعد مكانه خلاص المدام خدته من وسطينا تبقي تتف علي قبري لو شوفت الونش سنه قدام اااااه طب ما تجوزني اختك حرام عليك انا قربت اخلل جنبك
عمار ببرود. يا عم الحاج انت اتظبط الاول وبعد كده فكر في الجواز هي المشرحه ناقصه قتله
سراج. لا والله هو اه اختك لسانها طويل و بارده و مستفزه وياساتر طلعالك بس مقدرش اموتها متخافش عليها يا صاحبي اختك هتبقي في ايد امينه و
يقطع حديثه عمار الذي قال بغضب. سرررررراج غووور من وششششششي و زي ما انت قولت الونش مش هنشوفه غير بعد سنه فمش هتلاقي الي يقف معاك ممكن اقولك معنديش بنات ليك و تبقي توريني هتعمل ايه
. وترجع في كلمتك يا عمار دي اخلاق الجبابره
ينظر عمار الي صاحب الصوت يري ناصر الذي كان يقف وهو يضع يده في جيبه يجلس بجانبهم وهو يقول ببرود. اقعد ولا هتخافوا من الونش
سراج. انت اهبل يالا ما انت قعدت
ينظر اليه ناصر ويقول ببرود. كل حاجه اتغيرت يا سراج الا لسانك الي زي لسان الونش الوسخ يعني الواحد بيكره نفسه وهو بيتكلم مع اشكالكم
سراج بهدوء. انت محسسني اننا مش في وش بعض طول الليل و النهار
ينظر اليه ناصر بطرف عينه ويقول. هو الونش اتخلى عنكم ولا ايه اه ما هو اتجوز و زي ما احنا عارفين ان الونش اول ما بتحضر بنت حلوه بتغيب عنده الرجوله
سراج بغضب.ناااااااااصر خلي الكلام الي بيطلع من بوقك ياخد لفه في عقلك بدل ما انت شغال تبخ سم كده
ناصر ببرود. يعجبني فيك وفائك للونش يا سراج ياريتك كنت وفي معايا زي كده كنا زماننا صحاب لحد دلوقتي مش سامع لك صوت يا عمار ايه يا صاحبي
عمار بهدوء. اتكلمت كتير يا ناصر وزي ما تقول كده كأني بتكلم مع حمار الي مقتنع بحاجه غلط و لو تفهمه مهما تفهمه هو في الاخر حمار مش هيفهم انت بقي زي الحمار عاوزني اعمل ايه
ناصر بغضب. انت و هو اتخليتوا عني علشان الونش حبيب قلبكم سيبتونى انا علشانه
عمار بهدوء. احنا عمرنا ما جينا عليك يا ناصر احنا في اي خناقه ليك انت الونش مكناش بنتدخل غير لما انت تدخل ناس واحنا مش هنتفرج عليك انت و الناس بتاعتك وانتو بتتعاركوا مع صاحبنا
ناصر بجمود. صاحبكم وانا كنت ايه ليكم يا عمار انتو الاتنين رمتوني للونش
سراج بغضب. يا عم الحمار انت رميناك ازاي يا صاحبي انت الي روحت للزباله بتاعتك و مرضتش تسمع من حد و قولنالك الونش مش غلطان هي الي بنت كلب وانت الي فيك فيك نعملك ايه يعني
ناصر بغضب. متعملش حاجه يا سراج مش عاوز اسمع صوتك من الأساس
سراج بغضب. احسن برضو وهات ام الشاي ده انا الي هدفع حقه
يقول سراج حديثه و يسحب الكوب من يده ليقول عمار بهدوء. بص يا ناصر اعتبر فاروق غلط يا عم عايز حاجه تانيه العشره اللي بينكم متشفعلوش يا صاحبي احنا مش عشرة يوم ولا اتنين يا ناصر و ده فاروق الي مكنش بيتأخر علي واحد فينا انسي الي حصل زمان و تعالى نفتح صفحه جديده و ننسي الي فات يا ناصر يعني انت محموق علي نجلاء ولا كأنها اسماء جلال يا خويا دي مشنشه و وشها مش باين من قفاها يعني حرام لما تخسر صاحبك علشان الزباله دي نفكر بالعقل الله يخليك انا هبعت لفاروق رساله انه يجي يقعد معانا شويه و نحل الموضوع ده وهو لو فاتح هيجي
ناصر بسخريه. ده لو بقي انت متخيل ان فاروق هيبقي فاضي لينا انت بتقول ايه يا عمار متاكد الي هيجيلك ده فاروق
عمار بغيظ. يا عم بقول لو فاضي لو فاااااااااضي هبعتله وان شاء الله يجي
يهز ناصر رأسه و يبعت عمار رساله الي فاروق
ينظر اليها وهي تضغط على صدره بأظافرها من شدة التعب ليبعد عنها يسمعها تبكي بوجع شديد ليقول وهو يضمها. خلاص بعدت اهو اهدي خلاص
شغف بدموع وجع. عاوزه داده خليها تيجي تاخدني انت مش بتحبني خليت الوجع يرجع تاني حرام عليك
فاروق بعشق وهو يقبل يدها. حقك عليا يا حبيبي حقك علي قلبي والله ما اقصد خلاص مش هقرب منك غير لما تبقي كويسه بس بلاش عياط معلش هي في الاول بتبقي وحشه وبعد كده هتبقي زي الفل بس كفايه عياط تعالي كلى بقي
يقول حديثه ويحملها وهي ترفض وتريد ان تنام ولكن لا يتركها فاروق يدخل بها الحمام و يجعلها تأخذ حمام دافئ ويخرج يضعها علي الأريكة ويذهب إلى الغرفه وخرج وهو يرتدي سروال و يمسك قميص الخاص به يذهب لها وهي تضع راسها علي وساده ليعدلها و يبدأ ان يجعلها ترتدي هذا القميص وهو يقول بعشق. اكتر حاجه كان نفسي اعملها معاكي ان اخليكي تلبسي قميص من بتوعي واشوفه وهو مش مكمل لركبتك ااااه عليه شعور ابن الكلب
شغف ببراءة. بس بقي بتقول كلام مش مفهوم بس انا متاكده انه اكيد قليل الادب زيك
يبتسم فاروق ويقبل وجهها وهو يربط شعرها الذى ينزل علي وجهها ويزعجها ويقول. هجبلك الاكل و اجي
تهز شغف راسها ويذهب فاروق ويأتي بالطعام يجلس و يضع الطعام امامه يسحبها الي حضنه و يطعمها بيده ترفع راسها له وهي تاكل وتشعر بغصه شديد وهي تري هذا الاهتمام لاول مره في حياتها كانت تمرض كثيرا ولا احد من اهلها يهتم بها طول عمرها كانت ترمى الي الخادمه لترعاها واهلها علي قيد الحياة تنزل دموعها من عيونها وهي مقهور علي كل ما يحدث يشعر بها فاروق ويمسح دموعها وهو يقول. انتي علي طول كده عيوطه
شغف. مش عاجبك يا ونش
فاروق بحنان. عاجبني يا قلب الونش اي حاجه منك زي العسل علي قلبي بس بلاش عياط انتي متعرفيش قلبي بيحصل فيه ايه وانا شايف دموعك بتنزل قومي كسري الدنيا بس مفيش دمعه تنزل من عينك حتي لو عليا انا
شغف بغصه. هو كده بابا مش عايزني يا فاروق مش هيسأل عني تاني مش هيكلمني
فاروق بهدوء. لا يا قلب فاروق احنا بعد فتره نروح نزورهم لو هما مجوش و كل حاجه هتنحل مفيش اب بيستحمل بعد بنته عنه حتي لو كان مختار متخافيش انتي وخليكي جامده كده
تهز شغف رأسها وهي تنام في حضنه يمسح فاروق علي شعرها وهو يشعر براحه لم يشعر به طوال عمره هي في حضنه فلن يحتاج الي شئ اخر تنام شغف و يسمع فاروق صوت الهاتف الذي كان بجانبه يمسكه يرى رساله عمار يغلق الهاتف بعدما قرأ الرساله ويحمل شغف بهدوء ويدخل بها الي الغرفه يضعها علي السرير و يغطيها يقبل شفتيها بسطحيه ويذهب إلى الدولاب ياخذ ملابس و يريدي لينظر لشغف ولا يريد ان يتركها ولكن يحتاج ان يعلم ماذا يريد عمار منه ليقول وهو يذهب. منك لله يا عمار في حد يكلم حد يقوله تعال عايزك وهو لسه عريس ايه الناس اللي مش بتعرف في الاصول دى
يقول فاروق حديثه وينزل الي الاسفل بعد ما أغلق الباب يري شخص امام العماره شاب في اول العشرين من عمره يرتدي بدله يتستغرب فاروق وهو يراه ينظر الي العماره ليقول ببرود. خير يا نجم
الشاب. لو سمحت يا باشا في بنت جات هنا علشان شغل في المشروع الي جانبك تعرفه
فاروق بستغراب. انت مين يا نجم
الشاب. انا ياسين الشرقاوي وكنت جاي هنا علشان اعرف شقة شغف الهادي
( هي مالها بردت كده ليه 😂😂😂)
كده بارت خلص رأيكم و توقعاتكم في البوستات و بلاش استيكرات و تم يا بنات استنوننننننننننننني في بارت جديد من عشق الوقح بقلم مايا باي بااااااااي 🫰💋♥️
