📁

رواية ما لا يقال (ريم وكريم) الفصل الأول 1 بقلم رضوى وليد

رواية ما لا يقال (ريم وكريم) عبر روايات الخلاصة بقلم رضوى وليد

رواية ما لا يقال (ريم وكريم) الفصل الأول 1 بقلم رضوى وليد

رواية ما لا يقال (ريم وكريم) الفصل الأول 1

مكنتش عايزه ده يحصل بس لازم اتأكد 

وشوفت اللي كنت خايفه اشوفه .....


الو .. يريم  سمعاني كدا

-اه سمعاكي 

=بقولك شوفتوا بعنيا الاتنين قاعد مع بنت ف كافيه وكان مقرب منها جداا


قالت بصدمه

-لا اكيد لا شكلك غلطانه كريم ميعملش كدا


=ميعملش ايييه انا كنت عارفه كلامك ده روحي شوفي الصوره اللي بعتهالك قبل ما ارن عليكي 


وقفلت 


ريم وهي خايفه تفتح الصوره بس كان لازم تتأكد...


بعد ساعه..الباب اتفتح

 

-كنت فين يكريم؟


كريم وهو بيفك زراير القميص 

=ف الشغل يريم هكون فين يعني

 

-المفروض انت اللي تقولي كنت فين مش عايزه حوارات


 كريم بستغراب

 = منا قولتك ف الشغل وبعدين قصدك ايه بحورات دي انتي طلباها نكد انا مش قادر والله انا تعبان وعايز انام


 -لا معلش تعالي علي نفسك وكلمني جد شويه 


=جد ايه متقولي اللي عايزه تقولي ليه الالغاز ديه


_هسألك للمرا الاخيره يكريم كنت فين 


كريم بعصبيه

 = كنت ف الشغل عايزاني اكون ف يعني 


ريم وهي بتطلع الصوره من الفون وبتحاول تهدي اعصابها 

- مين دي 


= انتي بترقبيني؟؟!


ريم بعصبيه

 - مين دي اللي ناقص تقعد ف حجرك 


كريم بدهشه

=ايه اللي بتقولي ده 


-رد عليا بلاش شغل السؤال بسؤال داا 


كريم بهدوء

=دي زميله معايا الشغل


- اوو الشغل بقي ف الكافيهات بلاش ده قاعد معاها لوحدكم مقربين من بعض كدا ليه ومبسوط وبتضحك وبتاع ايه القرف دههه 


= ريم قصري يومك قولت زميله معايا ف الشغل 


ريم بعصبيه

-وايه اللي خلي الشغل ف الكافيهات

 

كريم بهدوء

=طلبت مني اعزمها علي حاجه واصرت وانا محبتش اكسفها 


ريم

-اه يعيني محبتش تكسفها لا وممكن يكون كل يوم من دههه شويه كلام شويه اكل شويه شرب بعد كدا الكلام يختلف...


قالت وهي بتوريه الصوره وبصاله 

_وهي قريبه منك كدا ليه؟؟محبتش تكسفهاا برضو؟؟ 


كريم بنفاذ صبر 

 =يوووووه شكلنا مش هنخلص انهارده  

 

-لا يكريم مش هنخلص غير لما اعرف اخرتها ايه.. مش اول مرا اشوف البت دي لما انا جتلك الشركه برضو كان نفس الوضع 


كريم بزعيييق

 = تعمل اللي تعملوا تقرب تبعد تولع اهم حاجه جوزك نيتوا ايه


-والله بقيت بالنبه مش عامل حسابي قدام الناس لما تشوفكوا مع بعض وانك راجل متجوز و المفروض انك تحترمني 


كريم وهو بيقلع قميصه بتعب

=ايه اللي حصل لكل دهه..ده شغللل ايه اللي جابنا لنقطه الناس 


وهو داخل الاوضه، 

=بقول تعبااان وعايز انام حرام عليكي


ريم وهي بتمسكوا من دراعوا 

-مش هتنام يكريم كلمني زي مبكلمك البت دي عايزه منك ايه


كريم بهدوء 

=لما اصحي نبقي نتكلم عايز انام بقولك


=يعني طول اليوم برا وجاي هنا علي النوم

 طب بقولك مش هتنام يكريم غير لما اعرف 


كريم بنفاذ صبر

 = تعرفي ايه بقي انتي مبتفهميش


-لا مبفهمش


=وانا قولتك لما اصحي نبقي نتكلم وكفايه نكد بقي 


-نكد انا اللي نكد ولا انت اللي مش بتشوف شغلك 


كريم وهو بيمسك دراعها

=قصدك ايه يعني


ريم وهي بتحوش ايده- هيكون قصدي ايه 

عايزني اعمل ايه لما الاقي جوزي قاعد مع وحده ف كافيه وبيضحك وبيهزر معاها  


=قولتك قصريييي يومك


_ انت مش شايف بتتهرب ازاي من الكلام 


كريم بعصبيه

= طيب وانا بقول قصري 


ريم بعناد 

_ولو مقصرتش 


كريم وهو بيقرب منها

= يبقي انتي اللي عايزاني اطربقها فوق دماغاك

..............

يتبع..

رواية ما لا يقال (ريم وكريم) الفصل الثاني 2 من هنا

رواية ما لا يقال (ريم وكريم) كاملة من هنا

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات