رواية مغامرات عائليه الفصل السابع والعشرون 27 الجزء الثاني 2 بقلم أماني السيد
رواية مغامرات عائليه الفصل السابع والعشرون 27 الجزء الثاني 2
بارت 27
بدأت كارما بالبكاء و يدها ترتجف
زياد بفزع : في ايه ؟!
كارما ببكاء : زياد … انا الي قولت لجدو
زياد : انتي يا كارما ؟!!!
كارما بخوف : و الله هو كان ع..عارف اننا خرجنااا .. سألني الصبح و انا ما .. ما قدرتش اكدب
نظرت لوجوه الجميع .. كانو يحدقون بها بصدمة و عدم تصديق
القت حلا المكنسة جانبا و اندفعت نحو كارما بهمجية و لكن حبيبة باغتتها و وقفت في وجهها
حلا بغضب : ابعدي من وشييي … انا هوريكي يا خاينة
حبيبة : اهربي يا كارما .. اهربي
فارس : و ديني لادبحك يا عميلة
امسكه زياد و قال بغضب : اييييه هتضرب اختيييي ؟؟
دينا : هيا عميلة و تستاهل الي هيجرالها
مصطفى : صحيح .. و محدش احسن من حد
حبيبة : اهربي يا كارما .. هينفخوكي يا بت
كانت كارما تقف متجمدة امامها .. لم تمر ثوان حتى فقدت توازنها و وقعت مغما عليا
ليلة بفزع : كارماااا
اتجه لها زياد بسرعة و حاول ايقاظها و كذلك تميم
زياد بغضب : انا هوريكم يا كلاب .. البت اتخضت بسببكم
حلا بسخرية : مكنتش عارفة ان كارما عندها موهبة التمثيل .. دي بتشتغلنا عشان تهرب
زياد بحدة : اخرسي يا حلا
فتحت كارما عيناها ببطىء .. نظرت حولها و عادت لرجفتها و خوفها
كارما : زي.. زياد .. و الله ..
زياد بحنية : بعدين يا حبيبتي المهم نطمن عليكي دلوقتي
فارس بسخرية : حنين اوي
تميم بخيبة : ما توقعتهاش منك يا كارما .. ده احنا بنقول عليكي ملاك بجناحات
كارما ببكاء : و الله .. جدو ..
حبيبة : مش وقت الكلام ده .. تعالي هاخدك ترتاحي باوضتك .. انتو كملو شغل
حلا بصدمة : شوفو البت بتأمرنا ازاي .. فاكرة نفسك كبرتي يختي ؟! ده انتي لسا بتشبطي بكيس شبسي
حبيبة بحدة : حلا اخرسي
دينا بحزم : الليلة هنعملها محاكمة و نعاقبها على الخيانة
يزن : قلبك ميت يا بت
دينا : العدل وعد السما للارض .. زي ما مصطفى و لارا اتعاقبو هيا هتتعاقب برضو
مصطفى بغيظ : طبعا لارا و كارما يتعاقبو بالصمت بس انا اتعاقب بعلقة تلات ارباعها موت
فارس : انت جحش بس هما بنات .. اكيد مش هنضرب بنات
مصطفى : لو انا جحش يبقى انت حمار كبير .. اصلك شملت جنس الذكور كلهم
يزن : بطلو سخافة بقى
ذهبت حبيبة مع كارما
زياد بهدوء : انتو عارفين كارما طيبة و مش بتعرف تكدب
حلا : يبقى تاكل انت العلقة و تدفع تمن خيانة اختك
زياد بسخرية : منتي لو فكرتي تعمليها هعتبرك راجل و اوريكي الضرب على اصوله
فارس : ما تحترم نفسك يا زياد
زياد : لم خطيبتك الاول و قولها تتأنث شوية
حلا بغمزة : اعتقد ان انوثتك كفاية يا زيزو
زياد بغضب : اخرسي مش عايز اضرب واحدة بيقولو عليها بنت
كانت حلا سترد و لكنها ما ان نظرت للارض حتى صرخت بصوت عال جدا
حلا : اعااااا فاااار .. فاااار
ليلة بفزع : اعااااااااااااا لا …ابعدوه عنييي
دينا : هو فين ؟!
