رواية نجاتي (كاملة جميع الفصول) عبر روايات الخلاصة بقلم فاتن جمال
رواية نجاتي الفصل الثاني 2
آسر بهيبته وقوته دخل القاعه والكل واقف مصدوم من وجود آسر السيوفي رجل الأعمال المشهور
أسوة كانت واقفه تتصور مخدتش بالها من دخول آسر القاعه
امير بصدمه: الا جابه دا
ادم بعصبية مكتومه: مش عارف
فجاء ابراهيم قام يسلم علي آسر
ابراهيم : أسر باشا اتفضل
آسر : مبروك
ابراهيم : الله يبارك فيك يا باشا والله انا كنت بقول أن حضرتك مش هتعرف تيجي
آسر : انت واحد من رجالتي ولازم اجي
ادم استغرب أن إبراهيم يعرف أسر
امير : ادم انت شايف الا انا شايفه
ادم باستغراب : في حاجه في الموضوع
امير : يمكن معرفة شغل
ادم : هنعرف بس الفرح يخلص
آسر و رجالته قاعده علي تربيزه قريبه من تربيزة البنات
احمد بابتسامه : الفرح مليان بنات حلوين اوي يا باشا
آسر ببرود : ملوش لازمه كلمة يا باشا هنا انا صاحبك
احمد بابتسامه : طب بقولك اي مش ناوي تتجوز بقى
آسر ببرود: لا
احمد : طب بص وراك في حوريه طلعه من البحر
آسر فضل مركز قدامه لحد ما احمد خلاه يبص غصب عنه
عيونه لمحت أسوة وجمالها
كانت واقفه بتتصور جانب سميه ورقيه
احمد : اي رايك
آسر حب يظهر البرود عكس الا حس بيه: مالها عاديه
احمد : متزعلش انت مبتفهمش
آسر بصله بعصبية: اخرس
امير : هنفضل واقفين كدا
ادم : تعالي نمشي
امير : لا استني عايز اتعرف علي مراتي المستقبلية
ادم بص علي أسوة بحب : طب ياله بينا
كل دا كان تحت نظرات أسر
ادم وامير قربوا من البنات
امير بحمحه : احم احم
رقيه : نعم
سميه بهدوء : خير يا فندم
أسوة افتكرت شكل امير وطبعا معرفتش ادم لانه كان متنكر
أسوة : مش انت الظابط إلا كان في المفرخه وكان معاك التاني البارد دا
امير بابتسامه: ايو يا انسه والبارد الا كان معايا وافق جانبي بس من غير ما يتنكر
أسوة بتوتر : ااا نا كان قصدي يعني أنا بقول امشي احسن
ادم بسرعه : استني رايحه فين
أسوة بتوتر من نظرات ادم : ها رايحه اسلم علي العريس
ادم من كسوفها : طب ممكن نروح نسلم مع بعض
أسوة ابتسمت : موافقه
آسر حس بغيره ميعرفش اي سببها
أسوة كانت ماشيه جانب ادم وهي متوتره من نظراته
ادم بابتسامه: متعرفتش باسمك
أسوة بابتسامه: أسوة
ادم اول ما سمع الاسم حس بأنها مختلفه هي دي الا قلبه ما صدق لقائها
ابراهيم بضحكه: ادم باشا
ادم : مبروك يا عريس
أسوة : مبروك يا هوبا
سندس بابتسامه : عقبالك يا آدم
ادم : أن شاء الله قريب و عيونه جت علي أسوة الا اتوترت اكتر من الاول
أسوة : مبروك يا حبيبتي
سندس : عقبالك يا كتكوته
ابراهيم : حببتي تعالي نرقص
ادم بتوتر : تسمحيلي نرقص مع بعض
أسوة بصت لـ ابراهيم الا هز رأسه بموافق
آسر مستحملش أن ادم يقرب منها فجاء النور قطع بعد ما اسر طلب من احمد كدا
ابراهيم : خير اكيد في عطل في الكهرباء
ادم مسك كشاف الموبايل يدور علي أسوة
ادم بعصبية: أسوة أسوة انتي فين
ابراهيم : في اي يا آدم
ادم : أسوة اختفت
