رواية عشقي الأسود الفصل السادس عشر 16 بقلم ملك أحمد
رواية عشقي الأسود الفصل السادس عشر 16
رواية عشقي الأسود
Part 16
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فهد : نور هي الي هتنظم الحفله...
ـ عمر : اي ؟
ـ فهد : زي ما سمعت ...
ـ عمر : بس ....
ـ قاطعه فهد
ـ فهد : من غير بس انا عارف بعمل اي كويس...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اليوم التالي ... وتحديداً في مكتب فهد...
ـ فهد : انتي عملتي كام تصميم ...
ـ نور : سته ...
ـ فهد : لحقتي ؟
ـ نور : لا تؤجل عمل اليوم إلي الغد يا مستر فهد ...
ـ فهد : تمام طيب عايز اشوفهم ....
ـ نور : تمام اتفضل ...
ـ أخذ منها فهد التصاميم ثم دقق النظر فيهم قليلاً وهو يقلب الصور وفي كل نظره ينظرها فهد لهذه الصور يرتعب قلب نور أكثر ف أكثر ...
ـ فهد : ممم حلو التصميم الاول ده اوي ...
ـ نور : بجد عجبك ...
اومأ لها فهد بإبتسامه بسيطه ...
ـ نور : يعني انفذ ده ؟
ـ فهد : ايوه ...
ـ نور : تمام شكراً...
ثم أخذت منه نور التصميم وذهبت مسرعه للخارج ....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب ساره .... كانت ساره تجلس في مكتبها ولكن جائتها نور مسرعه ...
نور : ساره يا ساره ..
ـ ساره : اي في اي خضتيني ...
ـ نور : عجبته التصاميم ...
ـ ساره : هو مين ؟
ـ نور : فهد ...
ـ ساره : بجد ...
ـ نور : ايوه انا بجد مبسوطه اوي إن في حاجه عجبته ....
ـ ساره : عشان انتي تعبتي والي بيتعب بيلاقي ...
ـ نور : الحمدلله.... انتي عارفه أنه ابتسم ...
ـ ساره : لا دي بقي مش هصدقك فيها ...
ـ نور : اقسم بالله...
ـ ساره : انا عمري ما شفته بيبتسم بجد...
ـ نور : يعني انا بجد مش فاهمه واحد عنده 27 سنه لي يبقي كئيب للدرجه دي ولا بيضحك ولا بيعمل اي حاجه غير أنه بيشتغل ...
ـ ساره : عادي في ناس كده ...
ـ نور : ممكن ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اليوم التالي ... وتحديداً يوم الحفل ...
ـ دخلت نور للمكان ... كان مكان عند النيل ... كان المكان يتزين ب ورود لونها ابيض في الجانب وصورة فهد في الامام عند شاشه كبيره والكراسي علي شكل دوائر ومزينه بورود ف الوسط ...
ـ دخلت نور ودقت الهاتف علي فهد ..
ـ نور : استاذ فهد ؟
ـ فهد : امم
ـ حضرتك هتيجي امتي ...
ـ فهد : بصي فوق كده ...
ـ نظرت نور ف الاعلي وكان فهد في غرفه vip بجانب مكان الحفل ينظر لها من مكان شفاف ...
ـ نور: حضرتك جيت امتي ؟
ـ فهد : من بدري ... انا نازل اهو ...
ـ نور : تمام في انتظار حضرتك ...
ـ نزل فهد ...
نور : اي رأيك ؟
ـ فهد : حلو ...
ـ نور : مبسوطه انه عجب حضرتك...
ـ أومأ لها فهد ...
ـ نور : لا استني متحطش دي هنا ... بعد اذنك دقيقه واحده .... ذهبت نور من امام فهد الذي كان يقف ويضع يده في جيبه ... وضوء الشمس علي عينيه ...
ـ ظل فهد يقف ... وينظر لنور التي كان شعرها يتطاير ....
قاطعه عمر ...
ـ عمر : احم ...
ـ نظر له فهد
ـ فهد : اي ؟
ـ عمر : ولا حاجه... بس انت لازم تطلع عشان تتجهز .. عشان الصحافه هيكونو موجودين ....
ـ فهد : تمام ... انت رايح فين ؟
ـ عمر : رايح الشركه ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الشركه ... دخل عمر ... ووجد ساره ... اقترب عمر ليتحدث معها ولكن كادت أن تذهبت بسرعه من أمامه...
ـ عمر : عندك ...
ـ وقفت ساره ...
ساره : اي اليوم ده ..
ـ اقترب عمر ...
ـ عمر : انتي رايحه فين ؟
ـ ساره : رايحه اشوف شغلي ...
ـ عمر : انتي بتتهربي لي من امبارح ؟ مالك .. هو انا كلمتك ؟
ـ ساره : انت لا خالص ... بعد اذنك ...
ثم ذهبت ساره من أمامه ...
تنهد عمر وبعدها ذهب ليكمل عمله ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء ....