حلا و هي تشير لزاوية : اهو اهو هناك .. بيبصليييي اقسم بالله
خلع مصطفى حذاءه و كان سيقذفه عليه لولا دينا التي امسكت يده
دينا : اوعاااا .. حرام عليك
التفتت دينا للفأر و لمعت عيناها .. لم تمر ثواني حتى امسكته بيدها و رفعته
فارس باشمئزاز : بتعملي ايه جاتك القرف
حلا : خرجيه برا .. شكله مرعب
تميم : ليه قافشاه كدة ؟ ممكن ينقلك امراض
ليلة بقرف : انتي مقززة و الله .. ازاي قدرتي تلمسيه انا هرجع
دينا ببرود : خلصتو ؟ … ده الحكيم يا اغبياء
يزن باستغراب : حكيم؟!
فارس : يعني ايه ؟! هيغنيلنا نار نار نار انا قلبي قايد نار ؟ انتي اكيد اتهبلتي
دينا : يا ابني ده مش حكيم بتاعنا … ده الحكيم صاحب عاصف .. حولته تاج لفار و ماتت قبل ما تقول التعويذة الي هترجعه بني ادم
ليلة باستغراب : انتي بتقولي ايه ؟!
دينا : عمرك شوفتي فار بيفضل باصص للبني ادمين و هما حواليه عادي ؟! المفروض يهرب بسرعة .. بس هو ما هربش يبقى الحكيم
يزن بادراك : اااااه .. الكلام ده من روياتك مش كدة ؟!
دينا ببلاهة : اه .. ابابيل
يزن : انتي محتاجة تروحي مستشفى يا حبيبتي
دينا : انت كمان مش مصدقني ؟! طب اتفضل اسأله و لو ما ردش عليك تف عليا
اخذ يزن نفس عميق يحاول ان يهدأ وقال : انا لازم اعيد النظر في موضوع جوازنا .. مش هنتجوز قبل ما تتعالجي
دينا : ليه كدة … ده بيقول افيهات تضحك و الله
فارس بقرف : ابعديه من هنا جاتك القرف
دينا و هي تقربه من فارس : ليه بتخافي من الفيران يا بيضة ؟!
فارس بفزع : اعاا ابعديه عني يا مقرفة
تميم : اقسم بالله يا دينا لو لمستي الاكل بتاعنا بايدك هقطعهالك .. ده كائن مقزز و ممكن ينقلنا فايروسات
دينا : طبعا لازم تقول كدة .. يا ابني كتر خيره هو و نسله كلهم الي عملو منك دكتور .. مش دول الكائنات الرقيقة الي حضرتك كنت بتعمل عليهم تجارب ؟!
تميم : كائنات رقيقة ؟! يزن طلقها و اخلص و الله هتجيبلك شلل اطفال
دينا للفأر : رد عيله يا حكيم .. الا انت اسمك الحقيقي ايه ؟!
مرت لحظات من الصمت
حلا بصدمة : دي بتكلمه بجد يا جماعة !
ليلة : مريضة
صرخت دينا بفزع عندما باغتها الفأر و دخل من كم بلوزتها
دينا بصراخ : اعاااااا خرجوه من هدومييييييي .. اعااااااا
فارس بضحك : الحكيم بتاعك سافل اوي
اقترب منها يزن و حاول اخراج الفأر و تتعبه
فارس بصدمة : ده بيتلكك عشان يحسس
وكزته حلا في بطنه و قالت : مش وقت سفالتك انت التاني
فارس بضحك : مين الاولاني الفار و لا يزن ؟!
حلا : كلكم شلة سفلة اقسم بالله
خرج الفأر من كمها الاخر و هرب بسرعة بينما دينا جلست على الارض و هي تلهث
دينا : هيا هيا سفالته هنا و بالرواية كمان اقسم بالله
يزن بصدمة : يخربيتك .. ده كان ممكن يعضك يا هبلة
فارس بغمزة : و انت استغليت الموقف مش كدة ؟! بس حركة بطولية بصراحة
تميم بقرف : روحي استحمي و عقمي نفسك كويس .. و اياكي ثم اياكي تقربي من اسر
دينا : انتو ليه مش مصدقين انه الحكيم ؟!
زياد بنرفزة : حكيييم ايه يا متخلفة .. انا هروح اشوف كارما احسن ما اتعدي من غبائك ده
تلفتت دينا حولها و قالت بضيق : اهو راح عجبكم كدة ؟!
