رواية عشق الفهد الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم منة أحمد
![]() |
رواية عشق الفهد |
رواية عشق الفهد الفصل الثالث والخمسون 53
عشق الفهد
بقلم: منه احمد
عشق نفسها بيروح و في ذكريات مشوشه بتهجمها
عشق فجأه لقت حاجه بترفعها لفوق و اخدت نفسها بعنف
و اغمي عليها
فهد طلعها علي اليخت بخوف
فهد و هو حضنها: عشششققق
فهد ضعط علي بطنها و خرج كل الميا الي شربتها و عشق فاقت و فضلت تكح
عشق بخفوت: فهد
فهد: انا هنا متخافيش
عشق غمضت عنيها بتعب و ارهاق
فهد شلها و دخلها الاوضه و جاب منشفه و نشف بيها شعرها و هدمها
فهد: اي الي نزلك الميا
عشق بتعب: قمت ملقتكش جمبي خوفت جدا و قمت اردور عليك
فهد: تدوىي عليا في الميااا
عشق: ما ملقتكش في اليخت قولت ممكن تكون في الميا فا اخدت كشاف و وانا بدور عليك الميا سحبتني
فهد بغضب: كشاااف انتي مجنونه بدوري عليااا في الميااة بكشااف و وقعتي افرضي مكنتش جمبك و حسبت بيكي كااان ممكن يحصللك ااااي
عشق بنزعاج: الي حصل بقاا
فهد حاول يتحكم في غضبو و خرج و سبها و حمد ربنا انها بخير
عشق قامت براحه و فتحت الدلاب و اخدت حاجه تلبسها و دخلت الحمام
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عند اميمه صحت من انوم علي صوت تلفونها و ردت و هي نايمه
اميمه : امممم
مازن: يا صباح الجمال
اميمه بدون وعي و نوم: جمال عيونك
مازن ضحك و هو عارف انها نايمه و مش حسه بنفسها ولا بحاجه
مازن: بحبك
اميمه بدون وعي: وانا بحبك اوي
مازن بقا طاير من الفرح و مش مصدق انها صرحت بمشاعرها
مازن في نفسو بفرح: و هخليكي تقوليها و انتي في وعيك
مازن: اميمهه
مازن مسمعش صوت فا عرف انها نامت تاتي
فا قفل و سبها تكمل نوم
و شويه و تلفون اميمه رن تاني و قامت ردت من غير ما تشوف مين
اميمه: الو
.......: حبيبتي ميمي
اميمه سمعت الصوت و الكلمه الي قالها قامت بفزع و بصت للتلفون وقفلت السكه
اميمه بخو: ه هوو مفيش غير بيقولي كده
التلفون رن تاني و هي مردتش
و شويه و مسدج وصلتلها
اميمه شافت المسدج اتصدمت
المسدج
( حبيبتي ميمي انا رجعت خلاص و هتكوني ليا انا و بس انتي ليا انا و بس و الي معرفش اعملو من سنتين هعملو دلوقتي)
اميمه: لا لا لااا اكيد اكيد انا بحلم اكيد ده حلم صح لااا كل ده حلم صح و هصحي منوو بس ازززي عرف مكاااني اززي يا ربي
و فجاءه تلفونها رن تاني
اميمه بصت للتلفون بخوف لقت الي برن مازن
و ردت
اميمه بتوتر: الو
مازن: صحيتي اخيرا.... صباح العسل يا عسل
اميمه بتوتر و ارتباك: صباح النور
مازن حس ان في حاجه
مازن: انتي كويسه في حاجه
اميمه بتوتر كبير و ارتباك: ل لا مفيش ح حاجه
مازن بعدم تصديق: متأكد
اميمه: اا اه
مازن: طب البسي عشان انا جي اخدك
اميمه : ماشي
اميمه قفلت السكه
اميمه بخوف: يا رب اعمل اي يا رب انجدني يا رب انا خايفه اوي و مش هقدر اهرب تاني مش هقدر ابعد عن الناس الي بحبهم تاني انا خسرت ناس كتير مش هقدر اخسر حد تاني لقيت الامان تاني و لقيت عيله حنينه عليا و بتحبني يا رب ساعدني
اميمه قامت و دخلت الحمام
و خرجت ادت فريضتها و بقت بتدعي ربنا ينجدها
و خلصت و قامت تلبس
لبست بنطلون اسود و تشرت ابيض و شميز اسود فيه ورد ابيض و سبتو مفتوح و عملت شعرها سنبله و نزلت خصل من شعرها ( حاجه قمر يعني اععع)
ومازن رن عليها و قلها تنزل و انو مستنيها تحت و هي نزلت
مازن كان ساند علي عربيتو و شفها و هي نزله
مازن بنبهار من جمالها: بسم الله ما شاءالله يا ربي اي الجمال ده كلو
اميمه قربت منو لقيتو سرحان فيها
اميمه و هي بتشورلو بأديها : ااي فينك و سرحان في اي
مازن بسرحان: في جمالك
اميمه وشها احمر و بصتلو بخجل
مازن فاق من سرحانو
مازن: كل عشان تنزلي
امبمه ببعض الخجل: معلش كنت بلبس الكوتشي
