رواية عشقي الأسود الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم ملك أحمد
رواية عشقي الأسود الفصل الرابع والثلاثون 34
رواية عشقي الأسود
Part 34
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ثم تركتهم فهد وذهب ...
وقفت نور مصدومه مما جري ...
نور : هو اي إلي حصل ؟ ولي فهد متضايق اوي كده ؟
ـ صالح : شفتي يا بنتي بقوله امشي من هنا اتضايق وكان عايز يضربني ...
ـ نظرت نور لوالدها بشك وهي تقول في نفسها ..
ـ نور : بس فهد مستحيل يعمل كده ...
نور : طيب اتفضل يا بابا يلا ندخل ...
انتهت الخطبه ... وذهبت نور للمنزل ....
في منزل نور ... دخلت نور ...
بدلت ملابسها ... وووقفت أمام المرآه تمشط شعرها ... كانت تسرح شعرها ... فجأة لاحظت وجود الخاتم الذي بيدها ..
ـ نورت نور للهاتم وهي تقول ...
ـ نور : كان نفسي يبقي الخاتم بتاعك انت يا فهد إلي ف ايدي بس الظاهر إن القدر لي خطط تانيه ...
اخذت نور نفس عميق بعدها خلدت الفراش ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند فهد ...
دخل فهد لغرفته ... دخل ورمي جميع الأشياء التي هناك ...
فهد : هي مش فاهمه مش فاهمه حاجه ....
ـ دخل عمر ...
ـ عمر : فهد في اي ؟
ـ فهد : مش فاهمه دي غبيه ...
ـ عمر : لي اي طيب ..
ـ فهد : نور مش متخيله أنها ف خطر مع الراجل ده مش متخيله ...
ـ عمر : خطر مع مين ؟
ـ فهد : صالح ...
ـ عمر : ازاي يعني ؟
ـ فهد : صالح مش ابوها الحقيقي صالح يبقي جوز امها ...
ـ عمر : هي اكيد عارفه ...
ـ فهد : لا مظنش ...
ـ عمر : طب واي دخل ده ف يوسف ؟
ـ فهد : يوسف يبقي ابن اخو صالح ...وأبو نور سايب لها ثروه كبيره جدا متتفكش غير لما تتجوز حد مناسب ... وصالح ذكي جداً حط يوسف كطعم عشان ياخد إلي هو عايزه ...
ـ عمر : ازاي ده وازاي نور متعرفش كل ده ...
ـ فهد : مش عارف انا بجد هتجنن ...
ـ عمر : طب انت محاولتش تقولها ؟
ـ فهد : حاولت بس هي مش راضيه تسمعني حتي ...
ـ عمر : صالح عرف ازاي إن نور عندها ثروه اصلا ...
ـ فهد: بص يا عمر انا هقولك الموضوع باختصار شديد ... نور ابوها مش صالح ووالدها اتوفي من وهي عندما سنه ف والدتها اتجوزت صالح ده بعد موت والدها بسنتين و اتعلقت بي جداً بعد فتره والدة نور قالت لصالح علي الوصيه ف هو طمع وقرر يحوز نور ليوسف بحجة أنه ابن صاحبه ...
ـ عمر : اوفف طيب طنط عمرها ماشافت يوسف قبل كده ؟
ـ فهد : لا للاسف كان مسافر ورجع عشان يكمل تعليمه هنا ...
ـ عمر: ذكي جداً...
ـ فهد : بس مش هيفضل ذكائه ده مستخبي كتير ...
ـ عمر : انت عرفت المعلومات دي كلها منين ؟!
ـ فهد : مصادري الخاصه ...
ـ هز عمر رأسه باستغراب من جميع المعلومات الذي استطاع فهد أن يجمعها ...
ـ عمر : طيب وهنعمل اي ؟
ـ فهد : هحاول أوصل لنور بأي طريقه ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اليوم التالي ... وتحديداً في منزل نور ....
ـ استيقظت نور علي صوت هاتفها وهو يرن ...
ـ اخذت نور الهاتف ولكن عندما رأت الاسم قررت بأنها لن تجيب ...
ـ فكان فهد ...
تركت نور الهاتف علي الطاوله وذهبت لتبدل ملابسها ...
بعد قليل... خرجت نور لتذهب للشركه ...
وقفت أمام المنزل وأخذت مفاتيح سيارتها واشعلتها وفتحت الباب لتذهب ولكن فجأة وقفت سيارة فهد ونزل منها ...
ـ فتحت نور باب السياره وكادت أن تصعد ولكن امسك فهد معصها ...
ـ نور : سيبني ...
ـ فهد : لا مش هيحصل ...
ـ نور بحده : فهد ...
ـ فهد : قلبه ... بس مش هسيبك تمشي من غير ما اتكلم معاكي ...
ـ نور : انا عارفه كويس اوي انت عايز اي ...
ـ فهد : لا عمرك ما بتعرفي انا جايلك ف اي اصلا ...
ـ نور : طيب قول يا فهد عايز اي ؟
ـ فهد : حهزي نفسك ومتتصدميش انا بعمل كده عشانك انتي...