حلا بخوف : يعني لسا ما خرجش .. بقولكم ايه انا مش هشتغل هنا .. ما اتفقناش يكون في فار معانا
فارس : هو هياكلك ؟! ديتها تديله بالشبشب و هيخرج
حلا بسخرية : ايه الرجولة الي دبت فيك دلوقتي .. ما انت كنت خايف اكتر مني
فارس برفعة حاجب : حلا اتلمي
مصطفى : اتفضلو ارغو لغاية ما يجيلنا جدو و يزود العقوبة
دينا : انا هروح اخد شاور بعد المعركة دي
يزن : ما تقريش روايات تاني ابوس ايدك
دينا : مش هتصدقني لو قولتلك اني توقعت منه الحركة دي .. بس يا ريت قبل ما يمشي قالي نهاية الرواية كنت هنام و انا مطمنة
يزن بنفاذ صبر : دينا .. امشي من وشي
*****************
دلفت غادة اوضتها و بدأت تجمع احتياجاتها .. التفتت الى لارا التي تلاعب الكلب
غادة : جدو يعرف حاجة عن الكلب ده ؟
لارا : لا
غادة : يبقى تخرجيه من البيت .. اصله من ساعة ما جيه و انتي بقيتي شيطانة على هيئة بني ادم
لارا بانكسار : ليه بتقولي كدة ؟ و ليه ما نمتيش بالاوضة امبارح ؟!
غادة : عشان انتي ما تستحقيش يكون ليكي اخت .. انا بقيت اتكسف انك اختي .. كل تصرفاتك مش طبيعية .. عمري ما تخيلت انك تكوني مريضة نفسيا .. بس دلوقتي اتأكدت من ده
لارا : حتى اني يا غادة ؟!
غادة : اه حتى انا … عشان الحركة الي عملتيها دي ذنب كبير …ياما قولتك نضفي قلبك و ما تحقديش ع الناس .. بس السواد الي جواكي عمل منك شيطانة .. مفيش انسانة كويسة تعمل كدة في بنت غيرها .. و انتي عارفة ان دينا بنت محترمة و ما كانش قصدها تهينك .. و عشان شوية هزار قلبتي الموضوع بجد و اتهمتيها ظلم .. امته هتفوقي من الجنان ده ؟!
لارا : هيا الي بدأت .. هيا الي اتكلمت عليا .. انا معملتش حاجة غير اني جبت حقي بطريقتي
غادة : حبيبة اتكلمت عليكي ؟! مش انتي الي من يوما وعيتي ع الدنيا و انتي بتتكلمي عليها ؟!
لارا : ايه الي حشر حبيبة بالحكاية دي ؟! المشكلة بيني و بين دينا
غادة : و حلا لما ضربتك كان ليه ؟! عشان اتكلمتي على اختها .. روحتي بوظتي خطوبتها و عملتي حرب بالبيت ده و بسببك الستات اتخانقو .. و اهي لتاني مرة تعملي كدة .. و لولا ستر ربنا كانت قامت خناقة بين ماما و طنط خولة
لارا : ليه ؟! ليه بتحمليني ذنب كل حاجة حصلت ؟! ماما الي اتخانقت معاهم انا مالي ؟!
غادة : انتي كنتي الشرارة … لولا كلامك مكانتش ماما هتتخانق معاها .. عمتا دي اخر مرة هكلمك فيها يا لارا من النهاردة اعتبريني قاطعتك
لارا بغصة : قاطعتيني ؟! عشان مين ؟! كله ده عشان دينا الي كانت هتخطف خطيبك منك ؟!
غادة بغضب : مش قولتلك انتي مريضة نفسيا .. حتى و انتي غلطانة بتفتري على البنت ؟! بجد انا مش قادرة اصدق ان الي واقفة قدامي دي اختي .. ربنا يهديكي يا لارا ..ربنا يهديكي
************************
في اوضة كارما
حبيبة : برضو انتي الغلطانة .. حتى لو قولتيله المفروض اعترفتي قدامنا من اولها
كارما ببكاء : مقدرتش .. خوفت منهم و جدو قالي ما اتكلمش عن الموضوع ده
حبيبة : بس كدة ممكن يأذوكي .. هما مش هيسكتو قبل ما يجيبو حقهم .. خصوصا حلا ممكن تطب عليكي و تضربك
كارما بخوف : انا هنزل اقول لجدو .. و الله لو ضربوني ما هسكتلهم .. هكلم البوليس يلمهم كلهم
دلف زياد في هذه الاثناء .. جلس بجانب كارما و سحبها لحضنه
زياد : طمنيني عليكي يا حبيبتي
كارما بتوتر : انا كو.. كويسة .. زز.. زياد .. هو انت زعلان مني ؟!
زياد : بصراحة اه .. و جدا كمان .. ما توقعتهاش منك ابدا
كارما : و الله غصب عني .. حطيت ايدي ع المصحف قدام جدو و حلفت اني هقول الحقيقة .. ما قدرتش اكدب عليه
زياد : لازم اعترفتي من الاول ع الاقل
كارما برجاء : زيااااد .. ما تزعلش مني و النبي .. ما اقدرش على زعلك انت بالذات و الله
زياد : عارفة يا كارما اول حاجة بابا علمهالي ايه ؟! قالي اهم حاجة بين الاخوات الثقة .. و انا اديتك كل ثقتي و سافرت و انا متأكد اني سايب ورايا بنت بمية راجل .. صحيح موقف النهاردة تافه شوية .. بس ما يمنعش انك جرحتي الثقة دي
كارما ببكاء : انا غلطت و حاسة بغلطتي .. و مستعدة انفذ اي عقوبة بس تسامحني
زياد بابتسامة : و بالنسبة لقوم فرعون الي برا دول هقولهم ايه ؟! دول عايزين يقيمو عليكي الحد يا بت
كارما : يعني ايه ؟!
حبيبة : ما تخافيش محدش هيأذيكي .. زياد انا بقول نكلم جدو ايه رأيك ؟
زياد : هيعتبروها خيانة برضو .. اختك بتفكر تعاقبني نيابة عن كارما
كارما بدموع : يبقى خلاص اعملولي محكمة و انا هاجي و هجيب محامي دفاع
زياد بضحك : و الله ؟!
تركتهم حبيبة و خرجت تزامنا مع دخول غادة
غادة : بجد انتي الي قولتي لجدو ؟!
كارما بتوتر : ايوة
غادة : استغفر الله العظيم انتي و لارا بقيتو غريبين جدا
كارما : ما تقارنيش تصرفي بتصرفها .. انا اعترفت بذنبي و ندمت
زياد : حلا مستنية اللحظة الي هتشوفك بيها عشان تنتقم فالافضل تقفلي على نفسك الباب
كارما بخوف : يلهوي .. دي متوحشة و ضربت رجالة ما بالك انا ؟!
غادة : لا حول و لا قوة الا بالله … اهدي يا حبيبتي و اقري شوية قرآن .. ما تخافيش مش هتأذيكي و لو قربتلك جدو اكيد هيعاقبها لوحدها
**********************
دلفت حبيبة اوضتها وجدت اوس يعمل على اللابتوب بتركيز و بجانبه ينام كنان بهدوء
حبيبة بابتسامة : ليه بتشتغل بالاوضة ؟ ممكن كنان يدايقك
اوس بحب : محتاج وجوده عشان بيفكرني بمامته الي نسيت جوزها
عانقته من الخلف و قالت : عمري ما هنساك .. بس قولت طالما مشغول اسيبك تشتغل براحتك
اوس : راحتي هتكون مطرح ما حبيبتي تكون
حبيبة بخجل : و بعدين معاك
اوس : قوليلي بقا ايه الي حصل ؟! وشك اصفر كدة ليه ؟
حبيبة : كارما هيا الي قالت لجدو على حكاية البيت .. و حلا عايزة تضربها
اوس : طبعا حلا الكلبة المسعورة في البيت ده
حبيبة بتحذير : اوس .. هقولها
اوس : خلاص اسف .. تعالي نخرج للبلكونة شوية انا زهقت هنا
حبيبة بحماس : يلا
خرجو سويا من الاوضة و التقو بفريدة التي تمشي بسرعة و اضراب
فريدة : الحقونيييي
حبيبة : في ايه مالك ؟!
فريدة ببكاء : انا حامل .. حامل يا حبيبة
حبيبة : الف مبروك
فريدة بغضب : ما قولتش كدة عشان تباركيلي .. اعمل ايه انا في المصيبة دي ؟! ازاي هخس ؟! ازاي ههتم بالبيبي الجديد و اسر مع بعض ؟! هتحرم من الكبدة و السوشي يا حبيبة
اوس بصدمة : ده كل الي مزعلك ؟!
