📁

رواية عشقي الأسود الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك أحمد

 رواية عشقي الأسود الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك أحمد


رواية عشقي الأسود الفصل الرابع عشر 14

Part 14 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


ثم خرج فهد من المخزن  وركب سيارته وذهب وورائه الحراس...


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اليوم التالي ... وتحديداً في المشفي ...


ـ في غرفة نور....


ـ نور : هاتي الموبايل بتاعي من جمبك يا ساره ...


ـ ساره : اهو يلا خلصتي ؟


ـ نور : ايوه ...


ـ ساره : طيب يلا عشان تروحي ...


كادت ساره أن تفتح الباب ولكن فتحه عمر ...


ـ عمر : اسف انتي كويسه ؟


ـ ساره: اه تمام ...


ثم نظر عمر لنور قائلاً: 


ـ عمر : عامله ايه دلوقتِ احسن ؟


ـ نور : اه الحمدلله...


ـ عمر : فهد قايلي اجي اوصلك لبيتك ....


ـ نور : شكراً بجد بس مافيش داعي ...


ـ عمر : لا معلش هو قايلي ...


ـ ساره : مافيش مشكله انا هروحها ب العربيه بتاعتي ...


ـ عمر : تمام ... انا همشي وراكم ب العربيه بتاعتي عشان لو حصل حاجه ...


ـ نور :  تمام


ـ عمر : اتفضلي ...


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الأسفل أمام المشفي ....


وقفو ساره وعمر ونور امام سيارة ساره ...


ـ كانو ينظرون إلي إطار السياره ...


ـ ساره : اوف بجد هو ده وقته ؟


ـ عمر : انا قولتلك تعالي اوصلكم ...


ـ ساره : لا شكراً انا ....


قاطعها عمر عندما قال لنور ...


ـ عمر بسخريه  : اي يا نور مستعده تعملي حادثه تاني ؟ ولا هنمشي ب العربيه تبقي ماشيه بجنبها ...


ـ ابتسمت نور وهي تحاول أن تكتم ضحكتها ...


ـ نظرت لها ساره بغضب ...


ـ نور : احم ... خلاص يا ساره يلا نركب معاه ...


ـ عمر : اتفضلو ...


في سيارة عمر ...


ـ كانت نور تجلس بالخلف وساره بجانب عمر ...


ـ ساره : هو انت عارف استاذ فهد من أمتي ؟


ـ عمر : من زمان ...


ـ ساره : طيب وازاي عرفت أنه عمل حادثه وازاي عرفت هما ف اني مستشفي وازاي ...


ـ قاطعها عمر ...


ـ عمر : بعدين بعدين ....


ـ ساره : انا عايزه اعرف بجد عندي فضول ...


ـ عمر : بس الفضول بيقتل أحياناً صح ؟


ـ نظرت له ساره برفعة حاجب ثم نظرت لنور التي كانت تضحك عليها ف الخلف ....


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في قصر فهد ....


ـ دخل فهد بغضب ودخل المجلس ...


ـ كانت اسراء تجلس وتشاهد التلفاز وتمسك بشاي وبجانبها مصطفي ...


ـ دخل فهد بغضب ... ثم قال لها ...


ـ فهد: انتي ازاي تتجرئي ؟


ـ وقفت اسراء هي ومصطفي ...


مصطفي : في اي يا فهد  واي إلي حصلك ؟


ـ فهد : راحت الشركه بتاعتي و طلبت تشوف السجل بتاع الحسابات ... لا مش كده وبس دي كمان مدت أيديها علي الموظفه بتاعتي ..


ـ مصطفي : لي يا اسراء كده ؟


ـ فهد : اسألها اسألها يا جدي ... انا بحذرك تدخلي ف شغلي أو تدخلي ف اي حاجه تخصني ...


ـ مصطفي : اخس عليكي يا اسراء ...


ـ اسراء : انا مغلطتش يابابا ... انا بس كنت عايزه اتطمن علي ابني مش اكتر ...


ـ فهد : بس بس متقوليش ابنك انا مش ابنك ... وتاني مره ابقي فكري قبل ما تمدي ايدك علي  حد من موظفيني سامعه؟ عشان انا مش هعديهالك تاني ابداً ...


ـ اسراء : يعني انت بتتخانق معايا عشان بنت زي دي ؟


ـ فهد : متتجرئيش تتكلمي  عنها بحاجه وحشه قدامي ابدا فاهمه ؟ 


ـ نظرت له اسراء بغضب ...


