رواية شكلي وقعت (كاملة جميع الفصول) عبر روايات الخلاصة بقلم سلسبيل أحمد
رواية شكلي وقعت الفصل الثالث 3 والأخير
- ليلي ليلي قومي لولولولولولي
= اية دا يا ماما في اية؟؟ حد يصحي حد بزغروطه!
- مؤمن هيخطب
= هيخطب! هيخطب مين؟؟
- حزري فزري
= ماما انتي رايقه!!!؟
- انتي طلب ايدك انتي
= اية العبط ده !
مفاتش ساعه و لقيته جاي وانا كنت لسه ف اوضتي بهدومي ماما جت وشهقت اما شافتني : انتي لسه بهدومك!!! يقول عليكي اية
- انتي يا وليه انتى ام مين فينا انا مش فايقه للهبل ده وهو مجرد اخويا اصلا يلا بقا اخرجي قوليله كده
= بقي كده؟ طب قوليله انتي بقي
- مش هخرج
بصتلي بتوعد: طيب انا هوريكي
خرجت وانا سمعتها بتقوله اتفضل ينهار اسود يتفضل فين؟؟؟؟ ف اوضتي!!
دخل وانا قاعده بحاول اخلي الارض تنشق وتبلعني بس
- اطلع بره حالا
= مش عايزه تخرجيلي؟ ادخلك عادي
- بقولك بره
= ده اية البيجامه الجامده ده ميكي ده؟
فضلت اضحك على طريقته و قعدت وانا حطه وشي بين ايدي:
= متبصليش طيب
- مقدرش بحب اشوف عيونك و وشك القمر ده
= انت ازاي تطلب تخطبني انا مش موافقه
- انا عايز فرصه من حقي
= وانا لسه بفكر
- فكري وقت الخطوبة عشان بعد كده لو حد اتكلم تحطي الدبله فعين امه
ابتسمت وهو خد باله: صدقيني انا مش عايز غير فرصه واحده اثبتلك اني بحبك
اتوترت منه من كلمه بحبك الى قلبي مصدقها و عقلي لاء بيرفضها اصلا!
- طب بصي انا هخرج و هستناكي تلبسي و ننزل ننقي دبله يلا باي بقي
= استنيي!! يابني!!
الواد بيكروتني!!
فضلت قاعده نص ساعه مكاني مش بتحرك سمعت كلاكسات كتير تحت البلاكونه وبصيت وكان هو
- اسكت الله يخربيتك اية حركات المراهقين دي
= هتنزلي ولا افضحك فالمنطقه
- الله يخربيتك!!!
= طب اهو
فضل يزمر
- خلاص خلاص
= انزلي!!!
دخلت وانا بدبدب عالارض و مخنوقه ولما لبست و نزلتله ضربته جامد اوي فكتفه
= ءههه
- ايدك كويسة؟
= انت ناشف كده ليه ياخي!
ضحك: انتي الى بسكوته ، بعدين بتضربي ليه!
- بتنزلني غصب عني ليه
= كده مزاجى بقي ، و اهدي بقا شوية عشان هوديكي مكان بحبه الاول ونتكلم
- هتخطفني يعني و هتبيع اعضائي بقي ولا هتشغلني فالمخد*رات
= انتي بتشوفي افلام اجنبي كتير؟ اقولك هخطفك اها
- ماشي
= اية مش هتصوتي؟
- مش قادره والله عندي برد و كحه
= ده الفيرس الجديد ده ولا اية
ضحكت: اها خلي بالك بقي
= فداكي اي حاجه.
اتحرك بالعربية و مشينا كتير لحد ما وصل حته مقطوعه فعلا هو انا بتخطف بجد!
- اية المكان ده ؟
= مكان خالي من الناس
- خالك ولا عمك؟ احم اسفه
= طب يلا يا ظريفه انزلي
" مكان مقطوع هذا هو زوقي. "
- انت جايبني هنا ليه
= عشان محدش يسمعنا
- اية؟ هتقولي علي سر خطير؟
= لا مش انا الى قتلت موفاسا والله
ضحكت على تفاهته: يابني بقا اتكلم جد
- حاضر بصي يا ليلي انتي قولتي انك كنتي بتحبيني
لفيت وشي بعيد عنه: اها كنت ومش عايزه أتكلم فالمو
= وانا كمان بحبك من زمان بس كنت بعمل الى بعمله بسبب الشلة الى ملموم عليها انا محبتش ولا واحده من الى عرفتهم انا محبتش غيرك
- مؤمن بص انا
= انا عارف هتقولي اية انتي مش قادره تثقي فيا
قاطعته: لاء انا واثقه فيك
بصلي بستغراب: يعني اية
- انا واثقه فيك لكن خايفه
= من اية
- من كل حاجه
= وانا هكون موجود عشانك دايما وهطمنك من كل حاجه
- دايما!
= ايوا اوعدك بكدا
- تشاور على قلبك؟
ضحك ومسك ايدي حطها على قلبه: طول ما ده بيدق اوعدك ميدقش الا ليكي و ميبعدش عنك ابدا ويطمنك علطول ويديكي كل الامان.!
ابتسمت وانا عيوني بتلمع: انا ..
حضنته وكأني بستخبي: بحبك
حضني جامد وهوا مش مصدق: ايييه!!
بص لعيوني وهوا فرحان جدا ومبتسم: قولتي اية!؟
- بحبك
= يعني موافقه!!
- علي اية؟
= عالجواز
- هي مش كانت خطوبة؟؟
= وليه نضيع وقت انا عمري بدء دلوقتي ومش عايز اي حاجه تعطلني اني ابقي معاكي لاخر نفس فيا.. بحبك يا ليلي وعمري ما هحب حد غيرك او هحب حد قدك.
تمت♥️🖇
وفر وقتك… لو بتدور على رواية كاملة وممتعة… اضغط (هنا)