فريدة : طبعا لازم تتريق .. ما انت لو ست و عشت الي عشناه انا و مراتك كنت هتقول حقي برقبتي
حبيبة : طب اهدي اهدي .. ريلاكس يا فريدة .. احمدي ربك في ناس كتير نفسهم في حتة عيل يشيل اسمهم
فريدة : ربنا يبعت يختي .. انا مال اهلي ؟! هو عيل واحد و شال الاسم خلاص .. لزومها ايه المرمطة دي
حبيبة بحماس : انا هنزل اقول لتميم و طنط سحر
اوس : يلا هاجي معاكي
احتضنت حبيبة فريدة و قالت : دي نعمة يا حبيبتي .. الف مبروك
امسكت يد اوس و نزلت باتجاه الطابق السفلي
دلفا سويا المطبخ حيث تعمل النساء باجتهاد واضح
حبيبة : طنط .. فريدة حامل بجد
سحر بسعادة : بجد ؟! يا الف نهار ابيض .. لولولولوي
سعاد : الف مبروك يا سحر عقبال فرحتك بعيال مصطفى
عبدالله من خلفهم : حبيبة
حبيبة بفزع : ايوة يا جدو
عبدالله : العيال فين ؟!
حبيبة بتوتر : تحت بيشتغلو .. بس زياد و كارما فوق
عبدالله : ليه
حبيبة : كارما تعبت فزياد طلعها اوضتها
عبدالله : انا مش وكلتك مهمة الاشراف على شغلهم ؟!
حبيبة : ايوة … بس يعني طلعت اطمن على كنان و اوس .. و …
عبدالله بمقاطعة : ارجعي لشغلك .. اوس عايزك في المكتب
اوس : جاي حالا
التفت الى حبيبة و قال : امته هنرجع بيتنا ؟ انا زهقت .. لازم حد يفصلني عنك في اي لحظة
حبيبة بابتسامة : معلش .. يلا روح شوف جدو
*************************
بعد منتصف الليل .. في حديقة البيت .. اجتمع كل شباب العائلة بينما ذهب الكبار للنوم
دينا : لازم نحاكمها و نعاقبها .. ده قرار مش هنرجع فيه ابدا
فارس : مية مية .. لازم تتعاقب
تميم : هدوووووء … انا هنا اكبر حفيد في العيلة .. يبقى الكلمة الاخيرة ليا .. انا هنا بمثابة قاضي القضاة … احضرو المتهمة يلا
ذهبت حبيبة للداخل و عادت مع كارما
كارما بتوتر : ليه طلبتوني ؟!
تميم : مين محامي الدفاع بتاعها ؟!
زياد : انا
تميم : اتفضل وريني المرافعة بتاعتك
زياد : احم احم .. سيادة القاضي .. موكلتي كارما لم تكن تحمل اي نوايا سيئة تجاهنا .. هيا حلفت على المصحف قدام جدو انها هتقول الحقيقة .. و جدو كان عارف اننا خرجنا من البداية ممكن عرف من الغفر او ما شبه مش عارف بالزبط
تميم : محامي فاشل
زياد : سيدي القاضي .. لو كانت كارما تحمل اي نية سيئة ما كانتش قبلت تتعاقب معانا
مصطفى : اعترض … انا كمان المرة الي فاتت اتعاقبت معاكم و لما كشفتوني سحلتوني
تميم : اعتراض مقبول
زياد : بس كارما بنت .. ما نقدرش نضربها .. و انا اؤمن بنزاهتها يا سيادة القاضي و متأكد انها ما عملتش كدة بدوافع مادية زي مصطفى .. هيا اعترفت تحت التهديد
تميم : لا كدة اوفر يا زياد .. تهديد ايه يا اهبل ؟!
دينا : سيبه ده بيتعلم من افلام محمد سامي
زياد: بص من الاخر كدة انا اطالب ببراءة المتهمة
تميم : على انهي اساس ؟!
زياد : المتهم بريء حتى تثبت ادانته
تميم : ما هي ثبتت عليها يا حمار .. حتى هي الي اعترفت .. و الاعتراف سيد الادلة
زياد: طب تمام كدة لازم عقوبة مخففة جدا طالما اعترفت و سلمت نفسها
حبيبة بدهشة : يخربيتكم .. انا صدقتكم بجد
دينا : عشان هبلة
فريدة : بصفتي المستشار القانوني اعتقد يا سيدي القاضي اننا لازم نسمع اقوال المتهمة
تميم : اتفضلي يا كارما .. اشرحي اسبابك
كارما بخوف : انا .. انا غلطت .. و اعترف بغلطي .. بس و الله غصب عني
بدأت تبكي بشهقات مسموعة
ليلة بصدمة : بجد قلوبكم مفيهاش رحمة .. حرام عليكم
امسكت حبيبة يد كارما و قالت : كفاية هزار بقى .. كارما مش هتتعاقب .. نيتها كانت سليمة حرام تتعاقب على حاجة خارج ارادتها
دينا بحدة : اترزعي مكانك و الا هسيب عليكي البت دي
حبيبة بخوف : طب اسفة في ايه
دينا : سيادة القاضي .. انطق بالحكم
تميم : الحكم هيكون بناء على الاقتراحات و التصويت
فارس : ليه هيا انتخابات ؟!
يزن بهمس : قاضي فاشل و متخلف
اوس : كلهم متخلفين
يزن : بجد ازاي تميم بيعمل الحركات دي بعد ما وصل للسن ده ؟!
اوس : الهطل ملهوش سن يا صاحبي
يزن بغموض : مراتك مبسوطة .. انت لسا ما قولتلهاش ؟!
اوس : لما نروح اوضتنا .. مش عايزها تعمل قلق و يلاحظو عليها
يزن : تمام
فارس : اقترح انها لازم تتعلق على النخلة تلات ايام
غادة : ايه الجنان ده حرام عليك
دينا : تنضف اوضنا كلنا لوحدها
حلا : تبقى شغالة لينا كلنا زي المرة الي فاتت
مصطفى : تشيل كل عقوبات جدو لوحدها
زياد : كفاية بقى حرام .. دي لسا عيلة هتشيلوها كل ده ؟!
نطقت لارا اخيرا و قالت : دي مش عيلة بقى عندها 18 سنة
تجاهلها الجميع .. نظرت حولها ثم غادرت المكان
فريدة : بصو عشان نكون منصفين زي ما عاقبنا لارا عقوبة خفيفة رغم الذنب الكبير الي عملته لازم نعاقب كارما عقوبة اخف من كدة
مصطفى بغيظ : طبعا ما هيا كوسا .. انا بقى عندي تسلخات من ضربكم عادي .. بس البنات ما يتعاقبوش حرام
دينا : انت اول البخت و كنا متحمسين .. كلام فريدة صح يا جماعة .. بصو البت بتترعش ازاي
نظرت فريدة الى تميم بترجي
تميم بحزم : النطق بالحكم .. كارما ناجي بريئة و ذلك بسبب حسن النية و الاحساس بالذنب
فارس : اه يا ظالم .. ماشي يا دكتور الحمير لينا لقاء اخر
دينا : مش لدرجة بريئة يا تميم … كدة اوفر
حلا بغضب : لو ما حكمتش حكم عادل انا هقوم اجيبها من شعرها
فريدة بحدة : جربي كدة و شوفي شعرك هيحصله ايه
حلا : ما تخافي على العيل الي في بطنك يا ولية
تميم : حلااااا … اتلمي و الا هسيب الكل عليكي و انتي و نصيبك بقى
اخرجت موس صغير من اذنها مخفي على شكل حلق
حلا : حد يقرب يلا
تميم : قولت اتلمي .. ايه شايلة معدات الدفاع في البيت كمان ؟!
حلا : طبعا عشان اي لحظة غدر اشرحكم كلكم
يزن : بقولكو ايه .. تحبو احكيلكم ايه الي حصل بعد ما مشيتو من البيت الي روحناله ؟!
فارس : اه صحيح ازاي نسينا نقولكم ؟! انا سجلت فيديو عشان تصدقونا
بعد وقت طويل من الحكايات و القصص الخيالية التي ابدع فارس في زيادتها على القصة ذهبو للنوم اخيرا
دلفت حبيبة اوضتها و وضعت كنان في سريرة
حبيبة باستغراب : اوس
اوس : قلبه
حبيبة بابتسامة : مالك ؟! حاسة انك عايز تقولي حاجة
اوس بشرود : صحيح
حبيبة : في ايه ما تقولي طيب
اوس : اوعديني انك مش هتزعلي
حبيبة : مش بزعل منك
اوس : ……………… يتبع
مغامرات عائلية 2
همس كاتبة
يتبع
الرواية كامله من( هنا )
.jpg)