ـ ثم نظر فهد بحده قائلاً: 


ـ فهد : انا هطلع اوضتي يا جدي عايز حاجه ؟


ـ مصطفي : لا يا حبيبي روح 


ـ نظر فهد لاسراء بغضب 


ـ ثم صعد  لغرفته ...


ـ هز مصطفي رأسه بخيبة أمل .. 


مصطفي : مكنتش اتوقع منك كده ...


ـ اسراء : انا بس يا بابا ...


ـ مصطفي : بس اسكتي خالص لا واي كمان بتمدي ايدك علي بنت غلبانه يخساره بجد يا خساره ...


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


أمام منزل نور ... وقفت سيارة عمر .. نزلت منها نور وساره ....


ـ نور: شكراً بجد ....


ـ عمر : علي اي بس  ؟


ـ نظرت له ساره بتكبر بعدها لفت وجهها ونظرت للمنزل ووقفت وهي تعقد زراعيها ...


 


نظرت لها نور .... ثم 


 قالت نور لعمر بصوت منخفض ...


ـ نور : متزعلش منها هي غلبانه والله ...


ـ عمر : لا مش زعلان عادي ...


دق هاتف عمر ... عمر : طيب انا نمشي ولا احتجت حاجه ابقي كلميني ...


ـ نور : تمام شكراً...


ـ ذهب عمر بسيارته ...


نظرت نور لساره التي كانت تقف وتعطيها ظهرها ... 


ـ نور : انتي يابت تعالي هنا ...


ـ ساره : نعم ؟


ـ نور : مالك ...


ـ ساره : مافيش ...


ـ نور بمزاح  : طب يلا روحي بيتك ...


ـ ساره : لحظه هو ده مش بيتي ؟


ـ نور : لا ده بيتي انا ...


ـ ساره : لا انتي غلطانه يلا نطلع بقي ...


ابتسمت نور وذهبت هي وساره الاعلي ....


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


عند عمر ... 


الو 


ـ فهد : عملت اي؟


ـ عمر : إلي طلبته حصل وصلتهم ...


ـ فهد : تمام ...


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في منزل نور ...


دخلت نور هي وساره ...


ـ ذهبت إليها والدتها مسرعه ...


ـ بسمه : بسم الله الرحمن الرحيم مالك يابنتي ؟


ـ ساره : مافيش حاجه يا طنط ...


ـ بسمه : طب مالها ...


ـ ساره : عملت حادثه ...


ـ بسمه : يخرابي حادثه اي ؟


ـ نور :, متخافيش يا ماما حاجه بسيطه إن شاءالله...


ضربت بسمه ساره علي ذراعها ...


ـ بسمه : انتي مش قولتي أنها هتقعد عندك ؟


ـ ساره : وانا ماليييي هي إلي قالت متقوليش لماما ...


ـ بسمه : طيب ادخلو غيرو يلا ... وانتي يا نور ادخلي استريحي يا بنتي ....


ـ نور : حاضر يا ماما ... 


ساره : حاضر يا طنط ....


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في غرفة نور ....


دخلت نور وجلست علي حافة السرير وفي الخارج ساره تساعد والدة نور  في الطعام ...


ـ دق هاتف نور ... 


نور : الو ؟


ـ فهد : ليكي اجازه لمدة أسبوع ...


ـ نور : بس انا بقيت تمام ...


ـ فهد : انا قولت وخلاص ...


فهد : مرتب الاسبوع ده هيوصلك ...


ـ نور : انا اسفه يا استاذ فهد بس انا مش باخد حاجه من غير ما اكون عامله نقابل للحاجه دي...


ـ فهد : لي الدراما دي عشان التعب لما موظف يتعب بياخد المكافأة دي ...


ـ نور : أهه تمام ...


ـ فهد: اسبوع وبس سامعه ؟


ـ نور : سامعه ...


ـ فهد : كويس ...


ـ نور : صح استاذ فهد ...


ـ فهد : اي ...


ـ نور : عايزه أسألك علي حاجه بس اتمني متضايقش ...


ـ فهد : اي ؟


ـ نور : انت جبت منين المسدس إلي كان معاك ؟


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


استووووب اسفه جداً إني منزلتش امبارح .... بس اهو بارت جديد...


ـ شكراً لتعليقاتكم السكر 💗🎀 


ـ متنسوش تسيبو اثركم الجميل يا حلوين 🫠❤️

يتبع

رواية عشقي الأسود الفصل الخامس عشر 15

لقراءة باقي فصول الرواية ( اضغط هنا )

Mohamed ME
Mohamed ME
تعليقات