📁 أحدث الفصول

رواية بقاياها فيا الفصل الخامس 5 بقلم مي عبد الله

رواية بقاياها فيا الفصل الخامس 5 بقلم مي عبد الله

رواية بقاياها فيا الفصل الخامس 5 بقلم مي عبد الله

رواية بقاياها فيا الفصل الخامس 5

ـ انا عارفه انكو ليكو يد في الي حصل  لفاطمه اختي الله ير*حمها!!!

بصتلها صباح بصدمه وذهول وتكلمت بعصبيه

=انتي مهووسه ولا اي اي الكلام الفارغ الي انتي بتقوليه دااا!!!!

بصتلها ليل بسخريه  باين ف صوتها

ـ كلامي مش فارغ يحماتي انتو السبب ف الي حصل لفاطمه 


ادخلت ف الوقت دا سهي والي التوتر كان باين علي وشها وتكلمت بانفعال ممزوج بارتباك مقدرتش تخبيه

=ماما معاها حق فعلاا لما قالت انك مهوو*سه ومش مستقر*ه نفسيااا ومحتاجه تتعا*لجي !!!


بصتلهم ليل بسخريه وراحت قعدت علي الكرسي وحطت رجل علي رجل وتكلمت بتعا*لي


=أنا مش بقول كلام فاضي يحماتي ولا مهو*سه زي مانتي ما بتقولي يسهي وتكلمت بسخريه اكبر ومعايا الدليل كمان

طلعت الفون من جبهاا وشغلت فيديو


"شغلت الفيديو الي بيكشف الي حصل والي وضح انهم متورطيـ*ـن بشكل كبير فيهاا


صباح قعدت بصدمه علي الكرسي وعينها مفتوحة وسهي مكنتش قادره تتكلم من الصدمه 


كملت ليل وهي بتشغل تسجيل للمرضه وبتعترف فيه علي اتفاق سهي وصباح معاها!!!!!


بصتلها صباح بذهول وتكلمت بتهته وخوف

:دا دا مش حقيقي ايواا انتي كدابه وعاوزه توقعي الدنيا كلها ف بعض انا هكلم ابني يطلقك ويخلص منك 


بصتلها ليل واتكلمت بنبره جامده 

"ليه"

فاطمه عملتلكم اي دي كانت بتعتبرك امهاا وبصت لسهي بازدراء ونتي كمان اعتبرتك اختهاا دا جزاتهااا!!!!


:اتكلمت صباح بانفعال وزعي*ق

علشان هي السبب ف كل حاجه ولو رجع بيا الزمن هعمل نفس الي عملتهه الف مره


ـ بصتلها ليل واتكلمت بقوه 

: انتي الي خلي بالك من نفسك يحماتي علشان كل حاجه هتتفضـ*ـح قريب اويي اوي وسابتها وهي بتطلع علي السلم بجمود وكان شيئا لم يكن.


اتكلمت سهي بسرعه ولغبطه ف كلامهاا

السر انكشف وكلنا هنروح ف داهيـ*ـه انا قولتلك من الاول بلاش الطريق دااا طريق الي يروح مير*جعش!!!


بصتلها صباح بغضب خبطتـ*ـها بالقلـ*ـم وبتقول بعصبـ*ـيه 


:اخفي من قدامي دلوقتي أنا مش عاوزههه اشوف وشك!!

  

بصتلها سهي بحزن وسابتها وطلعت علي اوضتها


عند ليل كانت قاعده علي السرير بشرود وبتعمل فلاش باك للي حصل


"ف المستشفى كانت بتدور علي الممرضه الي بتابع حاله اختها علشان تطمن عليها بس اتفاجئت لما شافت صباح وسهي واقفين ف ركن بعيد ضلمه ف المستشفى ومعاهم الممرضه اديتها صباح ازازه صغيره ولونها غريب ومعاها فلوس كتير طلعت الفون وصورتهم فيديو وهي مش فاهمه حاجه لان صوتهم مش واضح وهي بتفكر هتعمل اي "


بعدت عن المكان ورجعت تاني قعدت علي الكرسي الي قدام غرفه اختهاا وهي بتفكر بشرود بس فاقت ع دخول الممرضه لاوضه اختها بتوتر والمستشفي في حاله هرج ومرج بسبب شخصيه معروفه جت فيها فمحدش كان مركز


استنت الممرضه لما طلعت وهي بتطمنها علي حاله أختها.


قامت ليل بعدها مع مامتها يستريحو ف الغرفه الي جمب غرفه اختهم .


بس مكملتش نص ساعه وحست بحركه كتيره قدام غرفه اختها فقامت بسرعه تشوف ف اي شافت الممرضين وهماا بيجرو 


وقفت واحده بسرعه وهي بتسألها عن حاله اختها بخوف بس مكنش ف رد


قعدت علي الكرسي بتوتر وجمبها منال الي طلعت بخضه ع صوت الممرضين وهي بتقول بخوف باين

فاطمه جرالها حاجه يليل ف اي يبنتي!!


اتكلمت ليل وهي بتحاول تطمنها 

: مفيش ي امي هما بس بيطمنو عليها

قعدت جمبها منال بخوف 


بس فاقو علي صوت الدكتور الي طلع من الاوضه وهو بيقول بأسف بخبر وجـ*ـع قلوبهم

- المريضه فا*رقت الحياه للأسف

فاقت من سراحنها علي صوت الباب الي كان بيتفتح وكان كريم 

بصلها باستغراب وخضه من هيئتها وشعرها المتبهدل والكحل سايح ودموعها علي خدهاا 

مالك ياليل!!!


:أمـك واختك ليهم يد ف الي حصل  لمراتك يكريم 

يتبع

رواية بقاياها فيا الفصل السادس 6 من هنا

الرواية كاملة من هنا (رواية بقاياها فيا)

روايات الخلاصة ✨🪶♥️
روايات الخلاصة ✨🪶♥️
تعليقات