📁

رواية عشقي الأسود الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ملك أحمد

رواية عشقي الأسود الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ملك أحمد 


رواية عشقي الأسود الفصل الثاني والعشرون 22 


 رواية عشقي الأسود

Part 22


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


نور : انا لازم أخرج يا فهد ...


فجأة سمعت نور صوت صريخ آتي من الخارج نظرت لفهد بعدها خرجت للخارج وجدت والدها فاقد الوعي والاناس كلها حوله اقتربت نور وكليت علي ركبتيها وهي تمسك بيد والدها ...


نور : بابا ... يا بابا اصحي ارجوك ...


ـ فهد : حاسبي يا نور ....


ـ افسحت نور الطريق بعدها قالت ...


ـ أخذ فهد والدها هو وعمر وذهبو به إلي المستشفي....


 


اخذت نور حقيبتها وظلت تبحث فيها ...


ـ نور : فين مفتاح العربيه ... فف


ـ ساره : لقيته ...


ـ نور : الحمدلله يلا يا ساره ...


ـ يوسف : استني يانور انا هوصلكم ...


ـ نور: لا ...


ـ يوسف : يلا يا نور مافيش وقت للجدال عشان عمو ....


ـ بسمه : بلا يا حبيبتي نروح نتطمن عليه ...


ـ  اومأت لها نور بعدها صعدت للسياره وذهبت هي ويوسف وبسمه وساره ...


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في المشفي دخل فهد بسرعه ... هو وعمر ...


فهد : دكتور يا دكتور ...


جاء الطبيب ... بسرعه ..


ـ الدكتور : في اي مين بيزعق كده ؟


ـ فهد: شوف ماله يا دكتور ...


ـ الطبيب : فهد باشا ؟ حاضر حاضر حالاً عربيه بسرعه ...


جاءت الممرضات بسرعه ومعهم الترل ...


واخذو صالح ...


بعد قليل ــــ 


جاءت نور بسرعه للمشفي وهي تبكي ...


ـ رأت فهد وذهبت إليه مسرعه ....


ـ نور : فهد ... 


ـ فهد : شش خلاص كفايه عياط ..


ـ نور : ب بس بابا ... انا مش هستحمل اخسره يا فهد مش هستحمل ... 


ثم جلست علي الكرسي وانزلت رأسها ف الأرض وهي تبكي ...


نظر فهد لوالدة نور ورائها تبكي هي أيضاً ذهب فهد لها ...


اقترب يوسف عند نور وكاد أن يضع يده علي رأسها ولكن وجد أحد مسك يده ...


فهد : متتجرئش ...


رفعت نور رأسها ونظرت لفهد بعدها وقفت وهي تقول ...


ـ نور : فهد ارجوك كفايه ...


ـ نظر لها فهد بغضب ثم نظر ليوسف بحده وكأنها رسالة تحذير ...


اقتربت ساره وجلست بجانب نور وهي تحاول أن تواسيها ... 


ساره : معلش يا نور هيبقي كويس ....


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


بعد قليل ...


خرج الطبيب ... 


أسرعت نور بالذهاب إليه


نور : دكتور بابا كويس ؟


ـ الطبيب : مش هكدب عليكو بس ضغطه ارتفع ونبضات قلبه زادت وده خطر ف سنه ...


فهد : طب واي الحل ؟


ـ الطبيب : راحه كامله من غير اي زعل أو أي ضغوطات عليه ... وهو متقولقوش اتخطي مرحلة الخطر ...


فهد : تمام شكراً.. 


الطبيب : العفو بعد اذنك ..


ساره : شفتي يا نور اهو بقي كويس واتخطي اي خطر ...


نور : الحمدلله...


اقتربت والدة نور ووضعت يدها علي كتف يوسف الذي كان يستند علي الحائط قائله...


ـ بسمه : روح يا حبيبي استريح وطمن اهلك عليه ...


ـ يوسف: لا يا طنط انا مش نمشي من غير ما اشوف عمي ...


قاطعه فهد وهو يقول: 


فهد : مافيش داعي ...


يوسف : مين انت اصلا عشان تتكلم معايا كده ؟


فهد وهو يضع يده في جيبه ويتحدث بثقه : انا فهد يامن ولا مسمعتش عني ؟


ـ يوسف ببرود  : لا محصليش الشرف اني اقابلك أو اسمع عنك ...


فهد : طب كويس أنا نولتك انك تتعرف عليا وواقف تتكلم معايا كمان ...