في مكان ملئ ب الاضواء... وقفت سيارات كثيره باللون الاسود ... ووقفت في المنتصف سياره ليموزين باللون الابيض .... نزل من السياره هذه فهد ... كان يرتدي بذله قطيفه باللون الاسود ... ومصفف شعره ويرتدي ساعه فخمه سوداء ...
ـ نزل فهد ومشي علي السجاده الحمراء وفي الجانب ... الصحافه ... والأضواء كلها عليه .... دخل فهد ووورائه الحراس ....
ـ دخل فهد وطلب منه المصور أن يقف ليلتقط له صوره ...
وقف فهد ووضع يده في جيبه ونظر للكاميرات ...
ـ بعد أن تلتقط فهد الصوره ذهب للداخل ...
ـ دخل فهد ووقف وبجانبه عمر ...
ـ فهد: هنبدا امتي الإعلان ؟
ـ عمر : لما نور تيجي ...
ـ فهد : هي فين اص
قاطع حديث فهد نور وهي تدخل كانت ترتدي فستان اسود بنفشه بسيطه من الاسفل... واخذه خصلتين للخلف بتوكه صغيره ... وتاركه شعرها منفرد ...
ـ نظر لها فهد بدهشه هل هذه نور بالفعل ؟
ـ كانت جميع الأنظار عليها ....
عمر : Distinguished
ممتاز ...
فهد : عاديه يعني ...
عمر : اه فعلاً...
ـ اقتربت نور ومدت يدها لفهد ...
ـ نور : مبروك يا مستر فهد ...
ـ نظر فهد ليدها ثم نظر لها قائلاً بابتسامه خفيفه ....
ـ فهد : شكراً...
ـ ابتسمت نور ...
ـ عمر : طب اي يا فهد مش هتبدأ ....
ـ فهد : روحي يا نور جهزي شاشات العرض ...
ـ نور : تمام بعد اذنك ...
ـ ذهبت نور من أمامه ...
ـ عمر : انا هروح اجيب حاجه اشربها ....
ـ أومأ له فهد ...
ذهب عمر ...
امام مكان تقديم المشروبات ...
كان عمر يمسك بعصير بيد ويضع اليد الأخري في جيبه ...
فجأة توقف الزمن عندما رأي عمر ساره ...
كانت ترتدي فستان ستان ب اللون البني الهادي ورافعه شعرها علي شكل ذيل حصان وتاركه خصلتين ...
ـ رأت ساره عمر ...
ـ اقتربت وقالته ...
ـ ساره : هي فين نور ؟...
ـ عمر : نور بتجهيز للعرض ...
ـ ساره : ماشي بعد اذنك ...
ـ ثم ذهبت ساره من أمامه ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد قليل كان فهد يقف وبجانبه عمر وبجانبه ساره ...
ـ فهد : هي مشغلتش الشاشات ل
فجأة اُغلقت جميع الانوار وظهرت شاشه كبيره عليها شكل الاهرامات والفندق ...
ـ وشكله جميل....
ـ ذُهل جميع من كانو يقفون من جمال هذا التصميم ...
ـ كان فهد يقف ويضع يده في جيبه وينظر الشاشات بإنبهار ... ثم ابتسم ابتسامه جانبيه ... وقفت نور بجانبه ..
ـ نور : اي رأيك ؟
ـ فهد : مكنتش اتوقع منك كل ده بصراحه....
ـ ابتسمت نور عندما شعرت بالانتصار ...
المقدمه : من اجمل التصاميم إلي شفتها في حياتي تصميم( فهد آل يامن) وحقيقي لما بيعمل حاجه بيعملها بجهد كبير ... اعزائي الحضور ... اقدم لكم صاحب التصميم الاستاذ فهد يامن ....
ـ ذهب فهد وصفق الجميع بحراره ...
ـ صعد فهد علي المسرح ... ووقف أمام المايك ثم قال...
ـ فهد : I am pleased and honored to present this project...
يسعدني ويشرفني أن أعرض ذلك المشروع
With every step you take, you build a new world with your own hands.
في كل خطوه تخطوها تبني عالم جديد بيدك ....
ـ You should know that a person who falls is not a failure, but rather tries to get up and complete the journey to the end.
الذي يقع ليس بفاشل بل يحاول أن يقف ويكمل الطريق لاخره...
ـ Failure is not the end of the road, but a new path that opens up good horizons for you.
الفشل ليس بنهاية بل هو طريق جديد يفتح لك آفاق جديدة...
صفق الجميع له بحراره...
فهد : هتكلم بقي بلغتي الأم ...
ـ انا ف النهايه حابب اشكر كل شخص حضر وكل شخص ساهم في المشروع ده ولكن في شخص معين هو إلي تعب واشتغل بجهد كبير وهو .....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب بارت طويل ومليان احداث...
شكراً لتعليقاتكم السكر 💗🎀
متنسوش تسيبو اثركم الجميل يا حلوين 🫠❤️
يتبع
لقراءة باقي فصول الرواية ( اضغط هنا )