مازن: ماشي يا عسل ولا يهمك
مازن فتحلها بابا العربيه و خلها تركب و هو ركب
و مشي
اميمه: اااااقففف اقففف
مازن وقف: اي في اي
اميمه: عوزه ايس كريم
مازن بحب: بس كده من عيوني
اميمه بصتلو بحب و ابتسامه
مازن نزل يجيب ليهم ايس كريم
اميمه كانت قعده في العربيه مستنيه و بتبص علي الجمب التاني لقت حازم في وسها و بيضحكلها بخبث
اميمه غمضت عنيها و قالت بهستريه : لا لااا لاا اكيد بتخيل لااا مش هو لا
مازن ركب العربيه
مازن بصلها بستغراب : اميمه
اميمه مردتش عليه فا حط ايدو علي كتفها يهزها
اميمه بصويت و خوف: لااااا ابعدددد عنيي لاااا
و فتحت عنيها لفت مازن
مازن بخوف عليها: اهدي في ي ده انا
اميمه بصت بخوف نحيت ما شفتو تاني ملقتهوش
مازن: في اي ماالك
اميمه بصتلو بتوتر و ارتباك
اميمه: هااا لا مفيش
مازن: ازي مفيش و انتي بتصوتي كده و مين الي يبعد عنك
اميمه بكذب: ده ده انا شوفت قط و و انا بخاف منهم اوي فا افتكرتك انت
مازن بعدم تصديق: متأكد
اميمه بتوتر: اه
مازن: انا مش هضغط عليكي يا اميمه بس لو في حاجه قوليلي انا جمبك و مش هسيبك و معاكي ديما و هقف جمبك
اميمه بصتلو ببتسامه و حب و هزت رسها بماشي
اميمه و هي بتوه الموضوع: جبتلي بطعم الشكلت و الاوريو انا بحبهم اوي بجد
مازن ببتسامه و هو بيديهالها: عارف
اميمه اخدتها منو و اكلت منها بسرعه
اميمه: اممم واووو تخفههه
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
في بيت عشق
ميرنا بصوت عالي: ممنننننننننناااااااااااااااااااااااااه منننننناااااااااااااااااااااااه
منه كانت نايمه معاها في الاوضه علي الكنبه و قامت مفزوعه
منه: اي في اي مين مااات
ميرنا قعدت تضحك علي منظرها
منه بصتلها بغيظ: انتي يا بنتي هبل*ه في حد يصحي حد كده
ميرنا: مش انا عملتها يبقي فيه
منه: يا رب الصبر عوزه اي يا كل*ب البحر
ميرنا: عوزه ادخل الحمام
منه بغباء: لي
ميرنا بتشنج : هووو اي الي لااا فتحيلي الجمجمه دي عللي الصبح النااس بتعمل اي في الحمام يعني
منه: هيكونو بيعملو اي يعني بيخدو شور او بيعملو بَبيه
ميرنا: بقولك اي يا بت غباء علي الصبح مش عوزين يلا تعالي سعديني
منه: اوف حااضر
منه عطيتها عكاز و سندتها من النحيه التانيه
و دخلتها الحمام
و شويه و وخرجت و سعدتها تلبس
منه بتعب: اه هووف بجد اي
ميرنا بقرف: ده انتي دلعه اوي كل ده عشان سندتيني و ساعدتيني شويه
منه: دلعه بقيتي بيئه اوي
ميرنا: بيئه انا بيئه يا صرصار البلااعات
منه ببرود: ايوا بيئه
ميرنا و هي بتحدفها بالفوطه الي جمبها: طب غووري يا برص المجاري انتي من هنااا
منه و هي بتجري: بقي كد شوفي بقا هتنزلي تحت ازي
ميرنا بتفكر.: صح هنزل تحت ازي
و حطت اديها علي بطنها
ميرنا: و عصافيري بتصوصو
ميرنا بتفكير: مفيش غيرو للاسف
و مسكت جهاز لسلكي و اختار رقم و داست عليه
ميرناا: سيييييييييييييييييييييييييف
سيف كان في الحمام بياخد شور
سيف بفزع: ده صوت ميرنا اي الي جاب ميرنا هنا... ابتدينااا اهوو من الصبحح
سيف لبس بسرعه و خرج يشوف في اي
سيف دور في الاوضه ملقهاش بص لقا الصوت جي من الجهاز الاسلكي
سيف مسكو و قال: عوووووزه اي يااا زفته
ميرنا: حبيبي يا سيفوو تعاله نزلني الله يسترك و يخليلك عيالك و يجوزك البت فريده
سيف افتكرانها لسه زعلانه منو
سيف: بس بشرط
ميرنا بتافف: طول عمرك مصلحجي
سيف بخبث: عارف هاا هتعملي الي اقولك عليه
ميرنا: اممممممممم امري لله... مااشي انزل بقاا نزلني عشاان جعاااانهه
سيف: يا بنتي انتي مش بتشبعي علي طول جعانه ده انتي متغديه و متعشيه مرتين امبارح انتي بتعوضي فترت ما كنتي في الغيبوبه ولا اي
ميرنا: بصلللناا بقااا في القمه
سيف: اقفلي اقفللللي هلبس و ناازل
ميرنا: مااشي من غير ما تزق بس بالله عليك متتأخر يا شيخ.......
سيف قفل الاسلكي قبل ما تكمل كلمها
ميرنا بصت بصدمه للاسلكي: ده قافله في وشي
ميرنا: مااشي يابن مي و احمد
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عند عشق غيرت هدومها و خرجت
لقت فهد فوق بيسوق المركب
عشق طلعتلو
عشق: احنا هنرجع امتي
فهد بسخريه: لحقتي تزهقي مني
عشق: لا طبعاا بس هما وحشوني
فهد: ماشي احنا في طرقنا للرجوع
عشق ببتسامه: تحب تفطر اي
فهد ببتسامه: اي حاجه من ايدك... بس انتي هتعرفي تعملي حاجه
عشق: هحاول تيجي تساعدني
فهد: ماشي روحي و انا هحصلك
عشق ببتسامه: ماشي
و سبتو و نزلت راحت المطبخ
فتحت التلاجه و لقت اكل ( اكيد مش هتلقي حاجه تانيه يعني 😂)
طلعت الي موجود و كان عباره عن انواع من الجبن و بيض و عصير مانجو
فهد دخل
فهد: ها عملتي اي
عشق: طلعت دول الي قولي اي الكور دي
و شورت علي البيض
( فاقده الذكرا بقا😂)
فهد بضحكه: ده بيض
عشق: انت بتضحك لي..... يعني اي بردو بيض اي ده
فهد: انا بضحك لا محصلش بصي يا ستي دي اكل بتتعمل استني هعنلها دلوقتي و هدقيها
عشق مسكت بيضه و قالت: طب بتتعمل ازي
عشق حدفت البيضه لفوق
فهد: لااا اووعي هتت.....
و قبل ما فهد يكمل كلمتو كانت البيضه نزلت علي ايد عشق و اتكسرت و نزل منها السائل
عشق بصدمه: اي ده دي اتفجرت
فهد بضحك: اه ياختي اتفجرت
عشق و هي بتشم ريحت ايديها: اععع رحيتها وحشه اوي
فهد: طب روحي اغسلي ايدك بسرعه طب
عشق راحت تغسل ايديها
و فهد: مجنونه
وبدأ يعمل البيض
و عملو و حطو في طبق و حط الاطباق علي السفره و حط عصير في كوبيات
عشق جت عليه
عشق: انت عملتو و مش استنيتني عشان اعرف بيتعمل ازي
فهد: معلش يا روحي خلاص مره تاني متزعليش
عشق بطوفوليه: وعد
فهد بضحك و حب: وعد ..... يلا ناكل
و قعدها علي الكرسي و قعد جمبها
عشق : اممممم طعمو حلو اوي .... بس رحتو لا 😂
فهد بضحك: بالهنا والشفا يا حبيبتي
عشق بصتلو بخجل و ابتسامه علي اخر كلمه ☺️
و نسبهم يكلو بقا ( تصدقو انا جعت 😂)
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
في بيت عشق
كانو قعدين علي الفطار بيفطرو
محمد: لمو حاجتكم عشان هننقل للفيلا الجديده
ميرنا بفرحه: بجد اععع يعيششش حمو يعيش عملت الي اتفقنا عليه
محمد: ايوا كلو زي ما طلبم
ميرنا: حبيبي يا حمو ربنا يديمك ليناااا
سيف كل ما يبص لفريده تتجهلو و سيف مديق من كده
زين جه عليهم
زين: اه قللبي بتكلووو من غيري اه يا خاينين
محمد ببرود: اقعد كل و انت ساكت
زين قعد بسرعه: اومرك يا حج
شويه و اميمه و مازن دخلو
اميمه سلمت عليهم و جه الدور علي ميرنا
اميمه: حمد الله علي السلامه يا ميمو الحمد الله انك بخير
ميرنا: الله يسلمك يا قلبي
اميمه: بس اي الحلوه دي في قمر كده لسه خارج من غيبوبه
ميرنا: حبيبتش حبيبتش والله انتي الي قمر لا قمرين كمان والله البت دي من اول ما شوفتها دخلت قلبي كدهوت
اميمه ضحكت: الله يخليكي ياختي
مروه: اقعدو كولو الاول و بعد كده ابقو ارغو
مازن : اه والله انا هموت من الجوع
اميمه و مازن قعدو
اميمه: هو فين عشق صح عوزه اشوفها بجد مش مصدقه اني هشوفها قدامي
فريده : عشق مع فهد و زمنهم علي وصول
...........: اناااااااا جيتتتت
منه و ميرنا بصدمه: نااناه
استوووووووووووووووووووووووووب
صلو علي النبي
رايكم يهمني
عشق الفهد
بقلم: منه احمد
رواية عشق الفهد الفصل الرابع والخمسون 54 من هنا
اقرأ الرواية كاملة من هنا (رواية عشق الفهد)