رواية عشقي الأسود الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك أحمد
رواية عشقي الأسود الفصل الحادي عشر 11
رواية عشقي الأسود
Part 11
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عمر : هتعمل اي ؟
ـ فهد : ولا حاجه بس هوريه ازاي يهددني....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب نور .... دق هاتف نور ....
ـ نور : الو
ـ فهد : علي مكتبي وهاتي اوراق الاجتماع الجاي معاكي ....
ـ نور : تمام...
ـ اغلق فهد الهاتف ...
اخذت نور اوراق الاجتماع وذهبت للاعلي ...
ساره : انتي رايحه فين ؟
ـ نور : هطلع عند فهد اديله اوراق الاجتماع الجاي ...
ـ ساره : ماشي ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب فهد ... دقت نور الباب ...
ـ فهد : اتفضل ...
ـ دخلت نور ...
ـ كان فهد يجلس علي الكرسي ...
ـ فهد : هاتي الاوراق ....
ـ وضعت نور الاوراق علي المكتب أمام فهد ...
ـ فهد : عندنا اجتماع بكره مع مستثمر سعودي ...
ـ نور : تمام هجهز الاوراق ...
ـ فهد : تمام اتفضلي ... واهه صح ياريت تخلي كلامك مع العملاء في حدود الشغل وبس ...
ـ نور : مش فاهمه ..
ـ فهد : لا انتي فهمتي وانا مش عايز إلي حصل مع تيام يتكرر تاني سامعه ؟
ـ نور بغضب : انا مش فاهمه حضرتك بجد يعني هو إلي غلطان وجايب الحق عليا انا ؟ لا وكمان بتقولي انسي ...
ـ فهد : أولاً صوتك ميعلاش ثانياً انا بقول تخلي الكلام بحدود مجبتش اللوم عليكي ...
ـ نور : انا بتكلم بحدود والله ماكنتش بضحك أو حتي بهزر معاه هو إلي غلطان بس طالما حضرتك شايف كده تمام براحتك .... بعد اذنك ....
تركته نور وخرجت وأغلقت الباب وراءها بغضب ...
ـ جلس فهد يفكر ...
ـ مظنش إني غلط ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
نزلت نور من المكتب .... ذهبت نور لمكتبها وجلست علي الكرسي وهي تنفر من الغضب ....
ـ ساره : مالك ؟
ـ نور : انا مش فاهمه بجد هما لي دايما بيجيبو الغلط علي البنت مع إن هما إلي غلطانين ...
ـ ساره : اكيد فهد قالك حاجه خلتك مش طايقه نفسك كده ...
ـ نور : حيوان ...
ـ ساره : لا دانتي متضايقه اوي ...
ـ نور : ليا حق ...
ـ ساره: إلي حصل ؟
ـ نور : جايب اللوم عليا ف إلي حصل مع تيام...
ـ ساره : ازاي ؟
ـ نور : بيقولي خلي التعامل بحدود وانا اصلا بتربيتي مش بتكلم مع حد غير ف حدود الشغل وبس ...
ـ ساره : خلاص معلش اهدي ...
فجأة جاء صوت من وراءها ...
ـ هي دي نور بقي ؟
ـ التفت ساره وكان عمر ...
ـ اقترب عمر ووقف وهو يضع يده في جيبه ....
ـ اهلا انا عمر ...
ـ نظرت نور لساره ثم نظرت لعمر قائله..
ـ نور
ـ عارفك صحبتك اتخانقت معايا قبل كده عشان انتي مشيتي معيطه ...
ـ نور : انا اسفه بجد ...
ـ عمر : ولا يهمك ...
ـ ساره : مكنتش اقصد والله ...
ـ ابتسم عمر ...
ـ عمر : انا كنت جاي اخد منك التصاميم ..
ـ نور : تمام اتفضل اهي ...
ـ عمر : شكراً...
ثم خرج عمر ...
ساره : ففف بحسبه سمعنا ...
ـ نور : وانا ... بس منسيش إلي عملتيه نور مشيت معيطه ...
ضحكت نور
ـ ساره : اسكتي بقي انتي السبب ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء بعد العمل ... وتحديداً في منزل نور ...
ـ دخلت نور المنزل ...
ـ نور : مساء الخير يا ماما ..
ـ بسمه : مساء النور يا حبيبتي..
ـ نور: انا هدخل اغير عايزه حاجه ؟
ـ بسمه : لا يا حبيبتي ادخلي ...
ـ اومأت لها نور وكادت أن تتوجه لغرفتها ولكن أوقفها صوت والدها ...
ـ صالح : استني يا نور ...
ـ التفت نور ...
ـ نور : نعم يا بابا ؟
ـ صالح : تعالي اقعدي هنا...
ـ اقترب نور وجلست بجانب والدها وهي لا تفهم شئ...
ـ صالح : متزعليش مني يا بنتي ... انا بس كنت عايز مصلحتك ...
ـ نور : انا مش زعلانه وعارفه والله ...
ـ ابتسم صالح وضم نور وبكت ....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر فهد ...
نزل فهد من السياره ودخل القصر ...
وعندما دخل وجد المفاجأة....
ـ فهد : جدي ؟
ـ ازيك يابني ...
ـ اقترب فهد وعانق جده ...
ـ فهد : انت جيت امتي يا جدي ؟
ـ لسه جاي يا حبيبي ...
ـ فهد : طيب مقولتش لي كنت جبتك من المطار ...
ـ لا انا جيت مع ...
فجأة جاء صوت من وراء فهد ...
ـ جه معايا انا يا فهد ...
ـ التفت فهد وكانت امراءه تبدو في الخمسينات من عمرها ....
ـ فهد : طب يا جدي البيت بيتك انا هطلع اغير بعد اذنك ....
ـ طيب مش هتسلم عليا ؟....
ـ تجاهلها فهد وكاد أن يمشي ...
ـ اي نسيتني ؟
ـ اقترب منها فهد وقال لها ...
ـ فهد : انتي مين اصلا؟
ـ انا امك يا فهد متنساش ...
ـ مصطفي : خلاص يا اسراء اطلع يا فهد ...
ـ اسراء : بعد اذنك يا بابا متدخلش بيني وبين ابني ... للدرجادي قلبك بقي قاسي للدرجه دي بقيت بتكرهني يا فهد ؟
ـ فهد : أولاً انا مش ابنك وتتكلمي مع جدي بطريقه احسن من كده وانتي لو هتقعدي هنا يبقي عشان جدي مش عشانك ثانيا انا محبتكيش عشان اكرهك اصلا ...
ـ ثم التفت فهد وذهب للاعلي ...
ـ اسراء : شايف شايف يا بابا ؟
ـ مصطفي : خلاص بقي انتي السبب اصلا ....
ثم تركها مصطفي وذهب لغرفته ....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الاعلي في غرفة فهد ....
دخل فهد بغضب ... ثم رمي الجاكيت الخاص به ثم جلس علي حافة سريره ....
ـ فهد: مش هسمحلها تبوظ حياتي مره تانيه ....
أخرج فهد هاتفه ...
فهد : عمر ...
ـ عمر : اي يا فهد ...
ـ فهد : نفذ ...
ـ عمر : أوامرك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب انتظروني ...
شكراً لتعليقاتكم السكر 💗🎀
متنسوش تسيبو اثركم الجميل يا حلوين 🫠❤️
لقراءة باقي فصول الرواية( اضغط هنا )