ايمان بخوف : يعني اي ابراهيم فين ابنتي فين اختك يا ابراهيم
ابراهيم بخوف : متخافيش يا ماما اكيد هي هنا
فجاء النور جه والكل كان بيدور علي أسوة
ــــــــــــــــــــ
في مكان تاني
كانت أسوة قاعده مغمي عليها
آسر قرب يفوقها
أسوة بنوم : انا فين
آسر ببرود: انتي في مملكتي
أسوة بدأت تفوق وهي عيونها علي أسر الا واقف ببرود عكس أنه مش عارف الا خلاه يعمل كدا
أسوة : ااانت عايز اي
آسر ببرود: نتجوز ودلوقتي
أسوة بصدمه : انت مجنون صح
اسر بعصبيه : بلاش تغلطتي احسن ليكي ولعائلتك
أسوة بخوف : انت مين
اسر : انا قولت الا عندي موافقه علي الجواز والا علي موت اهلك
أسوة بخوف : طب انت عايز تتحوزني لي ؟
اسر : مش مهم تعرفي
اسر مكنش عارف يقولها اي هو نفسه مش عارف هو عايز منها اي
أسوة بدموع : والنبي سبني في حالي انا مش عايزه اتجوز
اسر : مش عايزه تعرفي من الا قتل ابوكي
أسوة صدمه : بابا !!!! انت تعرف بابا منين
اسر ببرود : موافقه
أسوة بدموع : موافقه بشرط اعرف مين إلا قتل بابا
اسر : مبحبش الشروط
أسوة : مغرور
اسر : اخر تحذير ليكي لو سمعتك بتشتمي تاني هتزعلي مني
أسوة بخوف : حاضر
اسر بخبث: شاطره
في بيت أسوة
ادم : دور عليها في كل مكان انت.....
قطع كلام ادم دخول أسوة
ايمان بسرعه : حببتي كنتي فين
ابرهيم : كنتي فين يا روحي انتي كويسه
ادم استغرب دموع أسوة
ادم بعصبية مكتومه: حد عملك حاجه
سمية كانت مستغربه اهتمام ادم بـ أسوة وهي مش عارفه هي زعلانه لي
سميه بحب : سبوها ترتاح الاول
ادم استغل الفرصة: ابراهيم بمناسبة رجوع أسوة فأنا طالب أيدها منك
أسوة كانت ماشيه معي سميه علشان تدخل اوضتها فجاء أغمي عليها من الا سمعته
ابراهيم وإيمان : أسوة
سميه بخوف : أسوة فوقي يا أسوة
بعد وقت
الدكتورة : هي عندها حالة صدمه ولازم ترتاح
ابراهيم : حاضر يا دكتورة
الكل بدأ يطمن عليها
وهي في عالم تاني
ابراهيم بضحكه علشان يلطف الجو : دا ليس كان بيطلب ايدك امال في الجواز هتعملي اي
الكل ضحك معاده سميه الا حاسة بوجع جو قلبها و أسوة الا مش عارفه تقول اي
ادم بابتسامه: الف سلامه عليكي
ايمان : تسلم يا ابني وعلي موضوع الجواز فأنا مش هلاقي احسن منك لبنتي
أسوة بسرعه : بس انا مش موافقه
الكل استغرب
سميحه خالت أسوة : لي يا بنتي
ابراهيم : أسوة انتي فيكي اي
أسوة بتوتر : انا مش عايزه اتجوز دلوقتي
ادم بسرعه : طب اي رايك في فترة خطوبه
اسر من خلفه : ولا حتي دي تنفع يا ادم باشا
ادم بعصبية: انت بتعمل اي هنا
اسر ببرود : جاي اشوفك وانت بتخطب مراتي
ادم بصدمه : م مراتك ازاي مستحيل
أسوة بدأت عيونها تدمع علي الحال الا وصلت ليه من ساعات بس
ايمان : انت كداب مستحيل بنتي تتجوز واحد زيك
اسر ببرود : مش هرد عليكي علشان خاطر مراتي
ابراهيم بعصبية : اسر انت بتقول اي
اسر بهيبه: زي ما سمعت الا قولته
ايمان قربت من أسوة الا كانت قاعده علي السرير بتعيط
ايمان بدموع : اتجوزتي الا كان سبب في موت ابوكي