ضغط يوسف علي يده بغضب... 


ـ نور : بس يا يوسف خلاص ...


نظر فهد ببرود لنور قائلاً:


ـ فهد : متتكلميش معاه فاهمه ؟


بسمه : خلاص بقي يا ولاد مش لازم ف كل مكان خناق اهدي يا فهد با حبيبي شويه ...


خرجت الممرضه ونظرت لفهد قائله: 


الممرضه: مين استاذ يوسف ؟ ومين استاذه نور ؟


جاوب نور ويوسف 


انا ...


الممرضه : طيب المريض عايز يشوفكم لو حدكم ...


نور : تمام


نظرت نور لفهد الذي أومأ لها لتذهب ...


دخلت نور وورائها يوسف ... مشت بخطوات ثقيله وهي تري والدها مستلقية علي السرير متعب ...


اقتربت نور وجلست عند حافة السرير ...


ثم جلست علي الكرسي الذي بجانب السرير وامسكت يد والدها قائله : بابا ؟


حرك صالح رأسه ونظر لنور وهو متعب .... ثم نظر ليوسف الذي كان يقف عند الزاويه ... واومأ له باشاره معناها اقترب ...


اقترب يوسف وهو ينتظر صالح ليتحدث ...


صالح : بصي يا بنتي ....


نور : قول يا بابا انا سامعاك ...


ـ صالح : تعالي يا يوسف يا حبيبي ....


امسك صالح بيد نور ثم امسك بيد يوسف وشبكهم معاً قائلاً...


ـ صالح : انا عايزك تتجوزي يوسف يا نور ...


نظرت له نور بصدمه ... لا تعرف ماذا تقول ...


نور : بابا انت بتقول اي مش هينفع ...


ـ صالح : دي امنيتي الوحيده يا بنتي ...


ـ فكرت نور قليلاً ثم خرجت من الغرفه ....


صالح : معلش يا ابني انا عارف انها محتاجه وقت تفكر وخصوصي انك بعدت عنها المده دي كلها ...


ـ يوسف : فاهم فاهم يا عمي ... 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


خرجت نور من الغرفه بسرعه وذهبت في طريقها لتخرج من المشفي...


فهد : نور ؟ هي رايحه فين ؟


ـ ساره : استني يا فهد انا هشوفها ... 


ثم خرجت ساره وراء نور لتعرف ما بها ...


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الخارج عند نور ...


خرجت نور ووقفت أمام المشفي وهي تاركه دموعها تنهمر ... فهمها طال الكتمان فسوف ينفجر في يوماً ما .....


ساره : نور ...


نظرت لها نور وهي تقول :


نور : انا تعبت تعبت بجد مش عارفه استريح لما لقيت الإنسان إلي يفهمني لقيت الإنسان إلي حبيته رجع تاني مشاعري كلها اتلغبطت ....


ـ ساره : انتي لسه بتحبي يوسف يا نور ؟


ـ نور : مش عارفه بجد مش عارفه بس لما فهد ظهر انا نسيت يوسف ولما يوسف ظهر مشاعري اتلغبطت ....


ـ ساره : خلاص اهدي بعدين ابقي اقعدي وفكري مع نفسك ....


ـ نور : لا مافيش وقت للتفكير....


ساره : تقصدي اي ؟


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الخارج كان فهد يقف وينتظر نور حتي تأتي .... 


فهد : هي زعلانه من اي يا ماما ؟


ـ بسمه : لا يا حبيبي مش عارفه مالها والله....


دخلت نور فجأة...


اقترب فهد وقال لها ...


ـ فهد : مالك ؟


ـ نور : عايزه اتكلم معاك شويه لوحدنا ...


نظر لها فهد وقلبه غير مطمئن 


ـ فهد : اتفضلي ....


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الخارج عند نور وفهد ...


فهد : اي كنتي عايزاني ف اي ؟


ـ نور : فهد انا ...


ـ فهد : اي اي نور بسرعه قولي ...


ـ نور : انا مش هينفع اكمل معاك ...


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


استووووب انتظروني ...  مع أن آخر بارت مجابش تفاعل كويس بس مش مشكله 😊

يتبع

الرواية كامله من( هنا )

رواية عشقي الأسود الفصل الثالث والعشرون 23

بقلمي / ملك احمد محمد 


شكراً لتعليقاتكم السكر 💗🎀 


متنسوش تسيبو اثركم الجميل يا حلوين 🫠❤️

Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات