📁 أحدث الفصول

رواية نجاتي الفصل الثالث 3 بقلم فاتن جمال

رواية نجاتي (كاملة جميع الفصول) عبر روايات الخلاصة بقلم فاتن جمال

رواية نجاتي الفصل الثالث 3 بقلم فاتن جمال

رواية نجاتي الفصل الثالث 3

في قصر من قصور آسر السويفي 


اسر نزل من العربيه بكل هيبه 

لكن أسوة كانت شارده في عالم تاني دموعها بتنزل منها من غير اي مجهود 

اسر بجمود : انزلي انا مش الخدام بتاعك 

أسوة بكره : مش نزله 

اسر ببرود : تمام خليكي في العربيه لباقي عمرك 

سابها ودخل من غير حتي ما يسمع ردها بعد كلامه ليها 

اسر فضل يبعد عنها خطوه خطوه وقلبه بيقوله لي كدا عملت ليك اي علشان تكسر قلبها 

لكن عقله كان بيقوله هي دي السلاح الا هيوصلك لكل حاجه هي دي سلاح دمار ادم 

مش هو وهي بيحبوا بعض يبقي خلاص انت كسرت قلبه هو مش هي بس 

فضل تايه في أفكاره لحد ما دخل القصر 

نزلت بنت في أوائل العشرين 

نور : ابيه اسر انت فعلا اتجوزت 

اسر ببرود : ايو 

نور بفرح : طب هي فين عايزه اشوفها عامله ازاي شكلها اي 

اسر بعصبية مكتومه: زي اي واحده يا نور 

نور بخوف من عصبية اسر: طب هي فين 

اسر ببرود: نايمه في العربيه 

نور بصدمه : لي وبعدين انت اتجوزت بسرعه لي 

اسر : ممكن نتكلم الصبح انا عايز انام 

نور بهدوء: حاضر 

اسر : تصبحي علي خير 

نور بابتسامه: وانت من اهل الخير يا أبيه 

نور استنت لما اسر طلع جناحه الخاص وطلعت لـ أسوة 

أسوة كانت دموعها علي خدها مش قادره تنسي قسوة مامتها عليها 

نور قربت من عربية اسر 

نور بصدمه : أسوة

أسوة بدموع : نور 

أسوة فتحت العربيه ونزلت حضنت نور 

نور بتوتر : ااانتي بتعملي اي هنا 

أسوة بحزن : ااانا مرات اسر السويفي 

نور بصدمه: مرات اخويا 

أسوة بصدمه : اخوكي اسر السويفي اخوكي !!! 

نور بهدوء : ايو اخويا 

أسوة : ازاي متقوليش ليا قبل كدا 

نور : علشان مكنتش عايزه حد يعرف انا بنت مين ولا اخت مين كنت عايزه اثبت ذاتي 

ولما شفتك في الكلية واتعرفت عليكي بقيت احس انك لو عرفتي انا ابقي مين هتبعدي عني 

أسوة بحزن : يا ريت كنتي قولتي ليا كنت علي الاقل حاولت اقولك ابعدي اخوكي عني 

نور باستغراب: بس ازاي انتي وأسر عرفتوا بعض 

أسوة اتنهدة بحزن وبدأت تحكي ليها كل حاجه 

نور بزعل على أسوة : حقك عليا انا و اسر والله مش وحش زي مانتي ما فاكره 

دا هو كل حاجه بالنسبه ليا بعد ما بابا مات وماما اتجوزت وسبتني هو وعمو.....

فجاء نور سكتت لما لقت أسوة وقعت من طولها 

نور بصدمه : أسوة أسوة فوقي 

اسر بص من بلكونته لقى نور قاعده جانب أسوة الا فاقده وعيها نزل بسرعه 

اسر بخوف : مالها يا نور 

نور بدموع : مش عارفه يا أبيه هي فجاء وقعت 

اسر قرب شالها وحطها في جناحه الخاص 

اسر رن علي احمد 

احمد : خير يا اسر 

اسر : تجيب دكتورة من تحت الارض وتيجي بسرعه 

احمد قلبه انقبض علي محبوبته نور ف نعم هو يعشقها ولكنه يخشى اسر 

احمد بسرعه : دقايق واكون عندك 


بعد وقت 

الدكتورة كانت كشفت علي أسوة 

نور بخوف : مالها يا دكتوره 

الدكتورة: هي عندها حالة صدمه وعندها انيما حاده يا ريت تاخدوا بالكم منها كويس هي محتاجه رعاية 

اسر ببرود: احمد وصل الدكتورة 

احمد براحه بعد ما اطمن علي حبيبته 

احمد : اتفضلي يا دكتوره 

اسر لنور : نور روحي نامي 

نور بتوتر : طب واسوة مين هياخد باله منها 

اسر ببرود: انا 

نور بصدمه : أأنت يا أبيه دانت عمرك ما عملتها 

اسر بعصبية مصطنعه: نور اطلعي برى ومش عايز كلام كتير وقولي لداده سميرة تجيب ليا فنجان قهوه 

نور بصدمه اكبر : أبيه انت كويس 

اسر ببرود: اممم وكلمة كلامه هتشوفي وش أبيه التاني 

نور بسرعه : لا وعلى أي 

اسر : استني انتي تعرفيها منين 

نور : طبعا انا لو قولت ليك اني كل يوم علي الفطار كنت بكلمك عنها وأنها بنت بميت راجل وأنها ونعمه الصاحب انت مش هتفتكر 

اسر وهو بيعمل نفسه مش فاكر : لا مش فاكر 

عكس أنه كل يوم الصبح كان بيقعد يفطر عن غير العادي بتاعه برحته علشان يسأل نور عن يومها امبارح في الكلية وهو متاكد انها هتجيب سيرة صاحبتها الا قلبه حبها من غير ما يحس لكن كبريائه و فكرت أن قلبه لو ضعف لبنت هتكون سبب دماره كان بيخليه يبعد عن أنه يصدق قلبه 

لكن دلوقتي محبوبته قصاد عيونه لكن لمتي سيظل ينكر حبه ليها ؟! 

نور : كنت عارفه انك مش هتفتكر عمتنا أسوة صاحبتي في الكلية بس هي قسم فلسفه وانا قسم علم نفس بس هي إلا دايما كانت بتاخد بالها مني 

اسر : خلصتي مدح فيها ياله علي اوضتك و متنسيش القهوه 

نور : حاضر يا أبيه 

نور خرجت برى اوضتها فجاء حد شد أيدها 

نور بصدمه : احمد والله كدا كتير عليا انت وأسر 

احمد بغيظ : بقولك اي مش علشان اخوكي تفضلي تجيبه في سيرته انا واحد دمي حامي 

نور بضحكه : يا واد يا جامد 

احمد بصدمه : انتي متاكده انك بنت عائله مش بنت شوارع يا بيئه 

نور بابتسامه : والنبي سكر 

احمد غصب عنه ضحك : مجنونه 

نور بغيظ : بقى انا مجنونه 

احمد بهيام: مجنونه زي السكر 

نور بكسوف وأصبح وجهها مثل التفاحه : احمد 

احمد بحب : عيون احمد وقلبه وكل دنيته 

نور بحب : كل دا انا 

احمد: لا بنت الجيران بس قولت اجي ادرب علشان مغلطش قصادها 

نور بعصبيه وحطت أيدها علي خصرها : نعم يا عمر 

احمد : عمر مين فيهم ابن عمي والا ابن اختي 

نور بغيظ : اطلع برى يا احمد 

احمد قرب منها بحب : طب ويهون عليكي اخرج من غير ما تصلحيني 

نور بصدمه : انت أهبل صح دانت الا زعلتني منك 

احمد ببراة مزيفه : انا امته يا ختي 

نور بصدمه: اختك لا كدا كتير برى يا احمد قبل ما انادي علي أسر 

احمد قرب وهو بيبتسم: طب تحبي انادي معاكي 

نور بابتسامه وكسوف من قربه : تؤ تؤ لو اسر جه هيموتك 

احمد بهيام : مش مهم المهم انك هتكوني في حضني 

نور بكسوف : طب ممكن ياله امشي 

احمد : طب لي بقى وانا الا كنت فاكرك هتقوليلي بات معايا انا خايفه يا احمد تبعد عني 

نور : لا يا احمد ابعد عادي 

احمد بغيظ : عامله زي القطط تأكلي وتنسي 

نور : وانا نسيت اي بقى 

احمد قرب منها: يوم ما بوس*تك 

نور بكسوف: انت قليل الادب 

احمد بخبث : طب علي فكره انا ليس ما عملتش حاجه علشان تقولي قليل الادب 

نور بسرعه بعدت عنه بعد ما فهمت هو يقصد اي 

نور : برى يا احمد 

احمد بضحكه: ماشي يا قلب احمد خارج 


في جناح أسر 

اسر كان قاعد علي الكرسي قدام أسوة الا بدأت تفوق وهي بتعيط 

اسر قرب منها وهو ماسك منديل علشان يمسح دموعها 

أسوة فتحت عيونها مره واحده ووو 

يتبع...

رواية نجاتي الفصل الرابع 4 من هنا

رواية نجاتي كاملة من هنا

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات