رواية عشق الفهد الفصل الثانى والخمسون 52 بقلم منة أحمد
![]() |
رواية عشق الفهد |
رواية عشق الفهد الفصل الثانى والخمسون 52
عشق الفهد
الفصل 52
فهد: بصي يا ستي
عشق بصتلو: بصيت هه
فهد بضحك و بعض الكذب: احنا من واحنا صغيرين و احنا نعرف بعض الان بابكي و بابايه كان صحاب جدا و كانو شركاء في كل حاجه و اما وانتي كنا قريبين جدا من بعض و بنجب بعض و جه بعدنا فتره كده عشان ولدي اتوفي و رجعت تاني و شوفتك و ساعتها اتقدمتلك و اتجوزنا
فهد في نفسو: سامحيني يا روحي بس مش هقدر اقولك اننا اتجوزتك عضب عنك و اننا بنا مشاكل عشان مش عوز اخسرك ولا هخسرك
عشق ببسمه : بجد طب انا عوزه اشوف الصور بتاعت الفرح او اي صور لينا
فهد بتوتر: الصور مش معايا دلوقتي الان انا غيرت تلفوني لما نرجع هبقي ادورلك عليهم
عشق ببراءه: ماشي طب بعد ما اتجوزنا
فهد بتوتر: عشنا ايام حلو اوي و كنا مع بعض و انتي بتدرسي علي فكره انتي في كلية طب
عشق: بجد
فهد: ايوا و طبعا انتي هتكملي
عشق بحزن: ازي و انا مش فاكره حاجه خالص
فهد: هتفتكري و لو مفتكرتيش انتي شاطره و هتتعلمي تاني بسرعه
عشق: طب انا في سنه كام اصلا
فهد : هو انتي المفروض تكوني دلوقتي دخله تالته بسبب الحادثه الي حصلت انتي فاتك سنه بس انا هشوف حل
عشق: خلخوصه
فهد بصلها بحب و اخدها في حضنو
عشق شويه و نامت في حضنو بأمان
فهد غطاها باجكتو
و بص للسما و شويه وراح في النوم هو كمان
( نسبهم ينامو بقا😂)
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
في بيت عشق
سيف نزل من عند ميرنا
سيف: انا واقع من الجوع
فريده: وانااا بجد عصافير بطني بتهوهو مش بتصوت
اسيل: واناااااااعععععععععععع
مروه: بس بتجعري كده لي يخربيتك خرمتي وداني
اسر ببرود : معلش اصلها مفجوعه
اسيل بغضب: مين دي الي مفجوعه يا ديف فليزر انت ده انت تلاجه يابني
اسر ببرود: عارف
اسيل بنفخ: اوووووفففف علي برودك يا اخي بجد بجد تعديت الديب فليزر
منه: هو انتم مش بتبطلو خناق ابدا
زين : يختي الي يشوفك بتقولي كده يقول عليكي ملاك
منه بثقه و غرور: من غير ما يقول انا عارفه اني ملاك
زين: يخربيت الغرور
منه: تؤ تؤ مش غرور ثقه
فريده: ايوا يا عم الواثق انت
منه ضحكت عليهم
ميرنا بصويت: فووووووووووووووووووفههههههه اععععععععع
عفاف بخصه: ملها دي بتصوت لي
كلهم طلعو يجرو علي اوضيتها
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند اميمه
اميمه كانت دخله البيت
اميمه: هوووف اخيررا هشوف سريري حبيبي
اميمه حست بحركه غريبه ف البيت
اميمه فجاءه لقت حد لوي درعها و مسكو ورا ضهرها
الشخص: اووووه حبيبتي وحشتيتي كده تهربي مني كده و تسبيني
اميمه بخوف و صدمه: حازم
حازم بخبث: ايوا حاازم
اميمه بصويت: الحقووووووووننننيييي
حاازم حط ايدو علي بقها بسررعه: بس اخرررصي
اميمه بصتلو بخوف
حازم: هشيل ايدي بس لو صوتي استحملي الي هيجرالك
اميمه هزت رسها باه بخوف
شال ايدو من علي بقها
اميمه بخوف: انت عوز مني اي و دخلت هنا ازي و عرفت بيتي اصلا منين
حازم: اممم عرفت بيتك مينين فا ده بطريقتي و دخلت بيتك ازي فا ده برضو بطرقتي اما بقا عوز منك فا هتعرفي بعدين انا بس حبيت افكرك اني موجود لسه و مش هتعرفي تهربي مني
حازم سابها و مشي خرج من الباب
اميمه وقعت علي الارض
اميمه بخوف: لا لا لا لا لا م ش مش هيحصل
اميمه لقت حد بيخبط علي الباب
اميمه اتخضت و فكرت الي يكون رجع تاني
اميمه: لا لااكيد مش هو
اميمه من ورا الباب بخوف: مين
مازن: انا يا اميمه
اميمه سمعت صوت مازن ارتاحت نوعا ما
و فتحت
اميمه بتوتر و خوف و جسمها كلو بيرتعش
مازن شفها كده اتخض
مازن بخوف عليها: مالك في اي
اميمه بتوتر: هاا م.. مفيش حاجه
مازن: ازي مفيش حاجه انتي مش شاايفه نفسك قوولي في اي
اميمه بتوتر: مغيش حاجه يا مازن هووو... بس تعبانه شويه من الشغل و كان عندي عمليات كتير
مازن بعدم تصديق: ماشي طب روحي ارتاحي و كولي حاجه الاول
مازن كان جيبلها اكل معاه
مازن: خدي
و عطاها الكياس
اميمه: طب و انت اكلت
مازن: لا
اميمه بحب و حنان: طب تعاله ناكل انا وانت
اميمه دخلت و مازن دخل وراها و ساب الباب مفتوح
اميمه حطيت الكياس علي الطربيزه
و غسلت ايديها و فتحتها وطلعت الاكل لقيتو جيبلها كوشري و هي بتعشقووو
اميمه بفرحه: ربنا انت متربي عشرين مره بجد اعععع بحبوو اوي بجد
مازن بضحك: طب بالنسبه للي جاابو اي
اميمه فهمت قصدو و بصتلو بخجل و قعدت تاكل
و هو ضحك علي خجلها و قعد ياكل معاها
مازن: عندي ليكي خبر هيفرحك اوي
اميمه بحزن: ياريت بجد من يوم موت عشق و الحزن مسبناش
مازن: ما هو ده الخبر الحلو
اميمه: بستغراب ازي موت عشق هو الخبر الحلو
مازن: مش موتها... عشق عيشا
اميمه بصدمه: اييي ازززي
مازن حكلها الي حصل مع عشق
اميمه بفرح: بجد الحمد الله انها بخير مش مصدقه بجد الحمد الله يا رب
مازن: و اقولك علي الكبيره بقا
اميمه بفرحه: قول
مازن: ميرنا فاقت من الغيبوبه
اميمه: اععععععععع بجدددد امتي
مازن: لسه من 5ساعات كده فاقت لما عشق رحتلها بجد سبحانه الله
اميمه بفرحه كبيره و هي بتطنطت : بجد مش قاادره اوصفلك انا فراااحاانه قد اي
مازن: اهدي يا مجنونه
اميمه: خددني ليهممم بسررعه بجدد و حشني اوي
مازن: تؤ تؤ انتي دلوقتي هتروح تنامي عشان انتي تعبانه و بكره الصبح هجي اخدك و تقدي معاهم اليوم كلو
اميمه بفرح: خلخوووصه
مازن بضحكه: يلا هسيبك ترتاحي عوزه حاجه
اميمه ببسمه: سلامتك
مازن ببسمه و حب: تصبحي علي خير و سعاده
اميمه ببسمه : وانت من اهل الخير و السعاده
مازن سبها و نزل
و اميمه قفلت الباب
و راحت كان فيه شوكولاته يامه كان جيبها في الكيس التاني
شفتها و اخدتها حضنتها و قعدت تتنطت
اميمه: بحبو يا ناااس
اميمه اكلت الشوكولاته
و دخلت غيرت هدمها
اميمه مازن نسها الي حصل قبل ما يجي و نامت بتعب بدون تفكير
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في فيلاة هشام
نور كانت قعده علي المرجحه لوحدها في الحديقه
نور بزهق: اوف بقا علي الملل ده
هشام كان جي من الشغل شفها قعده كده راح قعد جمبها
هشام: الجميل مالو
نور بزهق و حزن: زهقانه و ملاك وحشتني اوي بجد مع انها لسه بقالها يومين بس كانت صحيه من الغيبوبه بس بجد محستش فيهم بالوحده و حستها كده حد قريب مني اوي قريب اكتر من نفسي حستها حته مني كده
هشام بمرح ليخرجها من حزنها: اوووه و بقيتي بتقولي شعر كمان يا بت
نور بصتلو بغيظ: بس ياااض
هشام: يااض مين الي ياض ده يا بت
نور ببرود: هو في حد هنا غيرك
هشام: اووه القطه كبرت و بقا لسنها طويل
نور: و بتخربش كمان
نور سبتو و مشت
هشام بضحكه: قطيتي كبرت و بقت بتخربش كمان .... اما نشوف هتعملي فيا اي تاني يا مجنناني
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
في بيت عشق
كلهم طلعو لميرنا بسرعه
سيف بخوف: اي في اي ماالك بتصوتي لي
ميرنا ببرائه: انا جحانه
سيف بتشنج: انتي اي ياختي
ميرنا: جحاااانننه يعنييي جعاانه يا نااس يووووه
محمد بتشنج: كل الصويت ده عشان جعانه حراام عليكي.... عوض عليا عوض الصابرين يا رب
محمد سبهم و خرج
سيف بغيظ: تعرفي لولا انك تعبانه كنت نفختك ..... الصبر يا رب
سيف سبهم و خرج
سيف بصوت عالي: ززززينننن تعااله
زين: عوز اي مني ده كمان
زين خرج من الاوضه و راح لسيف
عفاف بصتلها بغيظ و سبتها و خرجت
ميرنا: كل ده عشاان جعاانه مستخصرين فيااا القمه هو انا مش ضنااكم ولا اي مكنتش اتوقع منكم كده اناا حسه انكم لقيني علي باب جامع اهئ اهئ اهئ
فريده بتصفيق: اوووه الله عليكي يااا فناانه بجد رووعه
ميرنا: بجد يا بت يعني ادائي مقلش من الغيبوبه
فريده: لا يا اوختش ده بالعكس بقا ادائك احسن
ميرنا بفرح: بجد يا بت و ربنا انتي مترببه متين مره
اسر بتشنج منهم: بجد بجد ربنا يصبرهم
و سبهم و خرج
ميرنا: مالو ده كمان
اسيل بغمزه و خبث: فكك منن الديب فلازر ده و قوليلي اي الحكايه
ميرنا بستغراب: حكايت اي
اسيل بغمزه: ياا بت يااا بتت..... الجوو
ميرنا بغباء: الجو مين
اسيل بشلل: يخربيت الغبااء هيكوون الجو مين يعننني الاخ مالك الي ربنا يعينو علي ما ابتلاه
ميرنا بدردحه: ابتلاااه ليي ياا اووختشششش كنت بعض ولا بعض ولا بااكل بنأدمين مثلااا ده انااا قمر و الف من يتمناني ده اناااا بيستنو مني النظره بس
منه بضحكه: عللللللي يدي
فريده: احكلنا بقا اي الحكاايه الولا هيمووت عليكي انتي عملالو عمل ولا اي بجد مشفتهوش و انتي في الغيبوبه كان كل يوم في المستشفي عندك و كل يوم بجبلك ورد و يحطهولك في المزهريه
منه : ولا لما سيف شلها و احنا مروحين كان هيكلو ب عينو من كتر الغيره
اسيل بضحكه: حصل
ميرنا فرحت اوي من الي قالوه و حست ان في امل انو يكون يحبها زي ما بتحبو و الحلم الي حلمتو و هي في الغيبوبه يتحقق
( ميرنا مفكره ان لما مالك قلها بحبك في المستشفي لما هي كانت في غيبوبه انها كانت بتحلم)
اسيل: اي ده اي ده اي الفرحه دي لا لا ده احنا لازم نعرف كل حاجه من طقطق ل سلامو عيكم
ميرنا: اتيلي ياختي مفيش حاجه معرفش اصلا انو هيتقدملي و لا اعرف هو اتقدملي لي مع انو كان خاطب و كان باين انهم بيحبو بعض
فريده : معتقدش لانو مقالش قبل كده انو خاطب خالص ولا حتي لبس دبله و كمان باين انو ب يحبك
منه: فعلا باين اوي
ميرنا اتمنت ده فعلا يكون صح
بس كانت بتفكر طب ازي و هي قالتلها انها خطيبتو
و قعدت تسال نفسها اساله كتير
و قطع تفكيرها صوت عفافا
عفاف و هي بتنده عليهم من تحت: يلااا الاكل جااهز
و سيف طلع شال ميرنا و نزلهم
و كلهم نزلو يكلو
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
تاني يوم الصبح
عشق صحت من النوم
عشق بتبص حولها لقت نفسها في اوضه بحيطان من الزجاج و ظهرلها الميا من كل اتجهات و السمك الون و مخلوقات البحر
عشق عجبها جدا المنظر و كان تحفه بس خافت شويه لما ملقتش فهد
عشق: فهدددددد فهدددددد
عشق قامت من علي السرير و خرجت من الاوضه براحه و طلعت فوق علي اليخت من فوق
عشق: فهددد فهددد
عشف فضلت تدور علي فهد في اليخت كلو و ملقتهوش و خافت جدا
عشق بدموع في عيونها و خوف: هيكون راح فين يعني سبني لوحدي في عرض البحر و خلع اه يا ند. ل
عشق قعدت تفكر و قالت: ممكن يكون بيعوم
عشق اخدت كشاف و نزلت تحت بتشوف فهد في الميا
عشق قربت بخوف من الميا
عشق فضلت تبص بالكشاف و نزلت رسها شويه و حطتت اديها علي ارض اليخت و اديها فلتت
و فجأه عشق وقعت و بقت في الميا
عشق: ااععععععععععع
عشق الميا بتسحبها لتحت و حسه خلاص ان انفسها بتروح
استووووووووووووووووووووووووب
صلو علي النبي
رايكم يهمني ♥
بقلم: منه احمد
عشق الفهد
رواية عشق الفهد الفصل الثالث والخمسون 53 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق الفهد)