أسوة بصدمه : لا مستحيل اكيد لا
هو قالي أنه هيقولي مين السبب في موت بابا
ايمان بعصبية : هو السبب في موت ابوكي
ابراهيم بسرعه : ملوش لازمه الكلام دا يا ماما
ايمان بعصبية: اسكت انت لازم تعرف مين السبب
اسر السويفي ابن سيف السويفي هما السبب في موت ابوكي
أسوة بدموع : طب لي ابراهيم شغال عنده
ابرهيم : علشان ابوكي كان واخد منه عشره مليون جنيه يعني لو فضلت طول عمري اشتغل عنده مش هيكفي
أسوة كانت في حالة صدمه مش عارفه الا حصل ولي حصل كانت عايشه عادي فجاء تتغير حياتها لـ اسوء ما كانت تتخيل في يوم
ادم بعصبية قرب من أسر : حسابك بقى تقيل معايا يا اسر
اسر ببرود نزل ايد ادم : متقلقش ساعة الحساب بنا قربت
ايمان بعصبية مسكت ايد أسوة : قومي اطلعي برى
سمية : لا يا خالتي
سميحه : سيبي البت يا ايمان
ابراهيم بسرعه: لا يا ماما
ايمان : محدش يمسك ايدي
أسوة بترجي : لا يا ماما انا بنتك
ايمان : لا مش بنتي امك ماتت
أسوة بدموع : بس انا معرفش ام غيرك
ابراهيم بدموع : علشان خاطري يا ماما سبيها
ايمان بعصبية: قولت لا هي خلاص اتجوزت وانا وعدي وفيته لابوك يوم ما جابها وهي في اللفه وقالي أنه كان متجوز عليا ومراته ماتت وانا اعتبرتك بنتي وكملت بعصبية بس دلوقتي عرفت أن تربيتي كانت غلط ليكي
أسوة بدموع : لا يا ماما والنبي متسبنيش
اسر : سبيها
ايمان بصت لـ اسر بغل : خدها وامشي من هنا
ايمان رمت أسوة لـ اسر الا مسكها من وسطها قبل ما تقع علي الارض
ادم كان بيبص لـ اسر بغل ومش طايقه ف ساب البيت ومشي
أسوة بعدت عن أسر وهي مش طايقه وشه : منك لله انت السبب
اسر ببرود: ياله بينا
أسوة بدموع : مستحيل أسيب اهلي
اسر : محدش عايزك امشي
اسوة قربت من امها تاني
أسوة بدموع : ماما علشان خاطر ابراهيم خليني معاكم
ايمان بعصبية عكس أن قلبها بيتقطع علي أسوة حتي لو مش بنتها بس هي إلا ربتها شافتها وهي بتمشي اول خطوه كلمة ماما لكن خوفها عليها من أسر خلاها تعمل كدا : اطلعي برى ومسكت أيدها رمتها برى البيت وقفلت الباب اسر كان قاعد في العربيه
أسوة بدموع بدأت تخبط علي الباب : يا ابراهيم
ابرهيم بدموع : لي كدا يا ماما دي اختي
ايمان : ابرهيم خد مراتك واطلع فوق
ابرهيم : ياله يا سندس
سندس : حاضر
أسوة كانت تعبت من الدموع والوافقه بعد ما وقفت يمكن اكتر من ساعه
وإيمان واقفه وراء الباب بتعيط علي بنتها
اسر ببرود: هتيجي والا امشي
أسوة ملقتش حل غير انها تروح معا آسر علشان تعرف كل حاجه مستخبيه عنها
قربت ركبت العربيه من غير كلام بس قاعده تعيط
اسر بعصبية: مبحبش النكد بطلي عياط
أسوة بدموع وعصبيه : انت السبب في كل حاجه انا بكرهك
اسر برغم أن الكلمة الا قالتها أسوة هي عندها حث فيها لكن كلمة بكرهك نزلت علي أسر كأنها صدمه
بس محبش يبين دا
اسر ببرود: اكرهي برحتك مش مستنيكي تحبني
أسوة بصت الجهه التانيه علشان مش عايزه تشوفه
ام اسر فكان محتار لي عمل كدا معها ؟ علشان ادم ؟ والا علشان قلبه ؟
يتبع...