ـ نور : فهد انت كده بتقلقني في اي ؟
ـ فهد : نور صالح مش ابوكي الحقيقي ...
ـ شعرت نور بغصه داخل قلبها ... وقالت ...
ـ نور : انت بتقول اي ؟
ـ فهد : الحقيقه يا نور ...
ـ نور : لا انت اكيد كذاب ...
ـ حاوط فهد وجه نور بيديه ...
ـ فهد : اسمعيني بس ...
دفعت نور فهد وهي تقول
ـ نور : ابعد عني انت كداب كلكو كدابين ...
ـ فهد : اسمعيني بس ...
ـ نور : لا مستحيل ...
فجأة خرج صالح علي صوت نور ...
ـ صالح : اي ده انت بتعمل اي هنا ؟
ـ فهد : انا قولتلها الحقيقه ...
ـ صالح بقلق : قولتلها اي ؟
ـ نور : هو انت مش بابا بجد ؟
ـ صدم صالح وبسمه ...
ـ صالح : انتي عرفتي الكلام ده منين ؟
ـ نور : رد عليا يابابا ...
ـ صمت صالح ولكن صمته عبر عن كل شئ ..
نور : يعني الكلام إلي سمعته صح ...
ـ نظرت لبسمه وهي تبكي ..
ـ نور : انتي كنتي مخبيه عليا انا كل ده ...
ثم هزت رأسها بقلة امل ...
ـ نور : انتو دموتو ثقتي في الناس كلها ....
ـ صالح : اسمعيني بس يا نور ..
نور : بس انا خلاص سمعت كتير اوي ...
ـ ثم ذهبت نور مسرعه للداخل ... ذهبت ورائها بسمه مسرعه ...
اقرب صالح حتي وقف أمام فهد وكاد أن يصفغه ... ولكن امسك فهد يده ..
ـ فهد : متتجرئش تعملها تاني ...
ـ ابعد صالح يده بغضب ...
ـ فهد : انا كدت مقولتش الحقيقه كامله متنساش ...
نظر له صالح بغضب بعدها دخل للداخل ...
اتجه فهد بسيارته بعدها ذهب لا يريد أن يصدمها مره اخري ف هذه الصدمه كفيله لها ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في منزل نور ...
دخل صالح ببطئ ونظر لنور التي كانت داخل غرفتها تبكي ....
اقترب صالح وجلس بجانبها ... وضع صالح يده علي كتفها ...
ـ صالح : نور ... اسمعيني يا بنتي ...
ـ نور : اسمعك ؟ هو انت عمرك سمعتني ؟
ـ صالح : انا مكنتش عايز اقولك خوفاً عليكي مش اكتر ...
ـ نور : بس انا كده اتصدمت اكتر بكتييير اوي ...
ـ صالح : اسف يا بنتي اسف والله عارف ...
ـ لم تجبه نور ...
ـ نظر لها صالح بعدها شعر أن كلامه لن يجدي نفعاً فقرر أن يفعل شيئاً...
ـ وقف صالح وقال بتمثيل ...
ـ صالح : انا همشي يا بنتي همشي بس لازم تعرفي إن انا حبيتك زي بنتي بالظبط ...
ثم بكي ... وكاد أن يذهب ولكن امسكته نور ... ابتسمت بسمه ...
ـ نور : استني يا بابا...
ـ صالح : اي يا حبيتي ؟
ـ نور : انا بس محتاجه شوية وقت ...
ـ صالح : براحتك خالص يا حبيبتي ...
ثم خرج صالح وهو يمسح دموعه ... ويبتسم ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور يومين .... نور ك حالها ...
وجدت نور بابا غرفتها يطرق ...
ـ نور : اتفضل ...
ـ بسمه : يوسف بره ..
ـ نور : مش عايزه اقابل حد ..
ـ بسمه عيب كده قومي اخرجي ... ثم تركتها وخرجت ...
بعد قليل ... خرجت نور ووجدت يوسف يجلس هو وصالح ...
صالح : تعالي يا نور تعالي يا حبيبتي ...
ـ اقتربت نور وجلست بجانب صالح...
ـ يوسف: انا عايز اكلمك في موضوع يانور ..
ـ نور : اتفضل ...
ـ يوسف : الجواز لازم يتم الايام دي لاني مسافر بره ...
ـ نور : اي الايام دي ؟
ـ يوسف : ايوه عندي شغل بره مصر ولازم امشي ...
ـ نور : بس ...
ـ يوسف : متنسيش يا نور انتي قولتيلي ف اي وقت انا عايزه صح ؟
ـ نور : صح بس ...
ـ صالح : خلاص بقي يا نور يا حبيبتي خير البر عاجله ...
ـ تنفست نور بعدها قالت ...
ـ نور : تمام انا موافقه ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب اخر بارت بكره استعدوا ...
شكراً لتعليقاتكم السكر 💗🎀
متنسوش تسيبو اثركم الجميل يا حلوين 🫠❤️
الرواية كامله من( هنا )
