رواية ليلى ومصطفى عبر روايات الخلاصة بقلم سلسبيل أحمد
رواية ليلى ومصطفى الفصل الثاني 2
- نفذ كلامي وخلاص خدها من الفيلا اروح ملقهاش فاهم؟
= فاهم
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
|| في الفيلا بليل ||
ينهار اسود انت مين وازاي تنط على بلاكونتي كدا
= اهدي وطي صوتك مش انتي الى مصطفي خطفك
- خاطفني!!
= ايوا انا جيت اهربك
ليلي بتراجع - و انت تبقي مين!
مسك ايديها = مفيش وقت يلا بينا
- لاء سبني !
= مينفعش اسيبك هنا معاه يلا
- لاء لاء
امجد شدها بسرعه ونزلوا من البلاكونه وهي مشيت وفجاه سرخت والبودي جارد جريوا عليها
ليلي : عاوز يخطفني اللحقوني
الجردات مسكوه وكلموا مصطفي عشان يجيي
وليلي كانت بتعيط اما ما مصطفي ظهر جريت وقفت وراه وهو بص لامجد بأستفهام
- في اية ؟
الجارد : سمعنا الهانم بتسرخ وهو كان عايز يخطفها
مصطفي بصلها وهو مش فاهم!! ولكن كان بيمثل انه اتفاجئ : سبوا انا هتصرف معاه
ليلي انتي كويسة
= ايوا
- طيب استنيني فوق
__________________
على الطريق..
- انت ياعم وقف العربيه وفكني جتكم القرف
مصطفي وقف وضرب الدركسيون = انت غبي !
- قولتلها ههربك انما شكل القاعده على مزاجها!
= يعني اية!
- يعني مرضتش تهرب!
= وانا مبقتش قادر استحملها
- قصدك اية
مصطفي نزل من العربيه وخبط برجله فيها بغضب
= مصطفي اهدا انا حاسس بيك
- مش حاسس انت مش حاسس ليلي بتضعفني
= انت بتحبها
مصطفي مسك دماغه وكأنه الكلمه جابتو صداع ومش عايز يسمعها! - امجد اسكت
= صارح نفسك! انت بتحبها
- انا مش هينفع ارجع لها مش هينفع اكمل معاها كدا انا هقولها تمشي
= بلاش ادي لنفسك فرصه
- مش هجاذف تاني يا امجد
امجد مشي و مصطفي رجع الفيلا لقها تحت مستنيا نظرة عيونها المتعلقه بيه بتتعبه
- كل دا كنت فين
= كنت بسلم مخدرا.ت وبقتل كام واحد كدا
ليلي رجعت لورا - كنت فكراك بطلت
مصطفي قرب ومسك ايديها جامد و وجعها : انتي نسيتي اني قتلت صحبتك ولا اية
ضحك بسخريه وزقها = كان احسلك تهربي
ليلي بعياط : يعني هي مماتتش بجرعه مخد.ارت زياده!!
- يحرام وهي المخد.رات مين بيبعها ؟ انا .
........#############
= انت حيوان
- هوريكي الحيوا.ن ده هيعمل اية
= مصطفي ابعد عني انا بحذرك لو قربت خطوه
مصطفي قاطعها وباسها
و حاول يبو.سها تاني فا ليلي زقته و ضربته بالقلم : انت زبا.له مش بس حيوان طلقني انت لو مطلقتنيش انا همو.تك فااااااهم
مصطفي حط ايده على وشة مكان القلم ولكن القلم فوقه شكلها وهي خايفه ودموعها الى نازله وراه بعض
خرج من الفيلا وهو متعصب جدا وراح البا.ر
اما ليلي فضلت تعيط على الارض ولكن في ثانيه جت فكره الهروب في دماغها قامت ونطت من الشباك الى بيطلع عالجنينه واخيرا خرجت فضلت تجري لحد ما وقعت ورجلها اتعورت وقامت تعرج عليها بس بتكمل ولكن فجأه بتيجي عربية وبينزل منها اتنين بيخطفو.ها وبيخدروها
_______________________
- اية دا مصطفي باشا عاش من شافك هههه
مصطفي بص وكانت بنت مايعه وبتتلزق فيه
= غوري من وشي
- لي كدا انا جايه افرفشك هيهيهي
حطت ايدها على كتفو فا لوي دراعها وزقها وبعدين اخد مفاتيحه وخرج لسه هيركب العربية جاتله مكالمه
مردش ولكن بعد كذا رنه رد : الو ؟
- مصطفي بيه
= مين معايا
- انا البارون
= اية مكفكش اني اخدت الصفقه وسجنت خرفانك الى بعتهم ورايا فا متصل اكمل تهزيق فيك ؟
بضحكه سمجه = هههههه دمك زي السكر بس تعرف مراتك دمها اخف منك بكتير
مصطفي حس ان الدنيا بتلف بيه ومفاصله سابت
- مراتي مين دي ؟
= البنت الى اتجوزتها من البار ليلي اعتقد؟ بس تصدق زوقك حلو اوي
مصطفي بلع ريقه حس ان قلبه هيقف - عجباك؟
= اوي ، وبصراحه لو مجتش تلحقها فى اقرب وقت مضمنش يحصل فيها اية انا عايزك تيجي لوحدك انا وانت نصفي حسابنا والقمورة تمشي
مصطفي ضحك بشر : هه والله دمك طلع اخف مننا احنا الاتنين يا بارون دي مراتي بورقتين عرفي و متلزمنيش مش فاكرها اصلا خليها عندك واشبع بيها و اقولك هبعتلك الورقتين العرفي في هديه حمراا يا بارون سلام ، وقفل فى وشه
_____________________
- بتعملي اية ؟
= ...........
- ردي عليا انتي مش هتمشي لوحدك ولا هسيبك تمشي اصلا
= ...........
قرب مسك ايدها زقتة : بكرهك يا مصطفي بكرهك
- ده جزائي عشان انقذتك وانتي مخطوفه!!!!!!
ليلي سرخت فوشه = اوعي تفكر تلعب بيا تاني بعتلي واحد عشان يخطفني من فلتك الاول لدرجه دي مش طايقني طب طلقني!!!
مصطفي مسك دراعها - اديني فرصه اشرح لك
قبلها بيوم فلاش باك #
- البنت الى اتجوزتها من البار ليلي اعتقد؟ بس تصدق زوقك حلو اوي
مصطفي بلع ريقه حس ان قلبه هيقف - عجباك؟
= اوي ، وبصراحه لو مجتش تلحقها فى اقرب وقت مضمنش يحصل فيها اية انا عايزك تيجي لوحدك انا وانت نصفي حسابنا والقمورة تمشي
مصطفي ضحك بشر : هه والله دمك طلع اخف مننا احنا الاتنين يا بارون دي مراتي بورقتين عرفي و متلزمنيش مش فاكرها اصلا خليها عندك واشبع بيها و اقولك هبعتلك الورقتين العرفي في هديه حمراا يا بارون سلام ، وقفل فى وشه
البارون رمي التلفون لدرجه انه اتكسر ميت حته
اما عند مصطفي طلع بسرعه في مكان مجهول
- امجد تعالي حالا فال....... مستنيك
______________
= مصطفي في اية انت قلقتني بصوتك
بدموع مكتومه : البارون خطف ليلي
= اية ! ازاي ! هو عرف انك ظابط!
- معرفش معرفش اي حاجه امجد انا هموت نفسي لو آذاها
= مصطفي اهدا قولي اي الى حصل
- قولتله اعمل الى تعمله فيها عشان يتأكد اني مش عاوزها ومييتغطش بيها او يعملها اي حاجه لاني عارفه لو حس اني قلقان ممكن يقتلها! وعشان كمان اخد فرصه لما اروحله ميبقاش عارف اني هطب عليه
= طب كويس وهنعمل اية دلوقتي
- مش عارف معرفش مكانها فين لو اعرف اقسم بالله اروح احرقه حي
= انا هنزل بسرعه انا و وقوة نشوف الكاميرات وانت روح مكتب اللواء ادهم عرفه تحركتنا وبلغ القياده يلا
وفعلا امجد راح عند الفيلا وراجع الكاميرات وشاف ليلي وهي بتهرب راح للفيلا الى جمبهم وراجع الكاميرات وعمل كدا في اربع فلل تانين لحد ما اخيرا شافها وهي بتتخطف قدام فيلا 7 وجاب نمر العربية وبعتها للمرور بسرعه عشان يعرف مكانهم
على الناحيه التانيه مصطفي ماسك دماغه وحس انه اتشل افتكر كل لحظه مع ليلي وقد اية عاملها وحش اتمني دلوقتي لو يعرفها كل حاجه ويعترف بحبه ليها
فات ساعه بالظبط وعرفوا مكانهم
- مصطفي ارجوك خلي بالك
= لتاني مره بقولك اوعي تفكر تدخل قبل ما هي تخرج سليمه انا مش فارق معايا غيرها فاهمني يا امجد
- متخفش وخلي بالك يا صاحبي
= استني اشارتي
مصطفي دخل بمنتهي الهدوء كان مبني كبير و امجد فى المبني الى قصاده مستني اشارة مصطفي وباصص من شباك ازاز ومعاه قناصه مستخبين
مصطفي دخل بسهوله زي ما اتعلم فالمخابرات مكنش في حد ولا حراسه كتير وكانوا مطمنين على الاخر وده نتيجه ذكاء مصطفي وانه معرفهمش انه هيطربق المكان على دماغهم دخل وبص فكل الاوض لحد ما شاف واحده مقفوله طلع حديده رفيعه وفتح الباب بسهوله وكانت ليلي على الارض لسه هيوطي يشلها
سمع صوت فا استخبي بسرعه وجم اتنين شالوها وخرجوا فضل يتحرك وراهم وصلوا اوضه مفتوحه وحطوا ليلي على كرسي ورشوا عليها مياه بعنف
اتسرعت حرفيا من المياه وهو قبض ايده بغضب وهو شايفهم
- هنعمل اية فيها يا بارون
البارون قرب منها = انتي ازاي جوزك يقولي خليها عندك ها مش انتي مراته برضو ؟؟
ليلي دموعها كانت نازله بصمت وبصالهم بقرف
بزعيق = ردي !!!
- .........
- يا بارون خلص عليها
= معاك حق
طلع مسدسه و وجهه نايحتها وليلي صوت عياطها طلع جامد
فى اللحظه دي مصطفي دخل بسرعه وهو رافع مسدسه ناحيتهم
= اية دا اية دا !!! امال عامل جامد ليه وخليها عندك وبتاع ولا بتحب تلعب دور البطل
- انا جتلك خرجها عشان نتكلم
_____________________
- امجد بيه امجد بيه
= حصل اية يابني
- اخر اوضه فى المبني مصطفي بيه ظهر وسطهم وهما رافعين مسدسات على بعض
= انا نازلك حالا
امجد نزل من المبني للدور الاخير وبص من الشباك شاف مصطفي وهو واقف رافع عليهم المسدس - ليه كدا يا مصطفي !
خدوا اماكنكم حالا استعدوا واستنوا اشارتي
________
- خليها تخرج بقولك !
= نزل مسدسك يا مصطفي بدل ما اقتلكم انتوا الإتنين
ليلي بعياط : لاء مصطفي لاء
مصطفي بصلها بسرعه ورجع بص ناحيتهم : صدقني هندمك على ده انا هنزله وتسبها
= نزل !!!
مصطفي بصلهم وبدء يتكلم قبل ما ينزله - ليلي انتي هتخرجي متخافيش مش هيحصلك حاجه لما نخرج من هنا فكريني اقولك حاجه لو مخرجتش يبقي اعرفي اني بحبك
ليلي دموعها نزلت اكتر وفضلت تصوت وتطلب منه مينزلش المسدس
________________
- مش هينفع نصبر اكتر من كدا يرجاله
= معاك يا فاااااندم
- هنهجم دلوقتي ورايا بهدوء وراياااااا يلا
____________
مصطفي نزل المسدس : دلوقتي سبها تخرج
البارون قرب من واتنين رجاله مسكوا كويس ضربه بالبونيه كذا مره ومصطفي بوقه جاب دم
يتبع..